[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:15

Daar komen ze hem ook gewoon plaatsen hoor. Gisteren waren er ook mensen uit Den Haag en Rotterdam. Ze verkochten echt door heel Nederland.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:30

Groeten van uit een zeer zonnig Spanje! Slecht internet, uploaden van foto's lukt niet, maar wel twee hele mooie huizen op het oog!

Wordt vervolgd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:44

Snel vervolg: niet de makkelijkste manier om foto's hier te zetten, maar ik heb een slideshow van de twee huizen. Het tweede huis begint met de foto van de witte garage met het houten raampje. Let op: allebei de huizen zijn nieuw, tuin e.d. moeten nog worden aangelegd. In het tweede huis zit zelfs nog geen keuken (maar wel opvallende tegels!).

Voor het hele verhaal erbij, kan je mijn blog lezen.

Slideshow:
http://picasaweb.google.nl/nieuwenoord/ ... 0972455746

Blog:
http://www.nieuwenoord.nl/?p=1473

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:02

Na een nachtje slapen knoop doorgehakt over t appartementje en t wordt m niet ;( Baal ervan, klinkt idioot misschien, maar het had zó leuk kunnen zijn.
Alleen gister kwamen toch even iets teveel dingen naar voren die niet kloppen (buren waren met t maken van hun aanbouw door t dak gezakt en dat was met wat kunststof platen verholpen, VVE blijkt helemaal niet eens opgestart en met 5x vragen kwam er nog steeds geen antwoord wat er nou is kas zat (maaaar, daar komen we wel uit hoor, maken we wel contractje voor op als er grote kosten komen, blabla) en daarbij blijkt de VVE als ik t zou kopen nog voor 2/3 deel de verkoper te zijn. Kortom, elke beslissing kan genomen worden, want hij heeft altijd merendeel van de stemmen.
Het kan goed gaan, maar ik ga t maar niet afwachten als t niet zo is. Helaas.

Zoektocht weer verder!

Spaanse huisjes zien er erg mooi uit, ook wel typisch wat ik me erbij voorstel. Spannend!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:58

Bij mij begint het nu op te schieten.
Over de prijs zijn we het al eens. Nu nog een bouwkundige keuring uit laten voeren en als dat in orde is, dan is het van mij.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:33

Jammer Noukie. Komt wel weer goed. Is gewoon te veel twijfels. Als je straks een ander huisje tegenkomt dan ben je dit weer vergeten.
Ginger: spannend!
Monique: wow...en welke heeft de voorkeur?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:15

Tja, de voorkeur .... Dat weten we nog niet echt .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:18

Noukie, dat soort keuzes kun je het beste met je verstand maken... dus het klinkt goed beredeneerd. Er komt vast wel eens iets voorbij waarvan je denkt JAAAAA dat is het!!!! En dan wél in jouw prijscategorie. Je wensen gaan volgens mij ook staan naar wat je kunt betalen; de paasei naar de nering zetten noemt men dat geloof ik.

Monique, spannend hoor! Heb je al iets gehoord van de kijkers bij je huis?

Wij zijn aan het verhuizen! Laminaat ligt nu overal, ik ben dozen aan het inpakken. We moeten deze week nog wel de woonkamer en de keuken schilderen, dat staat voor morgen/overmorgen op de planning. En verder dus inpakken en zoveel mogelijk vast meenemen. Dan zaterdag de grote spullen + beesten mee en dan zijn we verhuisd :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:41

Het is ook gewoon de juiste beslissing wat dat appartement betreft idd :) En er komt echt wel iets wat het wél is, heb er ook pas 4 gezien! (vandaag weer 1, was netjes, niks op aan te merken, wil er zeker mee gestraft worden, maar geen wauw gevoel en zolang ik niet op de schopstoel zit wacht ik dus gewoon lekker af)

Spannend Fleur! En leuk natuurlijk! Jullie echte eigen stekkie!

