Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:02

Het kan soms best een uitdaging zijn :j Wij deden vroegah (toen we nog met z'n 2en waren en op de flat woonden) boodschappengeld in een potje (ieder 150 euro per maand). Toen hadden we de laatste week voor ons salaris nog 13 euro over. Was toch verbaasd wat ik daar allemaal van kon kopen :D Hele week gegeten hoor!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:03

Mijn weekmenu voor volgende week (het is al vroeg, maar beter vroeg dan laat :) vind het best nog moeilijk om eentje samen te stellen)

Maandag: spaghetti (saus zit nog in de vriezer)
Dinsdag: pita met sla (vlees zit nog in de vriezer denk ik, broodjes heb ik maandag gekocht, sla standaard in huis)
Woensdag: gestoomde vis en groentjes met gestoomde aardappels of puree (vis zit nog in de vriezer)
Donderdag: gebakken aardappels, sla en kippenworst (kippenworst zit in de vriezer)
Vrijdag: kip, rijst, sla en currysaus (kip heb ik gisteren nog in de vriezer gestoken, de currysaus maak ik vers en die dingen heb ik standaard in huis)
Zaterdag: hopelijk bij de ouders van mijn vriend eten
Zondag: ?? misschien eens een nieuw receptje uitproberen.

Samantha_

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:33

Knap zeg, voor zo weinig boodschappen doen.
Wij hebben ook vaak een blutte periode (als alle vaste lasten zijn afgeschreven rond de 1/2e vd maand, tot belastingteruggave de 15e)
Meestal doen we ervoor veel boodschappen zodat het wat makkelijker gaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:35

Wij ook inderdaad. Meestal maakt mijn vriend 2x 250 euro over naar de boodschappenrekening. De 2e x is na de belastingteruggave. Dus altijd zorgen dat je genoeg in huis hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:46

Hier gelukkig nooit geen 'moeilijke' periode. Dan zou ik heel bang worden denk ik!

Ik ga eens even menu voor volgende week maken. Ben benieuwd wat ik nog moet kopen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:47

Tis hier ook altijd passen en meten hoor. Groot gezin met 3 mega eters, man o man. En dan in het weekend vaak ook nog aanhang. Per maaltijd voor ons zessen: 1,5 kg aardappelen, 1 kg groente, 6 stukken vlees. Of 2 pakken pasta a 500 gram en zo'n 750 ml saus plus 500 gram gehakt. Pannenkoeken of zoiets zijn amper aan te bakken, dus maak dan gevulde. Als ik soep maak, dan een grote pan vol met brood er bij. Hebben we patat, dan gaat er zeker 2 kg door, plus de nodige fricandellen etc.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:50

Jeetje aslo, dat is inderdaad een berg eten :wow:

Vonneke, 'moeilijk' is wel een groot woord hoor :D We hebben ook nog de 'gewone' rekening (waar het geld op binnen komt en waar de vaste lasten af gaan), dus soms pinnen we daarvan. Maar wat niet hoeft dat hoeft niet, dus hou er altijd wel rekening mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:53

Wij eten met z'n 2en 500ml pastasaus en 400gram gehakt := (eerder 500grm).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:57

Wij gebruiken ook altijd een pond gehakt in de pasta saus (waarvan ik 100gr eet en vriendlief de rest). Saus gebruiken we een grote pot voor vriendlief en zoonlief samen en voor mezelf maak ik saus van tomatenblokjes. Groente altijd maar net wat er in huis is (vanavond gaat er ui, champignons, paprika en gourgette in). En een hele zak/heel pak pasta. Dan heeft vriendlief altijd nog wel een bakje voor 's avonds (hij eet graag rond 22.00 uur nog een keer, de vreetzak). Vandaag eet mijn moeder mee, dus dan zal het wel op gaan.

Maar ik vind 1,5kg aardappelen en 1kg groente zo enorm klinken :D :D
Ik weet niet hoeveel aardappelen wij 'normaal' eten. Groente houd ik zo'n 500gr aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:09

Aslo, dat zijn flinke pannen bij jullie!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:22

2 ons groente per dag........... met 6 personen zit je dan al over de kilo :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:23

Ik eet meestal 2/3 en vriendlief 1/3 :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:33

Hier gaat er ook wel aardig wat doorheen. Mijn man eet savonds ook kliekjes haha.
Onze zoon eet heel slecht, maar dochterlief van 2 eet best veel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:37

Manzano, dat klopt vwb die groente. Alleen eet mijn jongste dochter niet zo veel (behalve als we pizza, pannenkoeken of patat hebben). Dat scheelt dan nog ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:53

Heb ik weer :P Zie ik weer een zielig kitten hierzo staat op bokt.. Die is opgevangen maar de katten kunnen er niet mee overweg. Vanavond met mijn vriend in overleg of we haar erbij nemen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:55

jij ook al hahaha

Wij zitten binnenkort met nog grotere probleem, me vriend dreigt weer werkloos te worden maar heeft nog niet genoeg opgebouwd voor een uitkering. En dan is hij ook nog zo een die bijna niks lust en wel elke dag vlees wil eten. Zucht...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:19

wemkelover schreef:
jij ook al hahaha

Wij zitten binnenkort met nog grotere probleem, me vriend dreigt weer werkloos te worden maar heeft nog niet genoeg opgebouwd voor een uitkering. En dan is hij ook nog zo een die bijna niks lust en wel elke dag vlees wil eten. Zucht...

