Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:17

In mijn geval zou dat geen optie zijn nee.
Verleggen van de elektra en wegstucen van centraaldoos :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:18

In zitgedeelte zit de centraaldoos uitermate kl*te, dus dat gaat ook nog wel probleempje worden......

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:18

manzano schreef:
Lorette, hoe gaat de deur open? Naar binnen??

Bedenk dan wel dat hij bij optie 3 waarsch tegen je bed aan komt en niet helemaal open kan. Moet je ook altijd de deur weer dicht doen voor je de kamer in kan.

hij draait inderdaad naar binnen, maar naar de andere kant. Als je de plattegrond ziet, dan draait hij naar rechts open. Ik weet niet of een deur dan links of rechts draaiend is. :P maar opengeklapt zit 'ie dus aan de rechterkant, vanuit de kamer gezien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:20

Wij hebben nog helemaal geen lichtplan :=
Zo te zien hangen ze ongeveer goed :j

Straks komt er iemand vrijblijvend langs van Renostairs traprenovatie, die nemen ook het hele assortiment mee, kan ik 'live' kijken hoe zoiets staat, ik vond dat wel handig!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:21

Afbeelding

Je zal moeten opmeten hoe groot hij draait en of hij dan wel achter de hoek van het voeteind langs kan draaien........ anders klapt hij tegen je bed aan zoals het er op de plattegrond uit ziet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:21

Oh wij hebben ook geen lichtplan..... zal er ook niet komen gok ik ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:24

Bij ons zit ie dus in de keuken precies op de goede plek als we het wandje laten staan, maar dat wandje gaat er uit en de eethoek komt daar dan te staan een gedeelte in de keuken en in de kamer.
Dus we moeten wel iets, verleggen van electra weet niet hoe moeilijk dat is maar dat moeten we dan even bekijken.
Ik vind zo'n dingetje over het plafond ook heel erg lelijk :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:24

Ik bedoel, wij hebben nog nieteens een plan :')
Hangen nu peertjes overal :=

Is wel een goeie wat Manzano zegt met die deur.
Ikzelf zou sowieso voor die schuifkast geen bed zetten dus ik ga denk ik nog steeds voor optie 2.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:25

manzano schreef:
Oh wij hebben ook geen lichtplan..... zal er ook niet komen gok ik ;)

Nee bij ons ook niet, wat een gedoe :+
Ik zet gewoon lampen neer en als het niet bevalt verschuiven we ze wel :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:25

Ik ben benieuwd naar die traprenovatie, Nicolle (en naar de prijs!)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:26

Vind een ornament wel mooi, maar dan wel op de plek waar de lamp hangt :D
Wegstucen zou een optie zijn, maar het plafond is net gespoten, dus geloof nooit dat je het dan mooi weg kunt werken?!
Nicolletje, ik heb de link gezien. Kon het ook wel van foto's. Maar ze hadden bijvoorbeeld met een strandaanzicht e.d. en vond dat erg mooi! (ook die brug vind ik super)
Traprenovatie vind ik super mooi, maar dat zit er qua budget écht niet in......

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:29

Wij hebben ook op meeste plekken nog peertjes. Op aantal plaatsen hangen lampen uit het oude huis. Omdat die anders in de weg stonden haha. Maar die moeten nog vervangen worden.

In Utrecht hebben we op sommige plekken jaren met peertjes gezeten. Uiteindelijk wat ikea-lampen gescoord :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:30

Ik denk dat je het dan niet goedkoper vindt dan bij Hornbach, of het moet toeval zijn...
Ik heb sowieso bij Hornbach dingen gezien die ik dan in andere bouwmarkten niet kan vinden.

Ja ik vind traprenovatie ook wat duur maar wel het mooiste denk ik.
Volgens mij ontliep Renostairs de prijs van de bouwmarkt niet zo heel veel. Het verschil is dat zij het voor je kunnen komen leggen, wat wij dan niet willen.
En zij beweren betere geluidsreductie te hebben, ben benieuwd.

Wij hebben toen in de waskamer gauw een oude lamp van mij opgehangen voor de verkoop := Zat ook al die tijd een peertje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:31

Ik heb alleen een peertje in mijn voorraadkast, want hier staat de centraaldoos strak op de mechanische ventilatie, waardoor er geen plafonniere past -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:31

Dat is niets voor mij.......... Lampen komen er echt snel! Gedeelte uit ons oude huis en gedeelte nieuw :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:41

Nee ik zou ook niet zo snel op peertjes leven denk ik :j
Misschien in de slaapkamers waar we toch nooit komen, maar de vraag is ook wat de vorige bewoners meenemen en niet. Daar zijn ze nogal vrij in.
Moet ook nog een mooie lamp voor in de hal, daar hangt er nu 1 uit het jaar 0 namelijk, weet ook nog niet wat ik daar wil :n