Ginger, hopen dat t rapport goed is :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:34

Misschien allang eens besproken hier, maar is er een betrouwbare site waarop je kan zien hoe lang een huis te koop staat?
Want Funda geeft dan wel 6+ maanden, maar dat is een wel héél rekbaar begrip...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:22

Op Jaap.nl, en dan bij 'info over mijn huis' staat het beter aangegeven! Daar kan je direct een adres invullen (wat je bijvoorbeeld van Funda hebt) en dan zie je ook dat het bijvoorbeeld 26 maanden is.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 06:42

oh, top!
in 2003 voor 60.000 minder aangekocht dan t nu te koop staat en slechts 15mnd te koop... das best nuttige info als de vraagprijs te hoog voor je is O:) :D

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 06:53

Noukie schreef:
oh, top!
in 2003 voor 60.000 minder aangekocht dan t nu te koop staat en slechts 15mnd te koop... das best nuttige info als de vraagprijs te hoog voor je is O:) :D

Waar kun je zien wat de verkoper van het huis er destijds zelf voor heeft betaald? Ik heb op Jaap gekeken maar zie het niet.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:01

Staat er dan ook bij wat er aan verbouwd is? in 7 jaar €60.000,- vind ik nog best meevallen. Afhankelijk van het huis en wat er aan gebeurt is.

Bij miljoenhuizen.nl staat meestal ook de prijsgeschiedenis bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:02

Ja dat is altijd wel lekker om te weten , wat men ervoor betaald heeft :)

Dan moet je natuurlijk wel mee-rekenen dat men er ook K.K. over betaald heeft , dat zit dan ook nog in de hypotheek. En een huis dat 13 jaar geleden gekocht is mag natuurlijk best wat stijgen in prijs. En dan natuurlijk nog wat erin geïnvesteerd is , dat achterhaal je niet zo makkelijk :)

Maar zoeken naar een wat te duur huis dat al lang te koop stond , was ook onze strategie , kun je mooi een klasse hoger dan je eigenlijk kunt betalen , profiteren van die crisis !!! Het is zonde als je het niet doet hoor , NU heb je een kans :)

Ons huis is ook voor best wat minder aangekocht door de vorige bewoners , maar als je kijkt wat ze er allemaal aan gedaan hebben....zij hebben echt ontzettend veel pech gehad , huis is zelfs onbewoonbaar verklaard geweest.....dat hebben ze op moeten knappen , en ze hebben nog de mottige oude aanbouw laten vervangen door een mooie aanbouw met mooie nieuwe badkamer , toilet , grote slaapkamer , kleine slaapkamer en nog een ruime "schuur" , geheel betegeld (ook langs de wanden) en met verwarming en water.... ze hebben er echt voor minstens een ton aan verspijkerd.... Hebben zelfs een paar maanden in de "schuur" gewoond terwijl de rest van het huis opgeknapt werd :P En dan allemaal door een aannemer laten doen , dat is ook veel en veel duurder dan als een handige Harry er zelf voor gaat.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:55

Er is niks verbouwd, hooguit een laminaatje, maar merendeel van de vloeren, keuken, badkamer, etc is gedateerd tot 'authentiek'.
En natuurlijk snap ik dat KK etc erbij zit, huizen prijzen gestegen zijn (maar écht niet zoveel in de afgelopen jaren en zeker niet zonder onderhoud).
Sterker nog, appartement van mn moeder is afgelopen 7 jaar bijvoorbeeld gewoon prijs gedaald. Waar zij het destijds voor gekocht heeft kan ze nu echt niet meer krijgen, in t hele complex zijn de prijzen 10 tot 20.000 lager dan een paar jaar terug...

