E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:27

Ik ben helemaal gek op mijn kindle paperwhite. Heerlijk ding. Lees mijn samenvattingen erop voor school en soms de artikelen zelfs :) Al meerdere boeken gelezen en ik ben nog steeds groot fan en ben heel blij met mijn ingeboudwde licht. Verder vind ik de touch veel fijner dan ik had verwacht :)

Erg grappig soms vergeet ik dat ik een ereader vast heb en niet een boek. Dan wil ik bladzijdes omslaan of anders liggen om de andere bladzijde te lezen. Verder ook erg blij met mijn keuze voor een cover die als een boek aanvoelt.

Nog 1 vraagje :) Heeft iemand een idee waar ik koelkast magneetje kan kopen? Dun magneetje dus.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:29

Ik ben twee weken op Sicilië geweest en was daar ook heel blij met m'n e-reader :j Al heb ik lang niet zoveel gelezen als ik van tevoren gedacht heb! Maar zelfs in de volle zon bleek het prima lezen op m'n Sony :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:23

De Kobo Aura bevalt hier ook prima :j

Ik ben erg blij dat ik toch deze afgewacht heb en niet de Glo heb gekocht :)

Op YouTube zag ik dat de Glo op de stand met de minste verlichting, nog veel feller was dan de Aura op de laagste stand. En als ik met de Aura in het donker in bed een stukje lig te lezen, dan vind ik die laagste stand al fel zat, zou zelfs nog wel een pietsje minder mogen :=

Ik had het in het donker trouwens ook ineens een paar keer, dat ik probeerde een bladzijde om te slaan :')

In het licht natuurlijk niet want dan zie je meer dan alleen het scherm :P

Ik vind het net iets grotere formaat ook wel heel erg fijn, is meer een echt boek-formaat, je hoeft minder vaak een nieuwe blz aan te tikken en hij is nog steeds klein en licht zat :j

Wel mis ik tijdens het lezen het gevoel hoe ver ik in het boek ben....zou willen dat er ergens boven of onderaan de "bladzijdes" stond op welk paginanummer ik ben, bvb. blz. 120 van 300, zoiets :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:54

Ik heb het tegenwoordig juist andersom als ik eens een papieren boek lees: dan geef ik een veegje over de bladzijde en verwacht gewoon verder te kunnen lezen :') .

Bij mijn Sony staat de blz-nummering gewoon onderaan elke blz, gelukkig :j . Maar die Aura klinkt ook wel goed, vind ik :) .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:21

Bladzijdenummering heb ik ook aan! :j

Alleen weinig tijd om te lezen de laatste tijd. Las elke avond voor het slapen, maar zelfs daar nu te moe voor als ik eindelijk in bed lig! :(

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:32

Dat kan je bij kobo inderdaad ook aan zetten.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:07

KozieZ schreef:
Dat kan je bij kobo inderdaad ook aan zetten.

Dat dacht ik ook inderdaad. Volgens mij heb ik dat gezien in ieder geval van het weekend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:45

Ik dacht het ook, maar kon het echt niet vinden in de menu's :))

Heb er geen enorme zoektocht van gemaakt maar gewoon even de verschillende opties doorgekeken en daar zie ik echt niet zoiets tussen staan...

Moet het boekje er eens bij pakken denk ik :)

Wat ik wel irritant vond trouwens: dat er wat schaduwen van vorige blz. te zien zijn en dat niet alle letters even dik/zwart zijn.
Dat lijkt wel een heel stuk beter nu ik hem elke blz. heb laten vernieuwen, maar is dat normaal :?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:57

Ja, dat is normaal. Dat is het enige nadeel als je het mij vraagt aan een e-ink.de pixels werken daadwerkelijk met iets inkt achtigs is, als je dat niet steeds laat inverteren, blijven er randjes achter. Gewoon elke pagina laten inverteren, ben je zo aan gewend en dan is dat probleem al snel opgelost.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:03

Ik heb de update van de kobo glo gedaan.. maar ben er nog niet echt blij mee. Alle menu's zijn heel pietepeuterig klein geworden :( zelfs met leesbril kan ik het amper lezen.
En je ziet in je beginscherm de covers van de laatste boeken die je geopend hebt, maar de resolutie is nou ook weer niet zo daverend, dus ik kan niet zien welk boek het is. En ook zoekacties komen nu in het beginscherm, dat betekent dat je het boek waar je in bezig bent niet meer terug kan vinden.. Grrrr. Niet handig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:07

O, op de Aura is alles super helder :j

Hier is het beginscherm ook wel heel fijn, je ziet in welk(e) boek(en) je bezig bent en hoeveel % je daarvan al hebt gelezen en hoeveel uur je nog "moet".

