Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:06

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:
Nooit meer een foam badmat kopen? ;)

Ik heb er een paar van stof en die gaan heel regelmatig door de wasmachine.

Dit inderdaad, die foam dingen zien er altijd onnodig ranzig uit.

Ik was mijn badmat elke maand en heb er een paar op voorraad om gewoon te wisselen. Hele fijne matten van Ikea, kosten iets van een 10tje ofzo.

Ik zeker iedere week, soms wel twee keer!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:07

Suzanne F. schreef:
Nee joh, niet in de vaatwasser!
Dan liever gewoon een mini wasje in de wasmachine.

Je wilt toch geen haren enzo in je vaatwasser? Gaat je filter ook van verstopt zitten. Zou ik maar niet meer doen als je er nog langer plezier van wilt hebben. En na je paardenborstels de borden waarvan je eet erin, is voor mij geen fijne gedachte eigenlijk.

Ik ben trouwens geen fan van foam matjes. Doe mij maar een gewone badmat, beetje fluffy. Die zuig ik gewoon mee en die gaat eens in de zoveel tijd in de wasmachine.

Hier was laatst wat over op de radio!!! Mensen die een TOILETBORSTEL!!! in de vaatwasser doen…

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:14

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Je wilt toch geen haren enzo in je vaatwasser? Gaat je filter ook van verstopt zitten. Zou ik maar niet meer doen als je er nog langer plezier van wilt hebben. En na je paardenborstels de borden waarvan je eet erin, is voor mij geen fijne gedachte eigenlijk.

Ik ben trouwens geen fan van foam matjes. Doe mij maar een gewone badmat, beetje fluffy. Die zuig ik gewoon mee en die gaat eens in de zoveel tijd in de wasmachine.

Hier was laatst wat over op de radio!!! Mensen die een TOILETBORSTEL!!! in de vaatwasser doen…

He gadverdamme

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:40

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

NIET %)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:41

prompter

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:56

Hoe verzin je het... Echt, ik moet er niet aan denken. Hier ook geen foammatten meer, alleen nog matjes die in de wasmachine kunnen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:02

PSvanLot schreef:
Janine1990 schreef:
Dit inderdaad, die foam dingen zien er altijd onnodig ranzig uit.

Ik was mijn badmat elke maand en heb er een paar op voorraad om gewoon te wisselen. Hele fijne matten van Ikea, kosten iets van een 10tje ofzo.

Ik zeker iedere week, soms wel twee keer!

Maak jij 'm zo smerig? :P

De mijne wordt niet eens nat...

Gaaatver, toiletborstels in de vaatwasser? :r Die gooi je toch gewoon weg lijkt me? }:0

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:18

Nou je kan ze prima schoonmaken door ze een nachtje in een emmertje chloor te zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:41

Ik neem iedere maand een nieuwe toiletborstel, kost ongeveer een euro bij de Action dus waarom moeilijk doen.
Ik heb ook geen vaatwasser :r

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:26

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik hoorde het pas... Echt te ranzig voor woorden! Wij doen alleen heel af en toe de afwasborstel er in, maar vaak leg ik deze even in een chloorbadje.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:33

Ik heb laatst ook de afwasborstels erin gedaan, nádat ze een chloorbad hadden gehad. Maar je TOILETBORSTEL?! Nee nee nee := :r

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:54

De afwasborstel gaat er elke week/ twee weken in hier. Hangt beetje er van af hoeveel afwas we hebben gehad, want ik steek liefst zoveel mogelijk in de vaatwas.

Doet er me wel aan denken dat ik nieuwe toiletborstels moet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:09

Hier gaat de afwasborstel er regelmatig in, de pan-steunen van het gasfornuis en de filters van de afzuigkap. Maar het is toch om te kotsen dat iemand zijn wc borstel erin doet? Gewoon in bleek zetten, in de wc pot zelf en de borstelhouder met bleek er bovenop. Bij het doorspoelen heb je ze beide gelijk mee uitgespoeld. Keukenpapiertje langs en door de houder voor het aanhangende spoelwater en klaar. Geleerd van iemand uit de schoonmaak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:59

Shenavallie schreef:
Hier gaat de afwasborstel er regelmatig in, de pan-steunen van het gasfornuis en de filters van de afzuigkap. Maar het is toch om te kotsen dat iemand zijn wc borstel erin doet? Gewoon in bleek zetten, in de wc pot zelf en de borstelhouder met bleek er bovenop. Bij het doorspoelen heb je ze beide gelijk mee uitgespoeld. Keukenpapiertje langs en door de houder voor het aanhangende spoelwater en klaar. Geleerd van iemand uit de schoonmaak.

