Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:10

Spotted Pony, heb je geen kennissen die kunnen helpen met de paarden?

O mensen, ik heb bij Budget Wonen in Leiden een mega leuke bank gezien. Was ook niet erg duur. Hebben jullie ervaring met Budget Wonen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:11

Geen idee, is dat zo'n soort Seats & Sofas?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:30

Heheh mijn broer werkt bij de seats en sofa's. Als ICT-er, maar oeii als ik soms verhalen over die banken hoor..
Er zijn ook zat goede, maar daar betaal je evenveel voor als in een andere winkel (of goedkoper de alom geliefde ikea :D )

spottdpony: Waar woon je ergens? Kan je geen advertentie plaatsen voor een (tijdelijke) verzorgster/bijrijder?

Wanneer is iedereen trouwens op de woonbeurs? Ik kreeg kaartjes bij een abonnement op de VT wonen :D en we gaan het laatste weekend :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:40

Ik ga donderdag 30 september!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:04

Nee, volgens mij is het niet te vergelijken met Seats and Sofas. Op internet kan ik er weinig over vinden namelijk, zowel negatief als positief :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:35

Voor ons geen woonbeurs dit jaar, vond het vorig jaar niet zo geweldig. Wel gaan we af en toe naar kleinere beurzen omdat we via familie vaak kaartjes krijgen daarvoor.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:29

De paarden die voor de jachten (en sinds kort eventing) gebruikte worden worden gewoon doorgetraind (alleen conditie, geen spring / crosstraining) dus dat is niet zo'n probleem...
Mijn dressuurpaard is jammer genoeg niet zon makkelijke met rijden dus daar zet ik liever niemand anders op, ben namelijk zelf een jaar bezig geweest voor ik haar goed aan het lopen had...
Maar ik heb er nog wat over nagedacht en de eerdere "vakantie" die ze gehad heeft is wel goed voor haar geweest (merkte ik toen ik haar weer serieuzer ging trainen), ze had ook een behoorlijk wedstrijdseizoen achter de rug (voor een 17 jarige die hiervoor 8 jr stil heeft gestaan).
Ik ga haar nu gewoon 2x per week met pessoa longeren zodat ze weer lekker los door het lichaam word en de kans krijgt om onbelast lekker recht te worden, verder wat wandelen en lekker de wei op... Dan maar een indoorseizoen rustig aan...

Ik zag hier een leuke site voor raamfolie enz voorbij komen, dus daar ga ik eens even rond snuffelen :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:59

Ben ik ook weer, vanmiddag bij een maissionette gekeken.. Ik vond het zelf niet zo maar dat kwam misschien doordat het rommelig was en de makelaar erg gehaast was..
Vriendlief vond het wel erg leuk maarja er zijn nog genoeg huizen :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:16

ik hou ook van een strakke, maar chique warme sfeer.
warme tonen. en simpele kleur accenten.

ik heb wel foto's, niet van een woonkamer maar van mijn slaapkamer.

ik heb bruin/beige kleur op de muur en verder creme meubels. kleine accenten zijn van chroom/zilver en accent kleur is nu rood. bij de kleur van me muur passen hele mooi accent kleuren als paars/lila en turqoise/zeeblauw.
zoals mijn kamer nu is:
Afbeelding
Afbeelding

de chromen accentjes:
( nachtkastje is inmiddels vervangen voor een leukere creme meubeltje :D )
Afbeelding

zo zou ik de rest van mij huis later ook in richten. is ook een beetje ook het idee naar riviera maison ( voor wie het wat zegt _O- )

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:04

Haha dat nachtkastje hebben wij nu ook :P

wel leuk maar iets te RM voor mij :P ben ook benieuwd naar de woonkamer

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:19

HELLUPP!!!

Ik ben nieuw hier, heb wat pagina's gescrold en zag heel wat leuke dingen!
Maar ik ben totaal geen crea-bea en zie door de bomen het bos niet meer!

Ik heb een nieuwbouw appartement, 2 slaapkamers gekregen. Totaal 81 m2. Een woonkamer van 21 m2 die doorloopt in de open (woon)keuken van 16 m2.
Vloerverwarming... door hele appartement.

En nu weet ik spontaan niet wat ik wil...kan iemand mij inspireren?

Ik wil: laminaat. Niet te donker. Ik heb nu beuken lamellen laminaat en daar ben ik wel op uitgekeken, dus andere tint/dessin en niet donkerder dan beuken. De meeste meubels die meegaan zijn beuken kleur. Mijn bankstel (2 en 3zits) is donkerblauw, maar net hoe het licht erop valt, want lijkt soms ook zwart (als het donkerder is).

