Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesR schreef:*knip* Ze kwamen vanaf de andere track helemaal achterin. Dus in galop door de slinger rond de poel en dan via de paddock naar het slingerpad langs de roundpen. Dailey liep voorop maar dat ging Vi te langzaam. Dus die maakte een extra rondje in galop door de roundpen en pakte vervolgens bij de splitsing de andere kant zodat ze alsnog als eerste bij de hooibak kon zijnWaren flink wat galopwissels *knip*
JudithO schreef:Nee, ik heb hem niet aan mijn track gekoppeld. Is voor mijn indeling niet zo praktisch.
neile schreef:Jep, die gaten heb ik hier ook. Echt om de haverklap kom ik wel wat tegen. Heerlijk, dicht tegen het bos in de natuur wonen, maar jom.. kunnen jullie niet gewoon komen aankloppen om een huisje klaar te zetten voor jullie? Ik doe dat wel hoor, als jullie maar niet in de grond gaan dabben.
balance schreef:Ik had het er met de smid over dat jij zo’n slingerpad had gemaakt en dat je paarden er zoveel soepeler door werden. ‘Waarom dacht daar vroeger niemand aan?’ was zijn antwoord. Tja. Hier ga ik er ook minstens één maken. Waarvoor dank. Ik heb er weleens over gedacht maar het is er nooit van gekomen.
neile schreef:Ik had beter zelf ook wat meer bochten in mijn stuk verwerkt. Jouw idee vind ik prachtig, maar ik wou zo veel gras niet opgeven. Ik weet niet of ik het opnieuw zo zou doen.
Nummus schreef:Oh ja die smid had een rake opmerking... waarom dacht daar vroeger nou niemand aan?
MarliesR schreef:DubbelDun schreef:Die zien er vervaarlijk uit
Die holen kunnen dus ook van een das zijn. Zelfde grootte.
Fjord is leuk, lekker wilde beharing
Alleen woelen die volgens mij toch ook veel grond om rond de holen?
EmptyWords schreef:MarliesR schreef:
Alleen woelen die volgens mij toch ook veel grond om rond de holen?
nee hoor. hier ook een dassenhol, net buiten de wei. je ziet een looppad, maar verder alleen het hol.
met bessentijd zie je allemaal bessen het hol in rollen, super grappig
xXutopiaXx schreef:Ach wat een leukerd, die Isa
Dat jij zo dicht bij die spinnen durft te komen, ik heb ze bij mij ook zien zitten... van een afstand.. want ze zijn BOEMgroot![]()
Krijg nu gewoon al de kriebels, door er alleen over te typen
Die zwaluw maakt dan weer alles goedLekkerding!
xXutopiaXx schreef:Ach wat een leukerd, die Isa
Dat jij zo dicht bij die spinnen durft te komen, ik heb ze bij mij ook zien zitten... van een afstand.. want ze zijn BOEMgroot![]()
Edit: heb even gegoogeld hoe een das er eigenlijk uitziet![]()
maar vind het wel een erg mooi diertje!! Jammer dat ze zulke gaten maken.. anders erg leuk om erbij te hebben
Maflinger_S schreef:Ik weet niet of je blij moet zijn met een gaten gravend beest maar het feit dat je zoveel andere dieren in de buurt van je huis hebt is wel heel gaaf.
roekes schreef:Wij hebben ook regelmatig dassen in de wei. Ik ga elke dag mijn wei door om de gaten dicht te gooien. En het zijn net varkens zo kunnen ze wroeten. Gelukkig zitten ze er niet het hele jaar maar alleen maar in de zomer/herfst. We dachten eerst ook aan een vos en wilde zwijnen. We hebben met de wildcamera gezien dat het dassen waren.
Prairy schreef:Wen er maar aanIk dacht dat ik als dorpsmeisje wel wat insecten enzo kende, maar sinds ik vorig jaar in het buitengebied ben gaan wonen, ben ik erachter gekomen dat dat dus echt niet zo is
Ik was ook echt bang voor insecten enzo, maar sinds dat er dus nu zoveel zijn (en het er steeds minder worden) heb ik een knop omgezet ofzo, en kan ik ze wat makkelijker accepteren. Van een afstand. Niet op mijn lijf, dan ga ik nog steeds gillen en rennen
Prairy schreef:xXutopiaXx schreef:Ach wat een leukerd, die Isa
Wen er maar aanIk dacht dat ik als dorpsmeisje wel wat insecten enzo kende, maar sinds ik vorig jaar in het buitengebied ben gaan wonen, ben ik erachter gekomen dat dat dus echt niet zo is
Ik was ook echt bang voor insecten enzo, maar sinds dat er dus nu zoveel zijn (en het er steeds minder worden) heb ik een knop omgezet ofzo, en kan ik ze wat makkelijker accepteren. Van een afstand. Niet op mijn lijf, dan ga ik nog steeds gillen en rennen
MarliesR schreef:xXutopiaXx schreef:Ach wat een leukerd, die Isa
Edit: heb even gegoogeld hoe een das er eigenlijk uitziet![]()
maar vind het wel een erg mooi diertje!! Jammer dat ze zulke gaten maken.. anders erg leuk om erbij te hebben
Hahah! Als jij ze ook hebt wordt een melding op prijs gesteld![]()
Dat kan vrij simpel via deze link
En dassen zijn mooie beestjes ja! Heb zelf ondertussen nog even wat filmpjes gezien en ondertussen toch wel een stuk meer zeker dat het inderdaad een das is geweest die ik heb gezien.
Citaat:Hahaha oh godIk dacht (denk...
) inderdaad ook dat ik al best wat insecten enzo ken..
Maar moet zeggen; heb er inderdaad al een hoop gezien dat ik dacht: nou.. da's leuk, die heb ik ook nog nooit gezien
Op zich... sommige insecten kan ik nog wel hebben, maar spinnen gaan er gewoon niet inEn zeker niet als ze zo dik zijn.. en een bizarre kleur hebben
Hahaha.. gillen, rennen... spartelen... yep, hier ook