Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:36

*laat maar* :+
Laatst bijgewerkt door manzano op 07-12-10 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:37

Hoi, ik heb een vraagje. Ik wil zelf gaan klussen. Zowel badkamer als keuken moeten volledig aangepakt worden. 1 van die 2 wil ik zelf doen, welke adviseren jullie me om zelf te doen?

gaat om kleine keuken met gas en om badkamer met bad/douche
marquez1 schreef:
@ zidore; ligt er inderdaad aan of er veel aan leidingen verlegd moet worden en hoe handig je zelf bent. Stuuc en tegelwerk vindt ik toch ech vakmanschap, tenzij je het natuurlijk zelf heel goed kunt.

ben zelf wel beetje handig. leidingen hoeven niet verlegd. ben best precies dus wil tegelwerk gaan proberen, maar twijfel over gasleidingen etc. in de keuken. Maar badkamer heeft natuurlijk ook zo z'n minpunten qua waterleidingen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:39

Mootje schreef:
Nueve, Houd je er rekening mee dat je bij heleboel kamers toestemming moet hebben van de eigenaar? Als je pech hebt mag je het nadien weer allemaal in de oude staat terugbrengen!

Je bedoelt met verven?

Mootje

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:39

Ja, klopt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:41

Ik mag het verven, en als de kleur makkelijk is om weer wit te krijgen/overheen te schilderen mag ik hem in dezelfde staat laten. Maar al zou ik het nog weer terug moeten verven, is niet zo heel erg. Ik zit er sowieso 3 jaar! Heb ik er dan best voor over. :D

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:45

Hier zijn wat tips nodig!!!

Ik wil graag op mijn muur 2 panelen, met daarop behang.
Wat kan ik hiervoor gebruiken? Blijft behang zitten op bijvoorbeeld een schildersdoek? Of moet ik echt gaan denken aan een plank ofzo?
En ik wil er ook graag licht achter plaatsen, wat voor lampje kan ik hier het beste voor gebruiken?

Leuk topic!! :D

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:58

@Nuave, waar ik bij een studentenkamer wel rekening mee zou houden is dat het je alles is, je woon, slaap, eet en studeerkamer. Bij mij in het studentenhuis had ook iemand een limegroene muur en die werd met een jaar knettergek van haar muren. Zo boven mij ook iemand met dat blauw en groen.

Ik zelf had een grijze muur en dat blijft een hele rustige kleur om bij te leven en gebruikte gekleurde accenten voor de vrolijkheid.
Ik zou daar zeker rekening mee proberen te houden dat het ook prettig moet zijn om te studeren en een soort rustpunt moet worden, je studenten leven is al hectisch genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:08

Hedwig, daar was ik inderdaad ook al bang voor. :j Ik ben ook zeker niet van plan om alles zo te doen, maar inderdaad wat accenten voor een vrolijke/frisse indruk!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:12

Aukjee_ schreef:

Wat kan ik hiervoor gebruiken? Blijft behang zitten op bijvoorbeeld een schildersdoek? Of moet ik echt gaan denken aan een plank ofzo?
En ik wil er ook graag licht achter plaatsen, wat voor lampje kan ik hier het beste voor gebruiken?

ik denk dat je dit met mdf of triplex moet doen aukjee

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:14

Okeej, omdat je muren zei kreeg ik al zo'n disco gevoel.....
Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb van mijn kamer. Hoe groot is de kamer waar je heen gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:19

Nee geen volledige muren. Maar ik weet ook niet wat wel precies! :)
Ruim 20 meter is de kamer. Hij is heel erg lang i.v.m. de breedte.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:49

Aukjee_ schreef:

Ik ga volgende week ook zoiets maken, neem gewoon dunne MDF plaat en maak daar aan de achterkant een sierlijstje op voor de diepte.

Erg leuk topic dit, wij krijgen vrijdag de sleutel van ons nieuwe appartement dus heb hier al veel nuttige tips opgepikt!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:14

Hoi Ik kom weer binnenvallen!

Beetje druk gehad de laatste tijd, verbouwing gaat toch door he... zal binnenkort eens foto's plaatsen van onze slaapkamer..

Gisteren de kerstboom gehaald!

Afbeelding

En hij staat ook al weer :)

En de hond nog, die stond op de uitkijk voor de postbode :P
Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:24

Wat een supergrappige foto van je hond!!

En de kerstboom!! Nog eventjes wachten voordat wij hem op kunnen tuigen...

