Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:32

Is dat het enige dat je eet? Ik zou van mijn stokje gaan...

benangelique

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:51

Dat is zelfs voor kha erg weinig!

Vandaag alweer buiten het boekje gegaan. Ben erg misselijk en heb enorme hoofdpijn, dus heb voor manlief wat gehaald bij de toko.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:11

Dat is inderdaad weinig Arabella. Dat je een kh-arm dieet volgt weet ik nog ja :j
Maar zo scheelt het een stuk in de kosten inderdaad.

Benangelique, wat vervelend dat je je zo voelt! Maar het is een goede reden om eventjes bij de toko iets te halen.

Ik had een pasta salade gemaakt met wat ik nog in huis had, was echt heerlijk :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:14

Oe lekker Angelique!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:16

ik eet veel groenten, dus daar kijk ik echt wel naar. En in de salade zit ook nog een flink stuk boterhamworst. Ik heb geen honger, en dat is wat telt. Ik moet soms wel bij het avondeten kijken dat ik kook, want dan ben ik vaak te moe om te koken en dan pak ik maar snel wat. Maar als ik buiten dat lijste nog honger heb, dan pak ik gewoon iets dat ik mag. Meestal is dat dan iets van 2 hamburgers ofzo.
Sinds een tijdje ben ik wel weer kwark aan het eten en soms wat aardbeien of een klein stukje meloen. Maar nu ik weer de hele dag weg ben schiet dat er ook bij in en eet ik dus weer sneller een bifi worstje dan dat.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:27

Behalve boodschappen in Duitsland kan ik ook bezoeken aan de dierentuin aanbevelen. Zowel Nordhorn als Munster is vanaf het oosten heel dichtbij. In Munster is ook een paardenmuseum in de dierentuin. Heel fijn als je paardegekke kinderen hebt. 4 personen, 2 volwassenen, 2 kinderen en auto parkeren: 45 euro. Grote dierentuin, museum, dolfijnen, zeeleeuwen enz.
Nordhorn: 21 euro met dezelfde samenstelling maar dat is wel een stuk kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:36

Dat klinkt leuk Anne! Iets om te onthouden.

Hier wordt woensdag om 1300 de nieuwe Albert Hein geopend. Daar ga ik even kijken om 1300. Ben toch vrij hihi

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:45

Anne_GTI schreef:
Behalve boodschappen in Duitsland kan ik ook bezoeken aan de dierentuin aanbevelen. Zowel Nordhorn als Munster is vanaf het oosten heel dichtbij. In Munster is ook een paardenmuseum in de dierentuin. Heel fijn als je paardegekke kinderen hebt. 4 personen, 2 volwassenen, 2 kinderen en auto parkeren: 45 euro. Grote dierentuin, museum, dolfijnen, zeeleeuwen enz.
Nordhorn: 21 euro met dezelfde samenstelling maar dat is wel een stuk kleiner.

Hey die ga ik onthouden! Mijn jongste neefje is gek op dierentuinen, maar het is allemaal zo duur. Is Nordhorn dan nog wel de moeite waard, of eigenlijk niet?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:01

Serieus ik heb dit toppic gister gevinden en ik sla echt stijl achterover van de eerste dingen die ik lees!
De opinie over goedkoop of niet duur is nogal uiteenlopend geloof ik.

Ik heb heel lang in de ziektewet/WIA gezeten en dat is nog minder dan de bijstand. Ik deed boodschappen voor 10 euro per week. Dat heb ik zeker 2 jaar gedaan... Als ik hier dan lees dat mensen voor 85 euro(gewoon even voorbeeld he, heb nog niet hele topic doorgelezen ofzo) boodschappen doen voor 2 weken (ik ken het aantal bewoners van het huishouden niet) dan vind ik dat dus reuze veel!

