Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 23:38

Dank jullie wel allemaal!!!!

Cerosa, dat blijft open. Daar kan ik nog van alles mee doen later.

Juval, de keuken komt volgende week dinsdag!

Volgende stap is poetsen :P
Ik ben vandaag naar de IKEA geweest en die is bijna leeg na mijn doortocht :=

Afbeelding
Een zetel

Afbeelding
Een tv kast

Afbeelding
Een nachtkastje ( met nachtlampje, niet op foto)

Afbeelding
Een kleerkast

Afbeelding
Een handige opberg kast voor de berging

Afbeelding
Voor de inkomhal

Het meeste wordt volgende week geleverd. De kleerkast wordt pas in elkaar gestoken als de laminaat ligt, dus die blijft nog even in de verpakking.

Daarna nog in de aanbieding twee lampen gevonden. Een voor de inkomhal en een voor de slaapkamer.

Morgen ga ik poetsen, de lampen proberen op te hangen, de spulletjes die ik al heb, in elkaar steken, de wasmachine en droogkast binnen zetten, de hondenstapelbed schilderen, …..

Vraagje,

Droogkast op de wasmachine of ernaast? Heb al eens zo’n plaat gezien om ertussen te zetten, zodat je je was er op kan leggen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:44

Leuke meubels! Leuk zo inrichten :D

Ik vind droger en wasmachine naast elkaar handiger. Wel opletten met de deurtjes.
In ons vorig huis stonden ze op elkaar en we hadden ook zo'n plaat ertussen maar gebruikte het nooit :+

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:48

Het wordt echt prachtig. Fijn dat het nu allemaal zo snel achter elkaar komt. Slaap je nu weer in de caravan? Fijn vooruitzicht dat het huis steeds meer af is.

Wij hebben de wasmachine en droger naast elkaar staan. Daarnaast nog een keukenkastje en erboven een aanrechtblad met gootsteen. Boven het aanrecht heb ik dan nog bovenkasten. Ik ben er heel blij mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 00:20

Hier ook naast elkaar met een goedkoop aanrechtblad daarboven, ideaal om de was direct op te vouwen. En nog bovenkastjes als opbergruimte. Ideale wasruimte.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 06:59

Ik heb ze naast elkaar op de grond staan, maar een volgende keer zou ik er een klein kastje onder maken dat ze net wat hoger staan (gezien op Facebook filmpjes). Sowieso staan daar best veel leuke tips op over het inrichten van je was ruimte/bijkeuken, zal ook wel op YouTube staan.

Ook ik heb er een aanrecht blad boven en kastjes.

Ik zorg volgende keer met bouwen er er ook voor dat alle schoenen bij de uitgang kunnen in een kast. Die staan nu in de kleedkamer en dat vind ik echt irritant, buiten dat je dan ook zand etc mee naar binnen neemt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 07:53

Ja, op de grond, maar net ff hoger, zodat als je dat akelige filter leeg moet laten lopen, dat je dat makkelijk kan doen met een emmer eronder.

Wil je niet ook een 2e wasmachine erbij? Ik heb 1 voor mensen spullen en 1 voor paarden-/hondenspullen. Die 2e heb ik voor €50 van marktplaats gehaald en die doet het al 10 jaar helemaal fantastisch. Maar dat filter is wel vaker vol met haar en ellende.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:29

Wij hebben de droger op de wasmachine staan ivm ruimtegebrek. En we hebben er inderdaad ook zo'n uitschuifbaar plankje bij. Die gebruik ik alleen om de wasmand op te zetten als ik de droger leeg haal.
Om de was op te vouwen vind ik hem veel te klein.
Mijn voorkeur zou ook zijn om ze naast elkaar te zetten en dan een aanrechtblad erboven.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:35

De wasmachine en droger naast elkaar en erboven een aanrechtblad. Of op een kleine verhoging met lades erin, dan hoef je minder ver te bukken en kun je onderin je wasmiddel etc opbergen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:36

Jij bent lekker bezig TS!! Wat leuk dat het eind steeds meer in zicht komt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:46

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:49

Als ik de ruimte had dan zou ik ze naast elkaar op een verhoging zetten. Met eronder zo’n uittrekbare plank waar je dan de wasmand op kan zetten. Lijkt me heerlijk om niet te hoeven bukken.

Zou dan wel je wasmachine en droger zo uitzoeken dat de deuren in tegengestelde richting open gaan. En dan hop lekker rechtstreeks van de ene in de andere.

