Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Walrus

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:36

Spannend Vonneke, gaat langzaam dan he haha!

Wij gaan ook zelf verven, maar hoeven dan ook alleen het toiletraam te doen omdat de rest 2 jaar geleden is gedaan, gelukkig!

In het vorige huis echt alles zelf geverfd van boven tot beneden, daarmee wel veel geld bespaard maar jeetje ik kon af en toe wel janken!

Heeft iemand een idee voor een mooie betonlook kalkverf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:54

waxmeltsenzo schreef:
Wij doen het verf werk ook lekker zelf, ik ben wel van strak dus netjes en niet nog randjes over het plafond heen. Maar als er door zonlicht ergens een lichtere kleur te zien is of donkerder kan ik me daar niet zo aan storen. Als je meubels er staan vallen dat soort dingen niet echt op.
Een plafond verven geb ik echt een hekel aan dat doet vriendje, of schoonmoeder of een andere hulp want omdat ik dat zo erg vind ga ik dat 'snel doen" en dat doe ik dan maar niet.
Ik kan gewoon nog steeds niet bevatten dat wij nu gewoon het huis gaan kopen.
We hebben het gister op een verjaardag ook kenbaar gemaakt bij familie, er waren er die het wisten en die zeiden gister van gefeliciteerd dus we moesten ook wel. Opa's en oma's en tantes dus het besef is er ni ook. We zijn eigenlijk al 6 jaar ruim op zoek. Dus het is nu gewoon een soort vreemd ofzo,

en of je het ziet dat een lange wand niet geheel netjes geschilderd is. Hoeveel meubels er ook staan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:56

Wij hebben de buiten boel (en gaan de binnen boel ook) laten schilderen. Als je een beetje rondkijkt vind ik de prijs reuze meevallen. Voor dat geld ben ik heeeeel graag van alle ellende af en zit het er ook netjes in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:57

Jennyj01 schreef:
Hier verven we ook zelf. Wel koop ik hele goeie verf en kwasten. Dat vind ik voor een amateur wel een must. Het werkt dan makjelijker en sneller. En ja je kunt bij mij in huis op sommige plekjes wel zien dat het biet door een prof is gedaan maar dat vind ik niet erg. Het heeft me bloed zweet en tranen gekost maar de voldoening is zo groot.

Fijn toch als je naar je eigen fijne werk kunt kijken waar je trots op mag zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:59

Walrus schreef:
Spannend [naam], gaat langzaam dan he haha!

Wij gaan ook zelf verven, maar hoeven dan ook alleen het toiletraam te doen omdat de rest 2 jaar geleden is gedaan, gelukkig!

In het vorige huis echt alles zelf geverfd van boven tot beneden, daarmee wel veel geld bespaard maar jeetje ik kon af en toe wel janken!

Heeft iemand een idee voor een mooie betonlook kalkverf?

Waar ga je de kalkverf op smeren? Lijkt me mooi in betonlook!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:00

Bedankt iedereen voor de reacties. :)

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:01

Op alle muren in het huis komt de kalkverf, ik hou van lekker donker. Kan gelukkig ook in dit huis omdat we veel grote ramen hebben.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:10

Spannend vonneke en waxmelt!

Ja, ik heb in die tijd de trap gedaan, dacht dat de tapijt makkelijk zou afgaan en ik hem gewoon kon schilderen. Nee dus. Haha. Omdat vriendlief heel vaak in het buitenland zit hebben wij gekozen voor die vriendjes, maar achteraf had ik beter iemand anders kunnen vinden. Ikzelf kan het wel doen,maar ben erg perfectionistisch en lui zo dan duurt het eeuwige. Ik ben typisch "help mijn man is en klusser persoon" Haha
Laatst bijgewerkt door MVasbo op 09-02-17 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:22

Walrus schreef:
Op alle muren in het huis komt de kalkverf, ik hou van lekker donker. Kan gelukkig ook in dit huis omdat we veel grote ramen hebben.

Doe je ook het plafond zwart ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:25

karijn schreef:
Muren en plafonds schilderen doe ik zelf. Zo moeilijk is het niet. Je moet er de tijd voor nemen. Kozijnen en deuren laat ik aan mijn man over. Ik heb een hekel aan dingen schuren, in de grondverf zetten e.d. Daar heb ik nu net niet het geduld voor.

Hihi same, muren doe ik zelf wel vanaf mijn stoel/de grond, plafond kom ik niet bij hihi. Kozijnen, vader, 100%! Die kan dat zo super netjes en ik ben veel te laks, een plekje hier of daar interesseert me niet. Buiten doet de woningbouw, maar anders was het pech, ga echt geen steiger op :=

vonneke schreef:
Vandaag komt eindelijk mijn offerte weer binnen voor de verbouwing... Kozijnen man heeft echt eindeloos op zich laten wachten. Zaten in een verhuizing. Als ik het straks binnen heb meteen doorzetten want de bestelling duurt ongeveer 9 weken!

Zaterdag de sleutel, spannend!!

Schiet echt al op zeg, leuk!

