[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:44

Tsja als het huis gewoon flink minder waard is dan de vraagprijs dan kom je lager uit als de taxateur netjes zijn werk goed doet.

Gefeliciteerd met iedereen.

Hier ligt de boel weer volledig stil zowel aan makelaars als aan hypotheek advieseurs kant stilte. Ga maar even achterover hangen denk ik. Kan de boel toch niet versnellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:03

Een taxateur ná aanschaf taxeert eigenlijk altijd de prijs van die aanschaf die zijn opdrachtgevers hebben aangegeven. Dit is echt hoogst uitzonderlijk en opmerkelijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:27

Sammie schreef:
Een taxateur ná aanschaf taxeert eigenlijk altijd de prijs van die aanschaf die zijn opdrachtgevers hebben aangegeven. Dit is echt hoogst uitzonderlijk en opmerkelijk.

Precies! De taxateur vroeg ons destijds wat de aankoopprijs was en kwam de 3 taxaties iedere keer letterlijk op dat bedrag uit :+

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:29

Ja, en wij het hebben inderdaad niet het idee dat we te duur gekocht hebben.net als onze omgeving. Namelijk Vrijstaande woning.. 1300 m2 perceeloppervlakte. Na verbouwing komt de woning op een waarde van 210.000 dus op onze aanschafwaarde. Verbijsterd zijn we.. Second opinion zitten haken en ogen aan.

Nu proberen met energiebesparende maatregelen iets voor elkaar te krijgen. Ziet er niet hoopvol uit...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:35

BloemBloem schreef:
Maar de nieuwe techniek is dus .... voor akkoord ;)
En dan komt de maffia kijken :D :D
Dat taxeren na aankoop is overigens ook zo'n wassen neus!

Ja maar dan nog is taxeren na aankoop zelden een lagere prijs dan de aankoopprijs.

Dat het allemaal een wassen Neus is?absoluut
Taxateur:dus ik moet uw toekomstige woning taxeren? Wat is de aanschafprijs en gaan jullie nog verbouwen ?
Bijbehorende kosten?

Prima, alstublieft een rapport met de door u genoemde bedragen .

Tuurlijk zitten er grenzen aan wat betreft klus kosten, maar verder komt het wel op die beschrijving neer.

(Uitzonderingen daar gelaten, maar uitzonderingen bevestigen de regel, taxeren voor aanschaf en dan laag inzetten (en dus eigenlijk een taxateur aanzetten tot fout taxeren). Is gewoon niet cool

Niek, kun je ook geen bezwaar maken ?
Ik heb ook geen idee wat de haken en ogen van een tweede taxatie zijn trouwens , hier ging het volgens het boekje

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:39

De taxateur heeft met ons gebeld. Omdat het een gevalideerd rapport is voor NHG.. Mag dat niet zonder meer. Dit hebben wij nog niet uitgezocht

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:45

Sonja wellicht een domme vraag maar ik stel hem toch, wat hebben
eventuele verbouwkosten met de taxatie te maken ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:53

Domme vragen bestaan niet toch?
Maar om verbouwingen mee te kunnen financieren moet je bij het taxeren de beoogde verbouwing mee laten nemen
Dan krijg je de taxatiewaarde In huidige staat en de verwachte taxatiewaarde na de verbouwing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:52

Ik heb ff jullie advies nodig, want ik heb wat onenigheid met de hypotheekadviseur.. (na de makelaar nu ook hier gedoe mee :+ )
Toen we op het 1e adviesgesprek kwam gaf hij aan dat het 2795 euro zou kosten, ik heb gevraagd of alles hierin zat en dat bevestigde hij. Ik verwachtte dus dat hiermee alles klaar zou zijn.. Nu vond ik het bedrag van eigen geld wat ik in moest leggen zo hoog, dus ik vroeg een specificatie.. Nu heb ik die specificatie en hierin staat het volgende:
- Inzake uw hypotheek en service 3795
- Inzake het AO/WW risico 495
- Inzake het overlijdensrisico 495

Dat is toch een beste hap geld meer en daar ben ik not amused over.. Ik heb die stukken ook niet thuisgestuurd gekregen om goed te kunnen bekijken.. Wat zou jullie advies hierin zijn?

Heb sowieso gaandeweg al een paar x gemerkt dat ze wel erg makkelijk waren.. ORV hebben ze een maand eerder in laten gaan en ze wouden me ook een WW verzekering aansmeren (het werd gewoon gebracht als die gaan we doen) toen heb ik ze al teruggefloten, ik ben een jonge 30-er met een HBO, ik blijf echt niet lang werkloos.. Vond een WW verzekering dus niet nodig en dat hebben ze toen ook aangepast.

