Wat goed Kentaro! Gefeliciteerd! (beetje voor een bedrag dat je in je hoofd had?)
Kentaro
Geplaatst: 08-06-12 14:08
Heel klein beetje Maar ons nieuwe huis wordt over een goede maand opgeleverd, dus het begon toch wel een beetje te knijpen. De huizenmarkt is helaas nog steeds dalende, dus om nu toch nog te gokken langer te wachten!? Ze hebben uiteraard nog 8 dagen bedenktijd, dus het is nog wel even spannend Groot voordeel is ook de flexibele opleverdatum!! Onze nieuwe buren hebben 2 weken terug hun huis verkocht, maar moeten er per 1 juli uit. Is ook wat dat je dan nog voor een goede maand iets anders moet regelen...
tegenwoordig mag je die dagen zonder opgaaf van reden af zeggen....
Nic
Geplaatst: 08-06-12 14:26
Is dat nieuw? Ik had er veel minder volgens mij! Drie ofzo.
manzano
Geplaatst: 08-06-12 14:28
Ja dat was (is?) ook altijd 3 -> na tekenen voorlopige koopovk.
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 08-06-12 14:28
Kentaro schreef:
Ik is blij!!!!!!!!!!!!! HUIS VERKOCHT!!!
gefeliciteerd
Kentaro
Geplaatst: 08-06-12 14:43
Thank's!
mmm, m'n vriend belde net en die had de makelaar (kort i.v.m. in vergadering) gesproken en dat was ongeveer wat ze aangaf. Nog maar even goed navragen. Het is nog eventjes spannend ben ik bang
Nou ja, als je de tijd mee rekent om het voorlopig koopcontract op te stellen en te tekenen (daarna gaan de 3 dagen in) kom je wellicht ook wel rond die 8 dagen uit. Zeker nu je vlak voor het weekend zit denk ik.
Kentaro
Geplaatst: 08-06-12 14:55
Dat klinkt wel logisch Kunnen we alvast rustig aan gaan pakken. EN de Marktplaats spullen van zolder halen, want dat is een rámp om dingen te vinden nu....
Gefeliciteerd Kentaro!! Moet een hele opluchting zijn, ik ken het gevoel Nu kunnen jullie volop van de nieuwe woning gaan genieten
Kentaro
Geplaatst: 08-06-12 22:55
Bijna...... Ze zóuden er nog vanaf kunnen zien Maar dan is het inderdaad een enorme opluchting!! Genieten van de nieuwe woning is nog even wachten.... Er lopen nog wel wat dingen niet bepaald naar wens en ik kan echt niet wachten tot we straks de sleutel hebben en alles naar wens is opgelost!! Ik heb er wel echt super veel zin in, om heerlijk alles weer opnieuw aan te gaan kleden! Klinkt stom, maar vind het ook wel een raar idee om dit huis achter te laten... We hebben hier ruim 15 jaar gewoond en het lijkt me echt ontzettend wennen dat ik straks de andere kant op moet vanuit m'n werk...
Jaa, dat zóu kunnen.... maar zo moet je maar niet denken, komt vast helemaal goed Ja, het genieten van de nieuwe woning zal idd pas gebeuren als je er daadwerkelijk in zit en alle gedoe achter de rug is. Maar denk dat je daar dan wel echt van kunt genieten als je niet nog met een ander huis in je maag zit. Daar zou ik in deze tijd echt niet aan moeten denken Ik vind het ook wel een gek idee dat we hier straks de deur dichttrekken en nooit meer terug komen... Woon hier dan wel "pas" 6 jaar, toch is het gek... Maar wel heel leuk, heb er ontzettend veel zin in
Kentaro
Geplaatst: 08-06-12 23:11
Ik ga er ook wel vanuit dat het door gaat hoor! Ze zijn er al eventjes mee bezig, maar je moet het nog wel even in je achterhoofd houden. Ik vind ook heel leuk van naar nieuwe woningen gaan, dat je met alle buren 'nieuw' begint! Vooral op het uitzicht kan ik me nu al verheugen. We hebben nu een straat gerichte huiskamer en zicht op de huizen van de overburen Straks hebben we een tuingerichte kamer met uitzicht over de polder (uiteraard wel hopen dat dat ook zo blijft )
Jaa, jullie hebben straks een mooi vrij uitzicht. Geweldig Wij hebben wel overburen, maar wonen echt in de oude dorpskern waar allemaal van die schattige huizen staan, dus dat uitzicht vind ik ook prima En in de tuin zitten we helemaal vrij, helemaal omringd door groen, me likey!
Nu hebben we een appartement en kijk je van alle kanten tegen huizen en gebouwen aan Op het balkon zitten we nooit; als de zon erop staat brand je weg plus lelijk uitzicht... neh, ben blij als we straks een tuin hebben
Kentaro
Geplaatst: 09-06-12 12:43
Dat klinkt ook super zeg!! Ons uitzicht is nu helemaal niets. Er staat bijna altijd een auto voor de deur geparkeerd ook Die oude huisjes vind ik ook super! Ben gék op groene omgeving!! Van de ene kant wil ik straks veel groen in de tuin, maar ook weer niet teveel want dat is zonde van het uitzicht We hebben gister gehoord dat de keuken toch op tijd geleverd kan worden (i..v.m. de vervroegde oplevering huis). De man van de badkamer weet nog niet of hij zijn planning om kan gooien......
ik heel veel ben hier dan ook echt vanwege het vrije zicht komen wonen maar goed, wij kijken over heel rotterdam tot aan Delft/Denhaag/Zoetermeer
geeft me een gevoel van vrijheid.... Zou geen huis willen waarbij de gordijnen dicht moeten vanwege inkijk.
Nic
Geplaatst: 09-06-12 13:48
Heel vroeger woonde ik in Diemen op de 11e verdieping.... Ik keek over half Amsterdam... Mijn tafel stond aan het raam, schitterend met de schemering
In Lisse woonde mijn vriend direct aan de stoep (geen voortuin dus) en met carnaval heten de Lissenaren niet voor niks Gaapstokken... Ze gapen altijd bij iedereen naar binnen! Ik vond dat af en toe best irritant, maar omdat iedereen daar met de gordijnen open zit betrapte ik mezelf er ook op...
Wij hadden altijd het rolgordijn half naar beneden maar met de bezichtiging moest hij van de makelaar open, ik voelde me net in een soort tentoonstelling zitten met dat 'te koop'-bord aan de gevel
Marley, ik snap helemaal dat jullie daar zijn gaan wonen voor het uitzicht! Kentaro, gefeliciteerd! Nog even een paar dagen spannend Nicolle, de meeste huizen zonder voortuin zijn wel mijn stijl huizen, maar dat is inderdaad een nadeel van geen voortuintje hebben
Nic
Geplaatst: 09-06-12 14:16
Ja de mijne ook ik vind het wel leuk als je dan door bijv. Haarlem loopt dat iedereen er toch wat van geprobeerd heeft te maken, met bloempotten en bankjes. Alleen toch weer jammer dat de bankjes aan de ketting moeten
Ja, haarlem is inderdaad erg gezellig in die straatjes!
Mijn oma en oom hadden ook hun huis direct aan de straat, maar dat was midden in een volksbuurt en zat niet in een straat waar veel mensen liepen... Ik zou alleen nooit plakfolie op de ramen plakken, want dan kun je zelf ook niets meer zien