Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 06:44

Inderdaad Alwiene, daar zou ik boos om zijn en in mijn geval dat dus zeker gaan melden bij degene die daar over gaat als klacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:19

Wat slecht inderdaad! Goed doel is oké maar wel zelf bepalen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:29

En de eerste keer dat dit gebeurde ook nog dikke krantenkoppen halen dat de werknemers zo vrijgevig waren om alles te doneren....we hadden niet eens een keuze.

Nu doen ze wel goed werk, ze zorgen voor scholing van 4 tot 18-jarigen in landen waar weinig tot geen scholing is, maar ook bijvoorbeeld hulp aan buurthuizen in Nederland. En dat zijn dingen die bij mij toch laag op het lijstje van doneren staan.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:17

Oh dat zou ik echt niet op prijs stellen inderdaad!
Wij krijgen altijd een cadeaubon en kunnen op een speciale website spullen uitzoeken.
Van tijdschriftenabbobenent tot weekendje weg.
Vorig jaar heb ik er een elektrische deken, een eierkookwekker, een telefoon hoesje en een bagage weegding van gekocht, de rest heb ik gedoneerd aan een goed doel.

Er staan inderdaad leuke scoupy’s tussen. Lays en Jillz ga ik halen, dat eet en drink ik sowieso!

Verder doe ik al 3 weken boodschappen voor onder de 50€ per week voor 2 personen. Vind ik erg netjes van mijzelf.
Ik ben bang dat de kerst boodschappen wel prijzig gaan zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:21

Inspraak in welk goed doel je op deze manier steunt is wel erg fijn, kan me goed voorstellen dat je hier boos om wordt.

Slim om het bij de Lidl te kopen, daar ga ik ook nog even kijken voor de kerstdagen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:06

Ik ga naar de lidl en plus voor de kerstdagen heb mijn lijstje al klaar denk dat ik donderdagavond even ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:11

Ze hebben altijd zo'n enorm lekkere dingen bij de Lidl! Ik ga van de week ook nog even voor wat lekkere dingen.

Vanmiddag maar even op scoupy jacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:13

Enige jammere is dat de boontjes met spek al een tijdje uitverkocht zijn en niet meer binnen komen. Gelukkig 2 weken geleden al asperges met spek gekocht, die waren er nu ook niet meer.
Verder heb ik hertenbiefstuk met rode wijnsaus, en aardappelkroketjes. Voorgerecht een zalmtartaartje en avocado met hollandse garnalen, die waren ook niet duur daar. Nagerecht iets van champagne-ijs. Al met al sta ik denk ik ook maar 10 minuten in de keuken. :P
En waarschijnlijk is er van 1e kerstdag nog wat over aan stoofpeertjes en aardappelgratin wat ik kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:15

Neonlight schreef:
Enige jammere is dat de boontjes met spek al een tijdje uitverkocht zijn en niet meer binnen komen. Gelukkig 2 weken geleden al asperges met spek gekocht, die waren er nu ook niet meer.
Verder heb ik hertenbiefstuk met rode wijnsaus, en aardappelkroketjes. Voorgerecht een zalmtartaartje en avocado met hollandse garnalen, die waren ook niet duur daar. Nagerecht iets van champagne-ijs. Al met al sta ik denk ik ook maar 10 minuten in de keuken. :P
En waarschijnlijk is er van 1e kerstdag nog wat over aan stoofpeertjes en aardappelgratin wat ik kan gebruiken.

Wauw dat klinkt als een heel erg lekker menu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:16

Waar koop ik niet al te dure scampies? Een grote zak, misschien bij Makro oid?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:29

Neonlight schreef:

Dit kun je toch net zo makkelijk zelf maken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:54

Klopt, maar met de feestdagen zijn ze kant en klaar erg goedkoop. En ik ben van het makkelijke. :+ Dus niet makkelijk zelf maken maar makkelijk alleen maar in de oven zetten. :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:32

Lekkere menu heb je opgesteld Neon. Wij kijken even of we eerste kerstdag gaan mini wokken of wat anders gaan eten. 2e kerstdage gaan we gourmetten, daar heb ik een deel van de boodschappen al voor gekocht.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:57

Ik heb vandaag goed bezuinigd. Overgewerkt en op kantoor gegeten. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 06:56

Mandyy schreef:
Ik heb vandaag goed bezuinigd. Overgewerkt en op kantoor gegeten. :P

:D Haha

Ik krijg vandaag mijn salaris.. is maar goed ook er staat precies 0 euro op mijn rekening :o
Ben wel nog zuiniger aan het doen in deze dure maand en dat betekend geen enkele lunch in de stad. Alleen lunch wat ik thuis heb klaargemaakt.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:39

Niet het zelfde probleem had nog 0,97 _O- vandaag belastinggeld en van de week ergens salaris geen idee wanneer dat komt.