Mijn slaapkamer mag warm/gezellig en romantisch zijn. De woonkamer moet gezelligheid uitstralen, licht, maar niet steriel! Wat moet ik met mijn hal bijvoorbeeld?

Voor de crea-bea's onder ons: inspiratie gevraagd!

Normaal heb ik niet zo n moeite maar om een nieuw huis, helemaal van niets af op te bouwen, vind ik eerlijk gezegd dood eng!!!

Vanmiddag ga ik de stad in om overal offertes te laten maken. Vanaf maandag krijg ik groen licht (dan hoor ik welk nr. ik krijg qua huis, had keuze uit 5 namelijk...) om alles te gaan regelen...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:40

Ik zou eens bij een vloeren bedrijf gaan kijken waar ze laminaat verkopen er is tegenwoordig zoooo veel keus :) . Er zijn echt laminaat vloeren die op echte houten vloeren lijken voor tussen de 15 en 20 euro per m2. Dus de prijs valt dan wel mee. Bij beuken past wel een eiken kleur en een grenen kleur voor mijn gevoel. Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw smaak is :) .

De hal zou ik rustig houden, met een laminaat vloer en lichte creme kleurige muren en witte kozijnen. Dat vind ik persoonlijk altijd wel een mooie binnenkomer :j .

In de slaapkamer vind ik op een wand een behangetje met print altijd erg leuk, net in de smaak die je mooi vindt. De rest van de wanden dan in een rustige lichte tint.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:13

Imago01,

Even een paar punten op een rijtje: Je wilt/hebt;
- Laminaat lichter dan beuken
- Donkerblauwe bijna zwart bankstel (2 en 3 zits)
- Gezelligheid en licht

Nu mijn mening;
Ik denk niet dat je de vloer met die donkere banken zo licht moet maken. Wat je dan krijgt is een groot wit vlak met daarin een enorme zwarte vlek. De banken zullen er enorm uitspringen en de kamer gaan overheersen. Dat terwijl je juist een lichte en gezellige kamer wilt hebben. Wil je toch een lichte vloer zorg dan in ieder geval dat je de bank met lichte kussens en/of een plaid doorbreekt zodat het niet 1 donker vlak is. Laat de donkere kleur ook af en toe terug komen in accesoires. Dat kun je ook in een tint lichter doen. maar zorg er voor dat die banken niet het hoofdonderwerp van je kamer worden. Daardoor zal het heel klein gaan lijken. Wellicht is het mogelijk om hoezen voor de bank te kopen en/of maken? (afhankelijk van het materiaal van de bank en hoe je er aan gehecht bent.)
Omdat de bank blauw is (een koude kleur) is het wel noodzakelijk dat je er een warmere kleur bij pakt. Zorg er ook voor dat je geen puur wit pakt maar een gebroken wit.
Ik heb natuurlijk geen idee wat jouw voorkeur voor stijlen is. Daar kan ik je nu dus ook niet echt bij helpen. Maar ik hoop dat dit vrij algemene verhaal je al iets op weg kan helpen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:21

Wauw, dank je wel Malenka, ik kan me er meteen een plaatje bij voorstellen.

Vandaag eens wat winkels langsgegaan, offertes gekregen (zeer varierend) en staaltjes meegekregen (leuk, a.s. maandag rondje rijden om ze weer terug te brengen, lol...). Ik heb nu gekozen voor door het hele appartement licht eiken. Ik had nog wat twijfel tussen het licht eiken en een andere kleur waarvan ik de naam niet meer weet (maar lichter dan het eiken) maar heb beslist op basis van prijs omdat ik ze allebei wel mooi vond. Daarna nog mening van vriendin en vader gevraagd en die kozen, zonder achtergrondinfo ook beiden voor het eiken.

Verder bij Gamma en Praxis allerlei verschillende kleurstalen meegenomen.

Voor mijn slaapkamer neig ik toch naar een gele tint. Dit, omdat de omschrijving van geel met mijn persoonlijkheid overeenkomt en ik me er goed bij voel. Niet donker geel, maar wel geel-achtig.
Verder heb ik staaltjes met de kleuren Wit-blauw-tint etc. zo ook met geel, lila-gloed etc. Dus het is geen wit, maar er zit een soort gloed in. Alleen kan ik nog steeds niet kiezen voor het type gloed...(grrr :( ).
De woonkamer wil ik dus wel vrij licht gaan verven. Met als achterliggende gedachte: als het té steriel of koud wordt als ook de meubels erin staan, kan ik er altijd mettertijd nog een andere kleur tegenaan gooien. Bovendien vind ik die sjablonen (bv. een knalrode roos die eruit springt) ook wel wat hebben, dus kan zoiets ook proberen als het niet direct bevalt. Verder kan ik nog wat doen met een vitrage etc.

