Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:02

Leuke salontafel brokjes!

Ziet er leuk uit Patty!

Ik ben vandaag bezig geweest in mijn muziekkamer :)
Heb vandaag de muur nog een keer zwart geverfd (zaten vegen op door de verhuizing) en de glitterverf aangebracht :o
Na de recensies gelezen te hebben heb ik voor een platte kwast gekozen :')
Was wat meer werk, maar zit echt vol met glitters nu :D
Glitters blijven goed zitten trouwens :D

Afbeelding

Dana01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:50

Oeh dat ziet er gaaf uit :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:41

Superleuk, die muur zo! Met geweldig skelet!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:46

Ah daar is ie dan! :D ik vind het gaaf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:13

Beetje 'kinky' , maar toch wel leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:24

Ik zal ook maar even wat delen, wij wonen in een split-level-woning en ik heb net gisteren project trap bijna afgerond.

Zo was het, een duo penotti trap;
Afbeelding

Afbeelding

Dit is het nu;
Afbeelding

Afbeelding

Nu de trap bijna klaar is (enkel nog goed schoonmaken en her en der wat bijwerken) kan ik de kozijnen en vloeren gaan doen, plinten plakken, en dan aan de decoratie gaan beginnen. Maar ik twijfel, zal ik de decoratie op de witte muren hangen of juist op de donkere? We hebben alles wit op de ene donkere accent muur na. Die is van boven tot beneden deze kleur, en loopt ook door in de woonkamer en keuken op dezelfde muur.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:56

@Livion: die kastjes heb ik allemaal wel nodig ja :+ ze zitten allemaal vol haha. Het idee is nu om verschillende (weck)potten neer te zetten en er komen mooie houten snijplanken te staan. Ik heb vandaag een klein beginnetje gemaakt, er staan potten met rijst, pasta en dropjes, en een vaas met (neppe) bloemetjes.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:13

@shanna; welke kleur heb je op de muur?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:21

Ben ook echt blij met mijn glittermuur <3
Binnenkort mijn gitaren maar eens ophangen :D

Mooi geworden Shanna!
Ziet er veel netter uit zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:16

Die zwarte glitter muur is echt heel tof!

De trap is ook goed opgeknapt :)

Wij hebben ook eindelijk een eigen huisje gevonden. Het is niet nieuwbouw, wat we graag hadden gewild, maar zeker wat leuks van te maken. Verhuurder vind ook alles prima (zolang een muur maar weer terug wit kan worden als we eruit gaan). Het is wel schuin dak, dus we gaan nog creatief moeten worden..

Qua vloer wil ik in de woonkamer denk graag een pvc vloer. Slaapkamer en kleine extra kamer te denken aan tapijttegels of toch gewoon tapijt. Is warmer aan je voeten en daar komt toch geen visite met evt schoenen aan.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:59

idinn schreef:

Wij hebben ook eindelijk een eigen huisje gevonden. Het is niet nieuwbouw, wat we graag hadden gewild, maar zeker wat leuks van te maken. Verhuurder vind ook alles prima (zolang een muur maar weer terug wit kan worden als we eruit gaan). Het is wel schuin dak, dus we gaan nog creatief moeten worden..

Qua vloer wil ik in de woonkamer denk graag een pvc vloer. Slaapkamer en kleine extra kamer te denken aan tapijttegels of toch gewoon tapijt. Is warmer aan je voeten en daar komt toch geen visite met evt schoenen aan.

Je huurt en je zou vloeren aanpassen? Dat vind ik wel apart.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:29

Even een klusvraagje. Wij zijn de bestaande vergeelde (raam)kozijnen en deuren aan het lakken. Nu zit er 1 laag op en vindt mijn vriend het eigenlijk wel voldoende dekkend, dus zitten te denken om het hierbij te laten. Echter staat overal op internet dat twee of meer lagen krasvaster en mooier is (die willen natuurlijk ook verkopen). Hebben jullie nog tips?

Edit: het gaat overigens om binnen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:56

2 lagen is beter, maar je kunt het altijd even aankijken hoe het zich houdt. Een 2e laag kan er altijd nog op :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:19

Ilsey schreef:
idinn schreef:

Hoezo? Bij alle huurwoningen die ik weet of gehad heb moest je zelf de vloer regelen of mocht je alles gewoon veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:19

Ilsey schreef:

Hoezo is dat apart? Ik vind het blauwe tapijt in de slaapkamer onwijs lelijk en ben niet van plan er binnen een jaar weer weg te zijn. Dan ga ik daar toch niet tegenaan kijken? :+ Daarbij zie je precies waar 4 jaar lang de meubels van de vorige huurder stonden. Ik wil het gewoon inrichten zoals wij leuk vinden, niet naar de afdrukken van voorgaande meubels.

Huidige huurhuis van woningstichting zat op de 1e verdieping niet eens een vloer in. Of ja.. tapijt uit de jaren stillekes die we konden overkopen voor een absurd bedrag. Mijn huurstudio hiervoor was nieuwbouw en dat was gewoon kale, onbehandelde muren en de betonnen ondervloer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:21

Haha, dat dacht ik ook Idinn, maar volgens mij is het in Belgie anders?

