Shiloh schreef:Misschien een wat brutale vraag, maar ik vraag me af voor degene die auto rijden. Wat kost jullie auto per maand ongeveer? Inclusief afschrijving en onderhoud en zo?
Ik heb een zakelijke lease auto, volgend jaar loopt het contract af en moet ik een nieuwe. Ik kan ook kiezen voor geen auto, en dan gaat mijn salaris omhoog en krijg ik of een OV kaart of zakelijke kilometers vergoed met 23 cent.
Ik heb daarop mijn werkgever gevraagd mij een pro forma salarisstrook te sturen zonder auto en met dat extra salaris, om er achter te komen wat het nu daadwerkelijk kost netto.
Ik kom uit op 500 euro in de maand nu. De nieuwe auto straks zal nog wel weer meer zijn, want de auto’s zijn flink duurder geworden. Vond het vrij veel geld, maar vraag me af ik dat privé ook niet kwijt zou zijn aan een auto (even los van dat het ook een nieuwe moderne auto is nu). En het is wel heerlijk zorgeloos zo.
Ik als meelezer breek even in. Dit is zo lastig te zeggen omdat het van zoveel factoren afhangt. Wil je een nieuwere auto privé rijden = duurder. Hoeveel kilometers maak je?? Ik kom met een kleine redelijk zuinige auto al wel rond de 5000 denk ik afgelopen jaar maar heb wel nieuwe banden + een flinke reparatie gehad. Het kan voor minder, maar het kan ook zeker voor meer.
Als je veel rijdt = meer afschrijving + meer benzine dus dan is de vraag wat is voordeliger? Ik zeg in veel gevallen altijd, als je "weinig" rijdt dan is het altijd voordeliger om een privé auto te hebben maar ook daar moet je geluk mee hebben en geen grote reparaties hebben. De zekerheid van een auto van de zaak is natuurlijk dat die altijd gemaakt wordt ongeacht hoe duur het is.