Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SmulSmurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:17

Hey!
Ik zoek een nieuwe telefoon.
Het liefst niet zo'n slome.
Zoiets als de samsung galaxy s.
Maar liever niet de duur..
Ik hoorde over htc dat die snel vast liep?
Iemand ideeen?

Janine1990

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:18

Wat is je budget? En met abonnement of zonder?

Ik heb sinds drie weken een nieuwe HTC 8S, hele fijne telefoon!!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:20

htc loopt helemaal niet snel vast, 9 vd 10 klasgenoten hebben een HTC, ik heb zelf mijn HTC wildfire alweer 2 jaar, ik hoor van niemand problemen.
vastloop problemen hoor ik wel veel bij samsung gebruikers helaas

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:22

Suusie22 schreef:
htc loopt helemaal niet snel vast, 9 vd 10 klasgenoten hebben een HTC, ik heb zelf mijn HTC wildfire alweer 2 jaar, ik hoor van niemand problemen.
vastloop problemen hoor ik wel veel bij samsung gebruikers helaas

Ik hoor ook veel van Samsunggebruikers dat hun telefoon vastloopt inderdaad... -O- gelukkig heb ik zelf al een half jaar de Nokia Lumia 710; een geweldig ding :D

SmulSmurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:28

Ik wil zonder abbonement.
Mijn budget ligt toch echt rond de 100,-
Maar dan ben ik ook wel opzoek via marktplaats.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:35

Ik zoek ook naar een smartphone voor niet te veel geld. 20 euro in de maand kan best, maar ik ben bang dat ik na een jaar wel op het ding ben uit gekeken en de meeste zijn voor 2 jaar. Eventueel wil ik wel een goedkoper abbonement nemen met internet(bij Ben kan dat denk ik voor ong 10 euro) en dan een telefoon van 150 euro oid, iemand suggesties?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:39

galley schreef:
Ik zoek ook naar een smartphone voor niet te veel geld. 20 euro in de maand kan best, maar ik ben bang dat ik na een jaar wel op het ding ben uit gekeken en de meeste zijn voor 2 jaar. Eventueel wil ik wel een goedkoper abbonement nemen met internet(bij Ben kan dat denk ik voor ong 10 euro) en dan een telefoon van 150 euro oid, iemand suggesties?

Ik moet zeggen dat twee jaar met dezelfde telefoon mij vreselijk mee zijn gevallen. Ik vond het zelfs relatief kort. (goed twee jaar - 1 maand)
Maar ik heb daarom gekozen om weer een abonnement van twee jaar aan te gaan. Ik stap over naar Sizz en betaal (goed ik bel en sms erg weinig!) straks 22,50 per maand in het eerste jaar en 30 in het tweede jaar.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:40

Ikwashier schreef:
Ik heb een nieuwe telefoon nodig, mijn Acer is nu echt wel af (raad je af een Acer te kopen). Nou ben ik altijd wel 'fan' van Android geweest, maar ik twijfel nu een beetje.. Een Android telefoon of een iPhone? Twee vriendinnen van mijn hebben ook een iPhone 4(s) en dan kunnen we facetimen :)) Verder lopen ze nooit vast (hoor ik) en ik vind m ook erg mooi.. Maar met een Android telefoon kan je (volgens mij) veel meer leukere (onbetaalde) apps downloaden. Heeft iemand heeft de voor- en nadelen van een Android telefoon en iPhone op een rijtje? :) Waarom wel of niet iPhone/Android? En wat voor Android telefoon?

Ik heb wel een paar eisen, maar tegenwoordig hebben alle telefoons wel een goede camera etc..

