[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:46

hmm.. ja, maar paard staat in Harmelen en werk is 10min vanaf Utrecht CS (met de bus) dus dan zit ik alweer aan mn reistijd van (bijna) n uur.. en dat wil ik niet :+
máár, ben wel met je eens, qua prijzen zou je t er zo voor doen! :j

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:46

Leuk is dat als er verkocht bij staat. Ik werd ook helemaal blij toen het verkocht bord in de tuin stond. Afgelopen week waren ze het huis aan het leeghalen, stond een grote container voor de deur. De vorige eigenaar had er speciaal voor de laatste huurder (die heeft er 3 maanden ingezeten) tapijt in laten leggen. Wij vonden dat dat eruit moest. Hij heeft toen meteen ook het laminaat er uitgehaald en hopelijk ook het groenegrofvuil uit de achtertuin.

Nog 20 nachtjes en dan krijgen wij al de sleutel. Gaat echt zo waanzinnig snel

Wij hebben ook flink onder de vraagprijs geboden, en hebben het voor een hele mooie prijs. De taxateur snapte er echt niks van, hij heeft voor de zekerheid onze makelaar nog gebeld :-)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:47

Wij hebben trouwens giga geluk gehad met hypotheekrente :o
Onze tussenpersoon heeft 4.25% geregeld voor 10 jaar vast :P

Patriciavt

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:48

Spannend Marjolein!!! Jullie krijgen dus *rekent :+ * 2 aug. de sleutel???

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:49

Patriciavt schreef:
Wij hebben trouwens giga geluk gehad met hypotheekrente :o
Onze tussenpersoon heeft 4.25% geregeld voor 10 jaar vast :P

Wauw, doen jullie goed! :)
Ik krijg 30% korting op mn hypotheek, maar de uitgangsrente is lang zo mooi niet!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:49

Ja er zit voor de grootte en de prijs echt een luxe badkamer in.
Ik ben er in ieder geval over uit dat 1 muur limoengroen word. Ik hoop echt dat hij goedgekeurd word, want ik vind hem echt leuk en voor mijn budget is hij ook nog best groot. De rest is allemaal rond de 25 m2. En ik heb er nog 5000 af gekregen dus ook nog een leuke prijs. Kijk voor de gein maar eens voor dezelfde studios in die straat die liggen een stuk hoger.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:53

ginger18 schreef:
Ja er zit voor de grootte en de prijs echt een luxe badkamer in.
Ik ben er in ieder geval over uit dat 1 muur limoengroen word. Ik hoop echt dat hij goedgekeurd word, want ik vind hem echt leuk en voor mijn budget is hij ook nog best groot. De rest is allemaal rond de 25 m2. En ik heb er nog 5000 af gekregen dus ook nog een leuke prijs. Kijk voor de gein maar eens voor dezelfde studios in die straat die liggen een stuk hoger.

als vergelijk
http://www.funda.nl/koop/utrecht/appart ... raat-74-b/

maargoed, ik wil nu eenmaal in (groot) Utrecht wonen en dan weet ik ook wat dat betekent als t gaat om woonruimte zoeken.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:55

Noukie, hoe kom je aan 30% korting?

Mijn vriend krijgt ook 1/3 korting zolang hij bij deze werkgever blijft. Daardoor kunnen wij opeens een stuk meer direct aflossen.

2 augustus klopt helemaal. Tijd gaat zo snel voorbij, we gaan pas in 2011 over, eerst een boel klussen.

Onze woonkamer krijgt waarschijnlijk ook 1 wand een andere tint. Op dit moment heb ik (iom een binnenhuisadviseuse van Goossens) een kleur die forel heet in mijn hoofd. Een kruising tussen zand en grijs in. Niet te opvallend, maar de kozijnen vallen dan wel heel mooi wit op.

Wij gaan morgen naar de notaris voor een samenlevingscontract. Die wordt dan direct met de overdracht getekend.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:57

Mooi hoor Ginger18! ik vind het alleen jammer dat er weinig foto's op funda bijstaan. Sommige verkopers snap ik dan niet, foto van slaapkamer of balkon of zo verkoopt toch veel makkelijker?

Offtopic, ik heb jouw paard wel eens gemeet kwam ik laatst achter :P.

4,25% is met NHG zeker? Daar gaan wij waarschijnlijk niet meer voor in aanmerking komen, toch jammer want dat scheelt best veel!