Andere tip. Win hebben een buis langs het plafond over de volle lengte. Soort gordijnen rail. Daar hangen we was aan te drogen. Ideaal.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:09

Hier staan ze ook naast elkaar. Bij ikea heb je voor €30 (als ik mij niet vergis) een werkblad voor bovenop was en droogmachine. Heel handig.
Volgens mij kan je bij de meeste machines de deuren omdraaien.

Leuk dat het zo snel gaat nu!! De kattenmuren zijn ook super leuk. Zoiets wil ik ook nog.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:10

Neonlight schreef:
Hier ook naast elkaar met een goedkoop aanrechtblad daarboven, ideaal om de was direct op te vouwen. En nog bovenkastjes als opbergruimte. Ideale wasruimte.

Dit heb ik ook, heb ze alleen omhoog staan zodat er een lage bak onder kan. En heb er nog een kleine koelkast naast staan en dan een plank erop en daarboven oude keukenkastjes voor wasmiddel, etcetc.
Super blij mee en vet handig.

Wel een tip, om je wasmachine en droger zo neer te zetten dat je deurtjes 'goed' open gaan, zodat je niet om het deurtje heen hoef.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:38

ow, de inrichtfase... heerlijk om je huis helemaal naar je zin aan te kleden!!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:10

Bij ons staan de wasmachine en droger naast elkaar op een metalen frame daaronder slapen de honden.

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:34

Hier ook beide naast elkaar, op een verhoging. Fijn met in en uitruimen, maar zeker wanneer hij eens verstopt en je hem leeg moet laten lopen. Wij hebben gelet ook op hoe de deuren openen zodat je direct naar elkaar kan overhevelen, veel machines kun je de draairichting overigens ook van veranderen hoor
https://www.bol.com/nl/nl/p/xavax-onder ... 3567/?s2a=
Hier staan ze bij ons op, vind het een hele fijne werkhoogte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:48

Ja dat is wel een beetje een instinker, ik had een paar jaar geleden speciaal een droger uitgezocht met een goed wol droog programma èn een deur die naar de juiste kant open zou gaan / verstelbaar was. Maar dat bleek hij dus helemaal niet te zijn :x

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:00

Goede toevoeging Pmarena, dat was ik inderdaad vergeten te melden, lees even de gebruiksaanwijzing door om te checken of je hem inderdaad kan draaien, webshops vermelden het vaak verkeerd! Mijn huidige zou niet draaibaar zijn, maar bleek het in de gebruiksaanwijzing wel te zijn dus kon hem toch bestellen, maar andersom komt ook veel voor.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 15:43

Super interessante tips hier!!! Bedankt iedereen. De tafel van IKEA had ik daar ook gezien, vond ik wel duur voor wat het is.
Wasmachine en droger heb ik nog, als ze nog werken na een jaar in de stal staan. Nooit op gelet hoe de deuren open gaan.
Ik ben op zoek naar die plaat om ze op elkaar te zetten, maar moeilijk te vinden. In een gewone winkel. Online nog niet gezocht

Eerste rek steekt in elkaar, ben net een klusjesrek gaan halen en stokketjes om toch al een lampje op te hangen.

Straks weer wat foto’s!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:31

Ik heb ze in vorig huis op elkaar gehad vanwege ruimtegebrek, maar naast elkaar met een blad er boven is zó veel fijner, geeft zo veel meer luxe / goed georganiseerd-heid voor je gevoel :j

kwinney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:02

Ik heb 4, zogenaamde doppen er tussen. Droger boven op de wasmachine staan. De plaat werd mij afgeraden. De doppen zijn van rubber en vangen de schokken op van de droger. Simpel, goedkoop en doet zn werk

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 19:00

Nu ben ik wel aan het twijfelen :P
Bedankt bokt _O-

Vandaag weer hard gewerkt, ik ben er echt vroeg aan begonnen en ben blijven door doen.
Nu even eten en zodadelijk verder doen +:)+

Afbeelding
Nog niet vast gemaakt aan de muur, want de plinten moeten nog gezet worden.

Afbeelding
Ik word nog een echte elektricien <<)

Afbeelding
En het werkt!

En een primeur….

Afbeelding
Eerste keer op wc in mijn eigen huis **\O/**

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:06

Oh wat zal jij lekker plassen! Heerlijk warm plassen, is zo’n luxe

Je gaat hard nu, mooie stappen voorwaarts

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:09

_O- die wc foto! Maar wat heerlijk voor je dat er nu stappen ‘af’ aankomen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:59

Haha, de kleine gelukjes.
Wij hebben na 6 maanden in ons nieuwhuis sinds vorige week eindelijk een deur aan het toilet. :+ Vooral handig met bezoek.