Inmiddels ben ik weer aan het werk en krijg ik wat meer lucht maar omdat deze manier van boodschappen doen gewoonte is geworden ben ik nu nog altijd zonder moeite maximaal 20 euro per week kwijt.
Alle recepten tips hier ga ik wel eens even bekijken want variatie is altijd leuk, maar ik geloof niet dat het veel goedkoper kan dan ik deed :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:04

Leonie, kun je eens aangeven hoe je dat deed? Ik denk namelijk dat iedereen het liefst zo weinig uitgeeft. Ben wel benieuwd wat je dan eet en wat voor dingen je koopt..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:17

20 euro!Das serieus kanp,laat staan 10.
Met schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten ben ik dat al kwijt.
Ik ben minstens 80 euro in de week kwijt voor 2 personen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:19

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dat kan!
Wij eten graag pasta's, maar daar moet dan zoveel verschillende dingen in. En hier zijn de paprika's, champignons enzo gewoon erg duur :=

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:21

80 euro in de week? Jeetjemina.. Dan maak ik mijn hele salaris zowat op in de maand..

@Davinia: Koop paprika, prei, courgette etc. als ze in de aanbieding zijn. Snij ze in kleine stukjes en vries het in. Zo heb je meerdere keren je groenten. Is nog snel klaar ook wanneer je kookt, want je hoeft niet meer te snijden ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:23

Oow, kan dat ook ingevroren worden? Dat wist ik helemaal niet. Dank je voor de tip, want morgen gaan we naar de Nettorama en daar zijn de paprika's 30 cent en dat scheelt nogal!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:26

De groenten die ik net opnoemde kunnen rauw ingevroren worden. Wortels zou ik eerst even koken. Afkoelen, droog deppen en dan de vriezer in.
Die tip gaf mijn moeder me laatst. De groentezakjes uit de supermarkt zijn altijd net even te groot voor ons tweetjes. Houden ook altijd saus met groenten over. Maar wanneer je dat weer ontdooit wordt het zo'n vies papje. Nu houden we alsnog saus over, maar veel minder groente/vlees wat in de saus zit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:33

Ik denk dat het goedkope boodschappen doen voor velen ook moeilijk is omdat ze niet op hun oude kwaliteit wilden inleveren. Elke dag een stukje vlees, veel verschillende dingen in huis... met invriezen kom je een heel eind, maar soms zul je dan naar goedopere producten moeten grijpen, dus niet naar je favoriete pastasaus maar naar de kleine blikjes tomatenpuree van de Euroshopper voor 12 cent. Niet naar je favoriete pain de boulogne maar naar het goedkopere brood. Niet heel veel verschillende dingen in huis, maar enkele dingen die je ook helemaal opmaakt, en je dus niets weggooit. Hiermee zeg ik niet dat je moet inleveren op gezondheid, maar naar de goedkopere producten binnen een categorie moet grijpen, en goed bij jezelf moet nagaan of je ze wel echt nodig hebt. Appelsap bijvoorbeeld kun je ook aanlengen met water. Koekjes etc. haal ik helemaal niet meer, het is ook lekker om een broodje op te bakken met wat olie en kruiden :). Zo leef je ook nog eens gezonder.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:58

Bij ons is het wel op=op. 1 zakje chips en 1 pakje koekjes en zakje snoepjes per week is genoeg.
Hetzelfde geldt voor drinken. Is het drinken op, dan maar water. Net zo gezond.
Niet dat we echt op de kleintjes hoeven te letten, maar ik ben wel iemand die overal zo goedkoop mogelijk wil kopen. Maak daar echt een sport van :))

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:59

Juud87 schreef:
De groentezakjes uit de supermarkt zijn altijd net even te groot voor ons tweetjes. Houden ook altijd saus met groenten over. Maar wanneer je dat weer ontdooit wordt het zo'n vies papje.

Je kunt ze op het laatst bevroren door je pasta saus doen. Dan hoef je ze niet te ontdooien en wordt het niet papperig. Eventueel geef je er van te voren even een flinke mep op zodat het niet een hele brok is als je het in de pan gooit.

Ranja is ook een goede optie om te drinken ipv frisdrank. Ik had de gewoonte om 's middags als ik uit m'n werk kwam eerst een glas frisdrank te nemen. Nu neem ik een glas ranja. Ook erg lekker en een heel stuk goedkoper dan frisdrank.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:03

imd schreef:
Leonie, kun je eens aangeven hoe je dat deed? Ik denk namelijk dat iedereen het liefst zo weinig uitgeeft. Ben wel benieuwd wat je dan eet en wat voor dingen je koopt..

Uhm vrij lang verhaal word het dan haha.

