[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:45

Veel succesverhalen zie ik! Fijn dat het bij veel van jullie nu eindelijk loopt!

Bloem, dat meen je toch niet he?! Volgens mij worden jullie gek van vreugde als alles wel uiteindelijk goed gaat.

Swartbeessie welkom en succes!

Mlies, helemaal geen reactie is wel echt heel slordig.

Hier zit ook schot in de zaak. 2 afspraken met makelaars staan voor offertes. En alvast maar een bezichtiging gepland bij het huis wat ik op het oog heb.
Ook gisteravond bijna zelf al ons appartement verkocht :+
Een man bij ons in de flat heeft laatst 2 appartementjes gekocht voor de verhuur, maar 1 daarvan was na het opknappen binnen 2 dagen verkocht omdat er toch animo voor was.
Ik ben zijn geheim gaan vragen haha maar uiteindelijk kwam het er op uit dat hij toch wel graag nog een appartement voor de verhuur wil. Dus na wat heen en weer gepraat komt hij vandeweek kijken bij ons. Dus ben heel benieuwd of ik wel een makelaar nodig ga hebben :Y)
Daarnaast hebben wij dezelfde makelaar van de buren ook uitgenodigd. En die hadden een kijker voor het appartement van de buren, maar de buurvrouw gaat het uit de verkoop halen, dus die makelaar zou die kijkers voor ons warm houden. Dus ben heel benieuwd hoelang dat van ons nou eigenlijk te koop gaat staan...

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:54

Dankjewel voor het warme welkom
@Mlies: Wat stom dat er niet wordt gereageerd... Gewoon volhouden hoor! Het is ook een beetje een machtsspelletje.

@Bloembloem: Je hoeft je niet te excuseren hoor, ik hoef jou ook niet te overtuigen . Als wij er maar achter staan. We hebben reserve ingebouwd, opleverdatum ruim enzo. Ik heb er wel vertrouwen in zo. Alleen de termijn is natuurlijk nog afwachten.

@Sananasje (moest lachen om je naam ): Dat is nog eens social engineering!

Wat raar van die slordige contracten, echt een blunder van de verkopende makelaar...

BloemBloem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:01

Swartbeessie, snap ik, ik vind je wel dapper :D

Ja niet te geloven toch, gewoon weer alles mis :+

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:30

Nou Bloem, het zal eens niet. :D

Mooi sannanasje!

Ik heb weer 4 bezichtigingen ingepland, hier moet toch wel wat tussen zitten. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:08

Oh, wat balen idd bloem. Nouja nu is het hopelijk snel in orde!
Mlies ook spannend, met zoveel geïnteresseerden komt het vast goed!

Hier net een bezichtiging gehad en meteen verliefd geworden...
Echt een wereld van verschil met waar we vorige keer gekeken hebben. Dat was een huisje wat helemaal vernieuwd en supergelikt was, maar vrij krap en met gekke bouwtechnische dingen. Vooral de opgang naar de zolder.
Dit huis is het tegenovergestelde. Hoewel het woonoppervlak niet eens veel groter is zijn de kamers echt veel ruimer doordat alles gewoon logisch en rechtoe rechtaan is opgezet. Alles is verder superbasic, maar met kleine klusjes al snel goed genoeg totdat het geld er is echt te gaan verbouwen. Er zijn heel veel mogelijkheden voor de toekomst, zoals evt een uitbouw en een dubbele dakkapel. Veel buren hebben dit al en het schuine dak zit aan de achterkant ipv aan de voorkant als bij de vorige, dus dat zal ook geen probleem vormen.
Wij zien het iig helemaal zitten om te gaan bieden. Mijn vriend wil dit graag zonder aankoopmakelaar etc doen, omdat wij geen gekke, moeilijke dingen hebben. We zitten nu nog huur, dus ook geen moeilijk gedoe met eerst huis verkopen etc. Maar anderszijds hebben we dus ook nog geen ervaring met het kopen van een huis. Waar te beginnen met bieden etc...

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:46

@cerilene:
De eerste keer zijn we lid geworden van vereniging eigen huis. Die hebben fijne informatie avonden waar we veel steun aan hadden, misschien is dat wat?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:35

Spannend swartbeessie, zeker als je zwanger bent.

Pff bloembloem wat een slordige bedoeling :oo zo moeilijk is het toch niet?

