Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:01

Ik kan die wel even maken. Wij heb en voor de breedte gekozen. Bewoners van het andere hoekhuis hebben het in de lengte gelegd en ik vind het niet mooi. Geeft een heel raar gezicht.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:05

collendoorn schreef:
Mintgroen wat voor jaloezieën hebben jullie ?

Wij hebben voor de keuken en voor de badkamer PVC jaloezieën van mijnhoutenjaloezieen.nl . Je kan gratis staaltjes aanvragen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:54

Wat hebben jullie qua oplossing voor de draaikiepramen?

Wij hebben in de keuken een breed raam met aan beide kanten een draaikiepraam er in/naast. Daar willen we wat voor hebben en voor de kamer waar we aan de zijkant 1 draaikiepraam hebben ook.

Boven hebben we het met overgordijnen opgelost in de slaapkamer maar wil eigenlijk duorollers oid hebben. Alleen de cassette daarvan is 8 cm en dat gaat er niet boven passen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:00

misschien passen plisse gordijnen? Die hebben wij bij onze openslaande deuren :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:12

Hoi hoi!

Wij zijn thuis sinds kort aan het bouwen. Geen woning voor ons zelf, maar een groepsaccommodatie. We hadden een 12 persoons, maar we gaan nu naar 24 tot 30 persoons accommodatie. Ben zelf erg benieuwd hoe het wordt :) Wel weer een erg drukke periode. Alles uitzoeken enz. maar wel leuk :)

Wat voor woningen bouwen jullie?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:41

Collendoorn, We maken wel een planning ja. Alleen hangt het een beetje af van ons zoontje. Hij is 18 maanden dus een echte klus hulp is het niet :-P Dus soms blijft 1 van de 2 thuis en gaat de ander klussen. In de avond uren past mijn moeder op en kunnen we wel met zijn 2e gas geven. We willen er wel graag zo snel mogelijk in. We wonen nu bij mijn moeder... Is niet ideaal.

De beneden verdieping laten we stucen en spuiten dus daar hoeven we alleen een vloertje te gaan leggen.

Qua binnen houden van de katten... Ze zijn nog nooit buiten geweest. En ook als we gaan verhuizen wil ik niet dat ze buiten komen. Daar heb ik dus geen tips voor :-) sorry!

@ wieldop, Wat voor dingen waren er mis bij jullie? Buren die hun huis al hebben hadden vaak klapper deuren. Hoe was dat bij jullie?

@Mintgroen bah! wat een drama buiten gesloten in je huis! Heb je geen schade nu door het inbreken?

@ er was iemand die vroeg naar de vloeren, hoe je die 'moet' leggen. Ik zat laatst een woonprogramma te kijken en daar raden ze aan in de lengte van het huis te doen ivm licht inval. In de breedte schijnt onrustiger te zijn om naar te kijken. Overigens is schuin ook nog een optie, heb je wel wat meer snij verlies.

@Liind_y wij krijgen een rijtjes woning. neem aan dat jullie de groepsaccommodatie gaan verhuren ? Hoelang gaat de bouw duren?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:15

Malih bijna zover voor jou! Wat leuk!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:04

Klapperdeuren?

Het enige minpunt dat we hadden was dat een klein stukje vloerverwarming (wss het beschermend rooster) omhoog was gekomen. Voor de rest was het een likje verf of moest het schoongemaakt worden. De trap was wel vrij kapot gelopen, maar dat zou ook bijgewerkt worden. Dus al met al nog geen spannende dingen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 06:53

Hoi allemaal :)

Ik heb even een vraag voor degenen die een normale tussen/hoekwoning aan het bouwen zijn of hebben gebouwd.

Hoeveel hebben jullie mee gefinancierd in jullie hypotheek voor badkamer keuken toilet etc.
Of laat ik het anders zeggen ivm eigen geld inleggen.

Hoeveel kosten ben je daar ongeveer aan kwijt (midden range qua luxe dus niet de goedkoopste niet te duurste opties).

Ik kan het zo moeilijk inschatten wat je allemaal kwijt bent. Dacht mss kunnen jullie me verder helpen met een schatting :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:36

Alles.. := we zaten ver onder onze leencapaciteit. :) dus dat kon.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:47

Onze keuken hebben we 16.000 op mee gefinancierd. Plus het stuuc werk en de vloeren. Badkamer betalen we zelf met eigen geld

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:30

Sammie schreef:
Alles.. := we zaten ver onder onze leencapaciteit. :) dus dat kon.

Oh dat is wel heel fijn :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:39

Ik vind het gewoon lastig om te berekenen hoeveel geld je aan alles kwijt bent. Hoe hebben jullie dat berekend?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:07

Je krijgt toch offertes mee voor de keuken en badkamer? Voor de keuken hadden we zelf een budget van max. 12.000 en daar zijn we uiteindelijk ruim nog onder gebleven. Stel voor jezelf een budget op en dat leg je neer bij de keukenboer. Onze badkamer was deels inbegrepen bij de prijs, maar die hebben wij uiteindelijk helemaal omgegooid, dus die was relatief gezien wel duur.

Werk met een budget en houdt je daar aan. Bedenk wat je wil, zoek en vergelijk prijzen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:53

Ik zou gewoon even een keuken en sanitair zaak binnen stappen en bekijken wat je wensen zijn en wat dat je gaat kosten.

