Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:34

Zonnebloem18 schreef:
Misschien dat het per regio en prijsklasse nog verschild? Collega van mij had geboden op een huis en het huis is uiteindelijk verkocht aan iemand die met 50.000 over de vraagprijs had geboden.

Denk ik ook. Ik zou gisteren een huis bezichtigen wat voor 310.000 te koop staat. Maar daar lag na 2 dagen op Funda al een bod van 345K...

Ik ga morgen kijken bij een huis wat voldoet aan al mijn eisen en wensen. Het heeft alles en ik kan het nog betalen ook <3 Behalve dat het schuin boven een coffeeshop ligt en een tramhalte voor de deur is. Dat vermindert de waarde natuurlijk ontzettend. Ik denk dat het 'm niet wordt, maar ik kreeg het huis maar niet uit mijn hoofd. Dus morgen toch maar even gaan kijken en ervaren hoe het voelt.

DubbelFun

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:42

Trams maken een hoop herrie als ze afremmen of een bocht door gaan en als ze vroeg beginnen en laat eindigen kun je daar met slapen last van hebben.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:46

Klopt, ik heb eerder in diezelfde straat gewoond. Toen heel veel last van de trams gehad, vooral 's avonds laat als ze allemaal door die straat naar de remise reden. Maar toen had ik een slaapkamer met enkel glas aan de straatkant. In dit huis zou het met dubbelglas zijn, en aan de achterkant (niet-straatkant). Dus ik weet niet hoe anders dat voelt. 'Gelukkig' rijden ze iedere 5 minuten langs, dus ik ga het tijdens de bezichtiging goed kunnen horen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:52

Luister ook met het raam open, want 's zomers wil je niet je ramen er voor dicht hoeven houden...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:51

SjonnieZ schreef:
Ach ook op dat front goed nieuws.
De huizenprijzen van oktober 2019 zijn gemiddeld genomen met 7000 euro gedaald tov de maand september 2019.
Wie weet is de prijs over z’n piek heen

Waar kan je daar iets over vinden?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:46

Site van de nvm, markt cijfers staan daarop, per regio.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:55

Ik moet even mijn verhaal kwijt. Heb het net gedeponeerd bij mijn verzekeringsadviseur/rechtsbijstand. Ons huis stond te koop voor 325.000. Enthousiaste kopers boden 290.000. Uiteindelijk werd het 310.000. Omdat ze NHG wilden zou de financiering pas in 2020 rond kunnen komen. Koopovereenkomst getekend, op laatste dag van de 3 dagen bedenktijd nog een bouwkundige keuring laten uitvoeren. Nu willen ze, na bedenktijd, ontbinden omdat de kosten uit het rapport ver boven de 5.000 kosten zitten, waarvan direct 1.600. Kosten op termijn lopen naar 20.000. Onze verkoopmakelaar doet het af alsof we toch aan het kortste eind zullen trekken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:31

Hadden ze het voorbehoud van bouwkundige keuring opgenomen in de koopovereenkomst?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:37

SjonnieZ schreef:
rina schreef:

grinnik als de prijzen dan nu eens omlaag gingen, ben ik helemaal blij :+ Niet dat het ons echt helpt, er staat nog steeds niks te koop wat aan onze wensen voldoet (met daarbij een wederhelft wiens mening per dag veranderd :z ). Maar zoals het er nu uitziet is die van ons verkocht.

Ach ook op dat front goed nieuws.
De huizenprijzen van oktober 2019 zijn gemiddeld genomen met 7000 euro gedaald tov de maand september 2019.
Wie weet is de prijs over z’n piek heen

Gok niet dat de prijzen hier in het noorden nu zo naar beneden zijn gegaan. Het zal wel van invloed zijn op de steden.

@Opala, dat is geheel afhankelijk van wat er in jullie ontbindende voorwaarden staat, en wederhelft zegt ligt er ook aan of het om verborgen gebreken gaat. Ook dan zouden ze zonder boetebedrag onder de koop uit kunnen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:38

MizzMontana schreef:
Hadden ze het voorbehoud van bouwkundige keuring opgenomen in de koopovereenkomst?