Ben bang dat hij dan toch niet elke dag meer vlees kan eten.. sterkte alvast!!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:21

Vlees is ook een pakje hamblokjes/spekjes, als je gewoon pindakaas/chocoladepasta op je brood doet kan je heus s avonds nog wel vlees eten. Sterkte.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:23

Ach het zal wel goed komen, uiteindelijk is altijd alles nog wel goedgekomen.
Mijn vriend is strater dus rond deze tijd is het altijd wel moeilijk kwa werk. We zijn nu alvast druk aan het zoeken naar vacatures voor productie werk of dat soort dingen.

@ Lynndenise: ja dat soort dingen lust hij dan ook weer niet zoet beleg. Hij is echt lastige kerel wat dat betreft. Brood zal ie zo en zo dan wel weer minder eten als hij niet werkt.

Maar ja we zien wel waar we op kunnen besparen, zal vanavond even met hem in gesprek gaan dat het dan wel weer even anders moet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:37

Bij dat weekmenu. tellen jullie daar dan ook alle tussendoortjes bij op? Dus ontbijt, lunch, avondeten en tussendoor? :).
(en zou iemand misschien zijn weekboodschapen incl ontbijt en lunch willen laten zien?)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:44

Sheran schreef:
Bij dat weekmenu. tellen jullie daar dan ook alle tussendoortjes bij op? Dus ontbijt, lunch, avondeten en tussendoor? :).
(en zou iemand misschien zijn weekboodschapen incl ontbijt en lunch willen laten zien?)

Hier haal ik per week
3/4 broden
2/3pakjes boterhammenvlees
1blok kaas
2pakken magere yoghurt
3pakken melk
Doos muesli
En dan avond eten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:49

Sheran schreef:

Ik haal 1 -1,5 brood per week (mijn vriend eet op zijn werk overdag) en 2x 2L melk.
Als ontbijt neem ik een kom melk met cruesli of gepofte tarwe en de kleine man neemt een boterham en een banaan.
Tussendoor eet ik 2-4 stuks fruit en als lunch eet ik 3 boterhammen (met bv sandwichspread, smeerkaas, kipfilet, light jam, etc.) en de kleine man eet 2 boterhammen (mits hij thuis is, hij zit 3 dagen pw op het kinderdagverblijf) en dan ons avondeten. Na het eten is er altijd een toetje; zuivel (vla/yoghurt/wat de mannen willen), een ijsje of fruit. Meestal kiest zoonlief voor vla én fruit (ik koop meestal 4 fruitsoorten per week, want de kleine en ik eten erg veel fruit).

Vriendlief eet alleen 's avonds mee, maar die is dan wel weer van de chips etc. Standaard haal ik 1 zak chips per week, 2 pakken koekjes en 1 zak snoep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:52

Ik plan altijd alleen avondeten. Als ontbijt heb ik altijd yoghurt met muesli (euroshopper kilo zak) en bananenschijfjes (action) en dat varieer ik dan met chocovlokken, rozijnen en/of noten. Of gewoon alles bij elkaar :P Lunch rooster ik brood (wit of bruin, discount 68 cent -vaak op de datum 34 cent-) dus duur brood vind ik dan zonde, beleg verschillend (zelfgemaakte eiersalade, gebakken ei, kaas, jam, pasta, hagelslag, smeerkaas, salami). Meestal heb ik namelijk lang pauze dat ik tussendoor naar kot kan of ben vroeg uit (of juist erg laat beginnen). Soms maak ik een salade voor 's middags of panini met mozzarella en pesto. Brood haal ik meestal om de week, yoghurt elke week (8 kleine bakjes, deel in de ochtend op en de overige als toetje 's avonds met wat siroop, karamel of fruit).

Voor degene die graag gebakken uitjes ergens door doen/bij eten. Ik had laatst die van de action gekocht en die was ook goed te doen! Normaal had ik die van go tan, maar scheelt toch aardig wat tussen die twee.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:55

Bij mijn weekmenu staat het er niet bij qua lunch ed. Bij de totale kosten aan boodschappen zit het er wel voor een week in. Dus het is echt voor een hele dag eten bij mij deze week 22 euro geweest.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:58

Wij eten 's morgens alleen fruit en een bakje magere yoghurt.

Tussen de middag brood - bakken we zelf. Man 3 a 4 boterhammen, met kaas of blauwe kaas en vaak een kop soep, of een restje van het eten van de dag ervoor.
Ik twee boterhammen en een cracker met kaas - vleeswaren. Man beker karnemelk, ik gewone halfvolle melk.
Meestal haal ik twee ons vleeswaren per week, een stuk blauwe kaas en 1 stuk belegen kaas - ca 400 ons.
Tussendoor eet ik eigenlijk nooit iets, hooguit een stukje kaas bij het koken. Man wel altijd koekje ofzo bij de koffie.
's Avonds meestal wel allebei nog een appel - en zo nu en dan wat chippies.
Toetjes eten we eigenlijk nooit.