Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:43

:wave: Marley :D

Mootje, wij hebben de tuin op het Zuiden!
Wij hebben helaas geen groene vingers. Wil het dan ook graag 'onderhoudsvriendelijk' inrichten :o De tuinman begon er al over dat het leuk was om iets met buxussen te doen!?
De eerste offerte van een hovenier stonden 2 wilgenbomen aan de waterkant in . Vond dat op zich ook wel erg leuk in een 'poldertuin' :D We willen geen hoge dichte begroeiing i.v.m. het uitzicht. Op het terras wil ik wel een paar potten (wel wat zwaardere want het kan hier echt spoken met waaien }:0 )

MargreetW

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:48

Ik heb ook een wilg bij de sloot staan, een treurwilg, en ben er hartstikke blij mee. Hangt mooi boven de sloot.
Ik zou zelf geen buxus plaatsen, veel knippen en zo. Maar dat vind ik.
Je kunt best hele leuke borders maken met achter wat hoge spul en zo naar voren toe lager die weinig onderhoud vergen en wel veel groen en kleur geven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:51

Een treurwilg inderdaad! Snoei je die ieder jaar helemaal kaal?
Ik had ook het idee dat buxussen veel werk waren :P We willen even goed kijken wat we aan beplanting willen. Bij ons vorige huis waren we erg handig bezig.... Dingen die zeg maar groot werden, stonden vooraan en dingen die klein bleven achteraan :o Vind het ook leuk als zeg maar steeds weer iets in bloei staat! M'n buurman heeft een vlinderstruik en dat wil ik ook wel graag! (echt super hoeveel vlinders daar vorig jaar op af kwamen!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:53

Laat je het allemaal doen, Kentaro?
Klassieke engelse tuinen werken veelmet buxus als borderafscheiding. Maar die moet je wel regelmatig knippen :=
In engelse tuinen staan er dan vaak hortensia's of rozen in de door buxus omrande borders. Hortensia's bloeien op oud hout en snoei je alleen als ze te groot worden. Rozen moet je wel ietsvan groene vingers voorhebben.
Borders omlijnen kun je ook doen met lavendel. Deze moet je 1x per jaar gewoon helemaal snoeien.
Je hebt trouwens ook van die wilde bloemenmixen, zodat je zoiets krijgt: http://tuinzaden.eu/nl/bloemzaden-wilde ... mengd.html

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:57

Het is de bedoeling dat we het zelf gaan doen (met een beetje van bokt) :')
Die bloemenmix is leuk zeg!!!
Lavendel vind ik ook heerlijk! En 1x per jaar snoeien vind ik absoluut geen probleem. Maar bijvoorbeeld dagelijks bloemetjes eruit halen e.d. is niet mijn ding :o
Rozen wil ik niet meer. In onze vorige tuin hebben we het een paar keer geprobeerd en kregen ze steeds luizen..... Krijg er al de kriebels van, als ik maar langs een rozenstruik o.i.d. loop.....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:59

hihi Kentaro, dat wordt ongeveer hetzelfde als bij ons dus. Zo min mogelijk werk aan de tuin :')
Ik had al het idee om de hele tuin te betegelen en dan wat leuke potten neer te zetten, dan kan ik de dode planten steeds weggooien en de pot weer met wat nieuws vullen :+
Er ligt nu deels gras, dat gaat er zeker uit daar is de tuin te klein voor en ziet er niet zo geweldig uit...

Ja Moo! je moet echt helpen dan hoor met planten hahahaha! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:01

Kentaro, Ga even voor je gluren in mijn pinterest pagina's voor je :D
Leuk, Mar!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:02

Wij hebben het gras voornamelijk voor de honden genomen...... :+ Maar vind het ook wel erg leuk geworden zo!
Wij hadden in onze vorige tuin maar een heel klein stukje border en de rest tegels gecombineerd met houten vlonder! Dat was ook heel erg leuk, toch net even meer afwisseling dan alleen stenen!

er stond net toch nog een berichtje na jou marley?!?! Of ben ik nu kippig?!

Mootje, dank je! :D

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:03

Marley, alles betegelen is handig maar je zou ook kunnen betegelen en dan verhoogde borders erin of verhoogde borders in bv, vormen. Het kan dan wel handig zijn maar je haalt m.i. wel alle natuur uit de tuin incl. De bijtjes en vogeltjes.

SuSem, leuke border, nu maar groeien en genieten. Maar waarom heb je 3 huisjes naast elkaar gehangen? Daar gaan echt geen 3 vogeltjes in zitten hoor. Maar het staat wel leuk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:04

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:05

Ja iemand met foto's van de tuin toch? zie em ook niet meer....

Hier is het gras niet mooi in de tuin, bij jou vind ik het wel mooi want het lijkt nu over te lopen in het weiland wat jouw tuin veel groter doet lijken!
Onze tuin to be is een stuk kleiner...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:07

Ik heb al een paar hele leuke dingen gezien!!

(ben blij dat jullie het ook gezien hebben :D Was inderdaad een mooie tuin met 3 vogelhuisjes naast elkaar :D )

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:09

Excuses dat was mijn berichtje, ging iets mis met de foto's in photobuckrt. Jullie hadden toegang tot al mijn foto's :=

Die huisjes waren eigenlijk voor de sier, maar er zijn ijn er 2 bewoond :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:11

Nou maak je ons wel heeeeeel erg benieuwd naar de andere foto's dan...................... :')

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:11

Mooie pictures Mo. Maar ik denk dat je voor zulke borders en een vakman moet zijn en heel veel tijd en geduld moet hebben. Dat zijn overwegend Engelse tuinen en daar is de grond en het klimaat heel anders dan bij ons.

Heb je er 2 bewoond, dan heb je echt mazzel want de meeste vogeltjes hebben fikse territoriumdrift.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:12

Niets bijzonders hoor, maar ze hoeven niet allemaal op Internet :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:14

:D Je hebt gelijk hoor!

Margreet, ik was er al bang voor.... Vond het er al redelijk 'ingewikkeld' uit zien :D Maar er staan zeker mooie dingen tussen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:15

Ik wil (later als ik groot ben) zo'n soort tuin, Margreet :j klimaat valt wel mee toch? Alleen regent het daar nog meer :')
*gaat op zoek naar ee foto's van Suus* :D mislukt....

Er komt wel een banner 'wat kost een tuinman' voorbij :=

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:17

Gewoon op een rustige dag naar den tuincentrum gaan, afspraak vooraf maken en goed de maten en zonligging mee. En een klein moodbordje (krijg het juiste woord op de tablet niet voor elkaar hahahah). Dan kom je al een heel end.

Ja Mootje, en dan kom ik bij jou zitten. Gezellig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:21

Da's ook een goeie!!
Of we moeten mootje maar een keer uitnodigen }>

Die banner heb ik nog niet gezien :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:23

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:26

Die link hebben we heel toevallig gebruikt toen we op zoek gingen naar een hovenier voor de aanleg van de tuin!

*\o/* helemaal goed!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:31

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:33

Ziet er zeker leuk uit! Alleen betekend grote voegen wel veel onkruid }:0

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:34

Je kunt ook mos planten in je voegen <3