VanHuisUit schreef:@Verekaj dat hebben wij (mijn ex en ik) ook jarenlang aan moeten horen. We hadden een groot huis, beiden auto, ik een of meer paarden etc. en ja, dat was luxe en mooi. Maar we werkten er ook erg hard voor, allebei extra opleidingen gevolgd etc. Dan keek ik naar diegenen die dat zeiden en dacht ik ga jij maar eens zo veel uren draaien, veel van huis, opleidingen volgen op zaterdag of in je vrije tijd etc dan hoor ik je wel weer.
Nu is het zo dat ik minder uren werk en ook geen leidinggevende baan meer heb en dan krijg je het commentaar van ja maar waarom werk je zo weinig en zit je niet meer op een managementfunctie![]()
Dus links- of rechtsom er is altijd commentaar![]()
![]()
Ik zeg eerlijk ik vind het mooi dat ik beide situaties heb meegemaakt. Ben nu gelukkig in mijn huidige situatie maar werk- en inkomen-technisch heb ik ook genoten toen ik wel heel veel geld verdiende (en uitgaf). Want achteraf gezien was het wel echt heel serieus veel geld...
Daarom is dit topic ook leuk. Dat je gewoon kunt hebben over iets als sparen en je niet direct naar je hoofd krijgt geslingerd ja maar jij bent zelf uit die goede baan gestapt
Nou inderdaad, zit dan een stukje afgunst bij. Bijvoorbeeld als je een leuk koopje of besparing hebt gedaan. Ik ervaar dat in mijn omgeving, dat er steken onder water worden gegeven. Bijvoorbeeld met opmerkingen van, "jullie kunnen het wel betalen" of het gaat weer naar de grote bult. Net of mensen dan jaloers zijn als je het financieel goed hebt