Als je grotere paarden hebt zal het beter gaan als er een flinke laag sneeuw ligt, maar omdat TS kleine pony's en wat kipjes heeft was ik benieuwd of het mogelijk was.
En of er dan eerst geruimd moest worden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:klopt daar je ook nog zuurdesem gebruikt is het bijna driedubbel. Dat bedoelde ik inderdaad.Ik denk dat zij bedoeld dat bakingsoda en bakpoeder (bijna) hetzelfde is, dus dat 1 van beide gebruiken hetzelfde werkt.
. Ik had zelfs nog wel zaadjes voor meer maar geen ruimte
. Het vlas van dit jaar is iets korter als de voorgaande jaren door de droogte... Ik kijk er naar uit om verder te gaan met dit project maar ik mis nog de hekelkammen Die hoop ik nog te vinden bij een antiekwinkel of anders moet ik kijken of die zelf kan maken.

Wie weet kan ik jou op weg helpen om een gezond en lekker brood te bakken Marcella schreef:Misschien toch een keer proberen. Ik hou alleen niet zo van deeg met water. Ben verzot op gebruik van melk om brood te bakken.
Dat vind ik fijn om te lezen dat mijn kleine stukjes jou verblijden
. Helaas is dat zo in het leven, dat je niet tijd kunt hebben voor alles. Heerlijk, dat jij ook zo creatief gebruik maakte van je zuurdesem
Ik waardeer het zo dat jullie elke keer weer de tijd nemen om een reactie te schrijven

Jammer dat je het op dit moment te druk hebt om te bakken. Maar misschien kun je zo nu en dan eigen brood bakken, bijvoorbeeld alleen in het weekend. Het kost op zich niet heel veel tijd. 10min "kneden" De volgende dag 5 min voor het vormen en dan het bakken. Maar het meest van de tijd is het wachten en hoef je niet actief iets te doen. Maar ik snap dat het voelt als veel werk. Ik heb dat ook als ik iets nieuws wil leren, het voelt zo overweldigend dan en voor mijn gevoel ook teveel tijd. TheaD schreef:Het zal enige tijd duren om te leren hoe een goed deeg eruit ziet, hoe verschillende weersomstandigheden en verschillende seizoenen meer of minder meel vereisen.
TheaD schreef:Ja, ik ben werkelijk zo tevreden met mijn leven zoals blijkt uit mijn posts. "Vroeger" las ik heel veel boeken en droomde mij naar een plaats en een tijd waarvan ik dacht dat het alleen in boeken bestond. Nu leid ik een leven nog spannender en avontuurlijker dan ik mij ooit had kunnen voorstellen. Het is je instelling in het leven die maakt dat je tevreden bent. Ik heb alles wat ik mij ooit heb gewenst en nog meer. Maar ook nog kleine en grote dromen voor de toekomst en een partner met dezelfde kijk op het leven als ik