Ja niet boven 5.000 aan direct noodzakelijk herstel en achterstallig onderhoud

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:43

Ik verwacht geen oplossingen of advies ... wilde slechts even mijn hart luchten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:53

Is het een moeilijk verkoopbaar huis ? Anders zou ik zeggen let it go en op naar de volgende koper.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:21

Ontbinden op bouwkundige keuring kan alleen als de direct noodzakelijke kosten boven die 5000€ uitkomen. Dat doet het niet dus geen reden om te ontbinden.

20k op termijn is niet zo gek, deels zal dat ook gewoon onderhoud zijn,wat je altijd hebt aan een huis.

Maar ook wat fitzroy zegt, als er meerdere kopers waren, next. En anders moeten ze gewoon afnemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:25

Heeft er iemand hier ook een abonnement op zonnegrens.nl ? Ik vind het een mooie site maar vraag me af of het klopt? Houdt deze site ook rekening met beplanting?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:41

Wat is het nut er van ??
Als je op Funda een huis bekijkt met Sateliet dan is links altijd het westen en onderop het zuiden. Dan kun je toch zelf zien hoe de zon staat ?? Ook als er bomen staan kun je inschatten hoe die schaduw gaan geven (mits geen oeroude foto is gebruikt).
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 22-11-19 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:52

Fitzroy schreef:
Heeft er iemand hier ook een abonnement op zonnegrens.nl ? Ik vind het een mooie site maar vraag me af of het klopt? Houdt deze site ook rekening met beplanting?

Heb ik maar kan niet meer inloggen. Ik vond het wel handig met mijn nieuwbouwwoning om te kijken hoeveel zon ik in de tuin heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:05

Nou, dubbeldun, ik kan dat echt niet zo inschatten in alle jaargetijden. Ik vind het knap als jij dat wel kunt. Ik vind het in ieder geval super handig bij de makelaars die hier wel gebruik van maken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:25

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:59

Ik heb vanmiddag de definitieve stukken van de hypotheek gehad en getekend *\o/*

Met 1 week over in t financieringsvoorbehoud... waarborg som is overgemaakt naar de notaris.

Nu is het aftellen naar 3 januari

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:09

@ynskek: de tijd vliegt, zeker rond de feestdagen :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:37

Nou eigen huis op Funda, vandaag, morgen direct 3 kijkers. Hopelijk is het snel geregeld, vind verkopen niks. Zo'n inbreuk op mn privacy ofzo, blegh!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:43

Swah schreef:
Nou eigen huis op Funda, vandaag, morgen direct 3 kijkers. Hopelijk is het snel geregeld, vind verkopen niks. Zo'n inbreuk op mn privacy ofzo, blegh!

Daar heb je toch geen last van?
Mijn makelaar had de kijkers op 1 dag gepland.
Mijn man en ik waren aan het werk, ik heb niemand gezien.
Je moet alleen zorgen, dat je huis opgeruimd is. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:54

Nou, ik snap Swah wel. Alles opruimen iedere keer. Ik ben er wel klaar mee. En dan hebben wij maar 4 x kijkers gehad, maar daarna weer taxateur en een paar keer meten en zo. Blegh .. ik houd er ook niet van.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:05

Nou dat inderdaad. Hebben ook een kleine baby thuis en beide drukke baan, opruimen is nou niet mn favo bezigheid.

En uiteraard plannen ze ze hier ook allemaal op 1 dag, maar dan nog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:27

Fitzroy schreef:
Nou, ik snap Swah wel. Alles opruimen iedere keer. Ik ben er wel klaar mee. En dan hebben wij maar 4 x kijkers gehad, maar daarna weer taxateur en een paar keer meten en zo. Blegh .. ik houd er ook niet van.

Ik heb maar 1 dag bezichtiging gehad en toen was het verkocht.
En een x is er nog een taxateur geweest, ,
Maar behalve een beetje opruimen, had ik er geen last van.

Ik ben wel tot last geweest bij de verkopers van onze nieuwe woning. :D
Ik ben 4 x wezen kijken en ook is er nog namens ons een bouwkundig inspecteur en onze aankoop makelaar ,langs geweest.
Maar dit huis stond al een tijd te koop dus verkopers waren blij met een serieuze gegadigde ;)