Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:02

Doelde ook meer op als je visite krijgt voor een avondje blijft het wel goed :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:02

Oh zo! Dan is het idd wel een erg goed idee!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:59

Sheran schreef:
Boodschappenwedstrijdje houden voor avondeten? :P
Het gaat zo: je stelt een weekmenu samen met bepaalde eisen, zoals 'minstens 2 dagen vlees/tofu, minstens 6 dagen 200 gram groente, minstens 1x een ovenschotel, minstens 1x iets Italiaans'. En dat dan zo goedkoop mogelijk! Je kunt dan met anderen delen wat je hebt gemaakt en hoe duur het was.

Ik heb net een week menu gemaakt, grotendeels op basis van wat ik nog in huis heb (wel met de aanschaf prijs meegerekend) dan denk ik dat ik nog heeeeeeel erg veel kan besparen op boodschappen...
Ik kom net iets boven de 30 euro uit wat boodschappen betreft.
Zo heb ik op mn lijstje een kilo uien staan maar gebruik ik er maar 1. Daardoor is de waarde van mn boodschappenlijstje een stuk hoger dan de kosten van het week menu. Daarbij heb ik een vrij ruime vriezer en dus nog het een en ander van aanbiedingen in de vriezer liggen (bonduelle groenten, gehakt etc)

Week menu wat ik er van heb gemaakt:

Dag 1: Gevulde paprika's met aardappel puree (2 personen kosten 3.68)
Dag 2: Pasta met zelfgemaakte saus (2 personen kosten 0.903 )
Dag 3: Gekookte aardappels met kip en bloemkool (met sausje) (2 personen kosten 2.12)
Dag 4: Ovenschotel met bloemkool, gehakt en aardappel puree (2 personen kosten 2.71)
Dag 5: Gekookte aardappels met spinazie en omelet (2 personen kosten 1,99)
Dag 6: Opgebakken aardappels met een bal gehakt en spercieboontjes (2 personen kosten 1.96)
Dag 7: Verse paprika soep met broodje kip (2 personen kosten 4,14)

Wat boodschappen betreft zijn er dan ook nog dingen die niet op zijn, zoals de kip, de aardappels, gehakt, pasta, paneermeel, eieren etc. Voor boodschappenlijstje wel de prijs meegerekend, voor de menu's niet (daar heb ik het naar ratio gerekend).

Als ik dan alles optel kom ik op 17.51 voor een hele week :=

Wel een kanttekening, restjes schuif ik door. Vulling van de paprika's die over is gaat door de pasta saus bv. Helft van vlees dag 1 gaat dus door naar dag 2.
Ik heb geen idee hoeveel aardappels normaal is om te schillen, ik schil gewoon wat, geen idee van het gewicht. Ik heb dus belachelijk veel gerekend denk ik (500 gram per keer := ).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 01:24

Citaat:
Boter - 0,64

Bij de AH? Geloof ik niet! Bedoel je niet margarine?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 01:36

Ongetwijfeld zal het dieetmargarine of halvarine of weet ik het zijn maar voor de zuivel die ik op mijn brood smeer gebruik ik de verzamelnaam "boter" :)) Iig goedkoopste kuipje van euroshopper!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 02:58

Ja dieetmargarine van Es is 64 cent

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:26

Ah.. okay .. ik was al weer bijna op weg naar de AH om boter ( de echte dan) te gaan halen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:42

Wij halen nu trouwens ook meer groenten uit potten. Regelmatig kan ik verse groentes weggooien. Als er vlees in de aanbieding is of met 35% korting neem ik dat mee. Eenmaal thuis doe ik het in zakjes. En ik zorg dat we altijd aardappels of aardappelpuree in huis hebben. Vleesje, groenten en aardappels. vandaag wordt de lidl ook heropend en tussen 16 en 18 is er een rondleiding. Ik ga wel ff langs omdat ik op vertoon van de brief een presentje krijg (en ik ben heel benieuwd)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:27

Ik zie de scenes al voor me op tafel: 'Schat! Zou je mij de dieetmargarine aan willen geven?'
Of is dit een realistische scene? :P No offense natuurlijk.