We zijn druk aan het kijken voor deuren. Kunnen waarschijnlijk via iemand die bij Cando werkt, mooi goedkoop aan de deuren komen! :) Waarschijnlijk wordt het deze die we overal beneden krijgen:
Afbeelding

Ook van het weekend kijken voor laminaat en behang.. Volgende week woensdag wordt het parket gelegd en dan kunnen we toch de rest van de week niets meer beneden doen, dus hebben we mooi de tijd om het boven af te werken. In de badkamer zijn de vloertegels gelegd en die worden vrijdag gevoegd en alles wordt dan afgekit!! Gaat nu toch best hard allemaal!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:26

Ik heb de kerstboom alweer 2 weken opstaan :o

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:33

Zidore schreef:
Aukjee_ schreef:

ik denk dat je dit met mdf of triplex moet doen aukjee

Mijn ervaring met mdf is dat het (kan) uitzet als het nat wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:38

oo die hond die is lief!!!!

wat is dat voor ras? wat een leuke vacht (of mooi getrimd :) )

vandaag even langs de 2 huizen gereden waar we volgende week gaan kijken het ene kende we omdat we daar veel langs komen het andere wist ik ongeveer en nu precies hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:39

Rinske schreef:
In de markt van nu zou ik veel minder dan 10% onder de vraagprijs gaan zitten. Ik zou zelfs een kwart minder durven bieden, tegenwoordig is er veel mogelijk met onderhandelen ;) . We zitten niet meer in 2006 waarbij huizen snel en voor bijna de vraagprijs werden verkocht.

Ik denk dat je bedoeld meer dan 10% onder de vraagprijs gaan zitten :)

dat zou wel lef zijn om gewoon een halve ton onder de vraagprijs te gaan zitten :P

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:42

Kom weer binnenvallen.. Even een paar foto's van onze chaos.. Ze zeggen dat t eerst slechter moet worden voordat t beter word.. En dat houd ik in mn achterhoofd om niet gek te worden. Wat een stof en bende overal...

Afbeelding
Keuken.. Zoals jullie zien alle bovenkastjes. Kast waar de koelkast normaal in staat en deurtjes zijn weg.. Deze worden nu gespoten en krijgen nieuwe scharnieren. Ook het blad word nog vervangen. Hier komt een zwarte granieten tegel op van 60 bij 60. Zodat je niet meer zoveel voegen op je blad hebt en toch veel geld bespaard ipv een massief granieten blad te kopen. Die houten lijst die nu nog om het blad zit word ook vervangen door graniet. De keuken word trouwens in ivoor kleur gespoten. Je kunt aan de zijkant nog zien welke kleur de keuken had

Afbeelding
Dit is dus de kachel + missende schouw waar ik het over had. Ik heb geen idee wat ik hier boven moet maken.. Er komen iig nieuwe tegels achter en een nieuwe plaat onder. Voor de woonkamer verder hebben we laminaat. In de keuken komen tegels.

Afbeelding
De slaapkamer die aan de keuken grenste maar te klein was voor ons bed. Aangezien de oude keuken ook aardig klein was hebben we de slaapkamer bij de keuken aangetrokken door er een muur uit te halen.

Afbeelding
De plek waar de schuifdeuren inkomen. Deze loopt dus van het de oude slaapkamer (t nieuwe deel bij de keuken aan dus) naar de woonkamer.. Nog niet afgewerkt want t is wachten op de deuren...

Nou hebben jullie een iets beter beeld van wat er bij ons gaande is.. En HEEL graag tips of ideen voor wat we boven die kachel moeten doen zodat je het laatste stuk kromme buis niet meer ziet...
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 07-12-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:43

Het wordt wel mooi hoor! daar ben ik van overtuigd! als straks je gespoten dingen terug zijn is de keuken weer als nieuw!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:45

Nu wel als t goed is...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:48

Oef ik kan me voorstellen dat je er eerst even tegenop ziet. Maar het kan alleen maar beter en mooier worden straks!

Wij hebben het rapport vandaag binnen gekregen en er moet toch wel erg veel aangebeuren op korte termijn. Morgen gaan we kijken of we wat van de prijs af kunnen krijgen, zo niet dan zien we er vanaf..

We hebben nog een mooi huis gezien in die straat, alleen hij staat nog maar 5 of 6 dagen te koop en ze vragen 174.500 euro en dit is boven ons budget... En denk ook niet dat ze veel zullen zakken helaas, want wauw het is echt een prachtig huis..

Vloer en muren is ook precies onze stijl <3

http://www.jaap.nl/te-koop/friesland/le ... tos-video/
Laatst bijgewerkt door parouscha op 07-12-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:49

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:50

Wauw parouscha! Echt een mooi huis.. Ook mooi hoe die keuken wegloopt achter een muur zeg maar.. Blijven hopen op een wonder!
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 07-12-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:51

Zilvermoon, Wat een slagveld :oo Ik ben benieuwd naar de keuken!
Kan je dat bovenstuk niet met een mooie koof aftimmeren?
Parousha, Wat een mooi huis! En zo lekker goedkoop :o
Laatst bijgewerkt door Mootje op 07-12-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt