Mooie kamers komen weer voorbij! Als je één katten krabpaal wilt, kijk dan even op duitse sites of ga in duitsland zelf kijken als je dichtbij woont want ze zijn daar al gauw de helft goedkoper
manzano
Geplaatst: 12-01-12 11:35
jaggie schreef:
@
@Manzano, nou meer dan prima tijdelijke woonkamer! Zo gaan wij het ook doen, eerst boven wonen (waarschijnlijk iets meer basic als jullie) en dan beneden verder verbouwen. Leuke kandelaar!
Tja, de meubels moeten ergens staan haha. Dus dan maar gewoon als kamer inrichten.
Leuke kamers komen er voorbij zeg! Ben benieuwd hoe ons huisje straks wordt als het helemaal af is Vorige week de meubels pas besteld, iets te laat want moeten nu een maandje zonder doen als we er straks ingaan maar ach
Hebben gister laminaat uitgezocht voor de woonkamer maar vraag me nu af of dat er vloerverwarming onder kan, weet iemand van jullie dat? We hebben laminaat uitgezocht van vita comfort; Vita New Classic collection heet het. Staat niet bij of het wel of niet geschikt is voor vloerverwarming. Iemand ervaring met dit laminaat?
Ik ben sinds donderdag meubels aan het schilderen, heb eindelijk een (stelling) kast gevonden voor in de nis in de badkamer (wat ben ik blij, nu is het echt af), heb twee nachttafeltjes geschilderd en vandaag mijn secretaire (die ik al ongeveer 18 jaar heb) ook geschilderd. Nou wil ik morgen beginnen met mijn buikkastje kaal maken en vervolgens wit verven (lades opaal blauw) en daarna ook mijn nachtkastjes hetzelfde (ben de kleur inmiddels na 4 of 5 jaar wel beu). Heb vandeweek nog leuke lampjes gezien voor op de nachtkastjes, (ben ook de lampen beu).
Moet ook nog even de eigenaar van het huis bellen, wil de entree graag wit schilderen, maar wil dit met goedkope latex doen gezien de muren bestaan uit gasbeton blokken. Even kijken of de eigenaar bereid is de verf te betalen (boven moet eigenlijk ook het behang ernog af en alles wit geschilderd hier hadden de eigenaren geen tijd meer voor dus heb gezegd dat ik dat wel kon doen, alleen wil ik dan wel dat zij de verf betalen).
Weet iemand of dat je ergens op een site een lijst vind met alle benodigdheden van alle kamers? Echt helemaal uitgebreid.... Ik heb totaal geen ordening meer....
Wij hebben een canvasdoek besteld met een mooie tekst erop. Die tekst hebben we zelf gezocht en laten ontwerpen op een doek, is superleuk geworden! Dat zou je ook kunnen doen?
Dan kun je toch zelf iets bedenken en af laten drukken?
Bijv een foto van jezelf, iets met je paard, iets met jou + vriendinnen/vrienden. Of een mooie foto die je ooit gemaakt hebt?
Laatst bijgewerkt door Destino op 17-01-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
XoNo
Geplaatst: 17-01-12 13:26
Dan doe je dat dus alleen
trollenranch
Geplaatst: 17-01-12 13:46
Ha, dat is grappig. Ik denk, laat ik dit topic eens bekijken om ideeen op te doen.
Calice: jij hebt exact dezelfde meubels staan als die ik nu ga verkopen, ik ga over op grenen. Dezelfde eettafel, salontafel en tv-dressoir en nog verschillende kasten. Zo vaak zie je deze meubels niet!
Wat een mooie huis inrichtingen komen er voor bij zeg.
Wij hebben ook plannen om de boel weer te verven en andere vloer en meubels er in te gaan zetten. Valt nog niet mee om te bepalen wat mooi is en wat niet. Ik wil dan ook om wat hulp vragen.
Wij hebben boven grijs eiken laminaat met witte meubels. Nu zou het een optie zijn om die vloer ook beneden te leggen, maar ik ben er niet zo van overtuigd dat dat mooi kan zijn met zwarte meubels. Heeft iemand van jullie misschien toevallig een midden grijze vloer met zwarte meubels? Ik zou graag wat voorbeelden bekijken van grijze vloer met zwarte meubels, maar kan via google niet echt iets gevonden krijgen.
Die lijst Ik kocht gewoon iets op het moment dat ik het miste.... Er staan dingen op die ik niet heb en ook nog nooit gemist heb. Zonde van je geld om dat dus op voorhand te kopen! Marley op bokt heeft een digitaal betand gekocht op een fotosite en deze nabewerkt. Is dat misschien iets? Ik heb met name eigengemaakte foto's hangen en een paar uitvergrotingen van de fotosite van wikepedia
KimL86
Geplaatst: 17-01-12 14:23
Ik zie hier erg veel leuke inrichtingen langs komen zeg. Een paar pagina's terug las ik iets over een zebra schilderij. Zelf heb ik een (Ikea) Zebra canvas hangen. Ik heb veel limoen groen in huis en ik vind die zebra er erg gaaf bij passen.
Voor de goede inrichting moet ik nog even nieuwe foto's maken, want ik heb nog wat dingetjes veranderd. Maar op de foto is alvast de zebra te zien.
MMIDV
Geplaatst: 17-01-12 17:38
ik heb inderdaad op Istockphoto.com een foto gekocht heeft wel een paar dagen gekost hahaha want ze hebben weet ik hoeveel foto's. Vriendje heeft deze toen nog wat bewerkt et voila, een foto die niet iedereen heeft
Ik heb overigens ook gewoon steeds wat gekocht wat ik miste, en sommige dingen heb ik ook nog niet.... zoals opscheplepels heb ze al jaren niet, mis ze soms maar te weinig om ze gelijk aan te schaffen hihi!
Surion
Geplaatst: 17-01-12 17:42
Lees hier altijd mee, maar je kan ook kijken op stock xchange (http://www.sxc.hu/). Dit is ongeveer hetzelfde als Istockphoto, enkel gratis
TessaVB
Geplaatst: 17-01-12 17:47
Ik meld me ook even hier, ga zondag uit huis. En ik ga echt huilen daar. Het behang is barok ( ), roze muren verder, ik heb een beukenkleurig bed, zwart nachtkastje, berkkleurig bureau en ladekastje en rode bureaustoel. Zal een foto maken als het compleet is.
Ik ga mijn kamer echt zo missen, gelukkig mag ik in het weekend thuis zijn. Dit is helaas de enige foto die ik heb, de andere helft komt morgen wel.
eekhoornerik
Geplaatst: 17-01-12 18:09
Vind het altijd erg mooi om te zien dat mensen aandacht besteden aan hun interieur .
Dat wordt heel wat werk aan de winkel dan Tessa! Volgens mij houd je van leeg en strak aan je kamer te zien? heb je al ideetjes?
Zijn er hier nog meer Riviera Maison liefhebbers ? We hebben net een nieuw huis (jaren 30 2-onder-1-kap) en ik heb alles in die stijl gedaan.
TessaVB
Geplaatst: 17-01-12 18:11
Ik ben inderdaad iemand van het less is more principe haha. Ik heb echt nog geen ideeeën. Ik weet ook niet of er iets van te maken valt, maar ik hoef d'r gelukkig maar een halfjaartje te zitten.
Mooi huis hoor! Ik vind opzich Riviera Maison wel leuk, maar vind heel veel erg 'nep'. Ik denk dat als ik mijn huis er helemaal mee in zou richten, helemaal gek zou worden. Ik heb liever de echte zelfgemaakte, of de echte oude spullen dan een merk die ze ook maakt.