Ik kan even niet teruglezen wie van Almere over een paar jaar naar het zuiden wilde, maar ik kan wel zeggen dat het in Noord-Brabant ook niet allemaal 'gratis' is :P. Wij willen graag buiten wonen met ruimte voor paarden, en hebben best een redelijk budget, maar het is toch goed zoeken. Dikke kans dat wij ook nog een aantal jaar voor een 'tussenwoning' onder ons maximale budget gaan.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:59

Noukie schreef:
hmm.. ja, maar paard staat in Harmelen en werk is 10min vanaf Utrecht CS (met de bus) dus dan zit ik alweer aan mn reistijd van (bijna) n uur.. en dat wil ik niet :+

Huizen zijn 'goedkoop', maar je paard hier neerzetten wil je écht niet :n
In Almere zelf zijn er alleen grote maneges met weinig land. Mijn paard staat in Zeewolde (20 min met de auto) waar ze wel de hele dag naar buiten kan zomer/winter. Maarja, daar betaal ik dan wel 360.- voor (en dat is een van de 'goedkoopste' hier..

Veerledec, idd met NHG :j
Enne, wij 'moeten' dan naar het zuiden. Paard aan huis was een grap, ik weet niet of ik dat ooit zou willen (ivm evt vakanties etc) Maar er zijn daar wel, helemaal richting Zeeland, leuke dingen!! (Vriend werkt in Woensdrecht of Gilze Rijen, vlak bij Bergen op Zoom)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:01

Zo dat scheelt wel veel noukie. Ziet er verder wel goed uit, maar mijn broer heeft voor volgens mij nog minder een nieuwbouw appartement van 50m met binnenplaats gekocht.
@veerledec het balkon staat inderdaad niet op de foto. Verder staat alles erop hoor er is geen slaapkamer. Ben je wel eens met fleur op de wei geweest?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 06:38

Marjolein schreef:
Noukie, hoe kom je aan 30% korting?

Mijn vriend krijgt ook 1/3 korting zolang hij bij deze werkgever blijft. Daardoor kunnen wij opeens een stuk meer direct aflossen.

Ook vanuit mn werk als ik mn hypotheek bij hun afsluit. Dat is wel erg lekker.

"Ginger, ik vind t idd ook veel geld voor weinig. het is supermooi afgewerkt, maar een buitenruimte, al is het maar een postzegel waar 1 stoel op kan, is toch wel lekker. Nu is dit t appartement wat k maandag gezien heb en dus ook niet ga doen (ondanks dat t netjes is dus, maar omdat t gevoel er gewoon niet bij is)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:59

Patriciavt schreef:
Noukie schreef:

Huizen zijn 'goedkoop', maar je paard hier neerzetten wil je écht niet :n
In Almere zelf zijn er alleen grote maneges met weinig land. Mijn paard staat in Zeewolde (20 min met de auto) waar ze wel de hele dag naar buiten kan zomer/winter. Maarja, daar betaal ik dan wel 360.- voor (en dat is een van de 'goedkoopste' hier..

Veerledec, idd met NHG :j
Enne, wij 'moeten' dan naar het zuiden. Paard aan huis was een grap, ik weet niet of ik dat ooit zou willen (ivm evt vakanties etc) Maar er zijn daar wel, helemaal richting Zeeland, leuke dingen!! (Vriend werkt in Woensdrecht of Gilze Rijen, vlak bij Bergen op Zoom)

Gilze en Rijen liggen tussen Breda en Tilburg, voor mij ideaal maar wel alweer een stukje duurder dan het deel ten westen van Breda, richting Zeeland! Wij zoeken in die ruime omtrek, en dat verschil is wel heel duidelijk.

@Ginger, ben idd een paar keer op de wei geweest, heb Fleur wel eens geholpen met rijden.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:24

Gefeliciteerd Patries! Heb je het nieuwe huis al laten zien hier?
Ginger, tegenwoordig is het allemaal echt onbetaalbaar. Maar wel heel erg leuk dat je nu iets voor jezelf krijgt.

