Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:20

Liesje89 schreef:
Ja maar die kleding eet je toch niet op :') Ik weet niet hoor maar ik vind het echt een smerig idee om van een bord te eten met een vork die de vaatwasser hebben gedeeld met de pleeborstel.

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:27

Wildgirl schreef:
Ik stop mijn wc borstel ook niet in de vaatwasser maar waarom doet men hier zo spastisch over?
Programma op 90° en alles is schoon lijkt me? Je gooit je vieze ondergoed toch ook gewoon in de wasmachine waar je andere kleding bij in doet?
Ik haal zo'n 4x pj een nieuwe borstel, puur omdat ik te lui ben hem uitgebreid schoon te maken maar mijn wc borstel is eigenlijk nooit vies.

Zijn er vaatwassers die boven de 70 graden gaan??? Mijne iig niet...

fjordjes

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:31

Idd de mijne gaat ook niet heter als 70 graden dus dan is echt niet alles dood.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:18

Zou nooit en te nimmer m'n pleeborstel in de vaatwasser doen, maar ik woon hier nu zes jaar en ik heb nog steeds de wc borstel die hier al stond toen ik het kocht. :+ Waarom zou je het ding elke maand vervangen? Dat ik de pot schrob met chloor en de borstel er dan in laat staan lijkt mij ontsmettend genoeg.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 07:13

Ik zou echt NOOIT verzonnen hebben om een wc borstel in de vaatwasser te doen. Echt, waarom? Gatver. De afwasborstel gaat meerdere keren per week mee, maar daarmee poets ik de wc dan ook niet. :+
Gietijzeren pannendragers kunnen erg lelijk worden van de afwasmachine. Tien ik nog geen grote gootsteen had, had ik een plastic bak van de action waar ze in pasten. Super heet water en flik afwasmiddel, weken en dan schrobben.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:28

Suzanne F. schreef:
Nou je kan ze prima schoonmaken door ze een nachtje in een emmertje chloor te zetten.

In de wc pot met chloor... werkt ook en soms eens een nieuwe kopen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:37

Janine1990 schreef:
Shenavallie schreef:
Hier gaat de afwasborstel er regelmatig in, de pan-steunen van het gasfornuis en de filters van de afzuigkap. Maar het is toch om te kotsen dat iemand zijn wc borstel erin doet? Gewoon in bleek zetten, in de wc pot zelf en de borstelhouder met bleek er bovenop. Bij het doorspoelen heb je ze beide gelijk mee uitgespoeld. Keukenpapiertje langs en door de houder voor het aanhangende spoelwater en klaar. Geleerd van iemand uit de schoonmaak.

Die pansteunen, als je die goed schoon wilt hebben (en alles uit de oven) in een vuilniszak doen, kopje ammonia er in. Zak dicht knopen, nachtje laten zitten en de volgende dag kan je alles er zo af vegen!!

Kan de vaatwasser niet tegenop!

Ga ik eens proberen, dank je wel!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:41

Wildgirl schreef:
Ik stop mijn wc borstel ook niet in de vaatwasser maar waarom doet men hier zo spastisch over?
Programma op 90° en alles is schoon lijkt me? Je gooit je vieze ondergoed toch ook gewoon in de wasmachine waar je andere kleding bij in doet?
Ik haal zo'n 4x pj een nieuwe borstel, puur omdat ik te lui ben hem uitgebreid schoon te maken maar mijn wc borstel is eigenlijk nooit vies.

Hier zo'n stom eco-apparaat (was toen de goedkoopste) en die gaat niet hoger dan 60 of 65 graden. Maar dan nog: het idee... :r

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:42

Nee, een pleeborstel in de vaatwasser kan echt niet. Het idee alleen al 8)7 Dat de sappen lekker rondzwerven tussen je kopjes, bestek en borden. Ik zou nooit meer durven eten, ben ik bang _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:44

Echt wat ik dus nooit zou bedenken doen mensen echt...

Ik zou de hele vaatwasser vervangen... als dat ding er in heeft gezeten.. bijwijze van.

Het meest vieze van heel het huis jakkes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:42

Ik heb 3 ieniemie vlekjes bloed op mijn nieuwe witte V-hals ( katoen).
Heb het al gewassen met voorwas, (omo) maar het is er niet uit..

