Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:02

Dat doet mijn moeder dus ... "ja maar was in de bonus" :roll: De voorraadkast thuis is ook echt een ramp .. doe ik toch een stuk beter terwijl ik nog maar een jaartje mijn eigen boodschappen doe. Snap ook niet hoe ze boodschappen kan doen zonder lijstje "nee weet het wel uit mijn hoofd" ... en daarom staan veel dingen vierdubbel in de voorraadkast :')

Ik koop gewoon dingen in de bonus die ik nodig heb, als ik het normaal nooit eet koop ik het niet. Met uitzondering van de gevulde pasta's, die koop ik normaal niet omdat ze te duur zijn, dus toen ze pas 99 cent waren wel gekocht.

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:14

Sterkte Inge!

Ik doe dat al lang niet meer, spullen alleen kopen omdat ze in de bonus zijn. Het moet nodig zijn voor mijn weekmenu of voor de voorraad of voor het huishouden. Heb hier ook niet echt een voorraadkast eigenlijk....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:21

Hier ook geen voorraad idd. Nu tegen het einde van de week (loopt bij ons van vrijdag tot vrijdag zeg maar) is het ook drama. Morgen weer een lijst, kopen wat we nodig hebben en thats it!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:12

Inge heel veel sterkte..

Ik heb vanavond stamp met een gehaktbal uit de vriezer.
Morge naar de winkel om een pan spaghetti te maken dus dat eet ik morge en zaterdag.
Zondag eet ik bij mijn tante, dus een redelijk goedkoop weekend.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:22

Hier tafeltje dekje haha. Normaal ga ik op donderdag naar mijn schoonouders, maar mijn schoonvader moet werken, dus die kan me niet halen en brengen (klink wel heel erg verwend zo :o ). Nu krijgt mijn vriend zo meteen dus heel fijn een bakje met eten voor mij mee. Ik mocht geen blik soep open trekken voor mezelf, kreeg gewoon een bakje mee werd me medegedeeld :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:29

Wij hebben pizza op, ik wilde morgen een pizza in de oven gooien omdat we op tijd weg moeten voor Cirque du Soleil. Maar vriendlief wilde vanavond pizza bestellen... Nou ja prima, had toch geen zin om te koken :') morgen maar een salade ofzo :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:23

Allereerst ingedebruijn heel veel sterkte :(:) ...

Aanbieding aankopen betrapp ik me ook op :o .

Van de week nog FA deo gekocht omdat die in de aanbieding was .
Had ik nog 3 bussen 8X4 staan.., na ja gelukkig word dat niet slecht ....

Gisteren rekening voor de auto betaald , die heeft een beurtje gekregen en er moesten
2 weet ik veel slangetjes vervangen . |(
Verder vandaag 20 Euro aan huiskapster ...verven, knippen, Föhnen ...en kletsen :=

Vandaag vroeg naar bed , morgen 06.00 uur beginnen ....

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:32

Inge, veel sterkte! Het was echt een poedersuiker jaar voor jou dus :(:)

Ik heb vanavond weer bezuinigd, ik was vandaag bij m'n moeder en kreeg een pan erwtensoep mee :D Gisteren ook al ergens anders gegeten, dus lekker goedkoop!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:34

Deo in de aanbieding is altijd wel handig, als t op is zul je altijd zien dat het niet in de aanbieding is :)
Ik heb aardig wat vaatwastabletten liggen en toch vorige week bij weer 1 + 1 gekocht zodat ik dat echt alleen uit de aanbieding heb :)

Wij kregen trouwens vorige week een idiote rekening :( even voor 3jaar aan afvalstoffen heffing, was iets fout gegaan bij de gemeente dus we hadden em nog niet gekregen dus nu maar voor 3 jaar. 650euro!!!!!!! Maar ze zijn zo coulant vinden ze zelf want we krijgen extra maanden om in termijnen te betalen, her mag/moet in 10 maanden!
We betalen em in 1x van onze eindejaarsuitkeringen maar pijnlijk is het wel :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:37

Ik doe dit ook al heel lang niet meer, maar alles lag nog in de voorraadkast... Gevolg was dat er dingen van tht 09-2010 tussen stonden :+ heb alles wat over datum was weggegooid...
Ik heb de bieten ook weggegooid want die waren ook al verschrompeld en had een kaasenvelop met pompoensoep gegeten. Gelukkig had ik al twee keer van die portie bieten kunnen eten en was dit het restje!

