[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:01

Oh heerlijk, een expert! :D

250 euro per kuub, is dat als je alles uitbesteed? Want ik heb een behoorlijk handige familie, en het is mij best als het een jaar of langer duurt voor het af is.

Ibbel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:46

Als je veel zelf doet, kun je veel goedkoper uitkomen. Zwaar werk is relatief goedkoop, dus ik zou een verdiepingsvloer en muren op de verdieping lekker laten doen. Stucwerk idem, dat is bovendien echt vakwerk. Maar als je handig bent kun je relatief dure dingen als badkamers en keukens best zelf doen. Electriciteit en water idem, als je er verstand van hebt. Dan kun je er al met al nog wel de helft afknabbelen, denk ik.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:33

Oh, dat klinkt goed! Ik ga eens contact opnemen met de makelaar denk ik ...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:33

Ibbel schreef:
Weet ik nog niet. Tweede bezichtiging vindt nu plaats, ik hoor het morgen wel via de mail of telefoon. Ik woon er zelf niet, ben er dus niet bij. Ben wel benieuwd, dit zijn neem ik aan mensen die een zoekopdracht hebben gegeven, dus als het goed is goed passen qua eisen.

Geeft de makelaar dat niet aan je door hoe het is gegaan??? Bij ons ligt er een kaartje op tafel met de reacties op het huis. Dit vult de makelaar samen met de kijkers in

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:37

Ik woon daar niet (huis staat leeg, was van m'n moeder), dus kaartje achterlaten heeft niet zoveel zin. En ik snap dat een makelaar niet 's avonds om 8 uur of nog later al iets terug te koppelen heeft of dat dan nog wil doen.

Vanmorgen makelaar aan de lijn gehad, bod gehad dat aan de ondergrens van wat ik zou willen accepteren zit, dus nu kijken of we de bovengrens kunnen halen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:38

Is de bovengrens niet ongelimiteerd? :+ :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:41

Mwoah :D Ik ga er van uit dat de vraagprijs niet gehaald wordt - niet in de huidige markt.

Ik heb voor mezelf een prijsrange waarmee ik tevreden ben als het daar ergens tussen uitkomt. Openingsbod is de ondermarge, en dat is na 2 dagen in de verkoop niet slecht :+
Makelaar en ik zitten trouwens feilloos op één lijn, dat is erg prettig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:12

Dat is zeker niet slecht, zou willen dat dat bij ons ook zo zou gaan. :D
Over 2 uurtjes gaan wij bezichtigen, ben benieuwd. En dan eens fiks dubben, want wij hebben ons huis dus nog niet eens te koop staan. :o En vermoedelijk is het te bezichtigen huis al heel snel beschikbaar.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:34

appiesjappie schreef:
Fiebie schreef:
Hoezo goedkopere huizen?

Ibbel, gaat lekker daar dan! :D Dat mag hier ook wel gebeuren :+
Morgen tweede makelaar, ben benieuwd :o

2de makelaar?

Jup, makelaar 1 is maandag geweest, vanavond komt makelaar 2.
Ben benieuwd wat hij me kan melden :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:38

Themba, rustig aan! Sterkte ermee meid, het is niet niks :\

Ibbel? Nu al een bod? *\o/* Gaat goed dan joh na 2 dagen in de verkoop :D en fijn dat je op 1 lijn zit, dat is wel zo prettig.

Neon, succes! Wanneer willen jullie je huis de verkoop in gooien?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:40

Ik doe niks! Ik kijk toe hoe ze werken en zorg dat ze te eten hebben.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:42

Themba schreef:
Ik doe niks! Ik kijk toe hoe ze werken en zorg dat ze te eten hebben.

That's the way...... aha aha... I liiiiiiiiiiike it..... 8-) *\%/*

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:58

Ibbel dat is een snel bod, fijn!

Toch nog bewijs dat banken nog wel door kunnen werken: zaterdag de laatste papieren bij de hypotheekadviseur afgegeven (alleen de 'lijst' die op de offerte staat, nog niets aanvullends), vanochtend mail dat de aanvraag akkoord is en dat alle papieren bij de notaris liggen :D Dus ons huis is definitief voor ons!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:01

Gefeliciteerd!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:04

Miekelien schreef:

Toch nog bewijs dat banken nog wel door kunnen werken: zaterdag de laatste papieren bij de hypotheekadviseur afgegeven (alleen de 'lijst' die op de offerte staat, nog niets aanvullends), vanochtend mail dat de aanvraag akkoord is en dat alle papieren bij de notaris liggen :D Dus ons huis is definitief voor ons!

