Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:04

Ingevroren saus vind ik zelf niet vies worden, ik heb daar nooit last van. Misschien helpt het als je het nog een beetje 'aanbakt' in de pan? :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:09

Ik vind het reuze knap dat iemand met 10 tot 20 euro per week aan boodschappen kan doen, echt petje af!

Wij geven zo ongeveer 80euro uit per week, de ene week minder de andere meer (uit eten niet meegerekend). Omdat het niet hoeft, is het lastig om minder uit te geven terwijl ik dit toch wel wil. Geld kun je maar 1x uitgeven en ik ga dan graag wat extra uit eten of koop er kleding van :))
Ik begin vrijdag weer met werken na 7 weken vakantie, dan is het ritme er weer en kan ik weer extra opletten.

voor degene die van uien houden:
http://www.24kitchen.nl/recepten/zoete- ... pelrondjes

je kunt em nog veel goedkoper maken door dingen weg te laten en eigen dingetjes toe te voegen. Maar het idee van veel uien en wat gehakt maakt het wel goedkoop, wat kaas erover en smullen maar :9
(wij eten kha dus geen aardappeltjes erbij, maar met restjes aardappel opbakken kan het natuurlijk ook :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:39

Ik vind saus uit de vriezer ook niet lekker!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:05

Ik denk dat het heel wat uit maakt om welke reden je gaat bezuinigen. Of het moet of omdat het een vrijwillige keuze is. Iemand die 80 euro uitgeeft heeft misschien eerder 120 euro aan boodschappen besteed en realiseert voor zichzelf al een hele besparing. Als je rond moet komen van het minimum of zelfs nog minder word je gedwongen om creatiever met je centen om te gaan. Fijn als dat dan lukt, maar nog fijner als het op een gegeven moment niet meer hoeft of als het dan weer een vrijwillige keuze wordt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:15

Ik zou het liefste ook minder geld kwijt zijn,maar eet graag lekker.
Ga dus niet op droge pasta kauwen,maar ben bv gek op pasta met alleen olie en knoflook.
Ik eet ook kh arm brood,dat kost ook een berg.
Maar ik koop van bv kaas en frisdrank graag een goedkopere variant.
Sinds ik naar de lidl ga ben ik dus veel goedkoper uit.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:19

Ik moet nu ook serieus pas op de plaats maken , mag ong. 10 euro per dag uitgeven , en met een gezin bestaand uit 4 personen vind ik dat erg moeilijk.
Brood krijg ik gelukkig voor niks , maar heb hier wel echt vleeseters in huis , en man en oudste kind eten als bouwvakkers......
Macaroni en spaghetti probeer ik al geregeld te maken ,is goedkoop ,maar dat worden ze ook beu.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:34

Dat is inderdaad niet veel geld Rachel, maar daar moet je toch wel boodschappen voor kunnen doen. Of is die 10 euro niet enkel voor eten?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:28

Interessant topic. Zelf heb ik 20 euro per week. Eet 2 avonden in de week niet thuis maar op werk. Ik bespaar op de boodschappen zodat ik ook geld over houd om wát meer te sparen. Heb een paard woon op mezelf en studeer nog. Omdat ik zelf in een supermarkt werk ben ik heel prijsbewust. Daarbij let ik op de aanbiedingen, dat scheelt al een hoop. Over een paar maanden ga ik samenwonen en heb ik dubbele bedrag voor de boodschappen. Mijn vriend wordt helemaal gek van mij dat ik hoef op de folders let en straks wonen we tegen het winkelcentrum aan met vier supermarkten en de vijfde werk Ik. Hij heeft mij dus als baas van de boodschappen gemaakt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:22

Alwiene schreef:
Anne_GTI schreef:
Behalve boodschappen in Duitsland kan ik ook bezoeken aan de dierentuin aanbevelen. Zowel Nordhorn als Munster is vanaf het oosten heel dichtbij. In Munster is ook een paardenmuseum in de dierentuin. Heel fijn als je paardegekke kinderen hebt. 4 personen, 2 volwassenen, 2 kinderen en auto parkeren: 45 euro. Grote dierentuin, museum, dolfijnen, zeeleeuwen enz.
Nordhorn: 21 euro met dezelfde samenstelling maar dat is wel een stuk kleiner.

Hey die ga ik onthouden! Mijn jongste neefje is gek op dierentuinen, maar het is allemaal zo duur. Is Nordhorn dan nog wel de moeite waard, of eigenlijk niet?

Ik vind Nordhorn zeker de moeite waard. Ze hebben alleen geen grote katachtigen en olifanten. Maar dat wordt deels gecompenseerd door de manier waarop bezoekers en dieren contact kunnen maken; Veel verblijven kan je in als bezoeker. Er lopen paden door de verblijven heen. Het is er ook ontzettend schoon en opgeruimd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:08

Ik kook altijd voor twee dagen maar zou ook wel eens wat in de vriezer willen doen. Wat is lekker om klaar te maken en dan een portie in de vriezer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:14

Geen idee Kohtje, ik vind niets lekker wat klaargemaakt is en uit de vriezer komt hihi

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:25

Stamppotten en soepen gaan hier altijd de vriezer in.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:30

Gaat pasta ook goed?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:34

Vind ik iets minder lekker, hoewel lasagna wel gaat.
saus doe ik wel vaak in porties invriezen dan hoef ik alleen de pasta nog te koken..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:37

vonneke schreef:
Geen idee Kohtje, ik vind niets lekker wat klaargemaakt is en uit de vriezer komt hihi

hier hetzelfde...
al zo vaak geprobeerd en al zo vaak weer weggegooid, dan eet ik liever 2 dagen achter elkaar even hetzelfde :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:42

