Ik zit (zoals nu) veel aan de eettafel..... dus dan kijk ik in de tuin. Dat vind ik wel leuk.
Aan de voorkant heb ik weinig boeiends te bekijken, maar dat hoeft ook eigenlijk niet. Zit daar alleen om tv te kijken ofzo.
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 14:35
Vind het vooral onprettig als je in het weekend even lekker in je nachtponnetje naar beneden komt, je er niet op zit te wachten dat ze dan net even naar binnen lopen te gluren... Wij hebben nu in de voortuin een leilinde (lijlinde ) staan en die zit volop in het blad. De inkijk is nu al vele malen minder. Scheelt alleen weer wel in licht Vind het echt heerlijk om op de bank te zitten en dan van het uitzicht te genieten! De achtertuin hebben we nu op het oosten en straks op het zuiden. Vind het allebei voor en nadelen hebben. Als ik nu als het warm is uit m'n werk kom, kan ik even heerlijk bijkomen in de tuin. Maar aan de andere kant is het hier weer snel koud in de tuin en kun je veel minder snel 's avonds buiten zitten.
Hebben jullie misschien een idee?! We hebben nu een halletje achter waarin de 2 benches van onze honden staan. Deze gebruiken we al heel lang niet meer om ze 'in op te sluiten', maar ze gaan er uit hun zelf zo ontzettend graag in liggen. In het nieuwe huis zijn we er echt nog niet uit waar we ze zouden kunnen zetten. De hal is absoluut geen optie, want die wordt niet groot. De keuken ook absoluut niet (weet nog niet eens of we de prullenbak kwijt kunnen ) Eigenlijk vinden we het in de huiskamer geen gezicht om ze te zetten, maar dan worden de mogelijkheden wel erg beperkt (heb nog heel even gedacht om ze achter de bank te gaan zetten, dat je de bank een stukje van de kant af houdt, maar dat wordt dan nog best een stukje )
Ik zou ze in of een verloren hoek van de woonkamer of achter de bank neerzetten. Zouden ze de bench gaan missen als je ze helemaal weghaalt?
Net weer even geschoven met accessoires in de woonkamer
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 15:44
Foto??
Nee, boven is geen optie. Ze komen niet boven (ze kunnen wel de trap op, maar niet de trap af.... ) Weet je, ze hebben manden genoeg om in te gaan liggen en ook de bank is favoriet. Maar ze liggen zo graag in de bench (trekken zich er regelmatig graag in terug), dat wanneer we een plek vinden, we ze toch graag willen houden.
Ik koop elke week bloemen voor mezelf Deze week niet, omdat ik al zoveel bloeiende planten heb staan.
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 16:03
Als ik bloeiende planten heb, koop ik inderdaad ook geen bloemen! Vind het zo gezellig staan! Manzano, er bestaat ook kattengras hé.............. (ze zijn inderdaad behoorlijk aan de maat )
Heb je straks geen omheinde tuin? Lijkt me wel een ras dat in vrijwel alle omstandigheden buiten kan zijn? Misschien vinden ze buiten liggen dan lekker?
manzano
Geplaatst: 09-06-12 16:08
Bloemen zijn leuker dan kattengras Al heb ik liever dat ze geen van beiden eten, want ze gaan er zo van kotsen. Maar ze mogen straks naar buiten, dus dan hoop ik dat het over is met het eten van groen binnen.
Verder staat het idd gezellig hoor, maar ik ben zo weinig thuis dat ik het gewoon zonde vind, want bloemen zijn niet echt goedkoop. Heb bijv. wel altijd orchideeen staan. Die gaan eeuwen mee (en zijn blijkbaar niet interessant om te eten )
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 16:11
Hun vacht is er zeker geschikt voor, maar hun 'geest' niet ben ik bang............... Ze zijn alleen graag buiten als wij ook buiten zitten....
Bloemen zijn zeker niet goedkoop! En soms zijn ze nog binnen een week weg ook... Een boeket vind ik te duur om voor mezelf te kopen, maar koop dan wel tulpen/rozen/e.d.
Rozen staan bij mij vaak bijna 2 weken, tulpen 1 week... Boeketten vind ik leuk, maar die kan ik niet langer dan een dag of 4 mooi houden, want er verlept altijd wel een onderdeel
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 16:17
Heb nu pioenrozen staan (van m'n vader gekregen) en die staan morgen 2 weken! Echt schitterend! Alleen veel langer gaan ze het niet meer redden ben ik bang... De eigenaar van de pony's kweekt bouvardia's. Kreeg laats nog een bosje van hem. Hebben ruim tweeenhalve week gestaan! Waren heel mooi! Alleen persoonlijk vind ik dat wel meer bloemen voor in een boeket. In een boeket zijn er inderdaad altijd wel bepaalde bloemen die het minder lang vol houden
MamaMiesje
Geplaatst: 09-06-12 16:18
Anders misschien inkrimpen: met z'n tweeën in 1 bench
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 16:19
Dat wordt dan alleen waarschijnlijk niet het inkrimpen wat jij bedoelt.................................... dat gaat 1 van de 2 niet overleven ben ik bang.........
(jouw onderschrift............... )
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-06-12 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
@Kentaro: wat een lieve hondjes heb je Wel lastig met die bench... Zou het even bekijken als jullie eenmaal in de woning zitten. Misschien heb je dan wel ergens een verloren hoek waar je ze heel goed kwijt kan. Ik koop ook heel regelmatig bloemen voor in huis, rozen of tulpen zijn favoriet Boeketten verleppen bij mij ook heel snel, beetje jammer
Argh, bij ons hebben de schuin-bovenburen iets leuks bedacht... Ze hebben vlaggetjes-slingers vanaf hun balkon naar één van de bomen voor het appartementencomplex gespannen. Met die harde wind maakt dat dus echt een takkenherrie Plus dat ik het SUPER lelijk vind (zie onderschrift van MamaMiesje ). Als ik er vannacht last van heb halen ze die troep maar mooi weer weg.
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 18:13
Kan me er meteen iets bij voorstellen!! Gister liep ik met de honden langs een portiekje. Het waaide nogal hard en er hingen ook allemaal vlaggetjes. Niet normaal wat een herrie het gaf!! Het eerste wat ik ook dacht was daar ben je lekker mee als je daar vanacht moet slapen We kijken het zeker even aan met de benches. Bewaren doen we ze zeker (ojee, kom ik weer met m'n bewaren... ) je weet sowieso nooit of je ze nog een keer echt nodig zult hebben.
Ik zou behoorlijk over de zeik zijn als ik last zou hebben van vlaggetjes. Ik vind oranjegekte best leuk maar kom niet aan mn nachtrust
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 18:19
Ook niet voor de tv??
Bij mij mag/kan m'n nachtrust ook voor NIETS wijken Wij hebben nu niets aan versiering in de straat. Misschien dat dat nog komt als Nederland verder komt?!