Ik kan idd per dag en uur kijken en dat deed ik ook, maar miste dus anderhalve dag. Nu staan die er wel bij. Ga het zelf wel even bijhouden en kijken wat er dan gebeurd in de app.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Moeilijk hoor, onze dochters hebben ook kinderen die moeten douchen, spelen in hun kamer en natuurlijk veel was.
Zou dingen proberen te koken voor twee dagen oid zodat je niet elke dag hoeft te koken.
karrij schreef:Maar als je grotere hoeveelheden kookt,bijv macaroni, heb je ook een grotere pan nodig waar meer water in kan die vervolgens lager op het gas moet om te kunnen koken. Dus of dat heel veel uithaalt,geen idee.
Misschien is het een idee om eerst water voor te koken in een waterkoker? En dan overgooien in een pan om vervolgens verder in te koken? Elektra is nog altijd goedkoper dan gas.
karuna schreef:Wat ik me afvraag. En ook berichten lees dat er mensen door de energierekening uit de schuldhulpverlening worden gegooid mogelijk. Is er nou niemand bij de energiebedrijven die is afvraagt of hun klanten het nog wel kunnen betalen?Van een aow persoon verwachten dat ze even een derde tot de helft van hun netto inkomen mogen afstaan aan ze.
8nnemiek schreef:Pasta kun je ook na een minuutje al uit zetten, dat is het na pakweg 10 minuten toch gewoon gaar.
Ik heb er wel eens aan zitten denken om een hooimadam te maken. Ik kook dan wel niet op gas, maar stroom sparen is ook fijn.
En als je met dit warme weer nog wil bezuinigen op douchen: je kan campingdouche zakken kopen die je met koud water vult, overdag in de zon legt, en zo kun je ‘s avonds ‘gratis’ warm douchen![]()
*zoiets*
KM_Ris schreef:Mijn contract loopt tot december..
Ik betaal nu 260,- per maand en dat vond ik al belachelijk veel. ik red het nu prima.. maar ik heb zojuist even berekend wat ik vanaf december ga betalen met dezelfde gegevens die ik nu ook heb.. 640,- kwam ik op uit.. hoe dan?
Dan kan ik mijn auto nog weg doen, scheelt me 150,- per maand.. Daar ga ik het niet mee redden hoor.
Vraag me echt af hoe..
Iemand nog tips ? Ik woon met 2 kindjes in een huurhuis. Kook op gas, dit zou ik dan misschien nog aan kunnen passen naar elektrisch.
Zonnepanelen heb ik al.
We douchen al wat minder lang.
De verwarming zet ik niet gauw aan, boven sowieso niet.. Voor beneden zat ik te denken om dan maar elektrisch te gaan verwarmen. Verder zou ik het echt niet weten.
KM_Ris schreef:karrij schreef:Maar als je grotere hoeveelheden kookt,bijv macaroni, heb je ook een grotere pan nodig waar meer water in kan die vervolgens lager op het gas moet om te kunnen koken. Dus of dat heel veel uithaalt,geen idee.
Misschien is het een idee om eerst water voor te koken in een waterkoker? En dan overgooien in een pan om vervolgens verder in te koken? Elektra is nog altijd goedkoper dan gas.
Dat doe ik altijd als ik aardappelen, rijst of pasta moet koken. Eerst in de waterkoker en dan in de pan. Scheelt ook tijd.
Dat is ook weer waar! slim idee van de waterkoker.
KM_Ris schreef:Mijn contract loopt tot december..
Ik betaal nu 260,- per maand en dat vond ik al belachelijk veel. ik red het nu prima.. maar ik heb zojuist even berekend wat ik vanaf december ga betalen met dezelfde gegevens die ik nu ook heb.. 640,- kwam ik op uit.. hoe dan?
Dan kan ik mijn auto nog weg doen, scheelt me 150,- per maand.. Daar ga ik het niet mee redden hoor.
Vraag me echt af hoe..
Iemand nog tips ? Ik woon met 2 kindjes in een huurhuis. Kook op gas, dit zou ik dan misschien nog aan kunnen passen naar elektrisch.
Zonnepanelen heb ik al.
We douchen al wat minder lang.
De verwarming zet ik niet gauw aan, boven sowieso niet.. Voor beneden zat ik te denken om dan maar elektrisch te gaan verwarmen. Verder zou ik het echt niet weten.