Waxmelt, leuk dat de hele familie het nu ook weet! Maakt het nog echter he

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:22

Knabbelgirl, je plafond sausen is heel makkelijk door een lange steel aan je roller te doen haha.
ik heb gewoon de steel van mijn dweil afgehaald en deze er aan gemaakt. :D

Onze woonkamer is 10 meter lang maar geen hele lange muren. Overal zitten deuren en ramen.
De onderste helft wordt lambrisering. Wat een daar boven gaan doen ben ik nog niet over uit.
Of we laten het stucen, of ik ga het behangen, of er gaat structuurverf op.
Even zien hoe de muren er aan toe zijn als al het behang er af is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:31

ClaudiaHS schreef:
Knabbelgirl, je plafond sausen is heel makkelijk door een lange steel aan je roller te doen haha.
ik heb gewoon de steel van mijn dweil afgehaald en deze er aan gemaakt. :D

Onze woonkamer is 10 meter lang maar geen hele lange muren. Overal zitten deuren en ramen.
De onderste helft wordt lambrisering. Wat een daar boven gaan doen ben ik nog niet over uit.
Of we laten het stucen, of ik ga het behangen, of er gaat structuurverf op.
Even zien hoe de muren er aan toe zijn als al het behang er af is.

Klopt maar ik ben beperkt in staan en lopen, gebeurd met krukken dus ik verf zittend. Een roller omhoog op de muur met een stok durf ik wel aan, maar boven mijn hoofd, dan kan ik met mijn verfkunsten onder de douche leven erna :')

Klinkt goed! Wat zijn je twijfels tussen die 3, gewoon nog niet weten wat je mooi zult vinden of iets anders?

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:38

vonneke schreef:
Walrus schreef:

Doe je ook het plafond zwart ;)

Plafond zijn we dus nog niet echt uit, denk dat we dat gewoon wit laten net als de kozijnen. Kunnen we eventueel altijd nog in de verf zetten.
Laatst bijgewerkt door Walrus op 09-02-17 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:42

Lijkt me ook het mooiste Walrus, anders krijg je zo'n doos effecft.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:06

Misschien ook wel handig, dan kan ik voor de nieuwsgierige mensen in de straat een rondje op het raam maken :') Voor ieder kiekje een euro, dan ben ik zo binnen hier!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:11

Dan wordt het een ander verhaal inderdaad knabbelgirl. Dan zit er meer verf op jouw dan op het plafond hahaha.

De keuze voor de muur ligt vooral straks aan de staat van de muur.
Stel dat het behang er heel mooi vanaf komt en er geen gaten in de muur vallen, dan kan ik eigenlijk de stukadoor bellen en spuit er maar overheen.
Als er wel allemaal gaten in vallen dan moeten we het eerst allemaal weer netjes maken en dat kost natuurlijk ook weer genoeg.
ik wil er gewoon geen duizenden euro's in moeten stoppen.

Maar ik heb wel zo'n vermoeden dat de muren niet erg glad gaan zijn hier.
Afbeelding
De muur waar deze kast nu tegenaan staat komt straks van het voorjaar nog 2 ramen in.
Het is hier erg donker binnen.
de kast is trouwens 2.20m hoog. Kan je nagaan hoe laag het plafond hier is.
Ook nog geen idee hoe dit plafond vast zit dus dat zal ook nog wel een mooi klusje zijn om die te verwijderen en alles weer netjes te repareren.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:20

Is het geen verlaagd plafond Claudia? Zou mooi zijn als je nog wat hoogte zou kunnen pakken.
Mooie kast trouwens!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:28

We kunnen zeker nog de hoogte in gelukkig. Zeker een cm of 20 dus dat gaat ook gebeuren.

Ook even wat foto's gemaakt van de achterkamer.
Dit is de vloer die er ligt. Willen we vloerverwarming dan zal hij er dus uit moeten Afbeelding

Behang hebben we hier ook al verwijderd. Rechts van de deur zit nog wat gips.
Links van de deur kwam alles met behang en al van de muur en kwam er ineens een oude balk tevoorschijn >;)
Afbeelding

Pafond er ook uit.
Zat zo'n afschuwelijk systeemplafond in. (Plafond hier is wel mooi hoog)
en ook daar kwamen we een oude zwartgeblakerde balk tegen ( door de brand in '91)
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:29

Ik vermoed dat het plafond een stukje hoger zit als je die bruine dingen weghaalt ClaudiaHS :j Hier zitten ze gelukkig best hoog, en zijn wit. Geen gevoel van "laag plafond". Bij de buren is het heel erg; als je daar de woonkamer in loopt heb je het gevoel dat je moet bukken, dat je opgesloten zit in een hok. Zo verstikkend, je moet niet claustrofobisch zijn! Dat had ik er echt als eerste uitgehaald! Maar goed, duitsers vinden dat prettig ofzo, je ziet het overal :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:31

Of die Duitsers zijn allemaal heel klein GC :')
Mijn man is 2m dus die staat bijna met z'n hoofd tegen het plafond.
Wel makkelijk met een lampje verwisselen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:36

:D Nee dat is het niet. Ik heb veel vrienden die met kop en schouders boven mij uitsteken en ik ben 180 cm :')
Misschien hebben ze stiekem toch een "knusse" kant... :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:37

Ik ben inmiddels weer wat verder, nu nog even de tafel leegruimen (alle kasten waren leeg geruimd en dat ligt op de eettafel) en dan maak ik even een paar foto's van mijn chaos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:42

Ik had een plank van plafond eruit gehaald en gekeken , kan je het altijd weer dicht doen :P

Mooi oud vloertje, snap dat je hem eruit haalt :j

Heb op de waskamer eerste laagje grijs op de muur gedaan , wauw knapt al op . Alleen de muur zit vol gaatjes en om effenheden echt strak is het niet van dichtbij maar van een afstand prima

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:55

Wat heb je er op dan Rebecca? Gewoon muursaus?

We hebben al eens een spotje uit het plafond gehaald en er een verfstokje in gestoken.
Die ging er nog een heel eind in.
En het plafond gaat er sws uit. Ruimte er onder of niet.
Laminaat hoort op de grond, niet in de lucht :') :D

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:10

Wow Claudia, dat wordt nog een aardige klus zeker allemaal!