Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:42

Sem_ schreef:
Zojuist deze besteld: https://nl.stoov.com/products/big-hug-x ... 7994208452, aangezien ik altijd thuis werk is het de investering wel waard vermoed ik. :Y)

Misschien ook een aanrader voor andere bokkers.

Ik vind die veel te klein/smal. Mijn deken pas ik helemaal onder.

Zit overigens ook naar draadloze opties te kijken en zag iets van het merk Nikkie. Iemand ervaring met die deken? Die is wel groot genoeg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:42

Ik heb mijn Big Hug sinds vorige week binnen, de kleinere versie.
Ze zijn bedoeld om op te zitten, niet om onder te kruipen.
Een tip: als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je 10 euro korting.
Ik heb hem al een keertje getest, en hij wordt echt lekker warm. Ik ben wel benieuwd of een warme rug en kont voldoende is om ook warme handen te houden.

elnienjo

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:44

Voor mij werkt het niet om op warmte te zitten, ik moet bedekt worden met warmte. De lucht is veel te koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:44

8nnemiek schreef:
Ik heb mijn Big Hug sinds vorige week binnen, de kleinere versie.
Ze zijn bedoeld om op te zitten, niet om onder te kruipen.
Een tip: als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je 10 euro korting.
Ik heb hem al een keertje getest, en hij wordt echt lekker warm. Ik ben wel benieuwd of een warme rug en kont voldoende is om ook warme handen te houden.

Ik ben bang van niet, dus ik heb een kacheltje gekocht voor mijn kantoor. Zo'n hekel aan koude handen en voeten..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:52

Durf ik eindelijk te berekenen wat mijn nieuwe maandbedrag gaat worden, ligt Mijn Vattenfall er (al sinds gisteravond) uit :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:53

Edit: antwoord al gevonden.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 06-09-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:53

Ik ga hem uitgebreid testen zodra het kouder wordt :D

Ik vind het vooral een voordeel dat je alsnog een deken over je heen kan leggen, en dat de warmte dan lekker onder de deken blijft hangen. Een verwarmde deken die je om je heen slaat geeft veel meer warmte af aan de lucht en minder aan jou zelf. Warmte stijgt op, dus het werkt theoretisch beter om er op te liggen dan er onder.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:55

elnienjo schreef:
Sem_ schreef:
Zojuist deze besteld: https://nl.stoov.com/products/big-hug-x ... 7994208452, aangezien ik altijd thuis werk is het de investering wel waard vermoed ik. :Y)

Misschien ook een aanrader voor andere bokkers.

Ik vind die veel te klein/smal. Mijn deken pas ik helemaal onder.

Zit overigens ook naar draadloze opties te kijken en zag iets van het merk Nikkie. Iemand ervaring met die deken? Die is wel groot genoeg.

Is inderdaad om op te zitten in een bureaustoel bijvoorbeeld.

Ik heb laatst ook een elektrische fleece deken besteld, meer voor lekker op de bank. De Inventum HB180G, maar ik weet niet of die nog ergens leverbaar is op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:55

Westhof schreef:
Durf ik eindelijk te berekenen wat mijn nieuwe maandbedrag gaat worden, ligt Mijn Vattenfall er (al sinds gisteravond) uit :+

Haha jaa, gisteren toen ik de mail met de tarieven kreeg lag ie er ook al uit.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:57

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:57

Maar waarom dan een elektrisch dekentje ? Wat is er mis met een gewone (fleece ) deken ? Dat is toch ook gewoon lekker warm ?!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:58

Ik wil graag de thermostaat wat lager kunnen zetten (in de winter), dan is zelfs een deken af en toe best fris, zeker als je lang stil zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:00

eigenlijk zijn extra verwarmelementen op stroom alleen maar leuk als je ook zonnepanelen hebt. De verwachting is dat heel veel mensen elektrische kachels/dekens/airco's nu aan gaan schaffen. Maar de stroomprijs zit verbonden aan de gasprijs omdat we stroom opwekken met gas. Dus hoe meer vraag naar stroom hoe sneller de stroomprijs stijgen zal. Die zal ook dit najaar de lucht wel sky high inknallen.

Anoniem

Maris schreef:
Maar waarom dan een elektrisch dekentje ? Wat is er mis met een gewone (fleece ) deken ? Dat is toch ook gewoon lekker warm ?!

Nou waarom niet? :? Normaal was mijn fleecedekentje lekker omdat ik ook de CV op 21 graden had staan, als ik deze wil terugschroeven vraag ik me af of een fleecedeken nog wel volstaat..

elnienjo

Maris schreef:

Nee dat is helemaal niet lekker warm als de luchttemperatuur te kil is.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:01

Debbie schreef:
Hebben de mensen die bij Vattenfall zitten ook een mail gekregen over de verhoogde tarieven? Ik heb tot nu toe niks gehoord maar ontspring deze dans vast niet :

Ja, afgelopen donderdag. Ons contract loopt eind september af.
Wij gaan alleen wel ietsjes meer betalen per m3 gas dan de €2,02 die ik hier langs zie komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:02

Je hebt dunne en dikke fleece dekens :)
De dikke zijn ook echt veel warmer.

