Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:49

Hier is de buitenkant ook voor de verhuurder, maar over het algemeen ziet dat er toch netjes onderhouden uit. Als je vanwege achterstallig onderhoud last hebt van vocht/lekkage e.d. dan mag je een deel van de huur achterhouden en kun je de Huurcommissie inschakelen.
Ook is (was??) er een puntensysteem waarmee je kan toetsen of de huur in overeenstemming is met de staat van de woning.

MyWishMax

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:52

Is er nog steeds. Helaas zorgt dat ook voor een huurverhoging als je zelf verbeteringen aan brengt en die zelf betaalt. :') Bij 'mijn' verhuurder krijgen de huizen 1 keer in de zoveel jaar ook een nieuwe keuken en badkamer. Ik hoop eerlijk gezegd dat mijn keuken binnenkort aan de beurt is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:57

Ja hier is het bijna allemaal private huur, dus geen grote organisaties maar gewone particuliere verhuurders... Die doen natuurlijk het liefst zo min mogelijk :+ (en begrijpelijk ook, hoe je een huis soms terugkrijgt na afloop huur...)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:08

In Frankrijk ook veel privé verhuur :j
En inderdaad inclusief vloer net als in België.

Wij hebben nu dus een huis gekocht wat voorheen verhuurd werd, wat een mensen moeten erin hebben gezeten :x
Aan de andere kant, enkel glas op de benedenverdieping en bijna geen isolatie aanwezig.
Ramen boven ook niet goed geplaatst etc etc etc. Dus in dit geval kwam het van twee kanten denk ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:41

Hier was de woonkamer, gang, keuken, badkamer en grote slaapkamer netjes gewit, ook zat er laminaat in en rolgordijnen.
Laminaat heb ik laten liggen, dat is nog mooi, rolgordijnen hangen ook nog, de woonkamer heb ik geverfd, de kleine slaapkamer heb ik alle lagen behang afgetrokken en de muren gewit.
Het toilet is een eeuwigdurend project, daar is inmiddels bijna al het behang vanaf en de muren moeten nog ff gewit, maar mss dat daar een kleurtje op de muren komt.

Ik heb wel begrepen dat ik het iig gewit moet opleveren als ik vertrek maar eerlijk gezegd hoop ik hier nog wel tientallen jaren te blijven wonen.
Enige wat ik evt zou willen is een voortuintje, maar zonder is ook geen ramp. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:59

Een voortuintje is leuk zodat niet iedereen vlak voor je raam langs loopt, maar ik heb liever een achtertuin :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:14

Onze vloer moet nieuw... hij laat los helaas :( nu mogen we ook een andere uitzoeken. Wat denken jullie?

Huidig
Afbeelding
Meubels
Afbeelding
Vloeren die we op t oog hebben (Middenop is huidige vloer)
Afbeelding

Mijn voorkeur gaat uit naar de linkse :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:21

Linkse zou ik ook kiezen, die vind ik mooier passen bij jullie stijl van inrichten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:39

Met beide vloeren leg je je wel vast aan een bepaalde kleur hout van je interieur. Je oude vloer had die mooie kombi van diverse houttinten.
Persoonijk ben ik meer van de warmere tint zoals je helemaal linksbovenin ziet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:50

DubbelDun schreef:
Een voortuintje is leuk zodat niet iedereen vlak voor je raam langs loopt, maar ik heb liever een achtertuin :D

Die heb ik ook, zo'n 6x6m of 7x7m schat ik. :D
Niet heel groot maar ruim zat, al was ik met de helft ook al heel blij geweest, gewoon dat er een buiten is waar je kunt zitten zegmaar. :)
Maar idd omwille van net wat meer privacy zou ik graag een voortuintje willen, al is het maar 50cm.
Nu lopen ze soms bijna door de vensterbank heen zo dicht langs, heb daarom ook plakplastic op de ramen en erboven het rolgordijn tot op het plakplastic.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:54

DubbelDun schreef:
Met beide vloeren leg je je wel vast aan een bepaalde kleur hout van je interieur. Je oude vloer had die mooie kombi van diverse houttinten.
Persoonijk ben ik meer van de warmere tint zoals je helemaal linksbovenin ziet.

Klopt alleen de huidige is enorm druk en ik vind em heel grijs. Zou wat zachter willen. Die er links boven zit vinden we beiden te donker en past ook niet echt bij de stijl meubels die we hebben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:27

Ik zou voor de linker gaan. Oogt rustig en past goed bij wat jullie hebben.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:19

Is het pvc? Wij hebben nog een tint lichter. Is wel een warme kleur alhoewel er heel iets whitewasherigs over zit. Afbeelding
Als je wil kan ik wel opzoeken welke het is. Lijkt net echt hout.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:57

madeliefw schreef:
Is het pvc? Wij hebben nog een tint lichter. Is wel een warme kleur alhoewel er heel iets whitewasherigs over zit. [ [url=m/yAyfrf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je wil kan ik wel opzoeken welke het is. Lijkt net echt hout.

Ja is pvc alleen zijn gebonden aan het merk ivm garantie dus moeten kiezen of veel meer bijbetalen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:27

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de rechtse. Daar zit ook diezelfde lichte tint in als van die linkse vloer wat mooi overeenkomt met jullie interieur. Maar i love donkere vloeren en hou niet van houttinten die naar geel neigen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:34

Ik vind de linkse ook heel geel ogen Marjan! Dat zou wel heel erg zonde zijn

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:44

De kleur zal er in het echt waarschijnlijk anders wat uitzien dan op de foto. Ik zou voor de linkse gaan. Oogt veel rustiger.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:46

Amyyy schreef:
Ik vind de linkse ook heel geel ogen Marjan! Dat zou wel heel erg zonde zijn

Valt in t echt mee, willen sowieso van beiden paar stroken meenemen om in huis te leggen en op verschillende plekken te kijken wat het doet. T is wel lastig om zo wat nieuws uit te zoeken als je verder alles hebt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:02

Het merk pvc is Livyn pulse glue quick step en de kleur cotton oak beige. Wij hebben toen getwijfeld tussen eentje die op die linker lijkt en deze vloer. Beide wat vloerdelen mee naar huis genomen Vonden die ander inderdaad net iets te gelig terwijl die in de winkel er juist uit sprong qua kleur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:15

madeliefw schreef:
Het merk pvc is Livyn pulse glue quick step en de kleur cotton oak beige. Wij hebben toen getwijfeld tussen eentje die op die linker lijkt en deze vloer. Beide wat vloerdelen mee naar huis genomen Vonden die ander inderdaad net iets te gelig terwijl die in de winkel er juist uit sprong qua kleur.

Thanks! Helaas niet t goede merk.

Als we de stroken thuis hebben zal ik nog wat foto’s maken. Wel grappig dat t hier net zo verdeeld is als hier thuis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:24

Ik denk dat links heel mooi past bij jullie huidige interieur, maar dat rechts makkelijker te combineren is als jullie een ander interieur gaan willen. Links is wat dat betreft best wel bepalend en aanwezig. Rechts wat neutraler.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:49

Persoonlijk vind ik het ze allemaal net niet, maar als ik moest kiezen, zou ik ook voor die rechtse gaan.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:02

Ik vind de rechter echt wel mooi hoor. Die linker lijkt mij iets te gelig.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:31

Ik zou ook voor rechts kiezen. Stuk rustiger dan wat jullie nu hebben en wel diezelfde tint. Vind ik persoonlijk erg mooi. Die linker lijkt me niet mooi icm het hout van je tv meubel en tafel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:01

Ik zou voor links gaan :') ofterwijl, je hebt niets aan Bokt in dit geval :=