Marley, je kunt onkruid tussen de voegen al een stuk verminderen door vaste voeg te nemen! Dit heb je in 'zachte' vorm en in harde vorm. Er komt dan natuurlijk nog wel van boven af waaien, maar dat is heel makkelijk te verwijderen! Ik wilde het hebben voor bij ons, maar de stenen liggen zo strak tegen elkaar, dat zowel m'n vriend als de tuinman het hier niet vond passen/niet nodig vond. Vond het wel een idee!
Kentaro, je kunt bij de sloot ook aan een kant een treurwilg zetten (ik laat hem bauwelijks snoeien alleen bij punten zeg maar) en aan de andere kant een bamboe. Ruist heerlijk, wel in een grote pot zetten ivm woekeren.
Kentaro
Geplaatst: 20-05-13 20:35
(nog steeds op de tablet?? Dat is ook een leuk idee zeg! Vind het wel mooi dat je hem niet helemaal kaal snoeit!! Vind dat persoonlijk niet mooi, helemaal kaal Wij laten onze dakplataan sowieso 1x door een hovenier snoeien. Dan kunnen we kijken hoe het moet en daarna of wel zelf of niet Ga even googlen op de bamboo!
MargreetW
Geplaatst: 20-05-13 20:39
Hier mijn treurwilg, die hangt dus over ut prieel deels.
Die wilg van Margreet is schitterend Bamboe: http://s2.hubimg.com/u/3561101_f520.jpg Bamboe vind ik een mooie afscheiding met bijvoorbeeld een ander deel van de tuin of om inkijk te verminderen!
MargreetW
Geplaatst: 20-05-13 20:50
Kentaro, even helemaal off topic, als ik alleen op een foto sta zie je altijd energiebollen. Op deze foto dus ook.
dames, weet iemand een leuke kuipplant(zo heet dat toch?ding op stam?)
zoals bijvoorbeeld Solanum..
Moet niet te moeilijk zijn, leuke kleur en beetje hoog zo tot 1.20 max....
Kentaro
Geplaatst: 20-05-13 23:42
Margreet, ik zat al naar de foto te kijken.... Wat apart dat dat dan ook iedere keer vastgelegd wordt!!
Wat een schitterende boom!! Vind het uitzicht ook érg mooi
De bamboo als 'afscheiding' zou misschien nog een idee zijn om naast de schutting te plaatsen!? (niet achterin de tuin, dat vind ik zonde van het uitzicht ) Of zit te twijfelen. We hebben een half hoge Ketter opbergbox/kast gekocht voor de kussens van de lounge set. Vind hem niet onwijs mooi en in de garage is er écht geen plek voor Misschien zou het nog wat zijn die achter bamboo te plaatsen!?
darkchrystal, ik heb wel verschillende leuke planten gezien vandaag, maar ben absoluut niet goed in namen
Hier hetzelfde, ik heb ook wat plantjes gekocht vandaag. Maar dankzij de regen had ik geen zin meer om later nog terug te gaan voor een plantje op stam,dus die moet nog..
Sonja_vR
Geplaatst: 21-05-13 06:59
Kentaro, die kast verbergen achter een mooie kuip bamboe klinkt goed , ik moet zeggen dat ik toch ook wel wat Bamboe ideetjes krijg door die zwarte en rode uit de link, heel gaaf en er bestaan trouwens best wat niet woekerende bamboe soorten die je gewoon in de grond kan zetten weet ik toevallig via ene oud collega die kweekt en verkoopt (van sluis op mp, werkendam)
Oehhh bamboe is wel erg gaaf ook zeg!! *wil nu de sleutel en de tuin leuk maken*
Laurabram
Geplaatst: 21-05-13 09:58
Wat hebben jullie veel gekletst!
En een mini meeting gehouden zie ik (en heel slim de hand op de knip gehouden)
En welkom nieuwe tuin enthousiastelingen.
Jouw treurwilg is echt gaaf zo Margreet.
Die tegels met die lampjes zijn leuk. En ik ben ook dol op Pinterest. Echt leuke ideeën op te vinden. Dat van die mos tussen de tegels daar staat er ook een van op, dat vind ik echt mooi http://pinterest.com/pin/531495193494243676/ Bij ons groeit er ook mos tussen de klinkertjes en ik laat het ook zo. Ik vind het wel horen.
De tuinmannen zijn hiernaast ook gestopt. Die stonden om 7uur in de stromende regen maar hebben weer ingepakt. Ik denk dat het te nat is om te straten.
Dat kan ik helemaal begrijpen, Laura! Wat een baggerweer
gohya
Geplaatst: 21-05-13 12:14
Ik heb een Gebroken Hartjes plant in de tuin,maar die word zo ontzettend groot! Ik heb hem al 2 x 'gescheurd' heb nu 3 planten ervan staan,ook die worden erg groot!
Die kan ik ook nog wel eens hier in de tuin zetten, ook wel leuk!
Ik ben druk bezig met een hoekje in te richten met lavendel en de Butterfly Lavendel, rozemarijn, Bieslook en Tijm. Als het klaar is plaats ik een foto!! Zo even in de pauze snel naar de intratuin hier vlakbij, nog even wat Lavendel inslaan!
Ik wil ook lavendel voor maar ze zijn ondanks mijn groene buitenvingers binnen een paar maanden helemaal dood. Tips? Ik heb wel dikke vette kleigrond.
Laurabram
Geplaatst: 21-05-13 12:42
Die dikke vette kleigrond is waarschijnlijk het grootste probleem. Bij mij deden ze het ook nooit. Ik heb de moed opgegeven. Gedoemd tot ieder jaar nieuwe kopen in een pot. Ik heb m'n witte vorig jaar wel teruggesnoeid en hoop zo dat ze het weer gaan doen.
Het gebroken hartje is mooi zeg. Ik heb ze ook gehad maar hier doet ie t helaas niet.
Naath dat klinkt als een fijne kruidentuin. Die wil ik ook nog maken in een andere zinken teil. Maar ik heb nog geen mooie kruiden gevonden. Bij het tuincentrum was het prut wat er stond. Gisteren baalde ik wel want ik had graag verse salie gehad in m'n gerecht ipv gedroogde uit een potje.
hier bij de groenrijk en een plaatselijk tuincentrum wel mooi spul, hoewel ik niet veel heb meegenomen want had nog zaairondjes van de aldi liggen die ik er bij wil zetten maar wel citroen en gewone tijm, en choco en bananen munt de rest had ik zelf nog, salie ook , die is gewoon weer gaan groeien na de winter.
hoe doen jullie dat, lavendel laten doodgaan op kleigrond ? Mijne doen het goed, gelukkig. Al hebben we ze de laatste keer wel érg teruggesnoeid, ze hebben moeite om er weer door te komen.
kruidentuintje moet ik ook nog doen, enkel de tijm en bieslook hebben de winter overleefd.
MargreetW
Geplaatst: 21-05-13 13:43
Jokari, planten, mesten en heel veel tegen ze praten. Dat is het, ze met rust laten. Maar alle gekheid, ik weet het niet, zo zijn ze prachtig en zo verdorren ze en ze wortelen ook niet bij mij.
Wat een troosteloze dag, wat een regen. Nou ja, vanmiddag maar languit op de bank, rust doet de knie best wel goed.