FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:06

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:52

Nynkster schreef:
https://www.funda.nl/koop/stadskanaal/h ... straat-17/
Ik ben zo benieuwd wat voor mensen hier wonen :D

Botenbouwers. Dat zwembad is gewoon om boten te testen :j
Nee, serieus... Dan betaal je ruim 3,5 ton in die omgeving voor een huis met golfplaten op het dak :(

Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:07

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 23:15

Wendy schreef:
Nynkster schreef:

Botenbouwers. Dat zwembad is gewoon om boten te testen :j
Nee, serieus... Dan betaal je ruim 3,5 ton in die omgeving voor een huis met golfplaten op het dak :(

Geloof dat ik wel weet wie er wonen. Tis een gaaf huis alleen ik zou nooit aan de straat kant willen wonen. Dat is de drukke kant van het kanaal en kan je niet zonder moeite je oprit af komen. Zou liever aan de overkant wonen.
https://www.funda.nl/koop/stadskanaal/h ... gekade-54/
Kost maar 4000 extra.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:41

Die zijn in de jaren 80/90 blijven steken. Wel lekker veel ruimte. Heb je voor dat geld hier niet hoor, hier kun je voor zo'n huis makkelijk 2 ton of meer extra neertellen.

Dat huis in Friesland is mooi! Dan verwacht je een Friese hengst in die stal, staat er een schimmel :') die tegeltjes zijn echt prachtig idd.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:33

Rebecca schreef:
Vind deze stiekem wel tof :

http://www.funda.nl/40659253

Beetje moderner maken maar die tegeltjes <3

Prachtig! Het is dat ik niet terug wil naar Nederland..

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:44

Nynkster schreef:

Vind die andere in stadskanaal best oke, alleen jammer dat hij zo pontificaal op de hoek staat

Jeetje echt voor een prikkie, groot gedeelte van die prijs zit al in de verbouwkosten.

Wel een aparte combi van een mooi verbouwd huis met enorm lelijke meubels.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:47

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:09

vreselijk, volgens mij heb ik dit huis hier al eerder voorbij zien komen, wat een bende zeg :(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:10

Knakker schreef:
vreselijk, volgens mij heb ik dit huis hier al eerder voorbij zien komen, wat een bende zeg :(

Ik heb even gezocht, klopt inderdaad. Iemand had deze in maart al gespot :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:18

Mjetterd schreef:
Knakker schreef:

Ik heb even gezocht, klopt inderdaad. Iemand had deze in maart al gespot :D

die vuile was en die peukies :')
Wat erg... :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:25

Ja, maar van de andere kant - iedereen die daar niet doorheen kan kijken, zou toch wel afgeknapt zijn op onderhoud / inrichting (die muren! dat schilderwerk op de overloop!)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:26

ja precies, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen het zo op de foto kunnen zetten :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:32

Ik vraag me dan weer af of het allemaal wel goed ging in dat huis... :)
Of iemand 'te lui' was of gewoon niet meer kon..

Ik was een beetje in shock van deze:
https://www.funda.nl/koop/voorburg/appa ... eelaan-13/

Ik kijk ook graag op funda om ideen op te doen, ik heb precies zo'n flat.. maar zoiets ... :n
:')
wel constant een vakantiegevoel :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:35

Cer schreef:

Gisteren hadden wij de fotograaf hier voor foto's voor verkoop.
Zij vertelde dat mensen die bijvoorbeeld failliet zijn of gaan scheiden soms het huis niet uit willen en er ook alles aan doen zodat het huis niet verkocht gaat worden. Zoals een gigantische bende in je huis hebben.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:47

Mjetterd schreef:
Cer schreef:

Gisteren hadden wij de fotograaf hier voor foto's voor verkoop.
Zij vertelde dat mensen die bijvoorbeeld failliet zijn of gaan scheiden soms het huis niet uit willen en er ook alles aan doen zodat het huis niet verkocht gaat worden. Zoals een gigantische bende in je huis hebben.

Dat zei de fotograaf bij ons idd ook. En dat het ook echt soms een enorm ranzige bende kan zijn. Vieze bedden, smerige plee's, vieze vaat met schimmel. Ze kwam echt van alles tegen.
Ze zei ook dat mensen tegenwoordig bijna nergens meer door heen kunnen kijken. Alles moet perfect zijn....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:42

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:46

Och, ja. :(:)

Het huis dat wij uiteindelijk hebben gekocht werd door de bank verkocht. Op de foto's in de advertentie zag het er nog aardig keurig uit maar met de bezichtigingen werd duidelijk dat het echt een schrijnende situatie was. Dat maakte in ons voordeel wel dat wij het voor een prikkie konden kopen en vervolgens naar onze eigen hand konden opknappen maar oh, wat zijn we toch een bende en ellende tegengekomen. Die mensen hebben het echt niet makkelijk gehad en waarschijnlijk nog steeds niet als we zien wat voor post er nog regelmatig bij ons op de deurmat ligt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:51

Jolien87 schreef:

Het huis dat wij uiteindelijk hebben gekocht werd door de bank verkocht. Op de foto's in de advertentie zag het er nog aardig keurig uit maar met de bezichtigingen werd duidelijk dat het echt een schrijnende situatie was. Dat maakte in ons voordeel wel dat wij het voor een prikkie konden kopen en vervolgens naar onze eigen hand konden opknappen maar oh, wat zijn we toch een bende en ellende tegengekomen. Die mensen hebben het echt niet makkelijk gehad en waarschijnlijk nog steeds niet als we zien wat voor post er nog regelmatig bij ons op de deurmat ligt.