Elektrisch op de bank kies ik hier ook niet voor.
Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:02

Westhof schreef:

Denk dat iedereen die bij vattenfall zit aardig in de stress zit. Mijn ouders zitten er ook bij, maar die zijn momenteel op vakantie. Dus ik neem aan dat die nog niet gecheckt hebben.

Ik dacht dat mijn totale bedrag per m3 1.51 was, maar is 1.61. Voor de zekerheid maar even een screenshot gemaakt := Die van mij staat nog vast tot juli volgend jaar. Kon hem tussendoor vastzetten. Maar ik ben sinds 24 september eigenaar van mijn huidige woning. Dus als het goed is komt er nog wel een afrekening (vandebron).

Besef deze week steeds meer dat ik echt geluk heb gehad met de optie om 1 jaar vast te zetten en mijn gelegde zonnepanelen in februari.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:03

Maar het is bij alle maatschappijen zo duur? Niet alleen Vattenfall hoor :+

Vattenfall is voor ons in elk geval nog steeds heel stuk goedkoper dan een ander.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:06

Wij zitten bij Delta sinds onze vorige energiemaatschappij failliet ging. :+ Onze tarieven worden ook vanaf 1-10 verhoogd, maar ik heb geen idee hoe hoog in vergelijking met anderen. Hoe zijn de tarieven bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:07

Sem_ schreef:
Wij zitten bij Delta sinds onze vorige energiemaatschappij failliet ging. :+ Onze tarieven worden ook vanaf 1-10 verhoogd, maar ik heb geen idee hoe hoog in vergelijking met anderen. Hoe zijn de tarieven bij jullie?

2,02 per kuub gas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:08

Relaxed schreef:
Maris schreef:

Nou waarom niet? :? Normaal was mijn fleecedekentje lekker omdat ik ook de CV op 21 graden had staan, als ik deze wil terugschroeven vraag ik me af of een fleecedeken nog wel volstaat..

elnienjo schreef:
Maris schreef:

Nee dat is helemaal niet lekker warm als de luchttemperatuur te kil is.

Je kan ipv een fleecedeken ook een dekbed pakken.

Ik lees hier vaak dat mensen graag in een koude slaapkamer slapen, soms wel rond de 10°c of kouder. Dan lig je in je ondergoed of met een (dunne?) Pyjama in bed.

Dan zou je het met eenzelfde dekbed en volledig aangekleed met 16°c toch warm genoeg moeten hebben in de woonkamer?

Ik heb een nep-leren bank (versleten, daarom überhaupt al een kleed over) waar ik altijd een fleecedeken/ katoenen laken op heb liggen. En dan met een dekbed erbij, is het prima te doen.

Er zijn best leuke dekbedovertrekken te vinden, scheelt dat je dan alleen de hoes iedere keer hoeft uit te wassen en niet het gehele dekbed zelf. Deze gaat hier einde seizoen op 60°c de wasmachine in en daarna de droger.

Het dekbed wat ik op de bank gebruik, heb ik een paar jaar geleden voor €3 bij een kringloop gekocht. Direct op 60°c in de wasmachine en weer hygiënisch fris en schoon. In een hotel worden óók niet na iedere gasten de dekbedden volledig uitgewassen, alleen schone lakens.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 06-09-22 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:10

lindatje schreef:
Debbie schreef:
Hebben de mensen die bij Vattenfall zitten ook een mail gekregen over de verhoogde tarieven? Ik heb tot nu toe niks gehoord maar ontspring deze dans vast niet :

Ja, afgelopen donderdag. Ons contract loopt eind september af.
Wij gaan alleen wel ietsjes meer betalen per m3 gas dan de €2,02 die ik hier langs zie komen.

Ik kreeg hem gisteren, mijn contract was eind juli al afgelopen, dus had toen ook al een wijziging gekregen, maar dat waren de toen geldende tarieven gewoon.

De 2,02 die het bij mij is geworden is wel excl de vaste kosten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:15

Spenk schreef:
Sem_ schreef:

2,02 per kuub gas.

Oké, ik zie bij ons vanaf 1-10

Gasprofiel 1: € 1,89789
Gasprofiel 2: € 1,88300

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:16

Winged schreef:
Westhof schreef:

Denk dat iedereen die bij vattenfall zit aardig in de stress zit. Mijn ouders zitten er ook bij, maar die zijn momenteel op vakantie. Dus ik neem aan dat die nog niet gecheckt hebben.

Ik dacht dat mijn totale bedrag per m3 1.51 was, maar is 1.61. Voor de zekerheid maar even een screenshot gemaakt := Die van mij staat nog vast tot juli volgend jaar. Kon hem tussendoor vastzetten. Maar ik ben sinds 24 september eigenaar van mijn huidige woning. Dus als het goed is komt er nog wel een afrekening (vandebron).

Besef deze week steeds meer dat ik echt geluk heb gehad met de optie om 1 jaar vast te zetten en mijn gelegde zonnepanelen in februari.

Ik had hetzelfde bij vandebron :D achteraf klein cadeautje blijkt wel