Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
waxmeltsenzo schreef:Wij doen het verf werk ook lekker zelf, ik ben wel van strak dus netjes en niet nog randjes over het plafond heen. Maar als er door zonlicht ergens een lichtere kleur te zien is of donkerder kan ik me daar niet zo aan storen. Als je meubels er staan vallen dat soort dingen niet echt op.
Een plafond verven geb ik echt een hekel aan dat doet vriendje, of schoonmoeder of een andere hulp want omdat ik dat zo erg vind ga ik dat 'snel doen" en dat doe ik dan maar niet.
Ik kan gewoon nog steeds niet bevatten dat wij nu gewoon het huis gaan kopen.
We hebben het gister op een verjaardag ook kenbaar gemaakt bij familie, er waren er die het wisten en die zeiden gister van gefeliciteerd dus we moesten ook wel. Opa's en oma's en tantes dus het besef is er ni ook. We zijn eigenlijk al 6 jaar ruim op zoek. Dus het is nu gewoon een soort vreemd ofzo,
Jennyj01 schreef:Hier verven we ook zelf. Wel koop ik hele goeie verf en kwasten. Dat vind ik voor een amateur wel een must. Het werkt dan makjelijker en sneller. En ja je kunt bij mij in huis op sommige plekjes wel zien dat het biet door een prof is gedaan maar dat vind ik niet erg. Het heeft me bloed zweet en tranen gekost maar de voldoening is zo groot.
Walrus schreef:Spannend [naam], gaat langzaam dan he haha!
Wij gaan ook zelf verven, maar hoeven dan ook alleen het toiletraam te doen omdat de rest 2 jaar geleden is gedaan, gelukkig!
In het vorige huis echt alles zelf geverfd van boven tot beneden, daarmee wel veel geld bespaard maar jeetje ik kon af en toe wel janken!
Heeft iemand een idee voor een mooie betonlook kalkverf?
karijn schreef:Muren en plafonds schilderen doe ik zelf. Zo moeilijk is het niet. Je moet er de tijd voor nemen. Kozijnen en deuren laat ik aan mijn man over. Ik heb een hekel aan dingen schuren, in de grondverf zetten e.d. Daar heb ik nu net niet het geduld voor.
vonneke schreef:Vandaag komt eindelijk mijn offerte weer binnen voor de verbouwing... Kozijnen man heeft echt eindeloos op zich laten wachten. Zaten in een verhuizing. Als ik het straks binnen heb meteen doorzetten want de bestelling duurt ongeveer 9 weken!
Zaterdag de sleutel, spannend!!
ClaudiaHS schreef:Knabbelgirl, je plafond sausen is heel makkelijk door een lange steel aan je roller te doen haha.
ik heb gewoon de steel van mijn dweil afgehaald en deze er aan gemaakt.
Onze woonkamer is 10 meter lang maar geen hele lange muren. Overal zitten deuren en ramen.
De onderste helft wordt lambrisering. Wat een daar boven gaan doen ben ik nog niet over uit.
Of we laten het stucen, of ik ga het behangen, of er gaat structuurverf op.
Even zien hoe de muren er aan toe zijn als al het behang er af is.
vonneke schreef:Walrus schreef:Op alle muren in het huis komt de kalkverf, ik hou van lekker donker. Kan gelukkig ook in dit huis omdat we veel grote ramen hebben.
Doe je ook het plafond zwart