[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:46

Ik zie nu inderdaad dat met name games behoorlijk groot kunnen zijn... Hhmmmmz...

Punt is, ik wil er ook graag on the road internet bij, dus met simkaartje (waarom is dat zo belachelijk veel duurder grmbl), dus dan word het bij elkaar wel een heel duur geintje.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:23

Jippie, eindelijk hebben we thuis ook wifi! Kan ik eindelijk optimaal gebruik maken van mijn iPad!

Tot nu toe alleen op mijn werk, maar Dit is echt relaxed!

Zijn er hier mensen die tips hebben voor leuke/goede/handige app?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:15

Shiloh, als je onderweg internet wil gebruiken kan je dat toch gewoon doorsturen vanaf je iPhone met Persoonlijke Hotspot? Scheelt je weer de meerprijs voor een Wifi+Celluar model :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:18

Dat gaat niet met iPhone. Dat kan alleen als je hem jailbreaked en dat wil ik niet.

[edit] ... ooh, ik zie dat dat tegenwoordig anders is. Alleen moet je provider dat wel aanbieden. Zo te zien doet alleen vodafone dat. Hmmm, toch nog maar eens serieus naar kijken dan.

[edit2] dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Zoals ik het zie, biedt alleen vodafone deze mogelijkheid en enkel als je een iphone abbonnement hebt (en dus niet bij simonly) en ik ben niet van plan de nieuwste iphone te gaan nemen als mijn abbo afloopt... Heb voor de zekerheid een vraag naar vodafone gestuurd. Anders is dat zeker een interessante optie.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:38

Choiix schreef:
Shiloh, als je onderweg internet wil gebruiken kan je dat toch gewoon doorsturen vanaf je iPhone met Persoonlijke Hotspot? Scheelt je weer de meerprijs voor een Wifi+Celluar model :)

Niet elke provider laat dat toe....

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:43

KPN, T-Mobile en Vodafone hebben door de wet op netneutraliteit dit aan moeten zetten, als het bij jou nog niet werkt moet je je iPhone aansluiten op iTunes en de providerinstellingen automatisch laten updaten :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:59

oooh echt waar? Hmmm, ik zal dat eens tegen mijn ouders zeggen. Die vinden dat ook vast heel interessant om te horen. Laat ik het hun even uitproberen. Als dat echt het geval is, dan ga ik inderdaad geen ipad met cellular nemen en doe ik het gewoon via de iphone. Maar dan wel ik wel eerst even proberen of dat ook echt goed werkt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:33

Hier een iPhone 4S, iOS 6.0.1, non-jailbroken en gewoon tethering mogelijk via de Persoonlijke hotspot functie ;)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:35

En welke provider heb jij, Choiix?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:41

Joanieke schreef:
Nou ik baal wel een beetje van iOS 6 op de iPad.. YouTube is d'r af (zoals bij alle iOS 6 apparaten) maar er is dus nog geen YouTube app voor de iPad, en via safari is niet echt fijn ofso.. ):

En ik maar zoeken... := Bestaat echt niet meer? -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:44

Bagheera_206 schreef:
Joanieke schreef:
Nou ik baal wel een beetje van iOS 6 op de iPad.. YouTube is d'r af (zoals bij alle iOS 6 apparaten) maar er is dus nog geen YouTube app voor de iPad, en via safari is niet echt fijn ofso.. ):

En ik maar zoeken... := Bestaat echt niet meer? -O-

Je zou YouPlayer kunnen gebruiken?

En kun je niet gewoon de iphone app op de ipad installeren? Zou volgens mij met vrijwel alle apps gewoon moeten werken.

