Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:46

Nog niet hij staat er sinds gisteren.
Ik zal wel ff horen, was al iemand met interesse maar kan altijd even naar de prijs vragen morgen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:26

Vorig jaar met een groepje waarvan er 2 motoren hadden gehuurd, bij de anwb.
We hadden de mt 07 en de mt 09 mee. Direct gecombineerd met een leuk ritje.
De mt's zijn echt leuke motoren, mt 09 is echt een wheely machine :Y)

Misschien ook iets voor de dames hier, je kun een dag een super toffe motor huren. Deze haal je dan op in Lelystad bij het circuit. Daarna lekker de achterhoek in en dijkjes pakken.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:37

Mt03 is een hele leuke motor!! zelf ook naar gekeken maar is toch echt wat boven mijn budget...
(en het is een eencilinder..)

Ik ben nu zelf aan het kijken naar een cb600 hornet, niet de mooiste die er tussen staat maar prima voor mijn budget.

mijn droommotor blijft toch echt een yamaha xj6 maar dat wordt nog ff sparen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:17

Die hier is al verkocht...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:07

Suus,zijn er ook motoren voor kleine onderdeurtjes :P dan doen we een ritje als ik dan eindelijk eens slaag,haha

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:33

Gister samen met een vriend de motor van de begrenzing gehaald. Vandaag toen ik wakker werdt zag ik zon, dus ik moest en zou ff een rondje rijden.

In. Een. Woord.

WAUW *\%/*

Wát een verschil :wow: Ik zat met tranen in mn ogen en dat was niet alleen van de wind :o Vandaag ga ik weer terug naar Denemarken dus moet ik heel spijtig mijn motortje weer onder zijn doekje plaatsen, maar ik heb genoten van die brute power. Met een beetje snel optrekken komt dat voorwiel wel los hoor ~~}>

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:42

Zo hij is snel verkocht Polly!

Ik wil uiteindelijk een r1 of r6, als ik vol vermogen mag rijden :D

Gaaf damwolf! Wat voor een motor heb je?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:46

Ik lees nog wel mee hoor dames. Leuk dat jullie allemaal zo goed gaan. Ik wil heeeeeeel graag mee met een bokt rij meeting :))

Morgen heb ik een ride out, in Adam. Hoop echt dat zulk mooi weer is als vandaag, zal wel super koud zijn :=

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:48

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het echt SUPER mooi weer..
Het kriebelt nu toch wel echt om te gaan rijden met de motor...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:05

Was het hier ook, tot het weer met bakken uit de lucht kwam. :+

Als ik jullie verhalen zo hoor wil ik ook echt lekker zelf toeren / samen met anderen op een eigen motor. Echt zin in. :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:31

K*t.. Bak begon net weer te drogen. Dacht eindelijk weer te gaan rijden...

Ja ik kan ook niet wachten tot ik zelf de weg op kan!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:33

Mag ik ook meekletsen hier?

Heb nu 2 jaar mijn rijbewijs en een eigen motor. Was het zat om altijd achterop te zitten :+ dus heb mijn rijbewijs gehaald.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:10

Ja hoor, welkom!
Voor mij dezelfde reden, wil ook graag zelf sturen ipv achterop zitten! Heb sinds een paar weken mijn rijbewijs, helaas nog maar 1x een stukje kunnen rijden door het slechte weer en een accu die het niet helemaal goed doet... ;(

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:19

Snel een andere accu halen dus! *\o/*

Snoevie schreef:
Suus,zijn er ook motoren voor kleine onderdeurtjes :P dan doen we een ritje als ik dan eindelijk eens slaag,haha

Genoeg motoren, ga eerst maar bedenken of je een 4 of 2 cilinder wil :j een naked of een sport :D

Vriend en ik zijn al bezig met zomer vakantie, dan gaan we richting het zwarte woud. Nu al onwijs zin in! :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:55

Ik ben zelf ook niet al te groot (1.63) en ik heb gezeten op een suzuki gladius. Zat goed en laag. Uiteindelijk is deze motor het niet geworden bij mij omdat ik helemaal wezenloos ben van een BMW GS, Heb nu de kleine versie ervan F650 GS. Kan met mijn tenen bij de grond. Maar had ik niet op de BMW gepast qua lengte dan had ik de gladius gekocht.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:29

Hee amber! Jij ook hier! Veel sterkte met de rideout morgen!

