Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 22:42

nee, de ijking is de laatste stap die ik ga nemen, ik wil eerst kijken of de fraude inspecteur langs kan komen. Nogmaals, als ik word afgetapt zijn alle kosten voor mij, dus ook de ijking. Dus wil dat eerst uitgesloten hebben als dat mogelijk is. Ik begin dit soort berichten een beetje irritant te vinden. Het helpt niet, het motiveert niet, het wekt alleen maar irritatie van mijn kant op dat ik mij de hele tijd moet verantwoorden. Als die fraude inspecteur niet kan, dan vraag ik die ijking direct aan ja, maar vergeet niet dat Liander nog steeds ook hier mee bezig is ;) Het is niet dat er helemaal niks gebeurd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:50

Ik wens je veel succes met dit verdere verloop. Ik ben d'r klaar mee

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:51

lifaya ik vermoed dat je heel leuk aan het lijntje gehouden wordt maar dat er niks gebeurd bij Liander zelf.
Het enige wat ze namelijk kunnen doen om de boel te controleren, is taratara IJKEN!
En daar hebben ze geen zin in blijkbaar.

Zo'n ijking is natuurlijk ook helemaal niet zo ingewikkeld en inderdaad , waarschijnlijk is meter vervangen nog goedkoper en als dan blijkt dat je veel minder verbruikt, heb je ook je antwoord.

Ik geloof ook niet dat oxxio iets doet en het feit dat die inspecteur nog geen contact heeft opgenomen , geeft ook aan dat die niks ondernemen.
Al met al laat je je eindeloos aan het lijntje houden door tig mensen die wat beloven maar niks voor je doen.

Heb je die electricien nu aan de lijn gehad en heeft die eindelijk dat rapport opgestuurd?
Wat is dat voor bedrijf wat je hebt laten komen met zo'n wanbeleid, komt de vraag ook op of hij zijn werk bij jou wel naar behoren heeft gedaan, klinkt als een regelrechte beunhaas.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:53

lifaya schreef:
nee, de ijking is de laatste stap die ik ga nemen, ik wil eerst kijken of de fraude inspecteur langs kan komen. Nogmaals, als ik word afgetapt zijn alle kosten voor mij, dus ook de ijking. Dus wil dat eerst uitgesloten hebben als dat mogelijk is. Ik begin dit soort berichten een beetje irritant te vinden. Het helpt niet, het motiveert niet, het wekt alleen maar irritatie van mijn kant op dat ik mij de hele tijd moet verantwoorden. Als die fraude inspecteur niet kan, dan vraag ik die ijking direct aan ja, maar vergeet niet dat Liander nog steeds ook hier mee bezig is ;) Het is niet dat er helemaal niks gebeurd.

Die ijking had je eerste stap moeten zijn, dan was je waarschijnlijk met 2 weken van al het gezeur af geweest...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:01

Jeetje wat een negatieve reacties hier! Over het had zo of zo gemoeten. Tjonge jonge.

Wat een verhaal ts, lees het vandaag pas. Vind dat je er verdomd veel tijd en uitzoekwerk in hebt gestoken! Hopelijk levert het nu ook wat op!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:09

Laat ts lekker, zij betaald de rekeningen jullie niet. Als zij geen druk op de ketel zet... Ik had al lang een keer super pissig gebeld en anders had mijn vader het wel gedaan. :+

Maar ik ben ts niet gelukkig.

Lekker wachten tot die man terug is van vakantie. Dan is hij lekker uitgerust.

Misschien krijg je nog een kerstkaart "bedankt dat je onze plantage betaald, fijne feestdagen".

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:14

als er niks zinnig te melden is, graag geen reactie. Ik heb hier gewoon geen zin in ;) Ik steek genoeg tijd hierin en ik bel ook genoeg rond en ik ben absoluut niet poeslief aan de lijn, Ik ben nu ook flink pissig op de betreffende electricien en ik verwacht gewoon morgen het rapport, anders blijf ik hem wel gewoon gek bellen. Maar ik hoef van jullie geen berichten over dat ik nalatig ben, geen druk erop zet of weet ik wat. Dit is mijn pakkie an en ik hoef geen sneren en verwijten van degene die dit doen. Als dit serieus nog zo door blijft gaan ontstip ik dit topic en houd ik enkel degene op de hoogte die het graag willen en gewoon normaal doen.

even voor de duidelijkheid, ik waardeel de hulp en tips die ik heb gekregen absoluut! No doubt. Ik heb absoluut veel aan dit topic gehad, maar zoals het nu gaat, heb ik er geen zin meer in. Ik heb momenteel genoeg aan mijn hoofd ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-07-15 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:15

Ik vroeg alleen iets over de ijking, omdat ik het me afvroeg.. :x

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:17

is niet specifiek naar jou gericht Sharon. Gewoon in het algemeen naar de bokkers die maar door blijven gaan dat ik meteen de ijking moet aanvragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:30

Lieve meid, we zijn misschien alleen maar bezig om te proberen je in te laten zien dat er misschien wel veel radartjes draaien maar niet in je voordeel en het dus heel vervelend kan aflopen voor je. Ik snap dat je veel aan je hoofd hebt, een ziek huisdier is ook niet niks maar dit "excuus" gebruikte je twee maanden geleden ook. Ik snap ook dat je de ijking als laatste aan wil vragen maar alle stappen die je daarvoor hebt genomen hebben tot nu toe alleen een uitstel van betaling opgeleverd. En die is zo meteen afgelopen en ondertussen bromt je meter vier keer te hard in de ronde. Of dat nu door de meter of lekkage van stroom komt weet niemand maar met zoiets had ik er nog veel feller bovenop gezeten en binnen een maand duidelijk willen hebben. Je kunt verdorie bijna een paard van dat bedrag kopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:32

