Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:13

Jemig. . Je mag nu toch wel hopen dat hangtoiletten standaard zijn :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:22

Hahaha, nou, bij ons is echt alles volgens ouderwetse regels.. Vind het ook maar gek dat je nog steeds houten kozijnen krijgt.. Vraag me niet hoe het zit, maar onze trap is gemaakt met het doel dat er vloerbedekking op komt (oké, dat doen nog wel wat mensen).. De vloeren zijn niet geschuurd, omdat die ook berekend zijn op vloerbedekking en niet op tegels.. Zo kom je wel meer tegen :P

Edit: Oh ja!! Maar 1 wateraansluiting in de keuken!! Iedereen heeft tegenwoordig een vaatwasser :P
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 19-04-16 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:23

Nee hoor, dat is allemaal meerwerk.. Qua sanitair komen ze nog uit de prehistorie, ze weten toxh wel dat mensen dat niet willen..

Wij leveren het casco op en kopen alles zelf in :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:35

Wij hadden echt (vonden wij) super lelijk sanitair.
Slecht merk en echt uit het jaar 0.
Was ook nog eens ontzettend duur!

Ik heb de mazzel met een papa als loodgieter! Wij hebben heel mooi sanitair (met een ombouwtje dus leuk voor de spulletjes erop) en nog meer laten bestellen bij de warmteservice, oa een glazen douchewand en een regenval douche.

Wij proberen ook zoveel mogelijk 'zelf' te doen.
Mijn vader heeft de nodige contacten voor electra etc!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:35

Wij hebben ook hangtoiletten genomen, maar inderdaad wat een belachelijke prijzen vragen ze dan! Wij hebben eigenlijk alleen als meerwerk wat extra loze leidingen en openslaande tuindeuren

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:51

De openslaande deuren hebben wij weer laten zitten, mooi dat zeker! Maar in ons huidige huis hebben we ze eigenlijk nooit open..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:53

Ik ga ze in de zomer lekker open zetten hoor! En anders vind ik het toch een mooier gezicht dan 2 grote ramen en een deur

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:17

We kregen enorm veel vliegen en muggen binnen en horren waren behoorlijk prijzig!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:20

Bij ons was hangtoilet dus wel gewoon standaard :) wilde je m omhoog of omlaag moest je wel weer betalen. Verder konden we kosteloos uit vier vloertegels en vier wandtegels kiezen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:35

ik lees hier al een tijdje mee, ook wel eens wat gepost geloof ik, maar wij hebben vandaag opdracht gegeven aan de aannemer, dus voor ons gaat het ook eindelijk beginnen *\o/*

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:43

Spannend Miesemuisje! :D

Wij hoefden dan weer niet te betalen voor evt hoger toilet. En we hadden keuze uit casco of 1 soort tegels, maar gelukkig vinden we die mooi dus dat is prima!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:34

Bij ons kostte echt alles geld. Hangend toilet, openslaande deuren, vloerverwarming, stopcontacten omlaag of andere plek, etc. En in vergelijking met andere bouwers vroegen ze er ook nog eens een flinke prijs voor.

We hadden eerst een ander nieuwbouw huis op het oog, waar al o.a. vloerverwarming, openslaande deuren en dakkapel in zat.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:17

Nou idd hangend toilet was meerwerk voor een klap geld !! Hier dus badkamer en toilet casco en gelukkig een tegelzetter in de familie met contacten! Kost evengoed genoeg geld maar dan is het wel naar het zin.

Welkom
Miesenmuisje spannend allemaal

Openslaande deuren hebben wij ook gekozen! Ik vind het heerlijk om
Thuis die deuren open te hebben

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:50

Gordijnen <3 in een keer geeft het zoveel meer sfeer!
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:02

Onze stopcontacten waren eerst half inbouw, toen hebben we met z'n allen geklaagd en zijn ze gratis helemaal inbouw geworden. Vloerverwarming was standaard, openslaande deuren waren standaard ( schuifpui was 900extra) stopcontact extra of verplaatsen was 90 euro :=

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:43

Bij ons was de meerwerkprijslijst op zich wel schappelijk en hebben zelfs hier nog over kunnen onderhandelen. met deze man voor loodgieterswerk en sanitair valt niet echt te praten. Jammer voor hem maar wij zijn heel prijsbewust ;).
Mijn schoonvader is electricien dus heel erg handig.
Hij vindt het ook erg leuk om te helpen gelukkig.
We hebben inderdaad ook alleen noodzakelijke dingen laten doen die later veel meer geld kosten en minder mooi worden. (Uitbouwen ed)

Spannend hoor miesemuisje!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:57

Heel mooi die gordijnen !!

Hierdoor twijfel ik wel wat wij gaan doen haha, dit staat heel sfeervol maar we hebben een kat :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:00

Wij hebben er drie :D Gaat goed :))

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:39

Wij hebben 2 katten collendroon en hebben echt nog nooit in de gordijnen gehangen Ook onze vorige katten overigens niet.

Wij hebben de wc en badkamer casco, we hebben online ontzettend veel slechte en negatieve verhalen gelezen over de aangesloten bedrijven. We hebben daarom besloten om zelf een aannemer te regelen.

het standaard sanitair was trouwens wel een hangend toilet.