Gisteren wel nog naar de markt geweest en had een bigshopper vol voor 5,50 dus dat was wel weer heel fijn ook al wat groente voor het gourmetten zat daarbij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:54

Goedemorgen allemaal, ik kom even binnenvallen :D
Ik heb sinds kort scoupy gedownload en vroeg me af hoe jullie dan de boodschappen doen. Kopen jullie alles (wat je wilt kopen van scoupy) in 1 keer en uploaden jullie dan de bon? Het lijkt me zo'n gedoe om voor ieder dingetje naar de winkel te gaan. :P

En heeft hier iedereen altijd zijn cashback gehad of zijn er weleens momenten geweest dat scoupy niks heeft teruggestort?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:56

Lieshorses schreef:
Goedemorgen allemaal, ik kom even binnenvallen :D
Ik heb sinds kort scoupy gedownload en vroeg me af hoe jullie dan de boodschappen doen. Kopen jullie alles (wat je wilt kopen van scoupy) in 1 keer en uploaden jullie dan de bon? Het lijkt me zo'n gedoe om voor ieder dingetje naar de winkel te gaan. :P

En heeft hier iedereen altijd zijn cashback gehad of zijn er weleens momenten geweest dat scoupy niks heeft teruggestort?

Waarom iedere keer terug gaan naar de winkel, terwijl je alles in 1x misschien kan halen?

Scoupy is betrouwbaar, en stort gewoon altijd alles netjes terug. Ja behalve als je zelf het verkeerde product hebt gekocht. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:58

Nee precies. Ik dacht eerst altijd, ja dat is toch niet handig om telkens een product te halen en die bon weer te bewaren. Totaal niet aan gedacht dat je gewoon alles in 1 keer kan halen :+ Vind het wel erg leuk! heb er leuke producten tussen staan en ga straks denk ik t maar eens kopen.
Wel jammer dat sommige producten alleen bij Albert Heijn kunnen (zit niet in de buurt) maar ach, ze moeten natuurlijk wel blijven sponsoren :P

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:33

Ranzijn had al 50 procent korting op de kerst spullen. En ook weer veel hondenvoer met 50 procent korting. Gisteren 80 euro korting dat was leuk shoppen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:45

Het lukt mij meestal om rond de 50-60 euro per week te blijven maar op ik merk dat t eten steeds eenzijdiger wordt...

Kortom ik ben inspiratieloos...

Ik moet nu eten tot zaterdag verzinnen. Zaterdag ga ik weer boodschappen doen.

Ik doe meestal 1x per week.. maar ivm kerst nu 2x

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:59

Ik moet zeggen dat ik dat ook wel lastig vind hoor, om te blijven variëren. Ik ga zoek nu vaak op lekkerensimpel.com gerechten uit, daar staan leuke dingen op. Af en toe hier en daar wat aanpassingen. Met wat kruiden in huis kom je dan al een heel eind!

Ik heb voor deze week 50 euro gepind. Heb nog 9 euro over en hoef nog voor 1 dag eten te halen.
Dan eet ik oa wraps, maaltijdsoep met luxe broodjes, ovenschotel, broodje (vegan) hamburger, groente met aardappelen en vleesvervanger, een curry met rijst en nog iets wat ik vergeten ben :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:17

En in de kerstmaand is alles duurder...

Ik koop altijd yoki flessen normaal 55 cent nu 65

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:19

Vervelend zijn die prijsstijgingen. Wat me ook regelmatig opvalt is dat een product een paar cent duurder is aan de kassa dan op het kaartje.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:23

DebGizmo schreef:
Vervelend zijn die prijsstijgingen. Wat me ook regelmatig opvalt is dat een product een paar cent duurder is aan de kassa dan op het kaartje.

Als dat zo is moet je dat melden! Ze zijn verplicht je het verschil terug te geven. Dit mag namelijk niet