Ik weet dat loon helemaal eerlijk verdelen een utopie is, maar anderzijds ga ik er graag goed voorbereid in als ik mijn loon onderhandel. Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar de barema’s volledig vast lagen op anciënniteit (ik vind dat overigens ook geen goed systeem). Er was altijd wel ruimte. Dus ikzelf weet het graag omdat ik vind dat dat dingen makkelijker maakt
nu ik ben overgestapt naar een andere baan heb ik me ook ruim bevraagd wat daar de lonen waren zodat ik een goed idee had wat ik vragen en verwachten. En ik vind het gewoon interessant
geld boeit me dus het is ook een stukje persoonlijke interesse.Edit: en ik ben verder ook wel erg open dus eigenlijk is bij mij ook niets geheim.
Hij werkt zelf via een detacheringsbedrijf, en zat nog niet in de buurt bij dat startersloon terwijl hij er al 15 jaar werkt.. Dus aangekaart bij zijn baas, en volgens mij heeft hij toen zo’n 10% opslag gekregen. Was daar wat meer openheid over geweest en had hij eerder geweten wat normale lonen zijn in die sector, dan had ie in die 15 jaar heel wat kunnen sparen van het geld wat ie nu misgelopen is. Dus van mij mag dat taboe er ook wel vanaf, juist ook onder collega’s.
). Want achteraf gezien was het wel echt heel serieus veel geld...
, die heeft promotie kunnen maken en is nu werkzaam vanaf kantoor. Door Corona moeten ze echter vanaf huis werken. Ik ben dus van 6 maanden/jaar alleen thuis gekatapulteerd naar partner alle dagen thuis 
Daarvoor haal ik altijd appels in de supermarkt die vallen onder "gekke appels". Die zijn een fiks stuk goedkoper omdat ze al eens een vlekje hebben, niet allemaal even groot zijn of een misvorming. Maakt mij niks uit, ze zijn even lekker als de perfect ronde exemplaren maar makkelijk de helft goedkoper.
is er één
eet ik dan 2 dagen van, lekker goedkope en gezonde maaltijd.
en dan doen ze moeilijk aan de kassa soms (vooral studenten).