In NL mag je eigenlijk heel veel met huurhuizen. Schilderen, vloeren vervangen, van alles ophangen. Het enige wat er wel eens gevraagd wordt is gaten dichtmaken in de muur of heel soms muren wit maken. Of tapijt en lijmresten van de trap afhalen. Maar toen ik hier kwam wonen hoefde blijkbaar de muren niet wit, die waren blauw, geel en zalm en zat er tapijt van 30 jaar oud op de trap...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:40

In België mogen aanpassingen ook vaak in huurwoningen, maar er zijn maar enkelingen die dat doen - behalve een lik verf natuurlijk, of dingen die je terug kan meenemen naar ergens anders. Blijvende aanpassingen die opwaarderen, dat is meestal in overleg met de eigenaar ivm een financiële tussenkomst, het brengt immers de waarde van het huis wel een beetje omhoog soms (afhankelijk natuurlijk van wat er precies gedaan wordt). Investeren in een woning doen we in België alleszins liever in een koopwoning ipv in een huurwoning :D

Huurwoningen waar enkel een betonnen ondergrond (chape?) ligt, daar heb ik dan ook nog nooit van gehoord, alles is hier gewoon instapklaar normaalgezien (zonder meerkost omdat er een vloer blijft liggen :+ )

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:53

Dat is in Nederland echt anders. Vaak worden huurwoningen zelfs verplicht opgeleverd in de originele staat, wat betekent dat je de vloerbedekking er zelfs uit moet halen. Wij hebben ooit een huurwoning opgeleverd waarbij gelukkig de nieuwe huurder bekend was en hij wilde graag alle vloerbedekking (drie verdiepingen, twee trappen) behouden, anders hadden we er alles uit moeten halen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:05

Ik had geluk dat hier nog zeil van 8 jaar oud in lag, maar in Nederland (of in elk geval in deze buurt) zie je vaker dat woningen compleet kaal worden opgeleverd. Dus kale grijze betonnen muren, kale betonnen vloer en met een beetje geluk is alles waar verf op zit afgebladderd :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:16

Ilsey schreef:
In België mogen aanpassingen ook vaak in huurwoningen, maar er zijn maar enkelingen die dat doen - behalve een lik verf natuurlijk, of dingen die je terug kan meenemen naar ergens anders. Blijvende aanpassingen die opwaarderen, dat is meestal in overleg met de eigenaar ivm een financiële tussenkomst, het brengt immers de waarde van het huis wel een beetje omhoog soms (afhankelijk natuurlijk van wat er precies gedaan wordt). Investeren in een woning doen we in België alleszins liever in een koopwoning ipv in een huurwoning :D

Huurwoningen waar enkel een betonnen ondergrond (chape?) ligt, daar heb ik dan ook nog nooit van gehoord, alles is hier gewoon instapklaar normaalgezien (zonder meerkost omdat er een vloer blijft liggen :+ )

Ik ben niet echt iemand die wekelijks door België crosst, maar als ik dat doe heb ik ook het idee dat men daar weinig waarde hecht aan hoe een woning er uit ziet. Ik vraag me elke keer weer af hoe het er dan van binnen wel niet uit moet zien... :o

Ik weet niet beter dan dat er gewoon geklust wordt in een huurwoning... Een huis moet toch wel een thuis worden?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:25

Misschien is huurbescherming ook minder in Belgie? Ik woon in de UK en hier precies hetzelfde, alle huurwoningen hebben vloeren en over het algemeen veranderen mensen maar heel weinig. Maar dat is dus omdat je er hier vrij makkelijk uit gezet kunt worden na 6 of 12 maanden (meeste huurcontracten zijn voor die periodes) of de huur kan ineens onwijs omhoog gegooid worden, dus dan denk je wel 2 keer na voordat je in een huurwoning investeert :+ Veel is hier zelfs gemeubileerd (appartementen in de stad, hoe het daarbuiten is weet ik niet).

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:28

Eulogy schreef:
Misschien is huurbescherming ook minder in Belgie? Ik woon in de UK en hier precies hetzelfde, alle huurwoningen hebben vloeren en over het algemeen veranderen mensen maar heel weinig. Maar dat is dus omdat je er hier vrij makkelijk uit gezet kunt worden na 6 of 12 maanden (meeste huurcontracten zijn voor die periodes) of de huur kan ineens onwijs omhoog gegooid worden, dus dan denk je wel 2 keer na voordat je in een huurwoning investeert :+ Veel is hier zelfs gemeubileerd (appartementen in de stad, hoe het daarbuiten is weet ik niet).

Huurbescherming is over het algemeen vrij goed in NL vgm. Je kan echt niet zomaar uit je huis gezet worden. Meestal zijn de kant-en-klaar gemeubileerde woningen aantrekkelijker voor expats, dan voor mensen die ergens lange tijd willen wonen. Dat zie je overal.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:30

Daarom zei ik ook in Belgie, vergeleken met Nederland :D Ik weet dat het in Nederland juist erg goed geregeld is wat dat betreft.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:33

Huurbescherming is in België heel goed, ik denk dat het eerder is dat voor ons huurhuizen meer iets tijdelijk is omdat bijna iedereen uiteindelijk iets wil kopen.

Plus huurhuizen worden hier niet leeg verhuurd, dus als de verhuurder niet wil dat je de muren schildert of de vloer verandert, dan gebeurt dat ook niet. Volgens mij zijn de meeste werken aan de buitenkant van het huis ook ten laste van de verhuurder, daarom dat onze huurhuizen er misschien lelijker uitzien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:49

Buitenkant en 'groot' onderhoud is in NL ook voor de verhuurder. Zelfs mijn dakgoten worden schoongemaakt door de verhuurder.