Ik zou nu op z'n minst een deel van de winst van de plantage opeisen ondertussen :')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:32

Kan je zo'n elektricien niet een incassobureau achter zijn vodden aansturen? Hij levert niet waar je voor betaald hebt?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:37

Jeetje wat een verhaal, was even terug aan het kijken, maar je topic start al op 26 april. Ben je niet heel bang dat ze straks niks kunnen vinden en je alles gewoon moet betalen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:39

bigone, ik weet inmiddels wel wat iedereen vind, dit hoeft niet 100x herhaald te worden, ik weet ondertussen wel dat veel mensen het veel sneller en beter zouden doen dan ik doe. want ja, zo komt het op mij over.

vuurneon schreef:
Ik zou nu op z'n minst een deel van de winst van de plantage opeisen ondertussen :')

als ik hem vind ga ik dat maar even voorstellen... en dat hij de rekening betaald, dan houd ik mijn mondje dicht :j

zigranta, geen idee of dat mogelijk is. krijg die neiging wel. hij had beloofd deze avond te bellen en inmiddels is het middernacht. ik heb een behoorlijk pissig berichtje naar hem gestuurd omdat ik er gewoon klaar mee ben.

charaz, daar ben ik inderdaad bang voor. Nou is het sinds het moment dat ik begonnen ben met monitorren (dus 2 maanden en 1 week) 700 kwh gestegen, dus dat is opzich nog te betalen. Maar wat zich in die ene maand daarvoor heeft afgespeeld is vooral schokkend. Dat was dus 28kWh gemiddeld per dag, nu is het 3 x minder. Maar als er dus niks gevonden word, ga ik absoluut kassa of radar contacteren. dan zal dit topic ook als "bewijs" of iig info dienen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:56

Jeetje dat is enorm veel! En mijn eerdere reactie was sarcasme dat snap je hopelijk! :D

Wij gebruiken volgens paps 16/17 per dag en we hebben een groot huis, buitenverlichting etc etc. Met 5 personen. En veeel onzin apparaten.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:01

Zou je liander kunnen vragen om de ijking in ieder geval vast in te plannen? Als dit inderdaad 6 weken duurt (en misschien zelfs langer met de vakantie) gaat die wachttijd ten minste vast in.

In die 6 weken kan jij dan alles op een rijtje zetten en de juiste mensen bellen. Mocht de ijking toch niet nodig zijn kun je de afspraak altijd nog afzeggen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 00:08

De ijking inplannen kan volgens mij al binnen een week, de uitslag zou 6 weken duren :) want ze nemen je meter mee (en vervangen hem dan) en brengen de meter naar een lab toe waar die dan geijkt word.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:10

Oh dan heb ik dat verkeerd gelezen. Maar misschien wel iets om even na te vragen voor de zekerheid als je ze toch aan de lijn hebt morgen.
Zou toch zonde zijn anders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 00:14

Absoluut :) maar dat is wat ik iig voorheen heb begrepen.
Ik wil sowieso even vragen wat ze naast de ijking nog meer voor mij kunnen betekenen, en als ik denk dat ik word afgetapt of ze daar dan nog een truukje voor hebben of iets voor mij kunnen betekenen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:21

lifaya schreef:
Als die fraude inspecteur niet kan, dan vraag ik die ijking direct aan ja, maar vergeet niet dat Liander nog steeds ook hier mee bezig is ;) Het is niet dat er helemaal niks gebeurd.

In their own time, terwijl het bedrag van de uiteindelijke rekening gewoon door- en oploopt.
Zeker in deze vakantietijd kan het nog wel even duren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:57

Die hoge waardes zijn nu niet meer zo aanwezig ofwel?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:17

Ik snap de reacties van de anderen wel.. Want wat is er gebeurd vanaf het moment dat je erachter kwam (/aanmaken van dit topic) en nu? Naast vermoedens, aannames en contact met bedrijven is er eigenlijk nog niks concreets gebeurd. Alle bedrijven waarmee je contact hebt gehad willen geen poot uitsteken voor je en je staat er alleen voor. Ik denk persoonlijk dat het balletje pas gaat rollen als de ijking is gedaan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:17

Maar die ijking kan toch gewoon bij je thuis gebeuren, zonder meteen de meter te vervangen? Dat is 75 euro goedkoper. Als hij dan kapot blijkt te zijn, wordt hij alsnog vervangen. Zo niet, heb je die kosten niet.
Een nieuwe meter hebben die prompt minder meet bewijst namelijk niks, dan zeggen Oxxio en Liander gewoon dat jij ineens dingen uit het stopcontact hebt gehaald.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 09:52

Lalidan schreef:
Maar die ijking kan toch gewoon bij je thuis gebeuren, zonder meteen de meter te vervangen? Dat is 75 euro goedkoper. Als hij dan kapot blijkt te zijn, wordt hij alsnog vervangen. Zo niet, heb je die kosten niet.
Een nieuwe meter hebben die prompt minder meet bewijst namelijk niks, dan zeggen Oxxio en Liander gewoon dat jij ineens dingen uit het stopcontact hebt gehaald.....

Die ijking is minder nauwkeurig en zit ik nog steeds met die zelfde oude meter. Dan liever een nieuwe slimme meter voor die 75 euro extra.

Fraude inspecteur zal hier om 11:45 zijn :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:59

Hé super, hopelijk kan hij nog iets ontdekken.