* Camera min. 5 MP (flits maakt niet echt uit)
* Genoeg intern geheugen voor apps
* Telefoon moet echt goed zijn, voor mij geen 'uitprobeer' telefoon meer na mijn Acer :')

Moet het Iphone zijn? Want ik heb de LG optimus 4X HD en die is echt super!
LG heeft geen goede naam bij velen dit komt omdat hun niet-smartphones niet zo goed waren, maar hun smartphones zijn net zo goed als bijv. nokia en samgung.
(en veel mensen van wie ik het had gingen er gewoon niet goed mee om, beetje sjoelen ermee etc.)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:42

Janine1990 schreef:
galley schreef:

Ik moet zeggen dat twee jaar met dezelfde telefoon mij vreselijk mee zijn gevallen. Ik vond het zelfs relatief kort. (goed twee jaar - 1 maand)
Maar ik heb daarom gekozen om weer een abonnement van twee jaar aan te gaan. Ik stap over naar Sizz en betaal (goed ik bel en sms erg weinig!) straks 22,50 per maand in het eerste jaar en 30 in het tweede jaar.

30 vind ik eigenlijk net te veel, over de post hierboven met LG, ik heb er een hekel aan gekregen omdat ze zoveel tijd in het design steken en weinig in de software ed, of is dat inmiddels wel een beetje bij getrokken. Mijn eerste touch telefoon van LG is meerdere malen bijna door het raam gesmeten..

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:47

Hoihoi, ik ben aan het kijken wat de opties zijn voor een foon naar mijn wensen en mogelijk kunnen jullie mij hier wat helpen. Ben niet thuis in de telefoons, telefoon hoeft niet 100en apps aan te kunnen.

Abbo-loze smartphone in de lagere prijsklasse (tot 200€). Camera moet geschikt zijn om een goede foto van de paarden te kunnen maken, maar verdere opties in de camera zijn niet echt van belang denk ik. Telefoon moet wifi hebben, zal ook geen gebruik maken van 3G. Wat betreft apps moet er zeker whatsapp op kunnen, leuk zou zijn wat spelletjes (geen idee of dit ook onder apps valt?). Accu moet minstens een dag uithouden en de telefoon mag zich absoluut niet zelfstandig aan/uit zetten (ene model doet dit meer dan de ander). Ook wil ik wel een redelijk (zodat ke wel goed kan typen e.d.), maar geen hele grote telefoon. Moet nog gemakkelijk mee kunnen in mn (broek)zak. Ik weet niet hoe dit met dit soort typen telefoon zit, maar ik wil wel graag radio en muziek kunnen luisteren met de foon, radio ook zonder internet(tenminste, aks dat mogelijk is). Merk weet ik ook niet zo veel van, heb nu een Samsung Star en die bevalt prima!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:49

Naborah schreef:
Hoihoi, ik ben aan het kijken wat de opties zijn voor een foon naar mijn wensen en mogelijk kunnen jullie mij hier wat helpen. Ben niet thuis in de telefoons, telefoon hoeft niet 100en apps aan te kunnen.

Abbo-loze smartphone in de lagere prijsklasse (tot 200€). Camera moet geschikt zijn om een goede foto van de paarden te kunnen maken, maar verdere opties in de camera zijn niet echt van belang denk ik. Telefoon moet wifi hebben, zal ook geen gebruik maken van 3G. Wat betreft apps moet er zeker whatsapp op kunnen, leuk zou zijn wat spelletjes (geen idee of dit ook onder apps valt?). Accu moet minstens een dag uithouden en de telefoon mag zich absoluut niet zelfstandig aan/uit zetten (ene model doet dit meer dan de ander). Ook wil ik wel een redelijk (zodat ke wel goed kan typen e.d.), maar geen hele grote telefoon. Moet nog gemakkelijk mee kunnen in mn (broek)zak. Ik weet niet hoe dit met dit soort typen telefoon zit, maar ik wil wel graag radio en muziek kunnen luisteren met de foon, radio ook zonder internet(tenminste, aks dat mogelijk is). Merk weet ik ook niet zo veel van, heb nu een Samsung Star en die bevalt prima!

HTC one V (:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:33

galley schreef:
30 vind ik eigenlijk net te veel, over de post hierboven met LG, ik heb er een hekel aan gekregen omdat ze zoveel tijd in het design steken en weinig in de software ed, of is dat inmiddels wel een beetje bij getrokken. Mijn eerste touch telefoon van LG is meerdere malen bijna door het raam gesmeten..

