Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

bedankt voor de positieve reacties
ik probeer een grotere foto te plaatsen....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:44

Nicolletje schreef:
Urielle schreef:
Ik heb hier in een tuinblad een afbeelding van staan maar daar heb je weinig aan. :D

Foto van het plaatje maken :)

In plaats van hondsdraf kan je ook zenegroen nemen, dat lijkt er een beetje op en is wintergroen.

http://www.kwekerijmorningglory.nl/Onze ... fb4a55b5fb

Doet het ook in de schaduw.

Ik heb trouwens bijgelezen jeetje Idefix wat een bijleesactie :wow:
En die tegels, het lijkt wel een beetje of ze met dat speciale mortel/ metsel/ cementzand (of hoe dat ook heet) over die tegels hebben gelopen waardoor het er zo slecht uit gaat.

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=628
Dit is ook een leuk idee voor balkons

Hondsdraf en zenegroen zijn geen klimmers toch?

Misschien zo al even naar het tuincentrum...

Destino

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:58

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:04

Klimmers zijn het helemaal niet..
Ik ken hondsdraf alleen van dat ze op de wei onder de brandnetels groeien (ze werken ook tegen de prik) en zenegroen lijkt erop, alleen het ene is een tuinplantje en het andere onkruid.

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:36

Pieeuww.. net in mijn eentje de eerste 10 meter beukenhaag gepland, tot er een stortbui kwam! Wel goed voor de beukjes! Hoop alleen dat ik ze diep genoeg in de grond heb gezet! Wij hebben 70 cent betaald, voor planten van 80-100 cm!

Weet iemand nog een leuke klimmer voor tussen de klimop? Liefst een wit of blauw/ paars bloemetje.

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:38

Destino; Wat een nette steentjes nog, kun je vast iemand blij mee maken!

En de blauwe orchidee is mij te nep af.. Maar kan wel een eye-cather in de woonkamer zijn!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:20

Ik heb gister de eerste groene blaadjes aan een aantal beuken gespot. Hoop echt dat ze goed aan slaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:15

Spannend Manzano! Het zou wat zijn als het niet aanslaat :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:20

Mootje schreef:
Spannend Manzano! Het zou wat zijn als het niet aanslaat :=

Tja, blijft toch een risico. We hebben daarom wel wat betere planten genomen (je hebt verschillende kwaliteiten wat ze aangeven met 1+1, 1+2 etc). Dan heb je toch meer kans dat ze aanslaan. Maar met verschil in grondsoort is het toch altijd maar afwachten haha.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:37

@ rientje, ik denk dat Merel er heel blij van wordt! :))
Of ze moet ze uiteindelijk toch niet mooi vinden.. :')

Manzano wat goed zeg! :)
Slaat vast aan dan als je nu al groen ziet!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:43

Jacq wat een enorme tuin heb je! Gaaf gaat die haag worden!

Ik ben hier ook bezig met het opknappen van mijn tuin/oprit. Ik woon semi antikraak en heb een vrij enorm stuk grond wat verwaarloosd is. Mijn buren hebben gelukkig de 30 meter heg tussen onze huizen weg gehaald en er een schutting neergezet. Achter op mijn terrein stond ook een heg die we er zelf uit gesloopt hebben. Daar ben ik nu met hulp van mijn superburen 3 enorme plantenbakken aan het neerzetten.
2 staan er tot nu toe al, 1 met lavendel en hortensia's en 1 met bamboe. In de 3e (die nu gebouwd wordt) komen fruitplanten te staan met framboos, bessen en aalbessen.

Ik zal eerdaags eens foto's maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:44

Vind je het niet eng om er zo veel geld in te steken, of mag jij er niet zomaar uitgezet worden als bij echte anti-kraak?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:46

Destino schreef:
@ rientje, ik denk dat Merel er heel blij van wordt! :))
Of ze moet ze uiteindelijk toch niet mooi vinden.. :')

Manzano wat goed zeg! :)
Slaat vast aan dan als je nu al groen ziet!

Ik weet het bijna wel zeker :D

Manzano, lijkt me wel dat het aanslaat als je al groen ziet idd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:47

Ja maar het verschilt enorm per plantje hoor........ Zijn nu misschien 10 plantjes van de 400 hahaha, dus dat is nog niet echt garantie :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:49

Oh _O- Nouja, het kan nog :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:50

Mootje schreef:
Vind je het niet eng om er zo veel geld in te steken, of mag jij er niet zomaar uitgezet worden als bij echte anti-kraak?

