Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:18

Winged schreef:
Ik dacht dat mijn totale bedrag per m3 1.51 was, maar is 1.61. Voor de zekerheid maar even een screenshot gemaakt := Die van mij staat nog vast tot juli volgend jaar. Kon hem tussendoor vastzetten. Maar ik ben sinds 24 september eigenaar van mijn huidige woning. Dus als het goed is komt er nog wel een afrekening (vandebron).

Van dat aanbod heb ik ook gebruikgemaakt bij Vandebron: 1.61 per m3 en tot 1 juli 2023 vast. Ik heb geen plannen om in de tussentijd te verhuizen, dus tot die datum kan ik iig opgelucht ademhalen. Al betaal ik wel het dubbele van mijn oude termijnbedrag, maar dat is te overzien. Bedragen die hoger zijn dan je maandelijkse huur of hypotheek vind ik wel erg verontrustend. Ik kan gelukkig de schade beperkt houden door zuinig met de verwarming om te gaan.

Mijn gemeente had overigens begin dit jaar zo'n actie waarbij je voor 70 euro aan besparingsproducten kon bestellen en dat heb ik besteed aan o.a. radiatorfolie. Alle beetjes helpen, denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:19

Het probleem zit hem alleen vooral in dat ze maatschappijen voor bestaande klanten veel milder zijn. Stap je over krijg je hele andere tarieven voorgeschoteld. Daarom zitten mensen ook zo goed als vast. Overstappen is nóg veel duurder. Voor het idee vanaf 1-10 gaan wij bij Vattenfall nu 384 betalen (ipv 200 van vast contract) als je dezelfde waardes invult als nieuwe klant bij Vattenfall wordt het 836! Bij andere maatschappijen tussen de 600 en 900 ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:19

Relaxed schreef:
https://www.bcc.nl/persoonlijke-verzorg ... 200/269527

Ik heb deze gisteren besteld voor op de bank, kan er op zitten en er onder kruipen, even kijken wat het lekkerst is :D

Ik heb hem ook besteld. Zeker handig als je veel thuis moet werken / studeren. En ik zit met 23 graden al onder een fleecedeken. Ik heb het altijd koud. :P

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:21

Debbie schreef:
Hebben de mensen die bij Vattenfall zitten ook een mail gekregen over de verhoogde tarieven? Ik heb tot nu toe niks gehoord maar ontspring deze dans vast niet :

Ik heb (nog?) niks gehoord, waarschijnlijk omdat ik geen vast contract heb? Ik heb vanaf het begin een variabel contract. Of zijn er ook mensen met een variabel contract die al een mail hebben gehad?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:23

Westhof schreef:
Ik heb (nog?) niks gehoord, waarschijnlijk omdat ik geen vast contract heb? Ik heb vanaf het begin een variabel contract. Of zijn er ook mensen met een variabel contract die al een mail hebben gehad?

Hier ook nog niks gehoord met een variabel contract.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:24

Het bericht staat in mijn vattenfall als je inlogt. Daar communiceren ze, niet per mail. Dat doen ze alleen als je vaste contract afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:27

Spenk schreef:
Het bericht staat in mijn vattenfall als je inlogt. Daar communiceren ze, niet per mail. Dat doen ze alleen als je vaste contract afloopt.

Ik kreeg gewoon een mail hoor en heb een variabel contract.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:36

Spenk schreef:
Het probleem zit hem alleen vooral in dat ze maatschappijen voor bestaande klanten veel milder zijn. Stap je over krijg je hele andere tarieven voorgeschoteld. Daarom zitten mensen ook zo goed als vast. Overstappen is nóg veel duurder. Voor het idee vanaf 1-10 gaan wij bij Vattenfall nu 384 betalen (ipv 200 van vast contract) als je dezelfde waardes invult als nieuwe klant bij Vattenfall wordt het 836! Bij andere maatschappijen tussen de 600 en 900 ook.

Yup.

Fantastisch als je als starter net over de kop gelegen hebt om een huis te kunnen kopen. Je tussenpartij een fout maakt en blijkt dat je al 2 maanden geen energieleverancier hebt en je dus tegen de nieuwe tarieven een contract af moet sluiten.

Ook nog bericht gekregen dat onze zonnepanelen 3 maanden vertraagd zijn. We gaan de hoofdprijs betalen. Kunnen we (gelukkig) net aan betalen, hopen we. En we hebben alle radiatoren afgekoppeld om te besparen en airco's en IR kacheltjes. Maar dan moet er niets meer financieel tegenzitten. Ironie is dat we nu dus bv. geen (isolerende) gordijnen kunnen betalen :') . Of ik moet stoppen met mijn studie. Echt totaal niet grappig allemaal. Op basis van verbruik van vorige bewoners moeten we 600 euro gaan betalen. We hopen rond de 450 te gaan betalen.

We hadden, toen we het huis kochten, rekening gehouden met rond de 250 omdat het voor de oorlog al aardig gestegen was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:46

Spenk schreef:

Dat wisselt dus. Voor april kreeg ik laatste dag van maart een mail. Juli kreeg ik eerder een mail voor. Oktober nog geen mail voor gehad maar wel al in mijn vattenfall idd.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:50

Relaxed schreef:
lindatje schreef:
Ja, afgelopen donderdag. Ons contract loopt eind september af.
Wij gaan alleen wel ietsjes meer betalen per m3 gas dan de €2,02 die ik hier langs zie komen.