Die pansteunen, als je die goed schoon wilt hebben (en alles uit de oven) in een vuilniszak doen, kopje ammonia er in. Zak dicht knopen, nachtje laten zitten en de volgende dag kan je alles er zo af vegen!!

Kan de vaatwasser niet tegenop!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:21

Janine1990 schreef:
Shenavallie schreef:

Die pansteunen, als je die goed schoon wilt hebben (en alles uit de oven) in een vuilniszak doen, kopje ammonia er in. Zak dicht knopen, nachtje laten zitten en de volgende dag kan je alles er zo af vegen!!

Kan de vaatwasser niet tegenop!

Grappig, pan-steunen :D (nooit geweten dat die zo heten :') ) . Kunnen van die gietijzeren pannensteunen ook tegen zon nachtje in een ammoniak-lucht?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:19

Ik heb geen idee... Ik had een goedkoop fornuisje en mijn ouders hadden en niet hele dure glazen plaat in het aanrecht met die dingen erop. Ik gok dat dat geen gietijzer was :')

Dat zou je dus even moeten googlen...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:32

Gietijzeren pannendragers (da’s de ‘echte’ naam) kunnen ook tegen ammoniak. En ik ben zo blij met mijn behoorlijk grote gootsteen, want daar passen ze gewoon in. Dus ik hoef niet meer klooien met ammoniak.
Gietijzer kan niet tegen de vaatwasser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:56

Shenavallie schreef:
Gewoon in bleek zetten, in de wc pot zelf en de borstelhouder met bleek er bovenop. Bij het doorspoelen heb je ze beide gelijk mee uitgespoeld. Keukenpapiertje langs en door de houder voor het aanhangende spoelwater en klaar. Geleerd van iemand uit de schoonmaak.

Zo doe ik het ook.

Sowieso staat mijn borstel in een potje van heul veul bleek ( sorry klimaat Y;( )

Als ik de pot inspuit met bleek, laat ik hem lekker ff in de pot staan.
Wel ff bedenken dat je borstel er nog in staat met faire pipi of caca... Heb ik nog wel eens een soort van discrepantie mee gehad O:)

En, inderdaad, eurootje voor een verse borstel bij de azetiejon, maandelijks een nieuwe ( nogmaals, sorry klimaat.. )

Afwasborstels gaan elke vaatwasserbeurt mee in het bestekmandje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:57

Ik weet niet eens of mijn pannedragers van gietijzer zijn…
Ze moeten wel schoon geboend want mijn fornuis komt mp.

Het is een losstaand Smeg fornuis van 3 jaar oud.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:36

PSvanLot schreef:
Ik weet niet eens of mijn pannedragers van gietijzer zijn…
Ze moeten wel schoon geboend want mijn fornuis komt mp.

Het is een losstaand Smeg fornuis van 3 jaar oud.

Als ze zwaar zijn en een beetje mat zijn ze vast van gietijzer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:41

heel zwaar! Ammoniak heb ik niet in huis. Eens ziek hoe ik ze dan schoon ga krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:11

Ik gooi ze gewoon in de vaatwasser?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:12

Mijn schoonmoeder deed eens de drinkfonteinen uit de volière in de vaatwasser, compleet met vogelkak all over. Het scheelde weinig of ik ging over mn nek, en ze vond het heel vreemd dat ik er van uit mn stekker ging := :x

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:13

Ik stop mijn wc borstel ook niet in de vaatwasser maar waarom doet men hier zo spastisch over?
Programma op 90° en alles is schoon lijkt me? Je gooit je vieze ondergoed toch ook gewoon in de wasmachine waar je andere kleding bij in doet?
Ik haal zo'n 4x pj een nieuwe borstel, puur omdat ik te lui ben hem uitgebreid schoon te maken maar mijn wc borstel is eigenlijk nooit vies.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:15

Ja maar die kleding eet je toch niet op :') Ik weet niet hoor maar ik vind het echt een smerig idee om van een bord te eten met een vork die de vaatwasser hebben gedeeld met de pleeborstel.