Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Je bedoelt hoe de staat van de accu is? Bij een phev is dat makkelijk te testen door een proefrit te maken met een volgeladen accu.
Bij gewone hybride auto's komen ook nauwelijks problemen voor. De accu wordt automatisch steeds bijgeladen en loopt nooit volledig leeg, waardoor de degradatie minimaal is.
Vervangen van een accu kost een paar duizend euro, maar komt nagenoeg nooit voor. Accu's gaan een autoleven lang mee.
Benzz schreef:8nnemiek schreef:Je bedoelt hoe de staat van de accu is? Bij een phev is dat makkelijk te testen door een proefrit te maken met een volgeladen accu.
Bij gewone hybride auto's komen ook nauwelijks problemen voor. De accu wordt automatisch steeds bijgeladen en loopt nooit volledig leeg, waardoor de degradatie minimaal is.
Vervangen van een accu kost een paar duizend euro, maar komt nagenoeg nooit voor. Accu's gaan een autoleven lang mee.
8 jaar of max 160 duizend kilometer.
Benzz schreef:Hybride 2de hands zou ik niet durven. Je weet niet hoelang de accu duur is, en die dingen vervangen is serieus geld.
_djoeke_ schreef:Juist omdat mensen niet durven zijn ze tweedehands erg betaalbaar. Wij hebben er een gekocht voor het geld waarvoor je een vijf jaar oudere vergelijkbare benzineauto hebt. Inmiddels al wat jaartjes verder en maarliefst 330000 km op de teller, maar loopt nog steeds als een zonnetje. Van de gereden kilometers was ca 80% electrisch. Electromoter heeft veel minder te lijden dan een benzinemotor. Mijn volgende auto wordt zeker weten weer een tweedehands hybride.
OleJon schreef:Mijn automonteur had 3 weken geleden een Tesla van 10 jaar oud in onderhoud.
De eigenaar had in Januari de accu laten reviseren. Had 6000 euro gekost.
PSvanLot schreef:https://www.nowastearmy.nl/
Iemand hier ervaring mee? Niet perse besparen, maar wel goed tegen verspilling
purny schreef:Hoeveel kost het?
deksel schreef:Op de site lees ik net €37.50 + €5.95 verzendkosten.
Ik heb de inhoud van deze 1e 2 boxen bekeken en ik vind het best duur voor wat je krijgt… hoe hebben de mensen die zo’n box eerder hebben besteld dat ervaren?
Het concept vind ik goed overigens! Ik snap dat je er een prijs voor betaalt maar vind het zelf gewoon erg veel geld.
Fitzroy schreef:Ach, ik leg dan gelijk zo’n goede laag dat ik geen lunch meer nodig heb. En dan is het zo duur niet.
Ik vind een ontbijtbuffet echt een feestje.Lekkerste maaltijd van de dag.