Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 02:51

Altijd leuk dit soort topics :D.

Misschien schandalig, maar ik heb echt geen idee wat ik wekelijks uitgeef aan mijn boodschappen. (2 personen + 2 honden). Dit is namelijk ook per week verschillend aangezien mijn vriend & ik beiden onregelmatig werken en dus ook met regelmaat 's avonds op het werk mee eten.

De markt is een prima optie, maar daar heb ik simpelweg gewoon geen tijd voor. Frisdrank & vruchtensap haal ik bij de Aldi/ Lidl, maar verder doe ik de boodschappen gewoon bij de AH aangezien die op loop afstand is. Verzorgingsproducten en wasmiddelen haal ik altijd in de aanbieding, daar heb ik dan ook altijd wel een voorraadje van.

Verder ben ik er niet zo bewust mee bezig, gemakszucht waarschijnlijk...

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:13

Gister weer boodschappen gedaan voor 35 euro. Straks nog even eten halen voor de hond en de kat.

Van schoonmaakmiddelen gebruik ik vaak allesreiniger eigen merk van de Ah geloof ik

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:23

Marije_jiplover schreef:
Met stollen dood je geen bacteriën af, stollen van eiwitten gebeurd al vanaf 40 graden, das een feesttemperatuur voor veel bacteriën.

Achja, bacteriën bacteriën.. Zonder bacteriën konden wij niet eens leven dus ik maak me er ook niet zo druk om hoor. :P Er komt er bij mij ook onder géén voorwaarde Dettol het huis in als ik later kinderen heb :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:44

Ik betaal rond de 20-25 euro per 3 dagen boodschappen bij de AH voor 1 persoon, dit houdt in groenten, fruit, vlees, becel boter, vleeswaren, drinken, zuivel, tussendoortjes en momenteel Weight Care producten, dan is het ietsje duurder. Brood, pasta, aardappels, rijst, eieren, koekjes e.d. Eet ik weinig dus koop ik ook niet. Voor een hele week zou ik denk ik rond de 50 euro betalen. Ik koop altijd vlees verpakkingen met 2-4 stuks, liefst bio of scharrel (kip sowieso !), dan vries ik per stuk in wat ik niet nodig heb en soms vries ik ook in wat overblijft. Over vloeibaar wasmiddel bij de action heb ik ook goede verhalen gehoord, ook idd van de Lidl en Aldi. Zou ik zeker halen ! Ook haal ik vaak verzorgingsproducten bij de Zeeman, Action, Wibra , soms Lidl of Hema of bij Kruidvat in de aanbieding. Zeker voor shampoo scheelt dit een hoop en zijn dezelfde goede merken. In de supermarkt betaal je hier de hoofdprijs voor ! Mijn moeder is altijd erg fan van de vleeswaren (duitse ham e.d.) Van de Lidl, en ook de nootjes. Fruit en groente vind ik hier ook super en ook leuke aanbiedingen. Ik heb daar zelf een paar veiligheidsschoenen (heren) gekocht voor 25 euro, ze lopen heerlijk, zijn mooi, waterdicht, warm, hele goede kwaliteit en bij de Welkoop is alles duurder en loopt veel minder lekker ! Geniet er elke dag van. Voor allerlei dingetjes ben ik ook fan van de Action, Xenos en Kruidvat aanbiedingen, zeker reis artikelen !

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:11

ik heb juist een paar weken geleden een automatische handzeep-pomp van Dettol gekocht.
Zeker nu ik zwanger ben, ben ik extra voorzichtig en was dus goed mijn handen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:20

Hier geen dettol hoor :D Beetje weerstand opbouwen bij de kleine kabouter :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:20

Geen van onze moeders deed dat hoor :) en wij zijn toch ook allemaal levend ter wereld gekomen. Nee, dettol is een typisch voorbeeld van hoe reclame ons producten aanpraat die we niet nodig hebben.. In jouw geval: alles wat bij jouw kindje komt moet eerst door je maag. En geloof me: daar gaat alles wat schadelijk zou kunnen zijn dood :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:23

Nu ik erover nadenk is het een godswonder dat ik nog leef := nooit dettol gebruikt, geen opvolgmelk gekregen, mijn vader rookte gewoon door toen mijn moeder zwanger was (daarna is ie wel naar de garage verbannen omdat mn moeder het vond stinken), en als ik een snoepje op de grond liet vallen raapte ik het gewoon weer op.. Was veelte bang geen nieuwe te krijgen haha :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:27