Ik ben ook echt aan het aftellen...even denken...incl vandaag nog 17 dagen en dan krijgen we de sleutel *\o/*

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:36

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:49

Jaaa, ook wij hebben een nieuw huis! Het gaat om deze woning: http://funda.nl/56755874
We hebben scherp moeten onderhandelen, maar ons uiterste bod is geaccepteerd gelukkig! We zijn er echt gigablij mee. We hebben heel veel huizen in Almere bekeken, en bij deze hadden we allebei zoiets van "DIE IS HET". We krijgen de sleutel al op 16 augustus, dus we hebben vrij weinig tijd om alles te regelen, maar dat komt helemaal goed. We zijn inmiddels ook al 4x bij een meubelzaak geweest. Lastig is dat hoor, als je je nieuwe huis nog niet echt in kunt en toch al van alles wilt bestellen. Levertijden zijn op het moment zo'n 14 weken...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:57

@ Roadracer: Leuk! Gefeliciteerd! Groot zeg, qua woonoppervlakte.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:26

Ja hè? Dat is in Almere overigens wel vrij standaard hoor - er zijn hier behoorlijk veel betaalbare huizen met een groot oppervlak. Zeker als je het vergelijkt met de rest van de randstad :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:18

WOW dat laatste huis wat ik langs zag komen in almere, super gaaf!!!!

Ik krijg morgen de sleutel, spannend!!! Ga vrijdag (heb een dagje vrij, heerlijk!!) rustig een lijstje maken met prio 1 t/m 4 van dingen die ik moet gaan aanschaffen want heb nog niets haha

Ik heb trouwens een rente van 4,45% dat is volgens mij ook heel scherp toch?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:33

Voor 10 jaar vast is dat heel netjes volgens mij ja.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:35

ja is idd voor 10 jaar vast!

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:17

Oh Patries...ik dacht dat dat jullie huis was wat verkocht was....ben blijkbaar even in de war ;-).

Wij hebben gelijk 30 jaar vast laten zetten voor 4,9%. Geen gedonder over 10 jaar dat het ineens 7 of 8 % is. Je weet natuurlijk nooit...het is een gok maar ik denk dat de rente nooit heel veel lager wordt dus neem ik de gok.

Oh ik was roadracer vergeten...wow gaaf huis! Gefeliciteerd.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:35

Ik zou me hier ook graag willen melden, aangezien mijn vriend en ik ons totaal onverwachts ook serieus op de woningmarkt begeven :))
Ik ben net afgestudeerd, hij heeft al een vaste baan en eigenlijk was het de bedoeling om in januari 2011 eens rustig te gaan kijken, ook omdat ik dan een vast contract zou krijgen :j

Nu kriebelt het wel sinds een aantal maanden, en zaten we 2 weken geleden op zondag een beetje op funda te kijken. En daar zagen we een appartement waar we beiden meteen weg van waren, vooral omdat het er zo 'af' uit zag. Die maandagochtend, op weg naar vakantie in Duitsland, de makelaar gebeld voor een bezichtiging :j

Deze heeft afgelopen maandag plaatsgevonden en hoewel het iets minder 'af' was dan we op de plaatjes dachten (vooral afwerking is wat slordig hier en daar), gaan we maandag voor een 2e bezichtiging :D Met vader en opa, die kunnen dan wat kritischer kijken ;) En mocht dit positief uitpakken, dan willen we een bod uit gaan brengen en kijken in hoeverre ze bereid zijn te zakken :)

Ik heb hier ook een hoop leuke huizen voorbij zien komen, zal vanaf nu proberen het een beetje bij te houden wat iedereen doet en waar jullie mee bezig zijn :j Vind dat altijd wel erg leuk om te zien, wat voor huizen anderen hebben en hoe jullie dit soort zaken regelen!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:54

Marjolein schreef:
Onze woonkamer krijgt waarschijnlijk ook 1 wand een andere tint. Op dit moment heb ik (iom een binnenhuisadviseuse van Goossens) een kleur die forel heet in mijn hoofd. Een kruising tussen zand en grijs in. Niet te opvallend, maar de kozijnen vallen dan wel heel mooi wit op.

Grappig, die kleur hebben wij ook gekocht voor 1 wand in de woonkamer, is die van Histor?

Wij hebben hypotheekrente van 4,95 voor 20 jaar vast.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:03

Ik heb m nog niet gekocht. Heb alleen een heel uitgewerkt plan van een interieuradviseuse. Brengt je nog eens op andere ideeën. Wij gaan eerst verbouwen. Hopelijk kom ik ergens in november toe aan verven... We willen ook pas in 2011 over.