Ik kreeg hem gisteren, mijn contract was eind juli al afgelopen, dus had toen ook al een wijziging gekregen, maar dat waren de toen geldende tarieven gewoon.

De 2,02 die het bij mij is geworden is wel excl de vaste kosten.

Ik denk dat ik al zie waar het verschil vandaan komt, het nieuwe gastarief in de mail die wij hebben gekregen is incl 21% btw, ik kom ook op €2,02 uit als ik reken met 9%.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:01

Laatst bijgewerkt door Maris op 06-09-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:03

Vattenfall ook hier, mijn man had wel mail. Maar in de app staat het ook.

Ik heb normaal al 2 fleecedekentjes op de bank met de thermostaat op 21. Dus ik heb nu wel een electrisch fleece dekentje voor op de bank. Hopelijk kan de thermostaat dan wat lager ingesteld. En toch maar eens onze hout voorraad opstoken.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:04

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:06

Die korting is alleen voor stroom en niet voor gas. Is de blijven loont korting.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:07

Over welk gedeelte van de prijs is die 9% ipv 21% ? Hoe kan je dat uitrekenen ?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:08

Ik lees steeds in dit topic dat mensen bericht krijgen van Vattenfall over hun kosten. Hebben jullie het dan alleen over de prijzen per kuub of kwh, of hebben jullie het dan over jullie te betalen voorschot?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:09

De prijzen per kuub en kwh. Maandbedrag kan je aanvragen en kan je aanzetten dat je een seintje krijgt als het verbruik afwijkt en je maandbedrag bij moet stellen, maar dat is dus niet automatisch.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:15

MyWishMax schreef:
Die korting is alleen voor stroom en niet voor gas. Is de blijven loont korting.

Doen ze dat nog? Want op Vattenvall.nl staat dat Blijven Loont tijdelijk niet aan te vragen is.

Gitana schreef:
Ik lees steeds in dit topic dat mensen bericht krijgen van Vattenfall over hun kosten. Hebben jullie het dan alleen over de prijzen per kuub of kwh, of hebben jullie het dan over jullie te betalen voorschot?

Wij hebben de prijzen per m3 en kWh ontvangen. Obv ons verbruik van vorig jaar heb ik voor mezelf uitgerekend wat dat dan qua maandbedrag ongeveer gaat inhouden. Dat kan ik namelijk (nog) nergens vinden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:19

Ik heb het wel, maar al sinds begin het jaar. Ik krijg die korting dus wel,maar misschien doen ze geen nieuwe aanvragen? Is ook pas het 2e jaar dat je een contract bij ze hebt.

Ik kan helemaal niet meer op de site, dus kan niet meer kijken verder. Maar had die tarieven van juli ook pas de 28e gehad in de mail, dus veel eerder in de mijn vattenfall omgeving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:21

Ik zit nog te denken (ik las dat hier ergens) om bijv in het halletje, en bij buitendeuren, gordijnen op te hangen als een soort extra sluis, als het de spuigaten uit gaat lopen.... Een gewone gaskachel reageert heel erg op koude lucht
Wordt dan een beetje kastelerig.. alleen warm in de woonkamer bij de haard, en verder overal gordijnen bij de deuren.. :+ Als het niet zo sneu was, was t bijna leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:22

Gitana schreef:

De prijs per M3, ik heb zelf mijn voorschot uitgerekend en ruim opgehoogd. Voorschot wordt niet automatisch aangepast nav deze wijziging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:22

Wordt bijna het lakenfort wat je als kind bouwde in het groot :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:24

Cer schreef:
Ik zit nog te denken (ik las dat hier ergens) om bijv in het halletje, en bij buitendeuren, gordijnen op te hangen als een soort extra sluis, als het de spuigaten uit gaat lopen.... Een gewone gaskachel reageert heel erg op koude lucht
Wordt dan een beetje kastelerig.. alleen warm in de woonkamer bij de haard, en verder overal gordijnen bij de deuren.. :+ Als het niet zo sneu was, was t bijna leuk...

Bij mij is de voordeur ook wel een tochtgat, ondanks strips ed.. Maar ik vind een gordijn ervoor zo lelijk.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:30

Oke thanx duidelijk! :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:39

Cer schreef:

Gordijnen komen er hier denk ik ook nog wel wat bij.
Verder : je verliest veel warmte via je hoofd, dus muts op en vingerloze handschoenen helpen ook als handjes onder de deken uit moeten om laptop/computer te bedienen.

Aangezien het zeker mogelijk is dat deze winter ook de stroomvoorziening minder betrouwbaar wordt zou ik zeker investeren in passieve oplossingen ipv (enkel) over te stappen van gas naar stroom. Water voor een kruik krijg je ook warm op een bbq ergens op de parkeerplaats, thermos ook meteen vullen en je kan warm in je bed 's morgens kopje thee/koffie drinken voordat je uit je warme bed moet (steek meteen je kleding bij je in bed om op te warmen tijdens drinken thee/koffie, blijf je ook langer warm).