Ik heb ook geen probleem met twee dagen het zelfde maar binnenkort ga ik een paar daagjes weg en heb ik hier oppas die voor geen meter kan koken dan is het wel lekker als ze wat kan opwarmen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:53

Citaat:

Ik eigenlijk ook niet , pastasauzen zit geen kraak of smaak meer aan.
Net groente - of tomatensoep , dat gaat goed.
Ik gebruik de vriezer meer om te profiteren van mooie aanbiedingen van vlees , ik eet eigenlijk altijd
vlees uit de aanbieding dat uit de vriezer komt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:06

Lasagna vries ik altijd in, is goed te doen :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:20

Ik vries altijd pasta's in! Niet inde magnetron opwarmen maar dag van te voren/sochtends uithalen en even in de wok/hapjespan opwarmen savonds zorgt voor een prima smaak. (mijn inziens :D)
Lasagna stond ik dus over te twijfelen. Zit melk, kaas en mozzerella in.
Gister hele schaal gemaakt van een ander merk en deze is mega machtig dus kan ik wel 4 dagen van eten. Ga dus gewoon 2 porties invriezen :).

Stamppot invriezen vind ik dan weer echt niet te eten. Dan is heel je structuur weg en houd je een waterig papje over.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:36

Pasta's invriezen doe ik ook gewoon, vind ik niets mis mee. Net als nasi of als we Chinees hebben gehaald en we hebben over, vries ik dat ook in.
Stampotten weet ik nog niet, woon nog maar net samen, dus weet niet of ik dat ook zou doen.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:18

ga toch eens meelezen.
Ben al enige tijd zo aan het inkopen dat we voor max € 25,- per week rond willen komen voor eten en drinken. Scheeld dat we eigen melk en wat groentes hebben.
Veel koop ik bij de plaatselijke groenteboer ( winkeltje bij de boer zelf) is mega vers en goedkoop. Ook de markt is ideaal voor goedkoop en goed fruit.

Basis voor de soep maak ik altijd zelf, kruiden uit de tuin, selderij en wortel, peperkorrels en zout. Dan wat in de aanbieding is kip ( altijd op bot is veel lekkerder) of soepvlees erbij in. Een uurtje zachtjes laten pruttelen. Ik maak een liter of 5 tegelijk, na trekken zeven en erin doen wat je wilt (groentes of tomatenpuree) en porties invriezen.
Heb je ouderwetse goedkope soep. In de winter is hij nog goedkoper, dan staat de pan op de houtkachel die toch aan is om het huis te verwarmen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:26

Stamppot die ingevoren is geweest is juist heerlijk Bij mij wordt het echt geen waterig papje, gewoon net als de dag ervoor :). Aardappelen, rauwe andijvie, kaas.... ind e winter maak ik altijd wel voor 6 dagen stamppot en vries de porties in :)

Maak je het misschien van kant-en-klare aardappelpuree ofzo?

Anders kun je ook nog proberen het op te bakken in een pan (vooral lekker als er kaas doorheen zit). Dan krijg je een soort rösti :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:39

gebruik altijd aardappels, stukken goedkoper. Maak het net zo overigens :D Met melk aanlengen en smullen maar.
Rauwe adijvie is sowieso giftig als je dat opwarmt nadat het warm is geweest. Komen er niet al te fijne stoffen vrij waar je behoorlijk ziek van kan worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:44

ingevroren maaltijden kan , maar dan moet je ze idd niet in de magnetron opwarmen maar 's ochtends uithalen en's avonds in een pan opwarmen
pasta's, rijstgerechten en stamp-potten zijn op die manier goed te eten na opwarmen, lasagne warm ik op in de oven , maar dan wel met alu folie er over tegen het uitdrogen (lasagne is trouwens volgens mij het best invriesbare eten ever)

verder alles voor je het invriest (dus ook rauwe dingen die je groot in de aanbieding koopt) portioneren p/p , op die manier kun je altijd per persoon een ingredient uit de vriezer pakken en maak je nooit te veel.

sauzen vries ik ook in, maak ene grote pan tomatensaus, maar dna wel basic zonder groenten, die doe ik er pas door als ik de saus verwarm, dus dan ontdooi ik de basis saus, bak de groenten aan en voeg daarna de ontdooide saus toe om door te warmen.

en kwa ruimtebesparing bij invriezen, vries producten in , in een vierkant bakje, dus, bakje, zakje erin , vullen , als het dan bevroren is dan kun je het zakje goed afsluiten en uit het bakje halen, dan kun je blokjes saus/maaltijd/ingredient lekker makkelijk stapelen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:50

Ik heb al een tijdje een stipje om mee te lezen, maar wil me toch ook graag even melden in het topic. :) Mijn vriend en ik nemen ons regelmatig voor om te bezuinigen op de boodschappen, maar geven toch altijd meer uit dan we denken, ondanks dat we goed letten op de aanbiedingen en meestal shoppen bij de Lidl. Hoe houden jullie je aan je weekbudget? Pinnen jullie het bedrag en betaal je dan bij de kassa met geld in plaats van je pinpas?

Op dit moment krijgen we erg veel groente van onze buurman die een grote moestuin heeft, zoveel zelfs dat we er niet tegen kunnen eten, dus dat scheelt geld. :) Wat ingevroren kan worden gaat in porties de vriezer in. We hebben zelf ook wel het een en ander aan eetbaars in de tuin.