ReJo, ik heb een roodzwarte honda cbr600fs uit '95 :D Love of my life! Naast mn paardje dan :o

NiNa, gewoon doen hoor! Zolang er niet gestrooid is, het boven de 5 graden is en de zon schijnt kan ik altijd ge-appt worden voor een rondje rijden :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:53

Les ging eindelijk weer beter! Langzame slalom lukte vrij snel weer. Achtje wat meer moeite. Moet blijkbaar echt wennen aan dat het zwaartepunt veranderd is door het verlagen. Wel weer gelukt dankzij mn instructeur die me er door heen heeft geschreeuwd. Dat helpt normaal niet maar nu super! Wegrijden parkeervak rechts goed, links de bibbers... Instructeur vroeg waarom het niet lukte en toen kwamen de waterlanders... Daarna was ik iig m'n spanning kwijt en is het nog wel een paar keer gelukt :)
Dinsdag gaan we er weer voor! Vandaag was iig weer een sprong vooruit naar het oude niveau :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:03

blackstar schreef:
Ik ben zelf ook niet al te groot (1.63) en ik heb gezeten op een suzuki gladius. Zat goed en laag. Uiteindelijk is deze motor het niet geworden bij mij omdat ik helemaal wezenloos ben van een BMW GS, Heb nu de kleine versie ervan F650 GS. Kan met mijn tenen bij de grond. Maar had ik niet op de BMW gepast qua lengte dan had ik de gladius gekocht.

Die heb ik ook :) Ik heb de vanaf de fabriek verlaagde versie en kan bijna plat met de voeten aan de grond (ben 1.65) er zijn ook nog verlaagde zadels te koop, misschien wat voor jou om beter bij de grond te kunnen?
Ben wel heel benieuwd naar een fotootje van die van jou :D

Hier kriebelt het rijden ook enorm... Had gisteren nog even willen gaan, maar was laat terug van het werk en ik het donker vind ik het rijden toch minder prettig.
Vandaag is het prachtig weer hier, maar mega koud en er is gestrooid. met zout ga ik de weg niet op, vind ik echt zonde van de motor. Nog maar even wachten dus op temperaturen rond de 10 graden en droog weer

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:22

Fijn goldie. Zie je wel dat je t kan gewoon!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:29

Ik heb op een verlaagd zadel gezeten, maar dat doet pijn aan de bovenkant en binnenkant van mijn benen. Dus is alles standaard.
Gister naar de motorwinkel geweest heb 3 koffers, middenbok, carterbeschermingsplaat en witte knipperlichtglaasjess besteld.

Dit is de mijne

Afbeelding

Super Goldie dat het weer goed ging. Ik heb gelest op een verlaagde motor en heb toen een keer op een standaard motor ook die oefeningen moeten doen, maar toen viel ik bijna om omdat het zwaartepunt heel anders is.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:48

Klinkt gaaf damwolf!

Ik heb zojuist ook een motor gekocht :):) *\o/*
Een oude suzuki gs500 uit 91. Zal wel een foto plaatsen volgend weekend. Er zit nu alleen nog zo'n hele foute kuip op, die gaat er wel af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:55

Gaaf ding blackstar! Geloof dat ik een iets ouder model heb, mijn koplampen zijn anders.
Wat voor koffers heb je er bij gekocht? Ik heb die vario dingen, ideaal!

Rejo: cool! Gefeliciteerd! En nu willen we natuurlijk wel een foto zien van je nieuwe aanwinst :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:15

Thanks.
Ik wilde koffers van wunderlich, maar dat werd afgeraden omdat ie dan veels te breed werd. Dus heb nu vario koffers besteld. Zit een hendel aan de binnenkant en dan word ie breder of smaller.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:50

Tof! Gefeliciteerd ReJo!!!

Leuke motor blackstar, lekker geshopt dus :)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:50

Ja zal snel een foto maken :)

Leuk ding blackstar!