Als het was is en je gaat schuren, dan merk je dat je schuurpapier binne no-time verzadigd is. Was krijg je eraf door te boenen met een staalwolletje en amoniakwater.
Kaasplanken zijn al brede planken, die ze voor het rijpen van kazen in stellingen gebruikt hebben. Ze zijn ongeveer 35cm breed en 120cm lang. Je hebt vaak ook langere varianten, maar die zijn weer lastiger te vervoeren. Ik ga ze er waarschijnlijk idd op lijmen, om zoveel mogelijk schroeven en spijkers te mijden aan de bovenkant.
het is gelakt (mat)! heel licht schuren dus en dan aan de slag. zal wel een langdurig project gaan worden vrees ik... iemand ook ervaring met het behangen van een kast?
Meiden, ik heb nu een pot krijtverf van het merk Annie Sloan binnen en volgens mij is dat hét ideale spul: je hoeft niet te primen, niet te schuren enje kan het op van alles en nog wat smeren. Morgen ga ik het ff uitproberen!
ben bang dat ik me echt vergist heb op de hoeveelheid werk. alleen het schuren al! ga er na mijn vakantie mee beginnen en dan zal het in de uurtjes moeten dat mijn man thuis is en op ht kleintje kan letten, want schuren als zij slaapt is natuurlijk niet te doen (ja, met het handje, maar ben gekke henkie niet)
nee, in de schuur kan ik mijn kont niet keren! kan met mooi weer wel op het balkon gaan staan. dat is aan de achtkant van het huis op de 2e verdieping. dochterlief slaapt op de eerste en aan de voorkant. nou ja, als ik voor herrie zorg terwijl ze in slaap valt, moet het goed gaan. ze wordt ook niet wakker van de stofzuiger ofzo
Nou wil ik dus een kastje gaan verven, maar het ligt nog in de auto. En het regent zo
MamaMiesje
Geplaatst: 08-07-12 13:50
De pot verf
Hopelijk een beetje leesbaar
Het kastje Bovenop zit dus nog een marmeren tegel, maar die is er dus even van af Daaronder een lade, een rolluikje en een kastje met draaiknopje/sluiting
De kleur is dus een heel licht grijs. Heerlijk hoor zo iets opknappen: niet dat vervelende schuren, primen, ontvetten of schoonmaken. Gewoon erop smeren! Ik heb er nog een pot witte wax bij gekocht, daar ga ik het kastje nog mee behandelen. Dan weer een beetje opschuren voor de wat verweerde look en nog een laagje wax erop. Ik heb nog een restje Pip behang (dat met die vogeltjes met de zilveren achtergrond) daar ga ik de binnenkant mee bekleden
Wat lijkt me dat heeeeeeeeeerlijk Je hebt dus helemaal niet geschuurd en ook geen grondverf gebruikt en het hecht gewoon goed?
Wat een verademing lijkt me dat
Imitador
Geplaatst: 08-07-12 13:54
Vind het toch wel knap dat iets zo goed plakt dat je niet hoeft te schuren enzo, maar dat het wel eco-friendly is Wat is dat voor wonderspul joh? Leuke ideeën hier! Werk op dit moment een beetje veel, dus nu geen tijd, maar kan niet wachten tot ik met secretaire, schommelstoel en babyknuffeltjes en slofjes voor nieuw familielid aan de slag kan!! (niet van mij hoor )
MamaMiesje
Geplaatst: 08-07-12 14:03
Liesje89 schreef:
Wat lijkt me dat heeeeeeeeeerlijk Je hebt dus helemaal niet geschuurd en ook geen grondverf gebruikt en het hecht gewoon goed?
Wat een verademing lijkt me dat
't Is zaaaalig hahaha! En eco friendly: t is gewoon verf op waterbasis, je kwasten en handen zijn zó weer schoon met wat water Het kan op hout, staal, beton... De slijtvastheid (vooral op vloeren natuurlijk) ken ik niet, neem aan dat daar nog een laag van het een of ander overheen moet... Op hun site http://www.anniesloan.co.uk staat heel veel info En als je Engels niet zo goed is, een klein stukje info van de site waar ik het besteld heb: http://www.puurbrocante.nl/c-1210540/ei ... passingen/
Een pot is 1 liter en kost €25,95 Aardig aan de prijs, maar het is goed voor zo'n 13m2 aldus het label, vergelijkbaar met een klein dressoir aldus het etiket. Zuinig in gebruik dus.