Ik noem ook alles boter. Ik heb meestal de blokjes roomboter van de Euroshopper.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:38

Wij hadden thuis altijd halvarine en dat werd ook altijd blue band of halvarine genoemd. Maar net wat je gewend bent, dus vragen voor de margarine is dan ook niet raar. Dieet zou er wel afgeknipt worden.

Boter is echte boter, roomboter dus.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:41

Bij ons heet margarine "de zalf" :D
En boter is gewoon roomboter..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:49

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:46

Dat ziet er goed uit Davinia , deze site is nieuw voor mij ,ik ga eens rondkijken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:09

Roxyi, aan de lijn? Dan is nieuwe broeken kopen wel erg fijn natuurlijk! Goed bezig dus!

Jargeau, heerlijk zulke ouders. Hoop dat je je snel beter voelt. Wat hebben ze allemaal voor je meegenomen?

De Quarterpounders van de lidl (Amerikaanse weken) vond vriendlief niet te eten. Die liet het gewoon zo staan (en zo verwend is hij nu ook weer niet)
Iemand ervaring mee?

Davinina, ik ga de site bekijken leuk!

Hier Becel (vanwege koemelk allergie etc) maar noemen we ook gewoon boter. Overigens heb ik gelezen dat margarine en stopverf maar 1 ingredient van elkaar verschillen :=
Dus of Becel hier in huis of roomboter. Ik heb vroeger een dieet gehad op basis van orthomoleculaire voeding en het eerste wat ze adviseerde was het weg doen van de halvarine en gewoon roomboter gebruiken. Schijnt echt gezonder te zijn.

Zal over geld uitgeven maar niet beginnen vandaag, want veel te veel geld uitgegeven. Het vliegt eruit!! Vandaag nog les, morgen wedstrijd, tank volgooien.......... %)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:16

Ja bakken in roomboter is ook gezond

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:42

Dimple schreef:
Roxyi, aan de lijn? Dan is nieuwe broeken kopen wel erg fijn natuurlijk! Goed bezig dus!

Ja klopt, maar wil nog een aantal kilo's kwijt, dus wil niet teveel geld uitgeven aan broeken die maar tijdelijk meegaan. Dus ook op me broeken heb ik bezuinigd:p

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:53

Wij hebben dit weekend een housewarming in Ede, gisteren heen en weer gereden naar Nieuw-Vennep, dus ook duur benzine weekendje zo, maar... Ik heb deze hele week maar 18 euro uitgegeven aan boodschappen

Vraag me niet hoe ik het gedaan heb :+ want heb niet eens heel erg op de aanbiedingen gelet,we hebben alleen vrij simpel gegeten afgelopen week :)

Ik ga maandag met Mri naar de markt, eens kijken of ik ook zulke goede koopjes kan scoren :D Normaal maak ik op zondag een weekmenu, maar nu wacht ik even tot maandag ermee :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:50

Ik heb vandaag eens rustig de markt bekeken voordat ik tot aankopen overging. En jeetje wat een prijsverschillen tussen de kramen! Waar bij de ene kraam 3 paprika's 1 euro kostten, kostte bij de andere kraam 2 paprika's 1,50.
Uiteindelijk heb ik gekocht:
- 1 prei + 200g taugé (0,85)
- 1,5kg peren (die zijn ZO lekker nu!) (2,-)
- tros bananen (1,50)
- 1kg aardappelen (1,-)
- 6 paprika's (2,-)
- 1 brood (1,20)
Totaal dus plm. 8 euro. Kunnen we een week mee vooruit want gister heb ik echt een knots van een rode kool gekocht. Daar kunnen we minimaal twee, al dan niet drie dagen van eten.

Bizar moment bij de broodkraam. Ik was een brood aan het afrekenen, stopte het geld in mijn portemonnee en toen zag ik het brood nergens meer liggen terwijl hij er drie tellen eerder nog lag :? Dus ik vroeg zo aan het meisje 'Huh, waar is het brood nou gebleven?'
Was niet onder de kraam gevallen, zat niet al in mijn boodschappentas, lag niet meer bij de andere broden. Kortom is onder mijn neus weggejat. Heel apart :=

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:00

Dimple schreef:
Jargeau, heerlijk zulke ouders. Hoop dat je je snel beter voelt. Wat hebben ze allemaal voor je meegenomen?