Sannanasje dat zou mooi zijn als je het op die manier kan verkopen :D

Mijn vriend heeft vorige week een soort webinair van de aankoopmakelaar gevolgd, was wel interessant! Hij heeft er ook een boek van nu, staan wel handige tips in over hoe je je kan opstellen en wat de voor en nadelen van een aankoopmakelaar zijn

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:26

@cerilene:

Ik heb een webinair gevolgd via de onderhandelmakelaar of aankoopmakelaar(weet even niet meer welke vd 2) op facebook.
Daar geven ze je tips en tricks en kun je je gratis voor inschrijven.
Wat suuszels ookal zegt

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:06

Vanaf hier ook goed nieuws.
We hebben een gesprek gehad bij een andere hypotheek adviseur en het het ziet er goed uit voor ons.

We gaan straks bellen voor een bezichtiging bij het huis wat we op het oog hebben.

Spannend allemaal haha !

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:54

Bedankt voor de tips iedereen! Mijn vriend gaat er vanmiddag achteraan.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:00

Bloem, jeetje wat een gedoe. Bij jullie duurt het ook allemaal erg lang.

Relaxed, al meer nieuws bij jou?

Mlies, wat raar om helemaal geen reactie te geven. Ze willen het huis toch verkopen?

Swartbeessie, spannend! Wij zijn ook 2 keer verhuisd toen ik zwanger was. Eerste keer met 26 weken en tweede keer met 10 weken. Tweede keer viel me meer tegen dan de eerste keer omdat ik toen net in mijn spuug- en misselijkheidsperiode zat := .

Aankoopmakelaar geen ervaring mee. Hebben we nooit nodig gevonden en omdat wij nu het huis van mijn ouders kopen hebben we zelfs geen verkoopmakelaar.

Wij hebben gisteren gehoord dat de bank de offerte heeft afgegeven aan de hypotheekadviseur van onze kopers. Nog een kwestie van tekenen en finaal akkoord krijgen dus en dan is het eindelijk rond! *\o/* Bijna 3 maanden nadat we akkoord gingen met het bod dus het wordt ook wel eens tijd. Ons vervolggesprek bij de bank staat gepland op 5 juli maar ik hoop dat het deze week al rond is en dat ik het een weekje naar voren kan gaan zetten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:28

Er zit voor iedereen toch aardig beweging in.
Fijn!
Wij hebben morgen de vierde bezichtiging voor ons huis.
Dat valt ons eigenlijk ook niet tegen....tenslotte hebben we geen 'alledaags' huis in de verkoop.
En dan nu ook maar hopen dat er kopers zitten tussen de kijkers.
Het huis wat wij op het oog hebben is nog vrij, maar daar kan natuurlijk zo maar verandering in komen.
Maar we hebben geen deadline of zo. Dus we wachten het allemaal rustig af := :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:50

Ik heb morgen contact met de adviseur, we gaan de termijn voor de financiering waarschijnlijk niet verlengen omdat het allemaal wel goed zit, maar dat stemmen we morgen nog ff af. Van de makelaar ook gehoord dat de financiering daar rond is, maar wacht nog even op schriftelijke bevestiging. Dus lijkt goed! :D

Mijn bankgarantie was ook al overgemaakt :j

Flore, gefeliciteerd! :D

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:05

Hoi bokkers,

Wij hebben ons droomhuis gevonden. Stond te koop voor 225.000. Wij hebben een bod uitgebracht voor 210.000. Deze is geaccepteerd. Nu blijkt uit taxatie dat de woning 195.000 waard is... Totaal NIET verwacht!

Als ik goed heb begrepen moet er nu 102% van 195.000 gefinancieerd worden = 198.900
Maar we kopen voor 210.000 102% = 214.200 dat betekent een gat van 15.300 - 4200 = 11.100? Als ik het goed reken?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:08

Hebben jullie nog verbouw/verbeterplannen voor de woning?
En vergeet ook niet je kosten koper (notariskosten, overdrachtsbelasting, eventueel NHG etc). Die kun je niet financieren met alleen die 2%. Daar moet ook eigen geld bij.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:21

Wat gaat het idd snel voor een aantal nu! Superspannend!
Niet genoeg verstand van hoe het zit met financiering om daar wat nuttigs over te kunnen zeggen Niek.

Hier ook ineens stroomversnelling. Dinsdag wezen kijken bij een huis en we waren meteen overtuigd!
Gistermiddag een bieding onder voorbehoud opgesteld (vriend is zich via internet meteen gaan verdiepen in die webinars over hoe zonder aankoopmakelaar te bieden etc). Vanmorgen te horen gekregen dat ze in principe met ons als eerste gegadigden in onderhandeling zijn en meteen een tegenbod gehad. Wel erg weinig gezakt, maar als ze nog iets willen zakken na een tweede bod zijn wij tevreden. Echt heel spannend!