Dat doet die kleine van mij ook hoor :D :D Als hij met een plakje worst loopt, dan ziet dat plakje het hele huis + de bek van de hond, ja jeetje... wordt ie groot en sterk van :D
Soms denk ik wel 'brrrr' hoor :o

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:31

de tip voor ramen zemen,gebruikt door echte glazenwassers!
scheutje amoniak met een druppeltje dreft.

werkt als een gek. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:39

Magrathea , ik heb precies hetzelfde, alleen rookte mijn moeder ook gewoon door :')
Ik gebruik die vochtige doekjes allleen op de wc. Voor de rest gebruik ik vaatdoekjes, van die gele dingen en een spons.
Ik lap de ramen met schoonmaakazijn en dreft. Werkt ook als een tierelier. Ik krijg alleen die trekker-slag van een glazenwasser niet onder de knie!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:46

Hahaha maar die hebben ervoor gestudeerd x)
Ik gebruik die doekjes vaak wel meerdere malen, maar spoel ze wel altijd af met heel heet water :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:49

Ik kan geen ramen zemen en ik doe het nóóit! Gewoon eens in de 10 jaar de ruiten laten vervangen joh :P

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:52

Quellian schreef:
Ik kan geen ramen zemen en ik doe het nóóit! Gewoon eens in de 10 jaar de ruiten laten vervangen joh :P

maar of dat dan bezuinigen is?..... :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 10:53

Zo kan ik dus niet strijken ;) ik probeer het tien minuten, en dan ga ik ermee gooien ;)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:54

hihi,dat heb ik dus ook. :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:55

ik strijk gewoon NIET
of ja, heel selectief :') alleen de zichtbare randjes zeg maar, en dan de dingen die onder de naaimachine door gaan.
maar overhemden van vriendlief? :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:00

Strijken kan ik wel, maar doe ik maar heel zelden (overhemd of broek van vriendlief).
Verder zijn er niet echt dingen die gestreken worden bij ons.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:06

Magrathea schreef:
Marije_jiplover schreef:
Met stollen dood je geen bacteriën af, stollen van eiwitten gebeurd al vanaf 40 graden, das een feesttemperatuur voor veel bacteriën.

Achja, bacteriën bacteriën.. Zonder bacteriën konden wij niet eens leven dus ik maak me er ook niet zo druk om hoor. :P Er komt er bij mij ook onder géén voorwaarde Dettol het huis in als ik later kinderen heb :D

Wat mij betreft heb je gelijk, maar ik reageer op iemand die denkt als niet vleeseter minder risico op salmonella te hebben en dat je bij eieren veilig bent als je het hebt laten stollen. En aangezien dat dus niet waar is, reageerde ik met mijn post over het niet afdoden van bacteriën met alleen eiwit laten stollen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:06

Ik heb niet eens een strijkplank :P ik hang het zo strak mogelijk te drogen..

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:15

de beste bezuinigtip is toch echt de droger laten staan... dit kost 2,50 per keer!
ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen in hoogzomer alles buiten uithang en voor de rest gewoon de droger gebrui maar het is wel echt zo duur.

verder geef ik ong. 100 euro uit in de week, doe 1x per week grote boodschappen en haal brood bij de bakker. heb 2 volwassenen , 2 kids en een hond.
bij mij gaan ook alle restejs de vriezer in.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:30

@Marisje76: dat ligt er ook wel aan wat voor droger je hebt. Tegenwoordig zijn ze wel steeds zuiniger te krijgen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:32

En wat voor huis.... Sommige mensen hebben nou eenmaal geen aparte plek om te drogen of een super geventileerd huis en vochtige lucht opwarmen kost een hoop meer energie (en gas is nou eenmaal duurder dan electriciteit).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:21

haha, ik woon in zo'n vochtig huis. Zet mijn was dan ook vaak in de woonkamer, anders duurt het 3 dagen voordat het droog is. Nu het niet meer vriest is het volgens mij wel een stuk minder vochtig in huis.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:12

mijn was droogt in mijn slaapkamer, waar ik eigenlijk nooit de verwarming aan heb :P had een droger in mijn vorige huis maar dat was een combi ding dat ik aan de nieuwe bewoonster verkocht heb (echt een onding)

Gas heb ik hier niet, alleen electra.

Dettol gebruik ik wel , om de vloer te dweilen omdat mijn hondje nog wel eens een ongelukje heeft en dan vind ik het wel zo fris (overigens vind ik het heerlijk ruiken)

En strijken doe ik nooit.