Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:40

Nee hoor, als jouw klimop er al staat en goed geworteld en iig aangeslagen is zal dat wel loslopen. Nelly Moser is sowieso niet wintergroen dus dan heeft je klimop alweer meer kans.
Ben benieuwd naar je foto's!
Hoe doen jullie het trouwens met het afharden van de zomerbeplanting en zaailingen bij dit slechte weer? Ik durf ze niet buiten te zetten nog.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:07

Ik heb de kruiden al buiten. Heb er veel uitgehaald, de bollen bloeien nog maar dan is het ver op!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:29

rientje schreef:
Michelle wat een mooie plant die Clematis Nelly Moser! Leuk dat je zo goed geslaagd ben! Kun je nu zelf ook nog zitten op je balkon? ;)

Ik ga morgen maar eens naar een tuincentrum informeren naar de Clematis Nelly Moser en de Clematis Apple Blossom! Lijkt me mooi tussen de klimop!
Zouden deze klimmers de (slechtgroeiende) Klim-op niet verstikken?

Zal dit weekend eens een foto maken van onze tuin, de appelbomen zijn ook bijna in bloei!

:) hahaha Ja kan nog zitten, alles dat ik vandaag gekocht heb komt in de smalle bakken op het richeltje. Daar kan ik sowieso niet zitten. Enige plant die echt zitruimte in beslag neemt is mijn Oleander en de pot met Malva.

Het weekend zal ik een foto maken als alles in de bakken zit!

Mocht mijn Oleander nou toch niet bijtrekken, ga ik een vlinderplant ervoor terug halen :) :)

Wat leuk trouwens dat jullie "mijn Clematis" zo gaaf vinden! Heb 'm zelf vnl uitgezocht vanwege zijn lange bloeitijd, mei tm september. Rest is veelal pas vanaf juni/juli.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:55

Die Clematis is mooi <3 Kan hij een beetje tegen de zon?
Die ballen aan het einde van de bloeiperiode zijn echt apart!

Intratuin wordt blij van ons :')
Ik mag niets meer kopen van mijzelf voor op het terras... Ik heb alles in bakken op de grond staan en niet op de richel, want dit vind ik niet mooi. Er zit namelijk melkglas achter. Bij spijlen vind ik het wel leuk!

Oh, Ik heb trouwens wel een hardhouten krukje gekocht voor op het terras. Mijn oude was overleden, omdat mijn moeder er op was gaan zitten (en er dus doorheen ging). Ik wil alleen nog een kussentje kopen voor erop (heb mijn voetjes er altijd op) en dan is het gedaan met de tuin-aankopen -O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:02

Er staat volle zon, dus daar ga ik maar vanuit.

ook al zou ik het niet mooi vinden op de richel, het is voor mij een dubbele reden. EN omdat ik geen ruimte heb anders, EN zo kunnen de katten er niet bij. Het hek zit zeg maar een cm of 15 lager dan het richeltje vast. De oudste vd 2 leunt door de spijlen, zet zijn pootjes op het richeltje en gaat zo zitten. Ik ben toch wat angstig dat hij dan toch denkt, mwah dat kan wel! Vooral omdat hij dan al een stukje naar beneden leunt zeg maar.

Ik mag alleen nog 2 of 3 bakken kopen. Ohja en een aardbei plant, of 2...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:09

Ik heb nu een tafel van 1m x 1m, twee normale standenstoelen, parasol met voet en 7 plantenbakken op de grond en 3 op tafel op een terras van iets minder dan 6 m^2 :')

Zeg dat nou niet, dan wil ik hem ook :+ Is hij ingeschoren in een bamboerekje of moet je dat zelf doen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:29

Mootje schreef:
Ik heb nu een tafel van 1m x 1m, twee normale standenstoelen, parasol met voet en 7 plantenbakken op de grond en 3 op tafel op een terras van iets minder dan 6 m^2 :')

Zeg dat nou niet, dan wil ik hem ook :+ Is hij ingeschoren in een bamboerekje of moet je dat zelf doen?

Ok, nee hij kan niet in de volle zon! Moet in de schaduw...

Bamboerekje? De "steel" zit om een stokje heen gedraaid, en alles wordt stevig gehouden door 4 andere stokjes. De mijne was 6,99 en is de "kleinste/laagste" Ze zijn er ook die al hoger zijn, die zijn uiteraard duurder.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:34

Wauw zo'n Clematis wil ik ook!! Even bedenken of ik er nog een plekje voor heb haha. Ook mis ik inspiratie voor een van mijn potten, amerikaans sering is doodgevroren en nu zoek ik iets niuews (op stam)

Mijn oprit is trouwens van hetr weekend compleet vernieuwd, is zo mooi geworden. Ga dit weekend bij mooi weer eens goede foto's maken!

Tuintje wordt weer gaaf, heb trouwens een rhododendron (een lager soort) geplant, een azalea en wat nieuwe lithodora's want die hebben de winter ook niet overleefd helaas...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:35

Mootje schreef:

Tafel 1x1 CHECK!
2 normale stoelen (heeeeeerlijk liggen in het zonnetje) CHECK!
Parasol CHECK! Alleen heb ik die van mij aan mijn hek vast gemaakt ivm ruimte.