Onze badkamer komt neer op 14.000 euro. Keuken 16.000 vloer 5000 en muren 4000

Maar die prijzen bepaal je zelf door de keus van materiaal

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:04

Wij hadden veel minder om te lenen, dus we hebben het ook anders verdeeld :) onze badkamer hebben we door de bouw laten betegelen, keuken ook budget gehouden (Ikea keuken). Dit omdat we de badkamer en keuken over een aantal jaar goed willen doen :) voor de keuken waren we met kortingsactie nog geen 5000 Euro kwijt uiteindelijk :') maar goed, dan heb je geen keuken die je 20 jaar laat staan ;)

Tegelvloer beneden.. Waren we bijna 3000 Euro voor kwijt..

Tuin moeten we nog een rekening van krijgen.. Maar hiervoor hebben we wel erg dure tegels gekozen. En dan heb je nog kosten voor evt. Uitgraven en de schutting.. Zonwering..

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:11

Het ligt er maar net aan wat je wil en
belangrijk vind.
Als je bijvoorbeeld wat beter / meer apparatuur wil, ben je meer kwijt voor een keuken. Als je iemand kent die de badkamer en toilet kan tegelen kan je daar erg op bezuinigen.
Daarnaast is het ook heel afhankelijk wat voor huis je kiest. Sommige bouwers bieden veel meer opties op een nieuwbouwhuis en hoef je dat niet meer te betalen, maar misschien wil je toch wel een extra optie.

Wij hebben alleen NHG en financieringskosten mee berekend in de hypotheek. Zou als ik het over kon doen het maximale extra lenen. Je kan het namelijk altijd gebruiken.
Wij hebben persoonlijk gekozen om alles gelijk goed te doen, zodat we de komende jaren klaar zijn.

Wij hebben trouwens met onze Hypotheker berekend wat we zouden willen en of onze inschatting (de kosten) reëel was. Daarnaast ben ik een excel bestand bij gaan houden hoeveel ons spaargeld was en hoeveel de offertes waren, zodat we wisten hoeveel geld we over hielden.

Waar ik me op verkeken had, was het geld om het huis in te richten (verf, behang, vloer, lampen, gordijnen, etc) dat kost ook heel wat. Tuin doen wij later.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:29

Wij hebben een uitgebreid kostenplaatje gemaakt en geprobeerd zoveel mogelijk van ons spaargeld te gebruiken. Meefinancieren in de hypotheek klinkt leuk, maar je betaald ook 30 jaar rente over die bedragen. We hebben uiteindelijk NHG, financieringskosten en de helft van keuken+badkamer laten meefinancieren.
Even wat kosten op een rijtje: keuken 5600, vloer door hele huis (beneden laminaat, boven vinyl) 1700, badkamer 7000, tuin afgraven 600, tuintegels gratis via marktplaats, muren hele huis glasvlies en schilderen 3500.

Ga gewoon verschillende offertes opvragen en bedenk zelf wat je wil uitgeven. Je geld raak je toch wel kwijt (altijd die kleine dingetjes die flink aantikken) dus loop niet te hard van stapel.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:53

Ik vind dit ook lastig, klein deel mee gefinancierd maar meeste deel is toch eigen spaargeld.
Maar echt op papier heb ik nog niks vast gelegd ook qua meubels wil ik vooral wat ik mooi vind en dan hoop ik dat het "in" de prijs valt.

Maar schatting qua muren vind ik lastig keuken badkamer en toilet en beneden vloer weten we maar voor boven geen idee wat de kosten zijn qua vloer.

Dus ik zit hier ook nog wel mee te puzzelen, m'n centjes zijn eind Vd rit op ben ik bang

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:36

Is heel lastig!
Toen wij onze hypotheek lieten berekenen werkte ik 16 uur, gelukkig met het afsluiten werkte ik 18,5 uur maar dat betekende ook dat we geen bergen geld konden lenen.

Bij ons is alles eigen geld.
Nu moet ik zeggen dat wij een hoop besparen door mijn vader, anders hadden we het niet gered.

We hebben een luxe en dure keuken en onze badkamer een kleine upgrade naar mooie vloertegels en grotere wandtegels.

Ik denk dat je sowieso wel zo richting de 10 a 15000 euro moet denken, minimaal.
Wij kregen bijv geld terug omdat we een hoop lieten vervallen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:00

Zo wij zijn vandaag op meubeljacht geweest! En geslaagd met een tafel,4 stoelen en een bank.

Salon tafel en een dressoir/tv meubel moeten we nog even vinden. Maar er komt al wat meer beeld bij

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:10

Leuk Nanda!! Foto?? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:52

Wooh, dan doe ik het echt netjes. Keuken 4.500, badkamer 5.600, verf had ik nog, behang 700 vloer 2000.

Tuin moet nog maar dat hoef ook niet al te gek.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:25

Tobbes, hoe groot is jouw huis dan?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:22

Wow, wat een verschillen! Wij hebben berekend voor alle vloeren al €6500,- kwijt te zijn. Is wel inclusief uitbesteden leggen plavuizen vloer begane grond.

Wij hebben voor weinig opties gekozen, we hadden zeg maar niet echt een spaarpotje... Wel is de hypotheek een stuk boven de kale verkoopprijs, maar daar wilden we ook niets teveel in mee financieren.