We hebben verder wel behoorlijk veel extra werk laten doen, 2 dakramen op zolder, vloerverwarming beneden en door het hele huis extra stopcontacten en sommige hebben we verplaatst. Ook de gevel doorvoer voor de afzuigkap in de keuken hebben we extra moeten betalen. Maar ach, t is nu wel naar wens.

De oplevering van het huis is nu officieel bevestigd we krijgen nu 17 mei om 9.30 de sleutel :-D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:43

Super snel!!! Gaan jullie een planning maken? Willen jullie er snel in?

Wij hebben niks qua stopcontacten gedaan, wel de afzuiging naar buiten! En dan openslaande deuren dakraam en uitbouw. En een extra groep op zolder zodat droger en wasmachine tegelijk aankunnen.

Nu gaat het thuis goed qua gordijnen maar ik heb geen idee hoe dat is als hij mee verhuist. Soms in z'n dol dwaas kwartiertje rent hij overal overheen en hangt aan de gordijnen (klimt niet dat scheelt)
Maar ook qua binnenhouden hoe gaan jullie dat doen? Ik heb geen zin in al m'n nieuwe spullen die hij kapot maakt..... En wij wonen ongeveer 500m bij m'n moeder vandaan (waar we nu wonen) dus ben bang dat hij zo weer naar "huis" loopt

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:57

Gaaf lucifertje! Heb je ook een foto (Bij daglicht) hoe de vloer richting de keuken ligt? Wij hebben ongeveer dezelfde vloer, maar twijfelen of we hem in de lengte of breedte willen. In de lengte wordt je huis mooi langer, maar ook smaller en in de breedte weer andersom, dus wij vinden dat erg lastig te bepalen.

We wisten helaas niet dat de badkamer casco kon, dus daar hadden we helaas al akkoord op gegeven. Wel heel erg naar ons zin, maar ze hebben dik verdiend aan ons!
Keuken hebben we wel een mooie deal kunnen maken bij een andere keukenboer en is dus casco opgeleverd. (Gelukkig, want twee weken terug lag er een dikke laag stof en dozen op het aanrecht Vd buren. Moest er niet aan denken wat voor krassen dat geeft!)
Bij ons op het rijtje hebben veel mensen flink geïnvesteerd hoor! Veel opties en extra's al door de bouwer gedaan. Een stel buren hebben er maar voor gekozen om het huis zo goed als casco op te leveren.

Wij hadden uitbouw, openslaande deuren (eigen ontwerp, erg leuk!), stopcontacten omlaag in de woonkamer, extra radiator op de zolder, vloerverwarming als hoofdverwarming( geen radiatoren beneden), hangend toilet beneden, boven ook een hangend toilet(zat niks) en dan zo'n handdoeken rek in de badkamer(was ook via de bouwer).
Afzuiging naar buiten hebben we bij de keukenboer meegenomen.

Wij hebben trouwens de vooroplevering gehad. Heel veel 'kleine' dingetjes die die komende week nog gaat aanpakken. 1 groter ding; wat hopelijk volgende week wel opgelost is, want Dan krijgen we al de sleutel. *\o/*

Het enige waar ik spijt van heb, is nu het buitenkraantje. Zat erg mooi in de muur verwerkt. Is denk ik netter dan hoe ik het straks krijg, maar heb ik wel op bespaard!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:08

Onze ene kat die niet naar binnen de slaan was heeft nog geen moment getaald om naar buiten te willen :') De tweede kwam heel soms buiten, de derde eigenlijk nooit. Op één keer na toen was ze ontsnapt. Dit huis is ook veel groter dan de vorige.

Minimaal zes weken binnen houden is het advies. Kat van de buren liep na 3 a 4 weken buiten en die heeft nu een gigantische achtertuin :))

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:10

Onze ene kat wordt straks drama om binnen te houden, een echte buitenkat en heeft de neiging aan kabels te kauwen. De andere vindt binnen niet erg. Bij ons gaan ze in de garage.

Wat wij gedaan hebben is uibouw huis en garage, hardhouten trap,loze leidingen extra, verplaatsen stopcontacten, design radiator douche, stompe deuren.

Keuken is casco, badkamer zonder wastafel en douchekraan.
Buitenkranen ed doen we ook zelf.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:25

Mooie gordijnen!!
Wij hebben nu ook een week gordijnen... Zo gezellig! Ook de jaloezieën zijn heel mooi <3

En wat snelle opleveringen zie ik voorbij komen! Spannend :D lekker aan de klus :)

Pfff, kwam m'n achterdeur niet in.. Cilinder waarschijnlijk kapot. Voordeur op de knip.. Met wat buren via de voordeur ingebroken, haha. Meerdere buren schijnen last te hebben van sloten die niet goed werken, ramen die niet goed open gaan enz. Gauw maar weer gebreken door gaan geven. Dus tip: bij oplevering heel goed (meerdere malen!!) alle deuren en ramen testen door ze open en dicht te maken.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:52

Mintgroen wat voor jaloezieën hebben jullie ?