Bedankt Dimple! Voel me gelukkig al weer iets beter (zolang ik maar niets doe :) )
Ik had ze gevraagd voor een brood, jonge kaas, sla (zo'n zak voorgesneden) en cherry tomaatjes allemaal van de aldi. (want daar haal ik dat zelf ook en mijn ouders moesten daar toch nog heen.

Waar kwamen ze mee aan.

brood, sla (voorgesneden), jonge kaas (dure van de jan linders), snacktomaatjes, een pak drinken, een pak yoghurt, een glas bessencompote, blik ananas, verpakking yoghurt met boomgaardfruit oid, pak zakdoekjes (kleenex), zak dropjes en een bus pringels.

Echt super lief, kan ook best dat ik nog wat vergeten ben. :)

@plien91, wat raar dat dat brood ineens weg was? Stond er niet iemand bij je in de buurt die het gepakt kon hebben? Ik neem aan dat je toch wel een nieuw hebt gekregen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:06

Ja ik kreeg gewoon een ander brood mee. Het was best druk bij de kraam maar brood lag echt dicht bij mij, als ik voorover zou buigen lag ik er met mijn buik op zeg maar. En ik voelde trouwens ook wel dat er iets vlakbij me werd gepakt maar associeerde dat niet direct met het jatten van mijn brood :Y)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:11

Nee, maar dat verwacht je toch ook niet :) Normaal denk je toch dat ze eerder je portomenee/telefoon oid proberen te jatten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:11

Wij noemen alles boter, afhankelijk van de situatie weten m'n vriend en ik precies welke we bedoelen ;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:57

Sheran schreef:
Ik zie de scenes al voor me op tafel: 'Schat! Zou je mij de dieetmargarine aan willen geven?'
Of is dit een realistische scene? :P No offense natuurlijk.

Ik noem ook alles boter. Ik heb meestal de blokjes roomboter van de Euroshopper.

Hier thuis hebben we zo'n azijnzeiker hoor! Als ik bij mijn ouders thuis om de boter vraag, krijg ik van mijn vader standaard het antwoord "dat hebben we niet". Hij is soms zelfs zo erg, dat hij "ja" antwoordt op de vraag of hij iets aan wil geven, maar het vervolgens niet doet. Had je maar expliciet moeten zeggen dat hij het aan moet geven, want nu is het vrijblijvend. *zucht*

Wat een mooi weekmenu trouwens, Mri. Jullie eten inderdaad flink budget, voor 18 euro een hele week avondeten met twee mensen. Zal eens zien wat ik deze week kwijt ben en dat plaatsen.

Wow Plien, 6 paprika's voor 2 euro? Zag dat ze van de week bij de AH in de aanbieding zijn, maar ik geloof dat ik toch beter de markt over kan.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:00

Citaat:
AH
Cola - 0,99
Wijn - 3,69
Kruidenroomkaas - 0,66
Boter - 0,64
Boterhamworst - 0,61
Gegrild gehakt - 0,59
Mie - 0,99
Winter glow thee :9 - 1,59
Fritessaus - 1,05
Volkoren spaghetti - 1,29
Kroepoek - 0,59
Totaal 12,75

Nadeel van de Lidl zijn de grote verpakkingen van sommige dingen, zoals de fritessaus en cola. Ik kan geen 2L fles in mijn mini koelkast bewaren. En die fles fritessaus neemt ook teveel ruimte in. Dus daarom toch de duurdere optie.

Krijg de komende week wat visite dus gaat er wel wat extra geld zitten in de hapjes en wijntjes en frisdrankjes. Het is alsnog goedkoper dan naar de kroeg gaan :))

Morgen nog groente en fruit halen op de markt en dan hoop ik dat we het weer met 50euro redden deze week!

De wintergloed thee is komende week in de bonus, 2 doosjes voor €2!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:25

Waar is die in de aanbieding.