Begrijp ik, maar ik heb een erg nieuw model (HTC 8S) en die kost nieuw volgens mij 329 euro. Als je bij Hollandse Nieuwe en andere jonge aanbieders krijgt zul je ook abonnementen vinden in een prijsklasse die beter bij jou past.

Ik heb het met mijn HTC Desire uitgerekend (eerste jaar 17,25 per maand, tweede jaar 33,50 per maand) dat ik 607 (zo uit m'n hoofd) in totaal kwijt ben geweest, daarbij heb ik de telefoon gratis gehad met een nieuwwaarde van 459 euro. Ik had geen hoog abonnement, maar dan betaal je twee jaar lang maar nauwelijks 150 euro aan abonnementskosten.
Natuurlijk maken de verkopers van de abonnementen hier winst op, dat is hun goed recht.
Maar persoonlijk zou ik hiermee vergelijken als ik een nieuwe telefoon koop en er een sim only abonnement bij afsluit.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:35

Iemand hier die met zowel een iPhone 4s als een 5 heeft gewerkt en even de voor- en nadelen op een rijtje kan zetten?

Heb genoeg gespaard om me er eentje te kopen maar twijfel dus nog tussen de 2 :)

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:49

Naborah schreef:

Lg optimus L5

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:42

Optiwolk schreef:
Iemand hier die met zowel een iPhone 4s als een 5 heeft gewerkt en even de voor- en nadelen op een rijtje kan zetten?

Heb genoeg gespaard om me er eentje te kopen maar twijfel dus nog tussen de 2 :)

Mijn baas heeft een Iphone 4S en ik een Iphone 5 en we hebben ze laatst al eens naast elkaar gelegd. Mijn baas heeft er spijt van dat hij de 5 niet heeft gekozen. :D
Hier een link met verschillen: http://www.portablegear.nl/achtergrond/ ... rschil.htm

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:45

Ik heb nu waarschijnlijk de mogelijkheid de HTC Desire X in zeer goede staat tweedehands over te nemen. Is dat een goed plan?

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:18

Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuw mobieltje de Samsung Galaxy mini ll.
Wij hebben thuis geen wifi, zal het mogelijk zijn als ik mijn telefoon aan mijn laptop aansluit ik dan via zo op internet kan met mijn telefoon? Want iemand zei dit tegen mij, maar ik heb het geprobeerd maar het lukte niet.
Maar misschien moet ik nog iets extra's doen?

Als iemand het toevallig weet, zal het fijn zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:41

Huh? Geen wifi maar wel een laptop?
Heb je niet gewoon een draadloos modem? Want dan moet je gewoon het wachtwoord voor internet invoeren.

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:48

Janine1990 schreef:
Heb je niet gewoon een draadloos modem? Want dan moet je gewoon het wachtwoord voor internet invoeren.

In mijn laptop heb ik de kabel zitten voor internet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

ikkuhh90 schreef:
Janine1990 schreef:

In mijn laptop heb ik de kabel zitten voor internet.

Ooh op die manier!

Ik denk niet dat je je telefoon zo aan kunt sluiten. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat mijn telefoon die optie aangaf.
Probeer je telefoon eens aan te sluiten op je laptop, dan krijg je (iig bij mijn oude HTC Desire) 4 opties.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:41

hoi,
Ik heb de hoop om een bb te kopen al opgegeven (echt iedereen raad het me af)

Maar nu ben ik op zoek naar een andere gsm (aangezien er toetsten ontbreken, mijn spatie vastplakt met plakband en hij niet meer deftig reageerd is het echt wel tijd om een nieuwe te kopen :') )

Ik was nu aan het twijfelen tussen een paar gsm's, maar vind het zo moeilijk! Dus ik dacht misschien kunnen jullie me wel een gsm aanraden of afraden :)

Degene ik tot nu toe gevonden heb:
-HTC Wildfire S http://www.phonehouse.be/store/nl/mobil ... ire-s.html
-Samsung Galaxy Txt (heb gehoord dat dit zeer goede gsm's zijn) http://catalogue.proximus.be/PUB/gsmc_c ... 331ee16240
-Samsung Galaxy Y S5360 http://www.vandenborre.be/smartphone/sa ... escription
-Samsung Galaxy S5660 Gio (mijn nicht heeft die en dat ziet er me ook wel een handige gsm uit http://www.vandenborre.be/smartphone/sa ... e-backcove
-Samsung B6010 Galaxy Music (ik denk dat die wel handig is, maar die vind ik dan weer niet zo mooi) http://www.vandenborre.be/smartphone/sa ... usic-white

Heeft iemand ervaring met een van deze gsm's?
Een tijdje geleden zei ik dat ik geen touch wou omdat ik daar niet mee kon werken etc, maar nu heb ik gemerkt op vrienden hun gsm's dat het eigenlijk nog heel goed meevalt. En je vind tegenwoordig toch geen gsm die goed is en niet te duur met toetsen

Mijn eisen zijn:
-Goede camera (flits en zelfcam niet noodzakelijk)
-Mee op internet kunnen (en ik haat het als het traag gaat) Vooral voor fb, whatsapp, bokt, gmail en af en toe youtube en google en miss een paar andere apps (zijn apps ook nog met internet? :') )
-Gsm die je niet dagelijks moet opladen
-Geen zeer trage
-Handig in gebruik (niet te ingewikkeld)
-Minstens 2 jaar mee kunnen gaan
-Max 150€ (eventueel 180 ofzo, maar dan moet die echt minstens 2jaar meegaan)
-Geen te kleine 'toetsjes' (bij een touch) om te smsen, behalve als het een goede touch is.
-Er moet toch wel wat muziek op kunnen

Laat maar weten! :) (ik ben echt een leek met gsm's :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:50

galley schreef:
Ik heb nu waarschijnlijk de mogelijkheid de HTC Desire X in zeer goede staat tweedehands over te nemen. Is dat een goed plan?

Als hij niet te oud is enz zeker!
HTC's zijn goede gsm's en als ze nog niet oud zijn zijn ze zeker de moeite om over te nemen ( vooral de duurdere modellen ).

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:13

Mayflower_ schreef:
Optiwolk schreef:

Mijn baas heeft een Iphone 4S en ik een Iphone 5 en we hebben ze laatst al eens naast elkaar gelegd. Mijn baas heeft er spijt van dat hij de 5 niet heeft gekozen. :D
Hier een link met verschillen: http://www.portablegear.nl/achtergrond/ ... rschil.htm

De technische verschillen had ik ook al gevonden, maar wou vooral een gebruikerservaring horen.
Bvb, WAAROM exact heeft je baas spijt?

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:46

Ik hoor van jullie dat veel van jullie een HTC gsm hebben. Zijn ze zo bekend in Nederland dan?
Bij ons (Antwerpen, België) heb ik namelijk nog nooit iemand gezien met een HTC gsm :')
En zijn ze dan zo goed?

Mij lijkt de HTC Wildfire S wel leuk, omdat het een HTC gsm is, dus die volgens jullie goed is, en hij binnen mijn prijsklasse (150€) zit.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe lang kan die ongeveer meegaan?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:03

lotte_horses schreef:
Ik hoor van jullie dat veel van jullie een HTC gsm hebben. Zijn ze zo bekend in Nederland dan?
Bij ons (Antwerpen, België) heb ik namelijk nog nooit iemand gezien met een HTC gsm :')
En zijn ze dan zo goed?

Mij lijkt de HTC Wildfire S wel leuk, omdat het een HTC gsm is, dus die volgens jullie goed is, en hij binnen mijn prijsklasse (150€) zit.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe lang kan die ongeveer meegaan?

Ken iemand die hem heeft, hij is nog altijd tevreden over de gsm.
Niet te groot, maar het typen gaat toch wel redelijk goed, je moet eraan wennen maar fijne gsm!