Maar goed om te beginnen.
Ik drink water, water en water.
Kwa eten overdag had ik het grote geluk dat ik een afspraak had kunnen maken met de bakker. Die wil alleen maar vers brood in de winkel dus wat niet opgaat op zaterdag blijft over. Hij kan daar niks mee en gaf dat dus aan mensen die wat minder bedeeld waren. Zo kreeg ik elke week 1/1,5 brood gratis wat ik invroor en de hele week van kon eten.
Smeerworst kost gemiddeld voor 3 bolletjes 80 cent. Daar doe je 1,5 week mee ongeveer. Soms had ik ook kaas. Van zo een groot blok (a 3,50) kun je ook ongeveer 1,5 week brood beleggen.
Anders is een komkommer voor de frisheid ook een goede optie (in de aanbieding 33 cent)

Avond eten. Rijst, macaroni en spagethie kost echt niks. 33 cent voor 1 verpakking. In geval van grote nood kook je spagethi en strooi je er suiker op voor de smaak. Meestal kon ik wel wat gehakt halen (lidl heeft regelmatig 1 kg voor 3,50) Invriezen geblazen.
Ook zijn aardappels regelmatig in de aanbieding. Je hebt dan wel meteen 5 kg (1 euro). Stamppot, gebakken, gekookt. Als je ze voorkookt en licht aanbakt kan je ze heel goed invriezen. Daarna is het nog 10 minuten bakken en heb je lekker gebakken aardappeltjes.
Mega uien zijn goedkoper dan de kleintjes. 73 cent voor 5 kg. Gelukkig ben ik gek op ui. Dus versnipperen en bijvoegen.
En verder goed kijken naar de aanbiedingen. Sommige zijn veel minder dan ze lijken!

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het komt er opneer dat je enorm beperkt eet en niet veel mensen kunnen dat als het niet noodzakelijk is (ik nu dus ook niet meer haha).

Ook is het wel een beetje zo dat als je omgeving je situatie kent dat mensen wel dingen aan reiken. Zovan deze badgel kreeg ik voor me verjaardag maar ik vind hem niet lekker ruiken, of ik heb pruimen in de tuin, maar ik heb er teveel dus kom maar plukken ed.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 21-08-12 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:09

33 cent voor rijst enzo? Waar haal je die? Wij eten dat soort dingen vaak, maar bij de PLUS betaal je toch al snel 1 euro. En dan heb ik nog het huismerk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:09

Jumbo euroshopper snelkook rijst.
Huismerk is vaak niet de goedkoopste. Euroshopper kan ik echt aanraden. Hebben ze bij de ah en jumbo in ieder geval zeker en is echt een goed merk (prijs/kwaliteit)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:11

Ik hoor het al, ik moet dus echt eens wat vaker langs de ah en jumbo :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:17

Ik ben ook erg tevreden over euroshopper. Er zit ook relatief weinig 'rommel' in :)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:28

Hier een stille meelezer vanaf het begin! Wij komen hier rond van 50-60 euro pw voor 4 personen waarvan 2 nog in de luiers! Altijd boodschappen bij lidl o op de markt, en een aantal dingen in de aanbieding bij albert heyn. Laatst waren daar de luiers 25 procent afgeprijsd en dan nog 10 procent korting met zo'n sticker. Ook hier maak ik vaak grote porties van groenten en vlees klaar, waarna ik de helft invries. Ik bak mijn eigen brood, eventueel een keer koekjes en cake. Dat scheelt ook heel veel!pizzabodem maak ik ook zelf, en dan kun je voor weinig geld toch een maaltijd op tafel zetten. Ik blijf meelezen voor tips!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:01

Paan schreef:
Juud87 schreef:
De groentezakjes uit de supermarkt zijn altijd net even te groot voor ons tweetjes. Houden ook altijd saus met groenten over. Maar wanneer je dat weer ontdooit wordt het zo'n vies papje.

Je kunt ze op het laatst bevroren door je pasta saus doen. Dan hoef je ze niet te ontdooien en wordt het niet papperig. Eventueel geef je er van te voren even een flinke mep op zodat het niet een hele brok is als je het in de pan gooit.

Ik bedoelde dat de ingevroren saus zo 'vies' wordt. Niet echt vies, maar ook niet lekker genoeg om door te eten zeg maar. Groente een klap geven gebeurt sowieso omdat je dan anders inderdaad één grote brok krijgt.