Verder heb ik dan op de "pilaren" een bak met een buxus staan. De buurvrouw heeft op haar hoek er ook 1, dus zo hebben we op de 3 pilaren hetzelfde staan :+
Ik heb mijn Oleander op een kratje staan, zo kan die iets meer in het hoekje, en neemt ie iets minder ruimte in.
Passiebloem, kleinere pot, op het richeltje
Malva, kleinere pot (28cm) wel op het balkon.

Ook heb ik een gieter staan, een een voetenbankje passend bij mijn tafel en stoelen...

Balkon is 3,50 bij 1,75 zoiets? Misschien iets minder.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:35

@yuri, die Lithodora's hebben bij mijn vader de winter ook niet overleefd...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:40

Bij mijn zus ook niet. Baalde enorm want ik had er best veel in verhouding en moet nu dus aardig vernieuwen haha Ook wel weer leuk, iets anders erin.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:44

Yuri schreef:
amerikaans sering is doodgevroren en nu zoek ik iets niuews (op stam)

Afbeelding

vind ik mooi :D :D :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:44

<3 Zal wel een behoorlijk prijskaartje aanhangen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:45

En duurt heeeel erg lang voordat die zo is begreep ik!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:48

Bijde website waar ik dit plaatje van heb 250-300 Euro en bij de howtodo vind ik dat het zo'n 3-4 jaar duurt om hem zelf op te kweken. Vind ik zelf nog wel te overzien, maar goed, ik heb ook vandie inieminie prutbuxusjes die ik nu opkweek tot iets fatsoenlijks van formaat, vorig jaar jonge deutzia's gekocht, een eikenboompje wat nu (jaar 2 :P ) 10 cm groot is, dus ik heb geduld. :+

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:50

zeker gaaf!! Ik kan alleen 's winters hem niet binnezetten, volgens mij heb ik al eens voor die gekeken maar was die niet goed voorstbestendig? Of gooi ik nu alles weer door elkaar haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:52

Hij is winterhard hoor, evt. wel je potten inpakken in bubbeltjesplastic als die kwetsbaar zijn, ik wil zelf nog terracotta potten of houten kuipen met deze langs mijn oprit.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:06

oke dan is het wel een idee.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:14

Wow die is mooi Urielle!!

Net is onze stratenmaker langs geweest, een vriend van ons, die gaat hier straten! :D
Hij gaat het in week 19 doen, supersnel dus! Ondergrond kon blijven liggen, is overal zand, moet enkel wat zand weg op de plek van de borders en gras en daarmee kunnen we een deel ophogen, dus we hoeven er verder bijna niets aan te doen! Ben erg benieuwd! Hij komt een avondje de opsluitbanden erin leggen en daarna verwacht hij in 1 zaterdag het tegelwerk erin te hebben als er 2 man hem helpen met stenen tillen etc.
Als dat af is hoeven in principe alleen de borders nog en dat kom hij dan in week 20 doen :):)
Laatst bijgewerkt door Destino op 25-04-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:17

Wow, lekker snel :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:01

Wow gave plant!!!!!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:07

Het was zowaar even droog, dus gelijk gebruik van gemaakt :)

Mijn balkonnetje, nu nog erg groen, maar met een paar weekjes lekker fleurig!

Lange zijde, met in de pot links de Oleander (waarvan ik bang ben dat die t toch niet heeft gered, snap alleen niet waarom niet)
Dan in de lange bakken de Hedera Natasja en in de meest linkse bak de Clematis Nelly Moser.
Rechts in de pot de Passiebloem, en in de pot ervoor de Blue Malva.
Afbeelding

Dan op de korte zijde, in de 1e bak mijn herfst en zomer framboos (jeetje, die aarde was echt doorweeeeeekt) en in de andere bak het tomatenplantje (en nog een Clematis van vorig jaar, al geloof ik niet dat daar nog leven in zit.... hahaha)
Afbeelding

Poes vindt t ook leuk
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:19

Wij hebben gisteren de stenen opgehaald! Of eigk, vriend heeft ze opgehaald met zwager en vriend van hem. Was nogal een gedoe, vrachtwagen startte niet, toen die het eindelijk deed reden ze de file in. Máár! We hebben ze en ze zijn super leuk, hoewel ze op de foto groter leken _O- Kreeg spontaan medelijden met ze... Ik denk dat we ze met hemelvaart erin gaan leggen oid? Even vragen wanneer vrienden kunnen helpen. Destino, bedankt! Er is een bedankje onderweg naar je ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:47

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, MWM :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:16

Merel, had je ze groter verwacht haha, ik dacht dat je op de foto wel kon zien dat het wel echt klinkers zijn :+ Je vriend zei tegen mijn vriend dat hij dacht dat de tegels 60x60 waren :') Da's wel een heel groot verschil! :P
Ze waren trouwens als je ze omdraait echt nog als nieuw :D
We zijn gisteren echt wel een tijd bezig geweest om die krengen eruit te halen, heb er nog zere polsen van :') .
En een bedankje, wat lief! Had niet gehoeven hoor :D
Ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe ze er bij jullie uit gaan zien :D