Dat is balen Mar! Een hoop centjes...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:38

Ik vond het een erg lekker gerecht!! Smaakte zeer goed dus kan m aanraden! Nogmaals bedankt voor de steun! Het laatste bericht was om 6 uur dat ze morfine hebben gegeven en ze slaapt. Nu dus wachten tot ze inslaapt. Heel raar om op dat telefoontje te wachten.. Sorry voor offtopic..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:42

Beetje offtopic mag best, heel veel sterkte :(:)

Ja flink balen Moo, dat is toch leuk shopgeld of uit etengeld of vakantieweekendjeweggeld... Mja niet teveel bij nadenken want betalen moet helaas toch

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:43

Oei...dat is balen Marley ...is een fiks bedrag . :(:)

Bij mij zit de afvalstofheffing in de service kosten , net als de opstal verzekering ,jaarlijks
dakgoten reinigen , onderhoud CV en schoorsteenvegen,stroom gemeenschappelijke ruimtes ,strassenreinigung,
riool bijdrage regenwater,rioolbijdrage schmutzwasser ..en nog een bedrag voor dijkenonderhoud of zo .

Wat ik zelf wel moet regelen is dat de grundsteuer betaald word .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:45

Ja servicekosten betalen we ook :+ voor de schoonmaak en de lift maar verder betalen we ook de belastingen / heffingen.... Blegh!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:54

Ik betaal alles in 1, dus geen ontheffingskosten enzo apart.
Reclame aankopen doe ik nauwelijks, of het moet iets van deo, shampoo, wasmiddel zijn. Of rijst pasta en die soort dingen, maar die gaan bijna nooit over de datum aangezien ik dat vaak eet. En vind een beetje voorraad toch wel fijn, mocht ik een keer heel erg krap zitten dan valt er altijd iets te maken.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 21:55

@ingedebruijn; heel veel sterkte....

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:08

Ingedebruijn: Veel sterkte!! Onlangs meegemaakt met de moeder van een goede collega van mij. Die werd ook ingeslapen, maar heeft uiteindelijk nog vier dagen geduurd.. Slopende dagen zijn dat..

Wij waren ook goedkoop vanavond! Schoonmoeder had nog gehakt liggen en een prei. Nog even een paprika en finesse bij de winkel gehaald en toen heb ik ovenpasta gemaakt. Had nog een ui en nog zo'n zakje Ovenpasta in de voorraadkast liggen! Ik ben hier ook een beetje de voorraden aan het opmaken!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:16

ingedebruijn heel veel sterkte aankomende tijd :(:)
Dat zijn geen leuke berichten :(:)

Oh echt zo balen en zonde geld Mar :(
Wel goed dat je evt. die regeling nog achter de hand hebt
mocht je alsnog niet hele eindbonus van je werk willen verbruiken...
(aan de andere kant... van uitstel...)
Tenminste, das bij mij :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:24

@ Inge, sterkte :(:)

Hier zit het ook even tegen trouwens.. DA rekening (en volgende voor medicatie volgt) en afgelopen maand fixe pech met de auto. Motor in elkaar gelopen, een rekening waarvan menig budgetpersoon hier ruimschoots een jaar van kan eten (en dan overdrijf ik niet).. Soms wel lastig om positief bij te blijven bij zulke tegenslagen, kennen jullie dat?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:28

Herkenbaar Bienotje :(:)
Maar om mezelf op te blijven peppen heb ik een nieuwe regel:
Kijk niet naar wat je niet hebt, maar kijk naar wat je wel hebt :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 01:01

En denken: 't is maar geld. Er zijn veel ergere dingen.

(dat hou ik mezelf nu ook maar voor: ik ben net mijn kamer (huis) kwijtgeraakt en woon nu in hostels en bij couchsurfers)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 01:31

Oef Sheran dat is heftig!

Ik betaal liever in 1x Wen, het kan maar betaald zijn... Anders zie ik 10 maanden lang 65euro verdwijnen, dan de pleister maar snel eraf rukken :))
Maar zuur is het wel, stomme gemeente!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:51

Heeft iemand budget verjaardagsboodschappen tips? Er komen ongeveer 50 mensen.. Ja natuurlijk is het budgetter (?) om niet zoveel mensen uit te nodigen :+
Normaal haal ik altijd taarten, maar nu er zoveel mensen komen zit ik toch beetje aan een alternatief te denken. Wie heeft er tips?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:52

Bienotje, ik herken het. Mijn pony is ingeslapen deze week en m'n vriend z'n auto is er mee gestopt. Verder kregen we nog een onverwachtse rekening van meer dan 1000 euro. Pff, kan daar dan echt van wakker liggen dat we geld van de spaarrekening af moeten halen :=

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:16

Hier nog iemand die een onverwachte rekening voor het electrisch heeft liggen.

Ipv taarten kun je ook cakes bakken en versieren of cupcakes.
Hapjes zelf kaas in plakjes snijden ipv voorgesneden kaas.