Heb het idee het aan te stippen met een wattenstaafje bleek..
Raar?
Andere tips?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:47

Nielojram schreef:

Raar?
Andere tips?

Melk of joghurt!
Daar heb ik bloedvlekken mee weggekregen.

En heb je ‘gewoon’ Vanish al geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:56

Nee, nog niet ge-vanished ;-)
Had de hoop dat Omo en voorwas hun werk deden.

Hoe doe ik melk en/of yoghurt? Opsmeren en uitspoelen?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:58

CairnTerrier schreef:
Nee, een pleeborstel in de vaatwasser kan echt niet. Het idee alleen al 8)7 Dat de sappen lekker rondzwerven tussen je kopjes, bestek en borden. Ik zou nooit meer durven eten, ben ik bang _O-

Dit ja! _O- Hoe kom je ook op het idee zeg, de toiletborstel in de afwasmachine.... :')

Nielojram schreef:

Raar?
Andere tips?

Aanstippen met bleek zou ik niet doen, dan krijg je sowieso kleurverschil. Heb je niet van dat poeder voor bij de witte was, of Shout? Witte kleding met vlekken was ik altijd met een scheut Vanish gel en een soort kleurdoekje, maar dan voor witte was, erbij. Komt er tot nu toe altijd hagelwit weer uit. :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:59

Bij mij hielp Fleckenzwerg van Frosch, maar die is in Nederland niet te koop. Toevallig vandaag gezien dat HG ook een soortgelijk vlekkenmiddel heeft, misschien is dat wat?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:18

Nielojram schreef:
Nee, nog niet ge-vanished ;-)
Had de hoop dat Omo en voorwas hun werk deden.

Hoe doe ik melk en/of yoghurt? Opsmeren en uitspoelen?

Erop doen en boenen. Stof tegen elkaar wrijven of een borsteltje.
Maar de melk of yoghurt halen het er als het goed is al een eind uit door het er alleen maar op te doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:21

fjordjes schreef:
Idd de mijne gaat ook niet heter als 70 graden dus dan is echt niet alles dood.

Er zijn ook bacteriën die een overlevingspakketje van zichzelf achterlaten on barre omstandigheden te overleven, en wanneer de boel weer gunstig is weer opnieuw tot leven te komen vanuit dat pakketje.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:24

Nielojram schreef:

Raar?
Andere tips?

Bij de Kruitvat hebben ze speciaal een aanstipper hiervoor, die breekt de eiwitten af. Erna is het weer stralend wit. Kost 2/3 euro.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:30

Nielojram schreef:

Raar?
Andere tips?

Asperine wil ook nog wel eens helpen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:52

Nielojram schreef:

Raar?
Andere tips?

Sowieso geen bleek.
Ik gebruik vaak allesreiniger met soda, dat masseer ik in de stof tot ik zie dat de vlekken verweken, en dan direct in de was.

Nou heb je het al gewassen. Het kan zijn dat wat je ziet ijzervlekjes zijn (bruin). Dat is lastiger te verwijderen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:54

Zout.. of was dat alleen bij vers bloed... ( 1e x wassen) en spoelen/wassen met koud water

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:15

De combinatie waar ik echt alle vlekken mee uit kleding krijg is dubro (de gele spuitfles) met vanish (evt de variant speciaal voor wit). Plek insprayen met dubro, vervolgens vanish erop, weer dubro spayen en dan even goed eroverheen met de onderkant van het vanish schepje (zitten bobbeltjes op). Het gaat dan een beetje schuimen. Dit heel even laten intrekken en dan op max 40 graden wassen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:35

Ze hebben, ik dacht van HG, flesjes voor allerlei vlekken dus zou daar eens naar kijken voor je het erger maakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:17

Idd geen bleek, daar wordt het ook niet eens echt wit van, je krijgt er rare vlekken van ook in wit.

Ja, dat heb ik geprobeerd nadat mijn witte rijbroek rare vlekken had en geen enkele manier werkte. Als laatste optie dus bleek gebruikt en nu is die nog slechter /vlekkeriger :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:29

Als het een heel wit shirt is zou ik het anders in de Echfawit zetten, gegarandeerd dat het weer wit is :j