We hadden nog een hypotheekadvies bij ing in de planning staan voor we dit huis gingen bekijken, die hadden alleen nogal it problemen, want de afspraak werd steeds automatich naar friesland enzo gezonden, terwijl dat voor ons nou niet bepaald om de hoek ligt haha... Hopelijk kunnen we daar iig nu snel terecht. Mijn vriend werkt bij ing en hoewel ze bijna alle werknemersvoordelen hebben geschrapt, had hij toch gehoord dat er evt nog wat kleine voordeeltjes overgebleven zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:33

Niek123 schreef:
Hoi bokkers,

Wij hebben ons droomhuis gevonden. Stond te koop voor 225.000. Wij hebben een bod uitgebracht voor 210.000. Deze is geaccepteerd. Nu blijkt uit taxatie dat de woning 195.000 waard is... Totaal NIET verwacht!

Als ik goed heb begrepen moet er nu 102% van 195.000 gefinancieerd worden = 198.900
Maar we kopen voor 210.000 102% = 214.200 dat betekent een gat van 15.300 - 4200 = 11.100? Als ik het goed reken?

Wat raar, waarom wordt de woning dan niet gewoon op 210 getaxeerd?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:54

Niek123 schreef:
Hoi bokkers,

Als ik goed heb begrepen moet er nu 102% van €195.000 gefinancieerd worden = €198.900
Maar we kopen voor €210.000 102% = €214.200 dat betekent een gat van €15.300 - €4200 = 11.100? Als ik het goed reken?

Je mag dus €195.000 +2% = €198.900 lenen.
Je koopt voor €210.000 + kosten koper(ongeveer 6%).

Waardoor je voor alleen de woning te kopen al €11.100 nodig heb en komen de 6% kosten koper er nog bovenop
Even globaal zit je op ongeveer €20000 euro eigen geld

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:56

Dat is wel zeldzaam dat ie lager word getaxeerd :?
Was de taxateur op de hoogte van de prijs?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:59

Sonja_vR schreef:
Dat is wel zeldzaam dat ie lager word getaxeerd :?
Was de taxateur op de hoogte van de prijs?

Nee hoor, is bij ons ook gebeurd, tijdens verkoop.
Corrupte toestanden zijn het! Serieus net maffia :D :=

Ik bel net de makelaar of hij de koopovereenkomst nu al
getekend terug had, zegt hij ja hoor die ligt bij de notaris ... :x
Dus ik zeg, wel handig als ik dan een kopie krijg ....

Krijg ik net de kopie in mijn mailbox, is die verdomme nog niet
goed ondertekend .... serieus :x :x :x

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:01

BloemBloem , dat het bij jullie ook is gebeurt betekend niet dat het niet zeldzaam is .
Over het algemeen worden huizen gewoon op het bedrag gezet waar ze voor gekocht gaan worden, lager komt echt nier vaak voor :n

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:03

Sonja_vR schreef:
Bloembollen, dat het bij jullie ook is gebeurt betekend niet dat het niet zeldzaam is .
Over het algemeen worden huizen gewoon op het bedrag gezet waar ze voor gekocht gaan worden, lager komt echt boet vaak voor :n

Bloembollen :D

En toch gebeurd het! Sterker nog ... het wordt nu zelfs als verkoop techniek gebruikt op de appartementenmarkt.

Bijv. Bod gedaan ..... eventuele koper wil eerst laten taxeren, taxatie wordt dan lager gedaan, en zo heb je weer een nieuwe onderhandelingstechniek ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:07

Ja maar een dergelijke taxatie is niet wat ik bedoel, die taxatie kan niet eens lager dan de aanschaf zijn want het is nog niet gekocht

ik heb het puur over de taxatie na akkoord over aanschaf , om de financiering rond te breien
Dus als de aanschafprijs bekend is en doorgegeven is aan de taxateur, die wijkt zelden daar van af.

Ik zou zelf ook niet laten taxeren voor onderhandeling :n
Als ik iemand naar een huis laat kijken ivm onderhandelen is dat een bouwkundige

(Lang leve autocorrect idd )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:21

Maar de nieuwe techniek is dus .... voor akkoord ;)
En dan komt de maffia kijken :D :D
Dat taxeren na aankoop is overigens ook zo'n wassen neus!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:34

Bij ons is de taxatie redelijk gunstig gevallen, niet zo gunstig dat we alles mee kunnen financieren maar wel gunstiger dan aankoopprijs