paars schreef:Ikea keuken eigenaren; hebben jullie nog tips mbt de hoogte van de stopcontacten in de muur tbv koel-vries, vaatwasser en zo? En de afvoer/ waterleiding; zijn daar nog aandachtspunten voor? Ik bedoel: hoeveel ruimte is er achter?
Andere tips ook welkom natuurlijk, vandaag veel inspiratie opgedaan daar. Wil wel andere apparatuur want dat voelt toch wat beter…of heb ik een verkeerd beeld van die kwaliteit? Lees hier ook wel goeie berichten en alles in 1 hand heeft ook zijn voordelen natuurlijk.
Wij hebben niet zo een keuken. Wel Ikea, maar een eiland en een Amerikaanse vrijstaande koelkast. Wel hebben we nu kastjes onder het raam gezet met lade's en achter de lade's is wel ruimte, maar dan moet je in de achterwand boren/zagen.
De kastjes die speciaal voor apparatuur zijn houden er rekening mee.
Ga je de kastjes verder van de wand af zetten, kunnen ze niet aan de muur bevestigt en kom je in de knoei met je blad.
Vaatwasser is alleen een deurtje. Die gaat niet in een kast.
Bij de kookplaat hebben we genoeg ruimte. De spoelbak kast staat naast de vaatwasser en kwam net niet lekker uit en hebben we het gat onderin ietsjes groter gemaakt.
Dit is onze 2e Ikea keuken. Ik vind ze zelfs beter dan sommige merk keukens. Vorige is 8jr mee gegaan en huis is verkocht met keuken als nieuw.
Toen gasfornuis en afzuigkap en vaatwasser van Ikea. Vaatwasser was prima, gasfornuis ook, maar de knoppen wat minder. Afzuigkap viel qua materiaal tegen.
Nu ook de vaatwasser. Die is officieel van Bosch. Alle apparatuur is van een merk. Ikea maakt ze niet zelf.
We hebben de inductieplaat met afzuiging ook van Ikea. Heel lang getwijfeld, maar toch gedaan. Bevalt erg goed en valt niks tegen.
Toen wel 2 kranen gehad die minder waren. Nu een iets duurdere, hopelijk betere van ikea.