Het is geen echte antikraak. Ik krijg een jaar van te voren te horen wanneer ik eruit moet en de tijd wordt steeds verder gezet. Officieel zouden ze het pand 10 jaar terug al slopen. Haha.
Alle middelen waar ik mee werk zijn gekregen. Tot de planten aan toe, het enige wat ik gekocht heb is bamboe.
Ik woon er ondertussen al bijna 6 jaar dus dan heb ik graag ook wel een mooie tuin om mijn huisje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:00

rientje schreef:
Pieeuww.. net in mijn eentje de eerste 10 meter beukenhaag gepland, tot er een stortbui kwam! Wel goed voor de beukjes! Hoop alleen dat ik ze diep genoeg in de grond heb gezet! Wij hebben 70 cent betaald, voor planten van 80-100 cm!

Weet iemand nog een leuke klimmer voor tussen de klimop? Liefst een wit of blauw/ paars bloemetje.

Rotklus he :D
Wij hebben ze aangeplant met Vivimus in het plantgat, er waren maar 2 uitvallers op 800 m.

Ehm, leuke klimmers... clematis armandii 'apple blossom' (roze en wit) vind ik zelf leuk, is er ook in vele andere types in wit, maar ik zit zelf in een roze kleurstelling dus vandaar dat ik de apple blossom op de lijst heb. Bloeit in het voorjaar.
Clematis Winter-iets (moet je even opzoeken) is een witbloeiende winterbloeier. Altijd leuk om juist in de periode dat er niks te zien is iets bloeiends te hebben.
Ik ben zelf niet zo van de kamperfoelie maar dat kan ook, ruikt wel lekker als je langs komt. Bloeit meen ik in de zomer/nazomer maar dat zou je even na moeten kijken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:19

De winter Clematis is de Clematis Snowbel! Wel moeilijk te krijgen....

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:52

O Manzano wat goed dat je puntjes ziet. Bij die van ons zie ik nog niks.
De Annabelle en de asters krijgen wel al nieuwe blaadjes dus die hebben de winter overleefd.

DieClematis apple blossom klinkt leuk, eens even googlen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:35

Jaaaaa Ben geslaagd bij Intratuin :+ Moet alleen nog even de bakken halen.

Heb het volgende gekocht: Nog 3x Hedera Natasja, 1x de Clematis Nelly Moser (bloeit van mei tm september) en 2x een framboos, de zomerframboos (vruchten in juni/juli) en de herfstframboos (vruchten in augustus/september)

Dus mijn balkon gaat als volgt worden:
Links lange zijde de Oleander, dan bak 1 met 2 klimop, bak 2 met 1 klimop en 1 Clematis (roze/paars), bak 3 met 2 klimop en de Passiebloem (paars/wit) in een pot ernaast. *misschien dat ik bak 1 en 2 omdraai, dan zou ik an beide kanten aan de buitenrand een klimbloem hebben*

In de hoek naast de Passiebloem staat een pot met de vlinderlokkende Blue Malva. Op de korte zijde komt in een bak 2x de framboos en een tomaten plantje.

Aan de haken die aan de muur hangen komen aardbeienplanten (iig 1)
Ohja en ik de hangbakken aan het balkon paarsige Campanula :)

Ben helemaal blij!! Hopelijk kan alles het weekend geplant worden, het is nu alleeeeeen maar regen.

Mijn vader is ook super goed geslaagd (weet alleen echt niet meer precies wat hij gehaald heeft)
Iig op mijn aanraden een mooie vlinderplant, die heeft mijn tante ook staan en is zooo gaaf! Zou die best willen neerzetten, maar heb geen ruimte meer helaas. TENZIJ ik mijn Oleander eruit zou doen haha

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:39

Die Clematis Nelly Moser is mooi zeg!
Kunnen die alleen als klimplant of kun je die bijv ook in een pot ofzo doen dat hij klein blijft?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:41

Ik denk dat het heus in een pot kan, alleen zul je de uitschieters dan steeds moeten snoeien denk ik? Of "terug moeten leiden" ??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:51

In een pot zou ik werken met een gaastriangel ofzo, dat ie wel wat heeft om te beklimmen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:25

Ik kom net ook weer met een volle kofferbak van de intratuin af! Had vanmiddag bij de blokker de etagiere uit het krantje gehaald dus net allerhande kruiden en een tomaat en aardbei gehaald voor er op incl potten! Rib uit mijn lijf! Haha maar oh zo leuk! Hoop dat ik het vandaag nog red om alles te planten!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:35

Michelle wat een mooie plant die Clematis Nelly Moser! Leuk dat je zo goed geslaagd ben! Kun je nu zelf ook nog zitten op je balkon? ;)

Ik ga morgen maar eens naar een tuincentrum informeren naar de Clematis Nelly Moser en de Clematis Apple Blossom! Lijkt me mooi tussen de klimop!
Zouden deze klimmers de (slechtgroeiende) Klim-op niet verstikken?

Zal dit weekend eens een foto maken van onze tuin, de appelbomen zijn ook bijna in bloei!