Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:01

Ik zou lekker keuren in de bedenktijd. Al komt er dan 10.000 uit maar wel iets rottigs, dan kan je er alsnog vanaf.
Maar is je vriend wel echt enthousiast? Dat lijkt me vraag 1.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:04

CV-ketel op een slaapkamer? Zijn die bewoners suicidaal?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:10

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:13

Ik zie het heel vaak eigenlijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:14

@manzano Vriend is wel enthousiast maar niet over wat er gedaan moet worden in combinatie met de vraagprijs. Zou je neem ik aan wel in voorwaarden mee laten nemen?

@ibbel nou dat, ik zei ook nog van ze hebben geeneens een meter hangen :oo

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:30

Marjan, wij hadden een soort gelijk verhaal. Huis stond te koop voor 750 al bijna een jaar. Wij waren geïnteresseerd maar niet voor die prijs. Huis was extreem verwaarloosd. We hebben een bouwkundige ingehuurd om te helpen om een inschatting van de verbouwingskosten te maken. Op basis van deze inschatting en advies van aankoopmakelaar (met ervaring met dit soort panden) een bod gedaan van 600. Uiteindelijk gekocht voor 650 en verbouwd voor 330. Verbouwing is zeker nog niet klaar, maar in ieder geval goed genoeg om lekker in te wonen en weer even te sparen voor het vervolg.
Nog voordat de koop rond was hebben we dus behoorlijk geïnvesteerd om alles duidelijk te krijgen. Veel mensen verklaarden ons voor gek want ‘wat als het niet doorgaat’, maar wij zijn er echt heel blij mee geweest. Met dit soort panden heb je gewoon wat extra kennis en kunde nodig om een weloverwogen beslissing/risico te nemen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:35

MarjanB schreef:
@manzano Vriend is wel enthousiast maar niet over wat er gedaan moet worden in combinatie met de vraagprijs. Zou je neem ik aan wel in voorwaarden mee laten nemen?

@ibbel nou dat, ik zei ook nog van ze hebben geeneens een meter hangen :oo

Hier ook de ketel op de slaapkamer.
Nu met de verbouwing verplaatst maar ding heeft er 20 jaar gehangen.

Bij dat huis gaan er voor mij op andere punten oranje lampjes aan. Verdeler in een keukenkast zal waarschijnlijk resulteren in een complete renovatie van je E-installatie.

120k verbouwen is een ding maar reken op minimaal 20% extra aan onverwachte dingen. Heb je dat erin zitten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:53

Plukje schreef:
Marjan, wij hadden een soort gelijk verhaal. Huis stond te koop voor 750 al bijna een jaar. Wij waren geïnteresseerd maar niet voor die prijs. Huis was extreem verwaarloosd. We hebben een bouwkundige ingehuurd om te helpen om een inschatting van de verbouwingskosten te maken. Op basis van deze inschatting en advies van aankoopmakelaar (met ervaring met dit soort panden) een bod gedaan van 600. Uiteindelijk gekocht voor 650 en verbouwd voor 330. Verbouwing is zeker nog niet klaar, maar in ieder geval goed genoeg om lekker in te wonen en weer even te sparen voor het vervolg.
Nog voordat de koop rond was hebben we dus behoorlijk geïnvesteerd om alles duidelijk te krijgen. Veel mensen verklaarden ons voor gek want ‘wat als het niet doorgaat’, maar wij zijn er echt heel blij mee geweest. Met dit soort panden heb je gewoon wat extra kennis en kunde nodig om een weloverwogen beslissing/risico te nemen.

Kan dit alleen maar onderschrijven. Denk ook dat je aan een goede bouwkundige meer hebt dan een standaard keuring.
Laat je niet opjutten door een einddag voor biedingen. Dat is alleen spannend bij meerdere gegadigden, maar in dat geval zal je ook niet ver komen met een laag bod.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:56

SusanH schreef:
Ik kwam deze tegen, niet duur voor de regio: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... rwegje-42/

Daar moet een potentiele koper wel even goed kijken naar de windmolenplannen in de buurt: er zijn plannen voor een aantal mega grote windmolens

(mijn tante had haar huis een paar straten verder op te koop staan, en daar had ze met de verkoop best wel last van. Met mensen die daarom afhaakten. )

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:06

Als je objecten wil bekijken met 2 woningen/geschikt voor dubbele bewoning (hoeft geen apart huisadres te zijn en ik weet dat het in het bestemmingsplan moet passen om met meerdere huishoudens te wonen), hoe kan je dan het beste zoeken op Funda?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:12

Dubbele bewoning intypen in het zoekveld, dan zoekt hij in de tekst van advertenties. Andere optionele zoektermen: aanleun en b&b.