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:41

Bij ons hangen ook nog veel peertjes. Op de kleedkamer heb ik nog niet eens verlichting (ook nog geen kleren, dus dat scheelt :D ) :=
In eerste instantie stoorde ik me daar aan, maar nu maakt het me niet meer zoveel uit. Als we mooie lampen tegenkomen kopen we ze en anders blijven de peertjes nog even hangen.
Ga niks meer kopen omdat ik een lamp MOET hebben, dat heb ik in het app. te vaak gedaan met als gevolg dat ik veel dubbel had omdat ik dan vrij snel toch weer iets mooiers zag.. :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:46

Je went eraan, aan peertjes. Op een gegeven moment zie je het nieteens meer :=

Ja ik ken dat, ik mag van mezelf ook eigenlijk niks meer kopen omdat ik het dan niet kwijt kan :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:50

Lampen... Wat een ramp inderdaad!
In mijn huis zat nieteens een licht-kabel (of hoe je dat ook noemt :? ) in de woonkamer! Echt bizar! Nu gelukkig wel en hangt de lamp mooi in het ornament. In de eetkamer hebben we nu nog even een peertje, want we moeten nog even gaan bedenken hoe we die lamp gaan ophangen. Is zo'n brede, met 2 kroonluchters naast elkaar en dan een bruine organza kap eromheen. Alleen het hanggedeelte is ook een rechthoek. En hij meot in het ornament komen. Maar daar is dat rechthoek dus te groot voor... Vrees dat dat een stukje ornament weghalen wordt... Slaapkamer lekker simpel spotjes :D (wel een ornament ertussen <3 ). Keuken (op de afzuigkap na) helemaal geen verlichting :').

Nicolletje, wat ik persoonlijk een aanrader vindt is http://www.fotoopglas.nl
Is hetzelfde bedrijf als canvascompany, waar ik in het verleden heel veel canvasjes heb besteld en is echt een superbedrijf! Staan open voor ideeen en vragen, leuke kortingsacties bespreekbaar etc.
Hij is geloof ik ietjes duurder, maar vind persoonlijk het ophangsysteem een stuk mooier dan ik bij veel andere sites ben tegengekomen. Hier gebruiken ze 4 van die noppen, bij heel veel sites kom je ze tegen met 2 knoppen bovenin en dan onderin een houten latje om de diepte naar de muur gelijk te houden.
Vind zelf een lijst om een glasplaat ook niet zo mooi, vind het mooeir als het echt op zichzelf staat. Maar daar kan je bij posterxxl geloof ik wel zelf optioneel voor kiezen toch?

Wat een onwijs gaaf huis!! Die slaapkamer... Love it! Dan moet je nieuwe huis wel heeeeeeel mooi zijn zeg, als je daar weg wilt :D.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 20-07-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:50

Dat is het idd......... dingen zie je na een tijdje niet meer :n

Wil bovenaan de trap op zolder een mooie hanglamp voor in de punt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:56

Yv_ schreef:
Nicolletje, wat ik persoonlijk een aanrader vindt is http://www.fotoopglas.nl

Bedankt voor de tip! Ik wil zelf geen foto op glas hoor. Maar wat dan wél dat komt over een tijdje wel :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:18

Nog een klein uurtje.................. Gewoon kriebels in m'n buik. :P
Ben zó benieuwd hoe de sleuteloverdracht gaat!?!?!? Van de week bijzonder onprettig gespreken gehad......

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:22

Oh, dacht dat je ze ook wilde Nicolletje :D. Mijn fout!

Spannend Kentaro! Waarom onprettige gesprekken? Met de makelaars of de verkopers? Succes!

Ahhh ik baal, baal, baal! Had foto's besteld voor in de lijstjes bij profotonet. Nu krijg ik ze, zijn er een aantal aan elkaar geplakt! Baal er echt gigantisch van, bestel speciaal bij hun omdat de kwaliteit daar zo goed is, betaal dus 74 cent per foto (wat in deze tijd vrij veel is voor een foto vind ik zelf) en dan zie je dit als je de enveloppe openmaakt :(. Totaal onbruikbaar, want er zit nu zo'n lelijke laag op. Heb ze maar gemaild, hoop op een fijne oplossing.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:23

Spannend Kentaro! Kan me de kriebels helemaal voorstellen, die had ik ook.
Ook in de week voorafgaand aan de overdracht wat onprettige dingetjes gehad met de verkopende partij, werkt toch op je gemoed he :P

(was dat het gesprek waar je sowieso een beetje tegenop zag?)

Succes iig en geniet er ook maar van!

@Yv: Jakkes, balen hoor. Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:25

Sterkte Kentaro? :=

Die trapmevrouw is net weg.
Wel een leuk gesprek, ze had allerlei staaltjes mee zodat ik meteen met het laminaat kon vergelijken.
Het is niet goedkoop, je hebt 2 soorten overzettredes, de ene is ook bij de bouwmarkten te koop (volgens haar een véél slechtere kwaliteit)
en de andere is plat, die vond ik leuker bij onze trap.
Het komt bij hun op tussen de 800 (plat) en 1200 (overzettrede) totaal.