Gefeliciteerd!!!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:21

Bedankt!

Alleen heeft de bank ergens het adres van mijn schoonouders aangezien voor ons adres, ondanks wijzigingen ligt alle post dus bij mijn schoonouders..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:35

Gefeliciteerd!

Fiebie, geen idee. Probleem is dat wij over 2 weken voor een maand in het buitenland zitten, niet echt een perfecte timing. := Er zijn in de afgelopen 18 maanden 3 dezelfde huizen verkocht, alledrie hebben ze 5 maanden te koop gestaan.
We wachten eerst maar eens af hoe en wat met de bezichtiging. Vanavond dus dubben denk ik. :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:36

Spannend in ieder geval! :j

Gefeliciteerd Miekelien!! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:56

Dat is snel Miekelien! Gefeliciteerd!

En Ibbel al een bod. Dat is snel in deze tijd :oo
Fijn :j

Heftig Themba. Hoe is het nu? :(:)

Hier is alles echt helemaal rond nu. Huur opgezegd, gas water licht geregeld, enz.
Nu eerst met vakantie :Y)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:33

Ibbel schreef:
Ik woon daar niet (huis staat leeg, was van m'n moeder), dus kaartje achterlaten heeft niet zoveel zin. En ik snap dat een makelaar niet 's avonds om 8 uur of nog later al iets terug te koppelen heeft of dat dan nog wil doen.

Vanmorgen makelaar aan de lijn gehad, bod gehad dat aan de ondergrens van wat ik zou willen accepteren zit, dus nu kijken of we de bovengrens kunnen halen :D

Wow zeg wat snel!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:35

Neonlight schreef:
Dat is zeker niet slecht, zou willen dat dat bij ons ook zo zou gaan. :D
Over 2 uurtjes gaan wij bezichtigen, ben benieuwd. En dan eens fiks dubben, want wij hebben ons huis dus nog niet eens te koop staan. :o En vermoedelijk is het te bezichtigen huis al heel snel beschikbaar.

Poeh dat is snel. Wij kijken niet meer naar huizen!! We wachten eerst maar eens tot ons huis weg is. Anders maken we onszelf de bek lekker zeg maar.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:36

Miekelien schreef:

Gefeliciteerd!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:04

Huis bekeken, tja.......als er wat meer grond bij zat was het perfect, want de schuur die er staat is een beetje asociaal groot. :+ Hadden dan mooi stallen in gekund. Staat gewoon een schuur van 60 m2 in de tuin. :+ Illegaal gebouwd.....
Werkplaats wilde vriendlief graag hebben, maar dit is wel heel groot, en neemt wel heel veel tuin in beslag.

Verder is er weinig zon in de tuin. We waren er om 14:15, en de enige zon was gefilterde zon. Lekker als het zo heet is, maar dat is het niet altijd. De bossen ernaast zijn toch wel iets te hoog om nog wat zon door te laten komen.
Huis is wel prachtig van binnen. Keuken is om van te dromen, badkamer ook. Vriendlief vond de ruimte tegen vallen, ik niet. Misschien dat ik iets beter door de foto's heen prikte en meer naar de getalletjes op de plattegrond heb gekeken. :)
Woensdagochtend komt de makelaar hier kijken, voor een vrijblijvende prijsopgave. Volgens hem is ons huis ideaal gelegen en qua prijsklasse, omdat veel ASML-ers uit het buitenland aangetrokken worden en die een koophuis zoeken binnen de 5 km van ASML. Wij moesten wel lachen, ook maar verteld dat wij daar beiden werken. :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:36

Werken jullie beide bij ASML? :D
Ik had daar tot eind juni iemand gedetacheerd zitten..... :Y)

Nou ja, hier weinig succes. Makelaar twee geweest, komt er gewoon op neer dat ik er zwaar verlies op ga lijden. Gezien mijn hypotheek al aardig aan de hoge kant is, vertik ik het voor 20 't schip in te gaan.

Highlight van het verhaal is dat verhuren wel aantrekkelijk is voor velen, omdat ik vlakbij de faculteit woon :o

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:42

Hmm, bij ons duurt het nog weer een week voordat we waarschijnlijk wat horen, alles ligt bij de bank maar het bedrijf van de levensverzekering heeft het nog niet klaar en bij de bank liggen.

Themba, sterkte.

Ibbel, nieuwe carriere straks. Huis verkopen? Bel ibbel :-P

Fiebie, oei dat is wel vervelend. En als de markt weer aan zou trekken? Zou je dan het wel goed kunnen verkopen?