Zoeken op flinke m2 woonoppervlakte en plattegronden bekijken loont ook.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:52

Wil je dubbele bewoning om samen met iemand te kopen,ieder één helft kopen dan of om huis nummer 2 te verhuren?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:55

_Lorette_ schreef:
Als je objecten wil bekijken met 2 woningen/geschikt voor dubbele bewoning (hoeft geen apart huisadres te zijn en ik weet dat het in het bestemmingsplan moet passen om met meerdere huishoudens te wonen), hoe kan je dan het beste zoeken op Funda?

Dit heb ik me ook wel eens afgevraagd.
Heb vorig jaar ook met mijn ouders samen gezocht naar huizen voor dubbele bewoning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:01

Cayenne schreef:
Neeeeeeeee, wat is hiermee gebeurd? :oo
Wat onwijs zonde van zo'n mooi pand! -O-
https://www.funda.nl/koop/nieuw-beerta/ ... fdweg-103/

Inmiddels het verhaal hierachter ook te horen gekregen. Een kennis van mij is er eens geweest om brocante te kopen. Er zijn daar drie mensen overleden aan Corona. De boerderij werd nagelaten aan de partner van één van hen, maar die heeft geen Nederlands paspoort. Dat mag/kan dus niet zomaar. De boerderij moet nu oa verkocht worden omdat hij de schenkbelasting niet kan opbrengen. Erg triest verhaal dus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:05

Dat is wel heel erg triest inderdaad :\

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:06

Britta31 schreef:
Wil je dubbele bewoning om samen met iemand te kopen,ieder één helft kopen dan of om huis nummer 2 te verhuren?

1 koper, maar dan met een extra woning erbij voor ouders, bijv. En dan moet dat meer zijn dan een knus gastenverblijf... De hoofdwoning hoeft ook geen paleis te zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:11

Renee1991 schreef:
Cayenne schreef:
Neeeeeeeee, wat is hiermee gebeurd? :oo
Wat onwijs zonde van zo'n mooi pand! -O-
https://www.funda.nl/koop/nieuw-beerta/ ... fdweg-103/

Inmiddels het verhaal hierachter ook te horen gekregen. Een kennis van mij is er eens geweest om brocante te kopen. Er zijn daar drie mensen overleden aan Corona. De boerderij werd nagelaten aan de partner van één van hen, maar die heeft geen Nederlands paspoort. Dat mag/kan dus niet zomaar. De boerderij moet nu oa verkocht worden omdat hij de schenkbelasting niet kan opbrengen. Erg triest verhaal dus.

Maar konden daar het afgelopen jaar dan nog mensen wonen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:54

Ik weet niet of zij er nog woonden. Maar door het overlijden is het huis wel overgegaan naar iemand anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:55

Ja oke, dat ze overleden zijn geloof ik wel, maar ik dacht dat je met "daar" ook echt daar bedoelde zeg maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:59

Oh nee haha. Lijkt me heel slecht voor de gezondheid om daar te wonen :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:30

Ik denk wel dat ze "bezig" waren in het huis in nieuw beerta. Muren in het voorhuis zijn al gesloopt.

Hij staat bij ons op het lijstje :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:33

Daks schreef:
Ik denk wel dat ze "bezig" waren in het huis in nieuw beerta. Muren in het voorhuis zijn al gesloopt.

Op Google Streetview lijkt het ook alsof er werkzaamheden aan de buitenkant gedaan worden.
Oh leuk, ga je bezichtigen? :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:32

Daks schreef:

Prachtig huis met heel veel mogelijkheden maar vergis je niet in de monumentale status. Ben benieuwd of die voor 2 ton weggaat of veel meer.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:35

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:07

Zoek je bewust in die omgeving daks?
Mag ik vragen waarom je naar oost Groningen wil?