Maar vind het sowieso al niet kloppen dat je blijkbaar zelf goed op moet letten en mondig moet zijn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:58

Heb je die afspraak op papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:05

Nope, mondeling..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:07

Lastig, maar voor bijna 2000 euro zou ik het iig even aankaarten!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:09

Wat een bedragen zeg!!! Allemachtig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:13

Een adviseur is ALTIJD verplicht om een dienstverleningsdocument te overhandigen. Hier staan o.a. de kosten in. De klant hoeft dit niet te tekenen, maar het moet wel aantoonbaar zijn dat de klant dit document heeft ontvangen. Daarnaast moet er een opdrachtbevestiging getekend worden, hierop moeten de kosten die je maakt duidelijk op staan.

En € 500 voor advies over een ORV? Whut? Dat gaat echt nergens over :o En daarnaast ook nog eens € 500 rekenen voor advies over AO en WW... Dat hoort gewoon standaard bij je advies in te zitten vind ik. Wij werken met vaste advieskosten, en daarin zit het hypotheekadvies, en advies omtrent de scenario's overlijden, ww, ao en pensioen. Sluiten we dan een verzekering voor je af, dan betaal je daar (natuurlijk) niet meer voor, dat zit bij het bedrag in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:14

Ja zijn 1e reactie was dat de kosten volgend jaar aftrekbaar zijn :+

Komt sowieso een afspraak nog over..

Berdien, in 2013 heb ik idd ook niets betaald voor de ORV :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:17

Ik vind het eigenlijk rieken naar geldklopperij. Kijken of de klant erin trapt. Maar niks op papier is voor mij jammer dan voor de adviseur. Bij dit soort geintjes ben ik niet lief tegen ze. Daar heb ik teveel gezeik voor gehad om nog iets te tollereren van een adviseur.

Excuus alvast voor de adviseurs hier en Berdien jij weet waarom. :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:56

Even een korte update:
hier zit het tegen NHG geeft geen goedkeuring voor kwijtschelding verkopers, hun moeten dat nu dus zelf regelen en dus moet de koopakte aangepast worden.
Vanmiddag weten we meer, dan gaan we weer naar de verkoopmakelaar om de akte te tekenen :p

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:13

Raar ja...
Hier gaan we komende week nog een keertje kijken. Is dat heel raar als je al een openingsbod hebt gedaan? Het is niet om ons bod evt in te trekken, maar we nemen nog even een paar objectieve ogen mee (onze vaders) om te kijken hoe en tot waar we willen doorbieden.
Ik vind het nu al megaspannend hoe het zal aflopen! Duurt me nu al te lang, haha.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:20

Cerilene_ schreef:
Raar ja...
Hier gaan we komende week nog een keertje kijken. Is dat heel raar als je al een openingsbod hebt gedaan? Het is niet om ons bod evt in te trekken, maar we nemen nog even een paar objectieve ogen mee (onze vaders) om te kijken hoe en tot waar we willen doorbieden.
Ik vind het nu al megaspannend hoe het zal aflopen! Duurt me nu al te lang, haha.

Nee, natuurlijk niet :) Gewoon lekker gaan :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:08

Cerilene_ schreef:
Raar ja...

Sterker nog.... wij er al uit(de prijs) en toen gingen we nog een 2e keer kijken.
Je weet dan voor welke prijs je het huis gaat kopen en kijkt dan toch even anders ;)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:15

Wij zijn vanavond ook voor n tweede bezichtiging gegaan, deze keer met n installateur die ons n indicatie gaat geven van wat onze plannen kunnen gaan kosten.
Aanstaande maandag de eerste kijker, hoop dat er snel n bod komt want dan kunnen we zelf ook actie gaan ondernemen!

Ik snap het prima, nog n keertje gaan kijken. Het is n gevoelskwestie maar je wil ook realistisch zijn... Spannend voor iedereen!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:47

Ok, niet heel raar dus, haha.
Ja, we willen ons ook niet teveel mee laten slepen in de biedingen omdat we enthousiast zijn idd.
Stom hoe dat werkt, er is nog lang niets zeker, maar in mijn hoofd ben ik al bezig met inrichten, babykamertje maken etc. Zal de nesteldrang wel zijn, haha...
Mocht het doorgaan allemaal, zouden we wel rond november de overdracht het liefste willen. Hoogzwanger of net bevallen verhuizen is toch niet heel handig denk ik, ook al wil ik er liever morgen in, haha.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:12

Wij gaan woensdag voor een tweede bezichtiging :#. Mijn ouders gaan ook mee, andere meningen kunnen nog weleens handig zijn. Ik was de eerste keer op slag verliefd, mijn vriend nog niet helemaal. Hopelijk krijgt hij woensdag hetzelfde gevoel als ik erbij en gaan we een bod uitbrengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:15

Nou bij ons staat eindelijk de verkocht sticker erop, vanmorgen officieel bevestigd dat alles rond is. Dit weekend al verhuizen :D Dan wachten tot eind juli op de sleutel van mijn huis :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:23

Gaaf relaxed ! Gefeliciteerd !
Spannend cinderella, hopelijk word je vriend net zo enthousiast !
Als alles goed is hebben wij einde deze week alles rond ! *\o/*