En ook previews van boeken, en allerlei snelle links zeg maar zoals naar een spelletje dat je hebt gedaan, internet dat je hebt bezocht... ik vind het wel handig.

Maar het scherm heeft ook wel een behoorlijk randje erbij qua grootte vergeleken met de Glo :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:11

ik kom ook even binnen vallen, jullie hebben er 1 dus kunnen mij vast helpen.

ik lees heel graag dus heb me eigen vandaag van me belasting centjes op een e-reader getracteerd :D

nu moet ik hem nog binnen krijgen. maar vraag mij af.
als ik nou straks een e-book koop?
hoe krijg ik die dan op mij e-reader. werkt dat via een code of hoe moet ik me dat voorstellen.

ik heb hem via madia markt besteld en verwacht hem eigenlijk morgen of overmorgen in huis. dus kan het nog niet na kijken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:36

Veel e-readers hebben zelf 'ingebouwde' e-bookstores, dus je koopt ze dan rechtstreeks op het apparaat, en dan download je het e-book er ook rechtstreeks op. Maar het kan ook via websites, dan gaat het ook via downloads maar moet je de file er nog opzetten door bv USB of wifi.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:39

Haha hanny_jelke wat schreef ik? :')

Ik kies trouwens wss niet voor een kobo, maar voor een tablet :) Net iets meer..

denk ik :')
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 01-07-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:42

Dallista schreef:
Veel e-readers hebben zelf 'ingebouwde' e-bookstores, dus je koopt ze dan rechtstreeks op het apparaat, en dan download je het e-book er ook rechtstreeks op. Maar het kan ook via websites, dan gaat het ook via downloads maar moet je de file er nog opzetten door bv USB of wifi.

Of via een USB kabeltje met je computer :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:51

Keet schreef:
Of via een USB kabeltje met je computer :)

Uhm...
Citaat:
moet je de file er nog opzetten door bv USB

:D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:53

Astaloca schreef:

Ik kies trouwens wss niet voor een kobo, maar voor een tablet :) Net iets meer..

Ook iets boel meer vermoeiend voor je ogen tijdens het lezen.
Ik heb ook een tablet en daar de kobo reading app opgezet, maar na 1x half uur proberen ben ik gauw weer overgestapt op mijn ereader.
Dat leest echt veel ontspannender. Het apparaat is lichter, handzamer en het scherm zoveel rustiger om te lezen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:57

Marije_jiplover schreef:
Ook iets boel meer vermoeiend voor je ogen tijdens het lezen.
Ik heb ook een tablet en daar de kobo reading app opgezet, maar na 1x half uur proberen ben ik gauw weer overgestapt op mijn ereader.
Dat leest echt veel ontspannender. Het apparaat is lichter, handzamer en het scherm zoveel rustiger om te lezen.

Dat dus :j

Ben net terug van 2 weken Sicilië en dus zon, en daar lagen wij dan, aan het zwembad. Ik helemaal in m'n nopjes met mn e-reader want dat leest in het zonnetje zelfs fijner dan een boek, en vriendlief te balen met z'n tablet want daar zag ie dus helemaal niets op, óók niet onder de parasol :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:01

Ok. Bedankt.. nu twijfel ik weer :')

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:01

Hier ook een tablet en een reader, echt niet te vergelijken. Voor boeken echt mijn reader, kan geen tablet tegenop.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:03

En ook hier beide in bezit, maar om te lezen gebruik ik écht mijn reader om de genoemde redenen :) .

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:14

Astaloca schreef:

sorry was meteen binnen komen vallen met me vraag zonder eerst te lezen,
omdat ik het druk had en de kleine bijna wakker werd :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:15

hanny_jelke schreef:
Astaloca schreef:

sorry was meteen binnen komen vallen met me vraag zonder eerst te lezen,
omdat ik het druk had en de kleine bijna wakker werd :o

ik heb het over je OS :') volgens mij ging het over 18+ topics :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:15

Astaloca schreef:

Ik heb ook een tijdje getwijfeld omdat een tablet zoveel "meer" is inderdaad, maar ben achteraf heel blij dat ik toch voor een e-reader gegaan ben :) Dingen die ik op een tablet zou doen kan ik op m'n telefoon ook (spelletje hier en daar) en qua lezen is een e-reader gewoon echt veel fijner :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:16

Neej schreef:
Astaloca schreef:

Ik heb ook een tijdje getwijfeld omdat een tablet zoveel "meer" is inderdaad, maar ben achteraf heel blij dat ik toch voor een e-reader gegaan ben :) Dingen die ik op een tablet zou doen kan ik op m'n telefoon ook (spelletje hier en daar) en qua lezen is een e-reader gewoon echt veel fijner :)

+:)+ Bedankt. Nou mijn Kobo touch staat nog steeds in bestelling en ik laat hem dan ook maar :)