[edit] volgens de youtube app onder iphone in de itunes store, is de app gewoon compatible met ipad.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:51

Tnx! Zo had ik er nog niet over gedacht. Heb dat ding pas sinds gisteren. :=

Maar dat kijkt niet zo fijn. Maar deel van scherm en x2 is ook niet alles. -O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:16

LibertyHorse schreef:
Oké, ik heb een serieus probleem.
Op mijn iPod (een oudere editie zonder camera) heb ik een paar spelletjes, apps (facebook, hyves, msn) staan. Als ik er op druk, dan kom hij één seconde op het scherm (dat spel) en dan valt ie weer weg. Zo kan ik uren door blijven drukken, maar hij valt steeds terug. Ik dacht er over om m'n hele iPod te resetten, maat moet je dan álles opnieuw instellen??

Heb je de mogelijkheid om de app's te updaten? Waarschijnlijk ligt daar het probleem, dat de app een update heeft gehad en jouw app nog niet, waardoor jouw versie niet meer werkt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:17

Shiloh schreef:
Dat gaat niet met iPhone. Dat kan alleen als je hem jailbreaked en dat wil ik niet.

[edit] ... ooh, ik zie dat dat tegenwoordig anders is. Alleen moet je provider dat wel aanbieden. Zo te zien doet alleen vodafone dat. Hmmm, toch nog maar eens serieus naar kijken dan.

[edit2] dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Zoals ik het zie, biedt alleen vodafone deze mogelijkheid en enkel als je een iphone abbonnement hebt (en dus niet bij simonly) en ik ben niet van plan de nieuwste iphone te gaan nemen als mijn abbo afloopt... Heb voor de zekerheid een vraag naar vodafone gestuurd. Anders is dat zeker een interessante optie.

Ik heb een iPhone zonder abbo (met sim only dus) en ik kan wel gewoon via mijn Persoonlijke Hotspot internetten op m'n laptop. :j
In jouw geval de iPad dus.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:40

Ik zit er inmiddels inderdaad meer over te lezen en het lijkt er inderdaad op dat dit tegenwoordig bij alle providers gewoon kan. Dat is dan ook érg goed nieuws, want dat scheelt me z'n 140 euro ^^

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:47

Shiloh schreef:
Ik zit er inmiddels inderdaad meer over te lezen en het lijkt er inderdaad op dat dit tegenwoordig bij alle providers gewoon kan. Dat is dan ook érg goed nieuws, want dat scheelt me z'n 140 euro ^^

Klopt, het is niet langer providergevoelig, zeker relaxed. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:24

Ben blij dat ik erover begonnen ben hier ^^ , anders had ik gewoon blind de celullar versie gekozen omdat ik dacht dat tethering niet kon. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:37

Shiloh schreef:
Ben blij dat ik erover begonnen ben hier ^^ , anders had ik gewoon blind de celullar versie gekozen omdat ik dacht dat tethering niet kon. :D

Handig he, Bokt. :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:28

cynthiar schreef:
En welke provider heb jij, Choiix?

Vodafone prive en KPN zakelijk :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:47

Ik heb nu een week de Iphone 5 en ben er erg blij mee. :D
Heb alleen steeds ruzie met Itunes nu hij de nieuwe versie heeft. Jullie ook? Ik heb ineens een half scherm en kan nergens mijn telefoon updaten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:53

Laatste vraagje over dat Persoonlijke hotspot. Werkt het een beetje vlot? Of verlies je er toch wel veel internet snelheid mee?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:04

Je verliest er niets mee en als je 3G bereik hebt werkt het prima hoor :) Via EDGE gaat het nog wel, maar via GPRS (het O'tje) gaat het te traag, maar da's op de telefoon zelf ook :)

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:34

Weet iemand hoe het kan dat je bijvoorbeeld een spelletje wil gaan doen op je iPod en dat het spelletje net is geladen en hem dan vanzelf weer afsluit?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:37

Weer wat geleerd. 4-vinger gebaren. <3

Op mijn iPods touch kon dat niet en Home button was op gegeven moment versleten. Nu hoef ik de Home button amper meer te gebruiken. :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:39

Welke app gebruiken jullie om data verbruik te monitoren?