Dus idd pmarena, tis een gok, maar als er een moment is om over prijzen te gaan zeuren is het wel nu :) Nee heb ik toch al :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:58

'Tuurlijk , je moet nu echt je kans grijpen hoor om een klasse hoger te gaan dan je eigenlijk kan , veel mensen MOETEN gewoon verkopen op een gegeven moment en dan grijp je je kans :j

Als je woning nu minder waard is dan 7 jaar geleden dan is er wel iets heel erg fout i.m.o. hoor , dan heb je òf destijds veels te veel betaald ervoor , òf de vraag is ergens door afgenomen.

Normaal is het in ieder geval niet :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:05

Vraag is afgenomen door veel aanbod in de omgeving en hoge servicekosten om t gehele complex goed te kunnen onderhouden. Lang verhaal, slecht verhaal ook, maar helaas wel realiteit. Maja, mn ma vindt t gelukkig niet zo erg om te blijven wonen, anders zou t heel erg zuur zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:06

pmarena schreef:
'Tuurlijk , je moet nu echt je kans grijpen hoor om een klasse hoger te gaan dan je eigenlijk kan , veel mensen MOETEN gewoon verkopen op een gegeven moment en dan grijp je je kans :j

das idd echt. Appartementje wat ik ook bezichtigd had. Die mensen waren al 30.000 gezakt op de originele vraagprijs (en als je praat over 140.000 is dat écht veel). En nog smeekte die makelaar zowat of ik niet toch interesse had, want ja, er moest wel voor ruim 10.000 verbouwd worden, maar het was een vráágprijs en die verbouwing kon er best vanaf!
Maargoed, de buurt was echt niks voor mij, dus dan nog niet.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

Noukie, jammer dat het niets geworden is. Wel heel goed van je dat je luisterd naar je gevoel, die heeft het vaak bij het juiste eind!!!

Ffortuna, wat spannend dat jullie aan het verhuizen zijn!!! Lekker aan het inpakken ook, wat een werk he :=

Veerledec, wat een handige site!!
Ons huis... http://www.jaap.nl/koophuis/J+T+P+Bijho ... /kenmerken EN JOEPIE! Er staat verkocht bij :):) :):)

Zo te lezen probeerd iedereen hoger in te zetten :P In onze situatie was dat niet wenselijk, aangezien het een tijdelijk huis is en we nu ruimte overhouden om te sparen. Wij zitten ong. 80.000.- onder ons budget :)

Nou meiden (volgens mij alleen maar meiden hier toch?? :P ) Hier zijn we ook aan het aftellen :):)
22 juli MOET de hypotheek rond zijn, we verwachten ieder moment een reactie. Gisteren taxatierapport binnen gehad. De woning is getaxeerd op exact hetzelfde bedrag als waarvoor wij em gekocht hebben (dus die 4.500 onder de vraagprijs) en dan 29 juli wordt de bankgarantie gedaan en 12 augustus krijgen we de sleutel :D :D NOG MAAR 4 WEKEN :):) :):)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:40

Wat ziet t er mooi uit! En ik snap waarom je zei dat Almere zoveel betaalbaarder is dan Utrecht := Voor die prijs kom ik dus op mini appartementjes uit :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:42

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:43

ook nice! Is dat gewoon een bad?! Wauw!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:44

Wij hebben ook in Utrecht rondgekeken :j
Aangezien ons budget wel hoger ligt, keken wij rond voor rond de 180/190.000.- Het is bizar hoe duur het daar is, of je vind iets voor een redelijke prijs maar in een rot-buurt :=

Enne Noukie O:) Weet niet of je een OV hebt, maar Utrecht is 40 min met een rechtstreekse trein he O:)

Almere is goed nu, en over 4.5 jaar verhuizen wij ws richting het zuiden van het land :) *ziet paard al aan huis staan* :+:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:46

Ginger, ik had em nog niet gezien, maar dat ziet er superleuk uit zeg!!!! En dat is een fijne prijs als je het alleen moet doen!
Ben benieuwd wat je er zelf van gaat maken!!! :D (wat een spuuglelijke banken := )