Herkenbaar, wij zijn ook eens bij een huis wezen kijken. Dat was alleen geen huis met een schrijnend verhaal. De foto's op Funda waren prima, maar toen we er kwamen was het echt een bende. Ontbijt stond nog op de tafel, slaapkamers roken nog naar slaap, chipszakken in de bank.
Huis werd verhuurd aan polen, en die namen het niet zo nauw als er mensen kwamen kijken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:58

Mjetterd schreef:
Jolien87 schreef:

Herkenbaar, wij zijn ook eens bij een huis wezen kijken. Dat was alleen geen huis met een schrijnend verhaal. De foto's op Funda waren prima, maar toen we er kwamen was het echt een bende. Ontbijt stond nog op de tafel, slaapkamers roken nog naar slaap, chipszakken in de bank.
Huis werd verhuurd aan polen, en die namen het niet zo nauw als er mensen kwamen kijken.

He bah. Je merkt dan gewoon goed dat die mensen er niet zoveel baat bij hebben als het huis wordt verkocht.

Mijn zus had dat ook met haar huidige huis. De eigenaresse verhuurde het aan een jonge knul die er eigenlijk niet weg wilde. Op de foto's was het huis spic en span maar eenmaal daar lag er een hoop zooi. Dat vond de eigenaresse niet zo tof om te horen. :=

Wij konden het ook erg goed merken bij ons huis toen we aan het bezichtigen waren. De eerste bezichtiging ging vlekkeloos maar toen bleek dat we het nog een keer wilden zien met onze aankoopmakelaar gingen de bewoners in de weg liggen en ervoor zorgen dat afspraken niet konden doorgaan. De bank heeft ze toen op de vingers getikt en toen was alles nog relatief snel geregeld.
Heel sneu voor die mensen maar wij wilden dit huis toch wel graag. :=
Achteraf bleek ook maar weer hoe creatief een fotograaf kan zijn om dingen te verbloemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:59

Wij hebben destijds ook een huis gekocht via de bank. Ook heel schrijnend en verdrietig. En toen de oplevering kwam waren de meubels er nog niet uit. Maar wat ik toen echt heel naar vond was dat de makelaar en de notaris, ondanks dat ze de situatie kenden, daar niet vooraf even naar waren gaan kijken, daar uit zichzelf ook niets over zeiden of aan deden, maar toen wij aangaven dat we wilden dat het wel even genoteerd werd ('dit moet nog gebeuren') ze ineens flink uitvielen tegen de vorige bewoner over dat die niet op tijd klaar was. Dat voelde zo verkeerd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:08

Shadow0 schreef:
Wij hebben destijds ook een huis gekocht via de bank. Ook heel schrijnend en verdrietig. En toen de oplevering kwam waren de meubels er nog niet uit. Maar wat ik toen echt heel naar vond was dat de makelaar en de notaris, ondanks dat ze de situatie kenden, daar niet vooraf even naar waren gaan kijken, daar uit zichzelf ook niets over zeiden of aan deden, maar toen wij aangaven dat we wilden dat het wel even genoteerd werd ('dit moet nog gebeuren') ze ineens flink uitvielen tegen de vorige bewoner over dat die niet op tijd klaar was. Dat voelde zo verkeerd.

Dat is inderdaad niet helemaal eerlijk naar die mensen. :n

Wij hadden de dagen voorafgaand aan de overdracht al een paar keer onder het mom van voorpret door de straat gereden. Toen we 2 dagen voor de oplevering zagen dat het huis nog steeds vol stond hebben we toch maar even de makelaar gebeld met de vraag of ze écht wel wisten dat het huis verkocht was. Toen bleek dat ze een dag voor de oplevering zouden verhuizen.
Het huis was -op een oude printer en een sjoelbak na- keurig leeg. Alleen wel jammer dat er maar 1 kromme sleutel was dus dat was nog spannend ook met het opendoen van de deur. := Die middag hebben we meteen maar de sloten vervangen.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:31

Wat zijn sommige mensen toch viespeuken. :r

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:37

Vind ik te hard geoordeeld. Als je maar diep genoeg in de ellende zit, komt onderhoud van een huis heel laag op de prioriteitenlijst. Ik vind het dan vooral triest. Wij hebben destijds (in het dieptepunt van de crisis) ook een flink aantal huizen bezichtigd die door de bank verkocht werden, was vaak schrijnend.

De smerige huurders uitgezonderd, dat zijn gewoon viespeuken.