De hal heb ik ook al goede tips voor gelezen; dus dat hou ik toch ook maar licht.

Kleine slaapkamer ben ik nog niet over uit. Van mij mag die er best iets meer uitknallen, zoals een lime groen-achtige kleur. Maar weer niet té want het is niet voor niets 'kleine' slaapkamer (waarvan ik mijn 'kantoortje' ga maken..).

Maar...ik heb een vloer en ik heb besloten vanaf deze vloer te gaan opbouwen...*zucht* Ik blíjf het heel moeilijk vinden...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:21

Ik ben vandaag ook aan het "interieurshoppen" geweest... Nog niks gekocht (behalve 2 kandelaars van antiek zilver, echt een must in een nieuw huis :') )

Maar wel eindelijk wat keuzes gemaakt...

De vloer is uitgezocht, ik dacht eerst aan zilver eiken of grijs eiken, maar na mijn zoektocht heb ik vandaag de perfecte vloer gevonden (en nog goedkopoer dan de eerder genoemde) een wit grijs eiken vloer <3 Hij is echt supermooi...

Doordat ik eerst een donkerdere vloer op t oog had twijfelde ik nogal over de muren (van alles bedacht tot mijn laatste ingeving: metallic :+ ) Maar dat gaat t niet meer worden...
Ik heb namelijk bij alle bouwmarkten in de buurt kleurstalen gehaald, om vervolgens een gang verder in de winkel ineens tegen de perfecte kleur aan te lopen (Flexa Couleur Locale, Long Island, Zacht Kiezel *D )
Verder worden de deuren enz wel wit. met antiek zilver look deurbeslag (look, want echt antiek zilver kan mijn rekening niet aan denk ik :Y) )

Deze antiek zilveren look komt dan hopelijk ook terug in de gordijnroedes, heb hele mooie gezien maar ik weet niet zeker of dat wel gaat passen...
Ik wil graag als "glas"gordijnen lichtgrijs / zilver organza (zit ook op mijn lampenkappen), daar moet ik dan nog wel overgordijnen voor zoeken. heb al wel iets moois gevonden maar ben er nog niet helemaal zeker van...

Het zal wel klinken alsof het nogal kil en steriel word maar ik heb al verschillende accessoires om het gezellig aan te kleden enz....

denk dat ik al een heel eind ben met de inrichting, ga morgen eens even een kostenplaatje opstellen..
En dan is het wachten op de sleutel... :):)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:25

meiden ik heb jullie hulp nodig.

ik zoek een lampenpoot met van die hout stukken er om heen. wie weet waar ik deze kan krijgen of waar ik het op internet kan vinden?

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:32

__Orlando schreef:

ik zoek een lampenpoot met van die hout stukken er om heen. wie weet waar ik deze kan krijgen of waar ik het op internet kan vinden?

Bij Leen Bakker

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:39

helaas deze bedoel ik niet. bedoel een dichte haha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:40

Orlando, Bedoel je zo'n strandpaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:43

ik zal ook snel eens foto;s maken. Het is nu bijna af.

Zijn nu cafe-stoelen aan het schilderen. waren oud en versleten en worden wit/creme.

Ben benieuwd wat het straks gaat worden. in de kerstvakantie komt er een nieuw bed :)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:13

denz schreef:
Dit is onze keuken, nog niet helemaal af, moet nog een rvs plaat achter het gasfornuis komen en nog wat dingetjes afgewerkt. Wij hebben de achterwand geverfd met lak.

Afbeelding

En nog een keertje de woonkamer.

Afbeelding

waar hebben jullie de keuken vandaan? :D

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:46

DaanCats: bij Superkeukens

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:48

__Orlando schreef:

Jammer dat je in Friesland woont, hier in Utrecht (in winkel centrum 'the wall' langs de A2 richting Amsterdam) hebben we een leuke winkel die heeft allemaal dit soort dingen. Weet alleen niet meer hoe hij heet maar het is echt een enorme winkel. :j

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:24

Ja die winkel ken ik ook is LEEF XL zit ook in Houten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:40

Wie heeft er hier die mooie grijs-met-witte kamer?!? Ik heb er nog op gereageerd een tijd terug, iemand had de (slaap?)kamer grijs geverfd met witte plinten. Ik kan de foto niet meer terug vinden!

Ik heb vorige week een huis gekocht en ga in December verhuizen. Ben dus nu "voor het echie" bij jullie an het afkijken! :D