Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:31

zo ff bijgelezen.
zaterdag was ik beetje bezig in me huis
ff de erg zomerse dingen weg
dus me mandje bij www.tierlantijn.net zit al aardig vol

nog 1 week werken en dan vkaantie
en dan eindelijk verder met me schilder klusjes :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:21

GamblersCup schreef:
Wie heeft er hier die mooie grijs-met-witte kamer?!? Ik heb er nog op gereageerd een tijd terug, iemand had de (slaap?)kamer grijs geverfd met witte plinten. Ik kan de foto niet meer terug vinden!

Ik heb vorige week een huis gekocht en ga in December verhuizen. Ben dus nu "voor het echie" bij jullie an het afkijken! :D

leuk!!! er is niets heerlijkers dan leuke dingen voor je huis kopen enzo! ik heb trouwens de lamp op internet gevonden!

http://www.rietveldlicht.nl/hanglamp-2458.html
dit is hem alleen dan in t matzwart, in t chroom is hij 549,00 euro (nee geen komma misplaatst ;) )
in t matzwart 389 :)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:45

xDramaQueen: leuk om schoon te maken....

Zou niks voor mij zijn ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:48

Dan heb je mijn 'Otazu' lamp nog niet gezien met parels, pailletjes en glazen 'druiven'trosjes ;) Drama om schoon te maken!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:46

Pff, 549 euro .... dat heb ik vorige week nog niet uitgegeven voor álle lampen voor ons Spaanse huis. Toegegeven, ik ben wat dat betreft niet erg ruimdenkend, goed is goed ;-)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:52

haha ik ben steeds minder ruimdenkend hahahaha tis geld genoeg allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:01

Die lamp van Rietveld hebben mijn ouders ook, geweldig!!!

Een vraagje. Heb een grote schuifpui en ik wil iets leuks voor de ramen hangen.

Mijn kleuren in huis zijn wit, bruin en zwart.
Zwart/witte keuken. Witte kast, eetkamertafel en stoelen staan voor de schuifpui en daar hangt een zwarte kroonluchter boven. Het bruine is van de bank welke weer een stukje van de schuifpui af is.

Iemand tips wat ervoor te hangen van decoratie? Wil geen gordijnen oid maar gewoon iets om het glas te breken zeg maar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:06

Misschien een hangend kunstwerk oid?
Of van die opplak meeuwen _O- _O- :') .

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:21

Zo, nu toch eens reageren. Ben vanaf het begin een stille meelezer. Zelf net een maand geleden verhuisd en dus ook errug druk met de inrichting. We zijn er bijna!

Wilde even waarschuwen voor die (fantastische!!) lamp xDramaQueen... Zag dat er 12 lampen van 40 watt ingaan, met een G9 fitting. Ben zelf toevallig net de mist ingegaan hiermee. Wij hebben een geweldige lamp gekocht voor boven de eettafel, waar dezelfde lampjes ingaan, alleen dan 5 stuks.
Het 5x40 watt = 200 watt = een soort stadionverlichting!! Laat staan als je er 12 indoet...
Ben naarstig op zoek gegaan, maar de "zachtste" lampjes die verkrijgbaar zijn voor de G9 fitting, zijn 25 watt. Bij ons nog steeds superfel. We zijn genoodzaakt een dimmer (à 65 euro) aan te schaffen en te installeren om nog een beetje sfeervol licht te krijgen boven de eettafel.
Ik baal er echt van. Met een dimmer betaal je daarnaast nog steeds eens voor de volle mep licht/energie, terwijl je maar de helft eruit laat komen.
Nouja, de lamp was in dezelfde prijsklasse, dus vervangen is geen optie maar had ik het van te voren geweten dan had ik verder gezocht...

Voor jou wellicht wel iets om over na te denken?

Wel toffe interieurs voorbij zien komen hier trouwens! Ik ga het zeker in de gaten houden!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:52

dat is inderdaad zo met zulke lampen..... je moet er wel een dimmer op hebben, anders is het geen doen! dan verlicht je de hele wijk :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:30

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:32

die lamp valt op zich nog wel mee.....

ik heb niet veel geld uitgegeven aan lampen :n
er moet nog wel wat sfeerverlichting komen en dat mag ook wel iets meer kosten, maar de rest zie je haast niet want hangt aan het plafond..... in de gang/toilet/werkkamer/slaapkamer hebben we zelfs gewoon de goedkope €2,50 lampen van de Ikea hangen :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:33

8nnemiek schreef:
Prachtige lamp inderdaad!
Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n lamp:
http://www.rietveldlicht.nl/plafondlamp-3733.html
Zoooo mooi, maar zo'n dure lamp kan ik helemaal niet betalen :')

hee wat grappig! die lamp hebben wij in het mat-bruin! echt prachtige lamp en geeft heel mooi licht! Hij is z'n geld zeker waard ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:37

Thanks voor de tips dames :j ik heb de lamp zien branden (foto heb ik op mn pc zal ik zo uploaden) en vond t best meevallen, overigens zal de lamp niet vaak aanstaan, ik vind hem gewoon erg mooi, denk sowieso dat er bij mij maar 6 lampen inkomen ipv 12, eerst maar sparen, dit zou trouwens t enige dure in mn huis zijn _O- ik ben nooit zo van t dure maar ik ben smoorverliefd op deze lamp :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:54

iemand tips voor mijn schuifpui :P (zie stukje naar boven :) )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:54

8nnemiek schreef:
Prachtige lamp inderdaad!
Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n lamp:
http://www.rietveldlicht.nl/plafondlamp-3733.html
Zoooo mooi, maar zo'n dure lamp kan ik helemaal niet betalen :')

Zoiets heeft een vriendin van mij een keer bij de Kwantum gehaald ;)

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:49

Die lamp met die takken is inderdaad ook supergaaf! Heb er ook naar staan kijken bij de Karwei. Maar daar is'ie ook nog 100 euro hoor! (volgens mij wel een slagje kleiner).

@xDramaQueen: Onze lamp leek op het plaatje ook wel mee te vallen... Inmiddels heeft mijn vriend al bijna naar ADO gebeld om hem aan te bieden als stadionverlichting :D Kun je hem nergens "live" zien branden?

Trouwens, de oplossing is blijkbaar simpel. Ik las op de site van Rietveld dat er nu ook dimmers zijn die tevens stroom besparen (ik=blij!!), dus budgetteer gewoon een dimmer mee, en je bent er!
En dan heb je wel een supertoffe lamp!

Edit:
@vonneke: Kun je niet zo´n plakplastic gebruiken op je schuifpui. Heb hier in het topic een aantal sites voorbij zien komen, en daar stonden ook raamplastics op.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:10

Ik lees nog steeds mee hoor, maar ivm werk en de paarden ben ik drukdrukdrukdruk hahahaha....
Nu toch even reageren want ik ben zo blij met mijn nieuwe aanwinst! Remember dat wij alleen twee stoelen en een chaise longue hadden? naja....een bank misten wij wel en wij wilden de chaise longue heel graag op de slaapkamer. Dus op MP even gezocht naar banken..
Kom ik een heel mooie, puntgave, landelijke bank tegen....en die heb ik gekocht voor slechts 50 euri!!!!

LOOK:

Afbeelding

issie gaaf of issie gaaf????

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:20

Hij is gaaf ;-)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:48

Hij is gaaf :9 en zeker voor dat geld.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:53

miepmiep schreef:
Die lamp met die takken is inderdaad ook supergaaf! Heb er ook naar staan kijken bij de Karwei. Maar daar is'ie ook nog 100 euro hoor! (volgens mij wel een slagje kleiner).

@xDramaQueen: Onze lamp leek op het plaatje ook wel mee te vallen... Inmiddels heeft mijn vriend al bijna naar ADO gebeld om hem aan te bieden als stadionverlichting :D Kun je hem nergens "live" zien branden?

Trouwens, de oplossing is blijkbaar simpel. Ik las op de site van Rietveld dat er nu ook dimmers zijn die tevens stroom besparen (ik=blij!!), dus budgetteer gewoon een dimmer mee, en je bent er!
En dan heb je wel een supertoffe lamp!

Edit:
@vonneke: Kun je niet zo´n plakplastic gebruiken op je schuifpui. Heb hier in het topic een aantal sites voorbij zien komen, en daar stonden ook raamplastics op.

ik heb hem live zien branden :j en toen in de winkel een foto gemaakt met mijn blackberry _O-

dems leuk he goedkope bankies :D mijn zebrabank is nieuw onbetaalbar maar ik heb hem op de kop getikt voor 70 eurie, en de zwarte bank voor 40 :D beide gewoon nieuw

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:21

Wow wat een gave bank zeg! Is die oorspronkelijk van ikea?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:46

Phylos: nope, hij is veel groter/dieper dan de Ektorp! De hozen zijn gewoon wasbaar, wat geen overbodige luxe is bij een witte bank. De mensen waar we hem van hebben gekocht hadden alles van riviera maison....maar waar de bank van is, weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:48

Rinske schreef:
Misschien een hangend kunstwerk oid?
Of van die opplak meeuwen _O- _O- :') .

Ja van die zwarte en witte hihi

Zit zelf te denken aan 2 kransen of van die rieten harten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:51

Wat een mooie bank!!

Plakplastic wil ik niet op een schuifpui. Wil iets wat het glas 'breekt' maar dat ik nog wel in de tuin kan kijken.